С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 22 апр 2015, 18:49, 2826 прочитания

Мобилните устройства стават по-ефективна платформа за реклама

Джош Патридж, регионален директор на мобилното приложение Shazam

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Джош Патридж е регионален директор на мобилното приложение Shazam за разпознаване на музика за региона на ЕМЕА (Европа, Близък изток и Африка), Латинска Америка и Канада. Той заема тази позиция от декември 2013 г. Преди това е бил директор за EMEA в Yahoo, като е отговарял за разрастване на пазарите на компанията в този регион. Кариерата му в американския интернет гигант започва през 2008 г. като финансов директор, отговорен за продажбите във Великобритания. В Yahoo идва от RBS, където е бил анализатор. Патридж беше гост лектор на форума на "IAB България", като дойде в София по покана на ThinkDigital - лицензиран представител за продажба на реклама за Shazam в страната. Той даде ексклузивно интервю за "Капитал Daily".

Компаниите започнаха да осъзнават, че потребителите отделят все повече време в ползване на смартфоните си и на мобилните приложения.
Кои са водещите тенденции в онлайн рекламата в момента и как виждате развитието на този пазар?
- Мисля, че сме свидетели на значителни промени в онлайн рекламата, особено от гледна точка на традиционните десктоп формати. Навлиза все повече автоматизираната (programmatic) реклама както през премиум издателите, така и през агенции за автоматизирано купуване на рекламен инвентар, което очевидно повишава ефективността. Много брандове и агенции вече гледат в тази посока. От гледна точка на мобилните устройства има голям ръст на банер рекламите в самите приложения. Тази тенденция я забелязахме още през миналата година в САЩ и Западна Европа. Но тя навлиза все повече и в останалите части на Европа, като компаниите започнаха да осъзнават, че потребителите отделят все повече време в ползване на смартфоните си и на мобилните приложения. Така че умните телефони се оказват идеалното устройство, чрез което брандовете могат да достигнат до тези потребители.

Но има определени предизвикателства пред този тип реклама – цената й за настолни компютри е значително по-ниска от тази за традиционните медии, а пък за мобилни устройства е дори още по-ниска. Как се справяте с този проблем?
- Смятам, че цените може да са ниски, тъй като и търсенето е ниско (от страна на рекламодателите – бел. ред.). Когато предлагането е по-голямо от търсенето естествено е някои издатели да намалят значително цените. В Shazam вярваме в силата на нашия бранд и решенията, които предлагаме на рекламодателите. Защото комбинираме качествена насочена реклама, но и доставяме много добри резултати от една кампания на нашата платформа. Поради тази причина стоим твърдо зад премиум форматите. Автоматизираните платформи опростяват процеса, правят го по-ефективен както за купувача, така и за продавача на реклама. Те автоматизират всичко – включително и ценообразуването на една рекламна кампания. Но всичко зависи в крайна сметка от самите медии и агенции, както и от брандовете. В един момент всичко ще се промени и марките ще разберат, че мобилните устройства са също толкова, ако не и по-ефективна рекламна платформа от тази за настолни компютри.


Някои специалисти смятат, че ниските цени се дължат на факта, че рекламата за мобилни устройства не е толкова ефективна спрямо тази за настолни компютри – това така ли е?
- Всичко опира до запознаване и обучение на страните за ползите на мобилната реклама. Отделихме много време да разговаряме с доста компании и да им обясним как точно работи тя при смартфоните. Защото има някои разлики – мобилните устройства предлагат някои уникални инструменти за насочена реклама, които липсват при настолните компютри. Например като определяне на съдържанието спрямо местоположението.

Каква е разликата в рекламния модел на Shazam спрямо други онлайн услуги?
- От гледна точка на вътрешни реклами в самите приложения (in-app) ние продаваме на CPM база (Cost per mille - цена на хиляда показвания) или на база присъствие в приложението. В ранните дни на мобилната реклама повечето рекламодатели бяха или приложения, които като крайна цел търсеха инсталация, или друг тип конверсии. Сега подходът се променя драстично и големите брандове също са тук, затова Shazam не тарифира рекламодателите на брой инсталирания. Смятаме, че компанията има много силна и лоялна потребителска маса, затова и продаваме реклама на база на CPM и присъствие в приложението.
Трябваха ни десет години да убедим рекламодателите да инвестират онлайн.
Колко лоялни са потребителите на Shazam?
- Разполагаме с лоялна потребителска база, която се увеличава с бързи темпове и по-важното е, че този растеж идва от все повече страни по света. Той вече не се характеризира само със САЩ или Западна Европа, но имаме значителен ръст от Източна Европа, в държави като Русия и Полша. Радваме се, че хората свалят по 14 млн. пъти Shazam всеки месец в света. Увеличение се забелязва не само в броя на инсталациите, но и като потребителска активност. Това наистина показва, че времената се променят и смартфоните заемат все по-важна част от ежедневието на хората.

Как се представя България спрямо останалите държави?
- От гледна точка на Източна Европа най-потенциални държави са естествено Русия и Полша, най-вече заради голямото население. Другите много силни пазари в региона са Румъния и след това България и Унгария, което се дължи на по-голямото проникване на смартфоните спрямо останалите страни. Пазарите тук тепърва ще нарастват още, тъй като в цяла Източна Европа като цяло проникването на умните телефони е ниско и тепърва ще се увеличава. Добрата новина за нас и за другите мобилни бизнеси е, че тук ще има все по-голям растеж.



Смятате ли че местните рекламни агенции и брандове ще започнат да рекламират все повече през мобилни устройства?
- Тази промяна вече се случи в САЩ и Западна Европа, като не стана изведнъж, а отне известно време. За сравнение например ни трябваха близо десет години да убедим рекламодателите да инвестират онлайн. Тенденцията, която виждаме, е, че смартфонът се превръща в най-важното устройство в живота на хората. Потребителите в САЩ вече прекарват повече време пред своя умен телефон вместо пред телевизора. Очакваме това да се случи през тази година и в Западна Европа. Това бързо ще се пренесе в Източна Европа и сигурно подобна картина ще видим през 2016-2017 г. В комбинацията с увеличеното проникване на смартфоните и времето, което потребителите прекарват с тях, неизбежно е рекламните бюджети да ги последват.

Само върху смартфони ли се фокусира компанията?
- В момента Shazam е налична за много платформи – iOS, Windows, Android, както за таблети, така и за смартфони. През миналата година пуснахме обновена версия за Windows и компютрите Mac на Apple. Покрай премиерата на умния часовник Apple Watch Shazam ще е сред първите налични приложения за новото устройство. Нашият фокус винаги е бил насочен към смартфоните, но с нарастване на интереса към умните аксесоари ние се стремим да предоставим нашите услуги и за тях. Така ще можете да ползвате Shazam независимо дали имате смартфон, часовник, таблет или дори телевизор.

Рекламата за мобилни устройства ли беше причината да преминете от Yahoo в Shazam?
- Абсолютно, това е една от основните причини. Те са няколко, но от моя лична гледна точка мобилното потребление и разпространение предоставя много нови възможности, от които искам да се възползвам. Освен това Shazam предлага наистина добър продукт и където и да отида, като кажа къде работя, хората се усмихват, защото приложението им позволява да откриват нова музика, което е много позитивно усещане.

Имате ли проблеми с приносителите на авторски права при предоставянето на услугата в различни държави по света?
- Поддържаме много силни партньорства с отделните звукозаписни студиа. Тъй като Shazam е огромен източник за откриване на музика и по-важното – дава опции за закупуване или стрийминг, ние работим със студиата като с издатели. Shazam е много силен канал за закупуване или стрийминг на онлайн музика. Студиата обичат да работят с нас, защото даваме възможност на потребителите не само да разберат кой е изпълнителят, но и по-важно – да си купят песента.

Как ще се развива Shazam в бъдеще?
- Искаме да разширим начините, по които потребителите се свързват с приложението. В момента те го правят чрез звуците или от музиката, или от рекламите по телевизията, които имаме в базата данни. Но през юни планираме да пуснем възможност за идентифициране на изображения чрез приложението. Тази функция ще ни позволи да навлезем в нова сфера, която да развием заедно с рекламодателите и компаниите. Потребителите ще виждат все по-често логото на Shazam на различни визуални елементи и това ще им показва, че могат да получат повече информация. Изображенията могат да включват баркод, QR код, билбордове, плакати и други. Ако например на спирката на автобуса видите плакат на нов филм, чрез Shazam ще можете през смартфона си да отворите трейлъра му. В момента разговаряме усилено с различни компании как точно да развием тази нова сфера и да я наложим постепенно. Възможностите са много и до края на годината ще видим какви са първоначалните резултати, след като пуснем тази услуга през юни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Да се конкурираш от България с Microsoft и Google 2 Да се конкурираш от България с Microsoft и Google

Николай Късовски, главен технически директор в MobiSystems, пред "Капитал"

13 сеп 2019, 2998 прочитания

Андрей Петров: Най-лесно се продава красота Андрей Петров: Най-лесно се продава красота

Председателят на борда на управителите на "dm България" пред "Капитал"

5 сеп 2019, 3168 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Питър Хенкок: В София наемаме добри "атлети", които да обучим в застраховането

Президентът и главен изпълнителен директор на AIG пред "Капитал"

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг