С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 22 апр 2015, 18:49, 2871 прочитания

Мобилните устройства стават по-ефективна платформа за реклама

Джош Патридж, регионален директор на мобилното приложение Shazam

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Джош Патридж е регионален директор на мобилното приложение Shazam за разпознаване на музика за региона на ЕМЕА (Европа, Близък изток и Африка), Латинска Америка и Канада. Той заема тази позиция от декември 2013 г. Преди това е бил директор за EMEA в Yahoo, като е отговарял за разрастване на пазарите на компанията в този регион. Кариерата му в американския интернет гигант започва през 2008 г. като финансов директор, отговорен за продажбите във Великобритания. В Yahoo идва от RBS, където е бил анализатор. Патридж беше гост лектор на форума на "IAB България", като дойде в София по покана на ThinkDigital - лицензиран представител за продажба на реклама за Shazam в страната. Той даде ексклузивно интервю за "Капитал Daily".

Компаниите започнаха да осъзнават, че потребителите отделят все повече време в ползване на смартфоните си и на мобилните приложения.
Кои са водещите тенденции в онлайн рекламата в момента и как виждате развитието на този пазар?
- Мисля, че сме свидетели на значителни промени в онлайн рекламата, особено от гледна точка на традиционните десктоп формати. Навлиза все повече автоматизираната (programmatic) реклама както през премиум издателите, така и през агенции за автоматизирано купуване на рекламен инвентар, което очевидно повишава ефективността. Много брандове и агенции вече гледат в тази посока. От гледна точка на мобилните устройства има голям ръст на банер рекламите в самите приложения. Тази тенденция я забелязахме още през миналата година в САЩ и Западна Европа. Но тя навлиза все повече и в останалите части на Европа, като компаниите започнаха да осъзнават, че потребителите отделят все повече време в ползване на смартфоните си и на мобилните приложения. Така че умните телефони се оказват идеалното устройство, чрез което брандовете могат да достигнат до тези потребители.

Но има определени предизвикателства пред този тип реклама – цената й за настолни компютри е значително по-ниска от тази за традиционните медии, а пък за мобилни устройства е дори още по-ниска. Как се справяте с този проблем?
- Смятам, че цените може да са ниски, тъй като и търсенето е ниско (от страна на рекламодателите – бел. ред.). Когато предлагането е по-голямо от търсенето естествено е някои издатели да намалят значително цените. В Shazam вярваме в силата на нашия бранд и решенията, които предлагаме на рекламодателите. Защото комбинираме качествена насочена реклама, но и доставяме много добри резултати от една кампания на нашата платформа. Поради тази причина стоим твърдо зад премиум форматите. Автоматизираните платформи опростяват процеса, правят го по-ефективен както за купувача, така и за продавача на реклама. Те автоматизират всичко – включително и ценообразуването на една рекламна кампания. Но всичко зависи в крайна сметка от самите медии и агенции, както и от брандовете. В един момент всичко ще се промени и марките ще разберат, че мобилните устройства са също толкова, ако не и по-ефективна рекламна платформа от тази за настолни компютри.


Някои специалисти смятат, че ниските цени се дължат на факта, че рекламата за мобилни устройства не е толкова ефективна спрямо тази за настолни компютри – това така ли е?
- Всичко опира до запознаване и обучение на страните за ползите на мобилната реклама. Отделихме много време да разговаряме с доста компании и да им обясним как точно работи тя при смартфоните. Защото има някои разлики – мобилните устройства предлагат някои уникални инструменти за насочена реклама, които липсват при настолните компютри. Например като определяне на съдържанието спрямо местоположението.

Каква е разликата в рекламния модел на Shazam спрямо други онлайн услуги?
- От гледна точка на вътрешни реклами в самите приложения (in-app) ние продаваме на CPM база (Cost per mille - цена на хиляда показвания) или на база присъствие в приложението. В ранните дни на мобилната реклама повечето рекламодатели бяха или приложения, които като крайна цел търсеха инсталация, или друг тип конверсии. Сега подходът се променя драстично и големите брандове също са тук, затова Shazam не тарифира рекламодателите на брой инсталирания. Смятаме, че компанията има много силна и лоялна потребителска маса, затова и продаваме реклама на база на CPM и присъствие в приложението.
Трябваха ни десет години да убедим рекламодателите да инвестират онлайн.
Колко лоялни са потребителите на Shazam?
- Разполагаме с лоялна потребителска база, която се увеличава с бързи темпове и по-важното е, че този растеж идва от все повече страни по света. Той вече не се характеризира само със САЩ или Западна Европа, но имаме значителен ръст от Източна Европа, в държави като Русия и Полша. Радваме се, че хората свалят по 14 млн. пъти Shazam всеки месец в света. Увеличение се забелязва не само в броя на инсталациите, но и като потребителска активност. Това наистина показва, че времената се променят и смартфоните заемат все по-важна част от ежедневието на хората.

Как се представя България спрямо останалите държави?
- От гледна точка на Източна Европа най-потенциални държави са естествено Русия и Полша, най-вече заради голямото население. Другите много силни пазари в региона са Румъния и след това България и Унгария, което се дължи на по-голямото проникване на смартфоните спрямо останалите страни. Пазарите тук тепърва ще нарастват още, тъй като в цяла Източна Европа като цяло проникването на умните телефони е ниско и тепърва ще се увеличава. Добрата новина за нас и за другите мобилни бизнеси е, че тук ще има все по-голям растеж.



Смятате ли че местните рекламни агенции и брандове ще започнат да рекламират все повече през мобилни устройства?
- Тази промяна вече се случи в САЩ и Западна Европа, като не стана изведнъж, а отне известно време. За сравнение например ни трябваха близо десет години да убедим рекламодателите да инвестират онлайн. Тенденцията, която виждаме, е, че смартфонът се превръща в най-важното устройство в живота на хората. Потребителите в САЩ вече прекарват повече време пред своя умен телефон вместо пред телевизора. Очакваме това да се случи през тази година и в Западна Европа. Това бързо ще се пренесе в Източна Европа и сигурно подобна картина ще видим през 2016-2017 г. В комбинацията с увеличеното проникване на смартфоните и времето, което потребителите прекарват с тях, неизбежно е рекламните бюджети да ги последват.

Само върху смартфони ли се фокусира компанията?
- В момента Shazam е налична за много платформи – iOS, Windows, Android, както за таблети, така и за смартфони. През миналата година пуснахме обновена версия за Windows и компютрите Mac на Apple. Покрай премиерата на умния часовник Apple Watch Shazam ще е сред първите налични приложения за новото устройство. Нашият фокус винаги е бил насочен към смартфоните, но с нарастване на интереса към умните аксесоари ние се стремим да предоставим нашите услуги и за тях. Така ще можете да ползвате Shazam независимо дали имате смартфон, часовник, таблет или дори телевизор.

Рекламата за мобилни устройства ли беше причината да преминете от Yahoo в Shazam?
- Абсолютно, това е една от основните причини. Те са няколко, но от моя лична гледна точка мобилното потребление и разпространение предоставя много нови възможности, от които искам да се възползвам. Освен това Shazam предлага наистина добър продукт и където и да отида, като кажа къде работя, хората се усмихват, защото приложението им позволява да откриват нова музика, което е много позитивно усещане.

Имате ли проблеми с приносителите на авторски права при предоставянето на услугата в различни държави по света?
- Поддържаме много силни партньорства с отделните звукозаписни студиа. Тъй като Shazam е огромен източник за откриване на музика и по-важното – дава опции за закупуване или стрийминг, ние работим със студиата като с издатели. Shazam е много силен канал за закупуване или стрийминг на онлайн музика. Студиата обичат да работят с нас, защото даваме възможност на потребителите не само да разберат кой е изпълнителят, но и по-важно – да си купят песента.

Как ще се развива Shazam в бъдеще?
- Искаме да разширим начините, по които потребителите се свързват с приложението. В момента те го правят чрез звуците или от музиката, или от рекламите по телевизията, които имаме в базата данни. Но през юни планираме да пуснем възможност за идентифициране на изображения чрез приложението. Тази функция ще ни позволи да навлезем в нова сфера, която да развием заедно с рекламодателите и компаниите. Потребителите ще виждат все по-често логото на Shazam на различни визуални елементи и това ще им показва, че могат да получат повече информация. Изображенията могат да включват баркод, QR код, билбордове, плакати и други. Ако например на спирката на автобуса видите плакат на нов филм, чрез Shazam ще можете през смартфона си да отворите трейлъра му. В момента разговаряме усилено с различни компании как точно да развием тази нова сфера и да я наложим постепенно. Възможностите са много и до края на годината ще видим какви са първоначалните резултати, след като пуснем тази услуга през юни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Последният човек на General Electric 2 Последният човек на General Electric

Може ли новият ръководител на Boeing Дейвид Калхун да спаси репутацията както на Boeing, така и на наставника си Джак Уелч

17 яну 2020, 2248 прочитания

Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро 2 Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро

Управляващият съдружник на благоевградската месопреработвателна компания КФМ пред "Капитал Градове"

16 яну 2020, 1928 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Питър Хенкок: В София наемаме добри "атлети", които да обучим в застраховането

Президентът и главен изпълнителен директор на AIG пред "Капитал"

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10