Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 авг 2015, 19:02, 39445 прочитания

Експанзията на "Хиполенд" започва с Румъния и ще продължи в други страни

Собственикът на веригата детски магазини Мариан Колев пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


В момента растем в България не заради високо потребление, а защото крадем пазарен дял.
Мариан Колев е собственик и управител на веригата хипермаркети за детски и бебешки стоки "Хиполенд" и председател на управителния съвет на Българската ритейл асоциация. Собственик е и на компанията за търговия с обувки "Сандик България", която е официален вносител на марките Benetton, Barbie, Fisher Price, Spiderman, Disney shoes. Създадената от него през 2005 г. верига "Хиполенд" към момента има 24 магазина в страната, а в края на юли откри и първия си обект в чужбина. Магазинът в румънската столица Букурещ е разположен на площ от 1400 кв.м, а инвестицията в него е за над 700 хил. евро.

Защо избрахте Румъния за първия си магазин извън България?
Поради географски и европейски съображения. Всъщност за нас много по-интересен е пазарът в Сърбия, където вакуумът на такива големи магазини за детски стоки е доста по-голям, но проблемите с митниците и логистиката ни накара да се замислим върху възможностите за друга съседска държава. Така останаха Румъния и Гърция, но знаем какво се случва в Гърция в момента. От друга страна, когато преди две години обявихме франчайз програмата, имахме доста интерес от външни партньори и се случи така, че румънският ни партньор е един от най-ентусиазираните, най-желаещите и можещи, поради което избрахме него. Много ни се иска да излезем на повече пазари, но решихме, че ще е по-правилно да стартираме някъде в една страна, където да опитаме да направим един, два, пет магазина и след това да вървим нататък. Пазарът в Румъния е доста по-голям от нашия и макар и те да имат собствените си проблеми, определено икономиката им е по-добре, а стандартът на населението е доста по-добър от нашия.


От колко време работи магазинът в Букурещ?
Вече две седмици. Реално отворихме на 25 юли, а на 1 август беше голямото откриване, въпреки че първоначалните планове бяха за септември миналата година, но бяха отложени заради проблем с локацията, която си бяхме избрали.

Колко магазина имате в момента в България?
Общо 24 и 25-ият е в Букурещ. Надяваме до края на годината в България да имаме още поне един, може би и два, като за единия е почти сигурно. Под въпрос е дали ще отворим още един в Румъния тази година – локацията е ясна, хората са ясни, условията са договорени, като отново работим със същия франчайз партньор. Румънският ни партньор има голямо желание това да се случи ноември-декември, ние също го желаем, но разумът подсказва, че е по-добре да се изчака до другата година, когато евентуално можем да отворим два или три магазина в Румъния.

Къде ще бъдат новите магазини в България?
В София и Добрич.



Към кои други чуждестранни пазари освен Румъния гледате?
Водим преговори, без нищо да е напреднало или финализирано, в Унгария, Гърция и Македония. Много сериозен интерес имаме от Албания, от едни хора, които са най-сериозно финансово подкрепеният партньор, с когото разговаряме. Но мислим и за по-западни страни. Наскоро имах среща с един от шефовете на Lego Европа, които са впечатлени от нашите магазини и ги намират за хубави както за нашите стандарти, така и за европейските. Той ми подхвърли нещо, което и на мен отдавна ми е тръпка – Австрия, където няма такъв формат с изключение на няколко подобни на Jumbo магазини, които обаче са извън градовете, в големи хамбари и продават всякакви неща, включително и в най-ниския клас. Това не е в нашата концепция, ние сме твърдо позиционирани в средния и високия клас. Тъкмо по тази причина смятаме, че ще ни погледнат добре и ще ни харесат и в доста по-богати от България страни. Но в малко по-краткосрочен и средносрочен план следващата крачка може би ще е през втората половина на 2016 г. в една от тези стани – Унгария, Гърция, може би Македония или Албания,  и с много голяма вероятност и Австрия, където вече сме възложили на една голяма агенция за имоти да търси помещение и сме задали критериите и условията, които търсим.

Купуват ли българите детски стоки и играчки?
Доскоро българинът приемаше детските играчки като нещо луксозно, което се купува по някакъв повод – Коледа, рожден ден и т.н. Това е крайно неприятно, понеже отдавна мина времето да се купува кукла за момиче и пушка за момче. При детските стоки също има мода и тенденции, като понякога животът на една играчка е по-кратък от този на една модна тенденция. Вече има и играчки, които обучават, такива, които забавляват дори родителите и са предназначени за по-дългосрочна употреба.

Какво се купува?
Всичко, което е различно, в което хората виждат полза. Скъпите играчки над 50 лв. например преди се купуваха основно около Коледа. Сега сезонните разлики не са чак толкова големи, което говори за развитие на пазара. Ако преди през декември се продаваха десет пъти повече играчки, отколкото средно през останалите месеци, в момента съотношението е около 4.5 пъти, като много ни се иска да стигне до 2-2.5. Хората все повече виждат, че тези стоки не са лукс и каприз, а могат и да помагат на детето да развива някои умения.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си

Почти всички европейски магазини на основния клиент на производителя на възглавници и завивки IKEA не работят

31 мар 2020, 6960 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 4181 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Румен Янчев: Застраховката на имущество не трябва да е задължителна

Не планираме повишение на премии заради миналогодишните бедствия, каза главният изпълнителен директор на "Булстрад Виена иншурънс груп":

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10