С правилна реклама български продукти може да намерят пазар в САЩ
Калин Пенчев, собственик на Malincho, в интервю за "Капитал Daily"


Ваня Димитрова

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Калин Пенчев е създател и собственик на malincho.com, който започва през 2001 г. с доставки на български продукти за българските емигранти в САЩ. Фирмата Malincho Inc. разполага и с три магазина в Чикаго, Атланта и Атлантик сити и през есента ще отвори още един магазин във Финикс. Калин Пенчев е съсобственик във фабриката за колбаси "Тандем USA". С него разговаряме по време на краткия му престой в България за бизнеса му в САЩ с български храни, за това как може да се пробие на американския пазар и за споразумението за свободна търговия (т.нар. ТПТИ), за което в момента преговарят ЕС и САЩ.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Интересно интервю, личи си, че тези хора работят здраво и всяка дума се потвърждава от опита им. Желая им успех!
Като българин ползващ редовно услугите на българските магазини в САЩ, мога да дам своите ..5 цента към описанието на този бизнес .. :) и възможнмостите за износ в Америка.
На първо място - това е уникална възможност за всяка фирма притежаващи залежали стоки, особено хранителни, да се отърве от тях. Свързваш се с Бг-посредниците и скоро половин тир със всякакви негодни з абългарския пазар вафли, чипсове, лукум, конфитюри заминават за страната на неограничените възможности. Мура, Морени, дето в България се продават лесно - в САЩ се продават още полесно, защото датата на годност или е изтрита, или им остават обикновено 1-2 седмици срок на годност. Е, верно "бизнесмените", ги купуват на 1/2 цена обикновено, а ги продават на 2-на в долари.. но това е свободния пазар..
Ако пък сте собственик на фабрика за качествен алкохол - разбирай парфюмиран, това е супер далавера.. Намираш някои от тези - продаваш го без акциз, на 1/3 цена ... те го закарват и хоп - цената му е като на Ред Лейбъл - 20$ и отгоре.. ама то сърбите, българите, хървати и руснаци - те не гледат мбного много - важното е да пише на кирилица..
Наистина има голяма ниша за износ в САЩ... стига да си тарикат- "бизнесмен"
Т.к. Точно с това се занимам в Сащ, да дам и моите 2 цента:
1. Транзитно време за превоз на въздушно карго от Бг до Сащ -10 дни
2. Внос на месо е разрешен , след съответния лиценз
2. Същото важи и за киселото мляко
3. Цена на буркан кисело мляко 3+ долара
4. Няма сила с която американска държавна агенция да направи проверка на фирма в България
5. Купувала съмлуканка на фирмата им в Сащ, наложи се да я върна, т.к. Имаше.....червей
6. Няколко пъти съм поръчвала продукти от онлайн магазина им -80% бяха с изтекъл срок на годност
Винаги има далавера някаква. Обикалям си в Чехия и хоп - намирам виетнамски магазин (основната група чужденци тук), където се продават вафли "Хипер", при това с българските надписи. Евтини, около 0,80 лв., като е неизвестно кога са купени. Неразличими срокове на годност.
Откривам и " Советское игристое", впоследствие променено на "Русское игристое" при разпада на СССР. Ясно е, колко е древно виното - около 22 годишно.
Т.е. възможности за продажба винаги съществуват, особено ако не държиш на последващи търговски контакти или клиентите ти не са придирчиви.
Коментарът ми е от позицията на някой, който половината си време живее в БГ, другата половина в САЩ. Мен много ми се иска реалността да беше каквато е описана в статията, т.е. стоките на Малинчо да са "истински, като от едно време" но като оставим на страна хубавото овче сирене (защото сиренето, продавано от Малинчо е хубаво), нито колбасите, за които говори, стават за нещо - не казвам, че българските стават, нито лютениците...Проблемът ми се струва е, че средностатистическия българин в САЩ е като средностатистическия потребител в България....има исключително ниска хранителна култура, и си купува майонеза Олинеза и лютеница Тодорка, точени кори БЕЛЛА и тн. А може да се намерят малки производители които правят истинска лютеница (аз съм си намерила в България, една микрофирма дето снабдява хранкоопа на който съм член) и кисело мляко (едно манастирско), и точени кори без консервант (като Сърбиянка), но предполагам, че не е лесно. Право казва Калин, че всичкото месо и мляко и яйца са ГМО в щатите...но аз добавям, ако не са органични и/или пасищни. Аз бих се радвала, ако си развива ниша за биопродукти от България и естествени храни...като да речем сушените плодове и зеленчуци на Серена, които са без сяра. Щото и аз купувам солети на детето си, ама само когато съм в България, защото в БГ има органични произведени със квас, а не с мая и купища сол. Но все пак аз говоря от позицията на потребител - какво търся и ми липсва в САЩ, а той - от позицията на търговец.
Не виждам нито една причина да не се кваси мляко в САЩ. Номера е да се внася закваска всяка седмица. Японците точно това правят. За малки серии може и със стъклена тара, като едно време. Термостат все някой безработен инженер ще сглоби за $1000. Както е отбелязано - другото е носталгия :-)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.