С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 12 май 2015, 8:00, 7514 прочитания

Динамиката в аутсорсинг бизнеса ни задължава да мислим за разширяване в България

Георги Узунов, регионален директор на Sitel за Германия и Източна Европа, пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В края на април българският клон на компанията "Сайтел" - един от водещите световни доставчици на решения в обслужването на клиенти, откри във Варна втория си офис в България. Той ще работи по договор с германското телекомуникационно дружество "Мобилком - Дебител", част от групата "Фрийнет". Новият офис на "Сайтел България" е разположен на площ над 1800 кв.м в "Мол Варна", като до момента в него са инвестирани над 2.2 млн. долара. По този повод разговаряхме с Георги Узунов, регионален директор на Sitel за Германия и Източна Европа.

Над 2 млн. долара сме вложили в новия си център във Варна.
Защо избрахте Варна за откриването на втория център за обслужване на клиенти на "Сайтел" в България?
- Започнахме бизнеса си в София през 2006 г., а днес сме много близо до капацитета на идеалния офис в този бранш. В момента в офиса ни в София работят над 750 души. От гледна точка на ефективност на бизнеса и развитието на аутсорсинг пазара в София не само "Сайтел", но и много други компании активно изследват възможността да "излязат" в други градове на страната. Такава е между другото и практиката в държави с повече опит в тази индустрия като Германия, Франция, Англия...
В Източна Европа този бизнес започва обикновено от столицата, но впоследствие се следват световните тенденции за развитие. "Сайтел" е представен в Полша, където офисът ни е в столицата Варшава, а в Сърбия - в Белград. И в тази хронология се радвам, че в България за първи път в Източна Европа откриваме втори офис и той е във Варна, извън столицата на страната.

С какво ще се занимава офисът във Варна?
- Офисът във Варна ще обслужва всички клиенти, на които "Сайтел" има възможност да предложи различни решения и услуги. Нашия първи клиент във Варна е германската телекомуникационна компания "Мобилком - Дебител". Ние предлагаме услуга за немския пазар, която е свързана с дейността на нашия клиент. Става дума за привличане и обслужване на клиенти, техническа поддръжка и решения, продажби и др.


Кои са конкурентните предимства на България като локация за развитието на подобни центрове за обслужване на клиенти?
- България е страна, където хората имат добри езикови умения и образование. Страната е икономически стабилна и политически предсказуема. Фактът, че сме член на Европейския съюз, поражда друго ниво на доверие като място за правене на бизнес. Това е доказано от нашия деветгодишен опит в София.
В тази насока са и резултатите от международните изследвания в областта на аутсорсинга, класирайки България като водеща по атрактивност дестинация в Европа. В същото време всяка една страна от Източна Европа е сериозен конкурент на България. Полша и Румъния имат сериозни политически програми за стимулиране на чуждестранните инвестиции и бързо развиващи се икономики. С добри традиции в областта на аутсорсинга са страни като Чехия и Унгария. На пазара на аутсорсинг в България му предстои интересно и динамично развитие.

Смятате ли, че в близко бъдеще икономическата ситуация в България би могла да се промени така, че развитието на подобен тип бизнес в страната вече да не е изгодно на компании като вашата?
- Ако аутсорсинг индустрията беше останала на нивото на кол центровете отпреди 20 години, тогава отговорът на вашия въпрос щеше да бъде "Да, така е!". Но динамиката на развитието на кол центровете и комуникационните канали промениха драстично тази индустрия. Днес говорим за маркетинг в социалните медии, за канали като чат, електронна поща, за дистанционни продажби. По този начин всеки аутсорсър започва да генерира приходи за партньора си. В момента в София имаме екипи, които извършват и развойна дейност. С други думи, вече не говорим само за разговор по телефона с хора, които имат конкретен проблем, а за цялостни решения в много широка гама и за различни по своето естество услуги.
"Сайтел" има много сериозна експертиза и ноу-хау във финансовия аутсорсинг. Наши партньори са едни от най-големите банки и застрахователни дружества в Европа. Преди двадесет години никой във финансовия сектор не прибягваше до аутсорсинг.

Имате ли конкуренти в България и кои са те?
- Да, слава богу, да! Конкурентната среда е един от подтикващите фактори за развитие. Повечето международни играчи, които са представени в България, са наши конкуренти. Като започнем с HP, "Съдърланд", "Телетех", IBM с техния голям център. Почти всички международни компании в нашия бизнес са вече представени тук.



Защо избрахте да настаните бизнеса си във Варна в търговски център, а не в офис сграда като в София?
- Динамиката на развитие на двата града не би трябвало да се сравнява. Предлагането на офисни площи в София е значително по-голямо, отколкото във Варна. В същото време комбинацията на офисни площи и мол е доста добре позната като концепция и в София. Това дава много добра възможност на нашите служители да ползват разнообразните места за хранене, възможностите за спорт и развлечения. Самите магазини на търговския център също предлагат определени предимства на нашите служители. Така им пестим време.
Не на последно място, компанията "Райфайзен инвестмънт", която е собственик на "Мол Варна", е наш партньор и в София. Тяхната помощ беше много важна за това, което сме построили във Варна, в съответствие с високите офисни стандарти на "Сайтел".

Имахте ли избор от достатъчно квалифицирани и мотивирани кандидати за центъра си във Варна?
- Отговорът на този въпрос е да, така е! Факт е, че за период от три месеца вече сме наели 70 души, които работят в офиса ни във Варна. Във Варна има достатъчно млади и мотивирани хора, които имат желание да работят в международна среда и които са готови да предложат своите добри умения и езикови знания.

Какво е нивото на заплащане, което очакваха кандидатите за работа във варненския център на "Сайтел"? Какво показва съпоставката в очакванията за заплащане в София и Варна?
- Едно решение за отваряне на офис с перспектива за разкриване на 400 работни места е съпроводено от доста солиден бизнес план. Част от този бизнес план е анализът на цените на пазара на труда в съответната локация. Ние не подбираме персонал единствено и само във Варна. Активно наемаме хора от Добрич, Шумен и Велико Търново, от Бургас и Русе. Това са хора, които имат желание да се преместят да живеят във Варна, да завършат своето образование и да останат да работят тук.
В този смисъл нашите предложения удовлетворяват това, което пазарът очаква. Искам да кажа, че не бяхме изненадани от това, което намерихме във Варна.
А относно коментарите, че има разлика между заплащането за една и съща позиция в София и Варна, мога да кажа, че това не е парадоксът на България. Това е продиктувано от пазарната конюнктура. От опита си в Германия зная, че подобна разлика в заплащането има дори между Берлин и Дюселдорф например.

Какво предлага "Сайтел" като работодател на служителите си и конкретно на тези, които ще работят в центъра във Варна?
- "People First" културата е дълбоко залегнала в ежедневието на всеки един офис на компанията ни по света. Грижата за нашите служители е приоритет за всеки един от нас.
Когато преди седем години аз започнах работа в "Сайтел", отговарях само за България. В момента освен за София и Варна отговарям за Полша и още три офиса в Германия. С други думи – компанията дава много добри възможности за кариерно развитие. От друга страна, има добре работеща програма за развитието на талантите вътре в организацията. Това се отнася както за средното, така и високото ниво на мениджмънта.
Ще ви дам още един пример: хората, които преди седем години започнаха заедно с мен работа в офиса на компанията в София, отговаряха за групи от по десет – петнадесет души. Днес те ръководят екипи от по 100 – 150 души и заемат позиции на оперативни мениджъри. През последните пет години нито един служител на мениджърско ниво не е напуснал "Сайтел България". Дружеството дава възможност за добро кариерно развитие не само в България.

Какъв е размерът на инвестициите на "Сайтел" във Варна?
- Над 2 млн. долара са инвестирани във Варна. Така сме осигурили възможността да имаме 400 работни места до края на 2017 г. Успехът на Варна ще отвори още по-широко възможността на България за трети офис или за по-нататъшно разширение на това, което имаме като база тук. Динамиката на аутсорсинг бизнеса ни задължава отсега да мислим в тази насока и добре да планираме.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рей О'Фаръл: София е голям успех за нас Рей О'Фаръл: София е голям успех за нас

Вицепрезидентът и главен технологичен директор на VMware пред "Капитал"

14 дек 2018, 433 прочитания

Валери Мектупчиян: До 2022 г. искаме да увеличим бизнеса в България и Румъния с 50% 1 Валери Мектупчиян: До 2022 г. искаме да увеличим бизнеса в България и Румъния с 50%

Мажоритарният собственик на "Спиди" пред Капитал

7 дек 2018, 3597 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Когато IT системите влязат в горите, сивият сектор ще излезе от тях

Инженер Пенчо Дерменджиев, лесовъд, пред "Капитал Daily"

Прах във въздуха, прах в очите

Нито отчитането на замърсяването на въздуха в София, нито мерките за по-чисто битово отопление са ефективни на този етап

Кандидатите за нов мандат в Бюрото за СРС са прикривали закононарушения

Илия Ганев, Огнян Атанасов и Огнян Стоичков гласували да се изпрати невярно уведомление до гражданин, че не е подслушван незаконно

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Европа над всичко

Защо писателят и философ Робeрт Менасе продължава да гледа с надежда към Европейския съюз

Коледна селекция - за всички от сърце

Ако все още не сте се справили с коледното пазаруване, разнообразни идеи за подаръци в последния момент.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 08.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: ГЕРБ сглоби машина за репресии

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 14.12.2018 Прочетете