С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 4 авг 2015, 13:30, 19491 прочитания

С правилна реклама български продукти може да намерят пазар в САЩ

Калин Пенчев, собственик на Malincho, в интервю за "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какви са продажбите и финансовите резултати на компанията?

 
- Предпочитам да не ги разкривам, пазарът е силно конкурентен и е по-добре да си останат търговска тайна.

За кои стоки, които вие внасяте, митото е най-високо?


- Най-сериозното мито е за кравето сирене, но за него ние имаме квота, както и лиценз за внос, което ни устройва и ние си го продаваме. Ако нямате квота и лиценз, митото е 1 долар и 50 цента на килограм, което утежнява нещата, но не е кой знае какво. В САЩ нивото на надценките е много сериозно. Единственият проблем на Америка е пазарът. Защото той е наистина голям, наистина много пари носи, обаче има много играчи. Това, че продукт е тръгнал на 1 лв. от България, не означава, че там ще се продава на 1.50 лв. Продуктите минават през много ръце и ако някоя българска фирма с български продукти иска да намери пазар в САЩ, трябва да си направи стратегия, да излезе и да си рекламира продукта. Всичко може да бъде продавано. Ако някой застане зад тези "Снежинки", за които ви казах по-рано, и реши в рамките на 5 години всички в САЩ да ги търсят, всичко е възможно. Въпросът е доколко са решени на това. Ето "Фикосота", които правят "Марети" - те си направиха офис в Ню Йорк, като целта им е да работят само за маркетинг на "Марети" в Америка. Те не се интересуват кой ще ги внася, кой ще ги дистрибутира, кой ще ги складира, тези всичките подробности, с които ние се занимаваме. Те се интересуват от крайния продукт и искат да си го рекламират така, че хората да създадат търсене за него и останалите, които са ги наели, да си вършат работата. Техният офис се занимава само с маркетинг. Наемат един човек да ги внася, друг да ги дистрибутира, това е.

Според вас, ако се промотират правилно, български продукти имат шанс да пробият на американския пазар?

- Абсолютно. Нашите продукти не са с нищо по-лоши от техните. Който и да е продукт с правилна реклама може да пробие. Митата нямат голямо значение, ако рекламираш нещо както трябва. Ние и вода возим до САЩ - продаваме вода на "Девин", "Хисаря", "Горна баня" и др. Няма смисъл да возиш вода, защото транспортът е по-скъп от нея, но хората я искат. И аз съм окей – водата струва 1 лв., транспортът също толкова, слагаме надценка и ще я продаваме за 3 лв. Хората си я купуват.



Освен за месото за други продукти има ли по-специфични и строги изисквания в САЩ?

- Има различни продукти, които влизат в квоти, или от време на време има сезонни квоти за тях, например за фъстъци, бадеми. Например САЩ са най-големият производител на бадеми, да внасяме там бадеми от България е малко глупаво, но ако някой реши, ще си плати каквото трябва. Захарта е квотна стока също. Кравето сирене също е квотна стока, защото САЩ имат производство на краве сирене и свръхпроизводство на мляко. Овчето сирене обаче е освободено от мита.

Какви са квотите за кравето сирене? Как се разпределят точно?

- Квотите са по страни, като ЕС се води една страна, и се кандидатства за тези квоти. За да можеш да кандидатстваш обаче, трябва да си внесъл предната година определено количество – 50 и повече тона сирене. В същото време има и лотариен принцип. Системата не е перфектна и си има пропуски, количествата са малки, но ние така се приспособихме, че кравето сирене ни е "бестселърът" във всички магазини. Има други магазини, които искат да го купят на едро, но не им го давам. Ние го водим краве сирене по БДС "Малинчо", хората го знаят, от България идва и е по български държавен стандарт (БДС). Предприятието, с което работим, е 100%  износ само. Аз лично държа да продаваме хубав продукт - това, което е имало едно време, не това, което има сега. За нас разминаването на качеството е голям проблем.

Как търсите и намирате качествена стока?

- Минал съм през много мандри, докато намеря правилния партньор. Имаме човек, когото сме назначили да присъства на всяко едно сглобяване на контейнера. Той избира партидите и пробва сирене от тях, следи кога е направена партидата, колко е узряло сиренето, ако не му хареса, избира друга партида.

Като цяло, ако се подпише споразумение за свободна търговия между САЩ и ЕС, ще се отрази на бизнеса ви по-скоро добре или не?

- Няма особено значение. По-добре ще бъде, защото ще спра да се занимавам с квотите, но отварям скоба: тези квоти се диктуват от USDA (ветеринарния и земеделски контрол), които диктуват и месото. Тоест няма да се учудя, ако споразумението не е 100%. Например някои стоки като месо и сирене да не бъдат включени в него. Но ако сирене и месо не се освободят, тогава пак ще е същата ситуация за нас, както е сега. Да речем, лютеницата ще бъде освободена от мито, а също е много търсена. Ако ТПТИ се подпише, ще има продукти, които ще бъдат ударени, и други, за които ще има полза. Ако бъдат освободени от квоти и мита всички продукти, ще е добре за нас, но няма да е добре за фабриката ни за колбаси. Може би ще трябва да я затворим, но отново всичко е пак въпрос на сравнение на цени в България и в САЩ, транспорт, качество. В България едва ли има такива кренвирши, каквито ние правим в САЩ. Там не им слагаме нищо друго освен месо и подправки. Но в САЩ месото е ГМО. Всичко там е ГМО. Друг е въпросът дали ГМО-то е вредно наистина или не. Не сме остарели достатъчно, за да разберем какво ще ни се случи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Заедно и в добро, и в лошо 1 Заедно и в добро, и в лошо

Радомир Миланов, управляващ директор в SAP България, пред "Капитал"

18 окт 2019, 3015 прочитания

Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие

Основател на People in Flow и лектор на HR and Leadership Forum 2019

14 окт 2019, 1826 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Експанзията на "Хиполенд" започва с Румъния и ще продължи в други страни

Собственикът на веригата детски магазини Мариан Колев пред "Капитал Daily"

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10