С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 21 окт 2015, 10:00, 11464 прочитания

Владислав Иванов: Смартфоните Lenovo ще са №1 в България догодина

Мениджърът на мобилния бизнес на компанията за Югоизточна Европа пред в. "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил
Владислав Иванов е бил продуктов мениджър и мениджър продажби на Samsung в K&K Electronics. След това прекарва три години в Solytron, един от големите дистрибутори на компютърна техника в България. Работил е и в Prestigio EMEA в Кипър, където е маркетинг директор на компанията. В Lenovo първо работи като мениджър на потребителския бизнес за България, преди да оглави мобилния бизнес за Югоизточна Европа. Преди година Lenovo започна официално да продава смартфоните си в България, като компанията не криеше амбициите си за този пазар.
Една година след началото на продажбите на смартфони Lenovo в България какъв пазарен дял постигнахте?
- Започнахме продажбата на мобилни телефони в България през септември 2014 г. Още през първия месец постигнахме 10%, в края на тримесечието процентът вече беше 15, а днес вече притежаваме над 20% пазарен дял. На практика всеки пети българин има смартфон Lenovo.

Как се развива целият пазар на смартфони в страната?
- Българският пазар бележи спад от около 10% спрямо предишното тримесечие, но ние продължаваме да имаме ръст на годишна база. Очакваме тези нива да се запазят и пазарът да се стабилизира.


Какъв е потенциалът за допълнителен растеж след време?
- Това е един от най-динамичните сегменти в глобален мащаб. От една страна, обикновените телефони постепенно отстъпват своето място на смартфоните. От друга, самите телекоми обръщат много сериозно внимание на насочване на клиентите към умни устройства с цел предоставянето на допълнителни услуги и добавена стойност.

Какви са целите ви на нашия пазар през тази и следващата година?
- Тази година основната ни цел е да консолидираме втората си позиция и да увеличим разликата от третия производител. Успоредно с това стратегията ни за 2016 г. включва атака на лидерското място и пoзициониране на Lenovo като номер 1 марка смартфони в България.

С колко модела сте на пазара?
- В момента предлагаме около 15 модела смартфони, с които покриваме всички нива на потребителското търсене - както такива на по-достъпни цени, така и в средния и високия ценови клас.
   
Преди стъпването ви на пазара много български потребители купуваха Lenovo от чужди сайтове. Каква е ситуацията в момента?
- Като при всяко навлизане на нов пазар, ние също заложихме на по-агресивна стратегия и прогнозите ни се оправдаха. Доказахме на потребителите, че локалните оферти са много по-атрактивни. Продуктите от несертифицирани и непроверени сайтове рядко са с подходящ софтуер, липсва гаранция и оторизиран сервиз. Ако преди хората можеха да спестят 300 лв. при висок клас телефон, сега това е невъзможно. Съветвам потребителите да закупуват своите смартфони от официални дистрибутори и партньори, каквито в България Lenovo има много – както трите телекома, така и големите вериги в търговската мрежа и десетки онлайн магазини.



Преди време бяхте казал, че намалява тенденцията за субсидиране от телекомите и се наблюдава преминаване на продажбите на смартфони към ритейл?
- Да, и тази тенденция продължава да се наблюдава. Засега обаче алтернативите на телекомите не са големи. В момента пазарът изглежда така: около 70% е за телекомите, 25% за ритейл мрежата и 5% са за онлайн и по-малките магазини. Вероятно, ако ритейл мрежата стане по-агресивна към намирането на нови клиенти, а конкуренцията в интернет продажбите се повиши, дяловото разпределение на тези канали ще се променя динамично.

Трябва да се отбележи, че основният фактор за това са спецификите на банкова система. У нас доверието към електронните платежни средства все още е ниско. Съчетано с множеството физически обекти на търговските вериги, предизвикателствата пред онлайн търговците наистина са големи.
И не на последно място, телекомите продължават да пазят клиентите си с добри цени и обучен персонал - те са и един вид ритейл, тъй като продават телефони и без активация. Ако сметнем и тези продажби, съвсем ясно ще се види тенденцията постепенно продажбите да преминават към ритейл. Чехия е интересен пример сред страните в Централна и Източна Европа - над 50% от продажбите се осъществяват през отворен канал с много силни онлайн продажби. Това е глобална тенденция, която неизменно ще застигне и България. За нас обаче най-важното е, че Lenovo изгради, пази и развива чудесни партньорски отношения с всички възможни канали в България.

Има ли промени в потребителските предпочитания в България?
- Отначало Lenovo започна предлагане с фокус върху смартфони с по-достъпни условия. Вече продаваме успешно и в средния и високия клас и непрекъснато увеличаваме постигнатите резултати. Преобладаващо предпочитанията на българина се движат в диапазона от 200 до 300 лв., където става дума най-вече за клиенти, които мигрират от обикновени апарати към смартфони.

В глобален план от години се забелязва размиване на характеристиките между флагманите и средния клас телефони. Продължава ли тази тенденция?
- Напоследък наистина много се размиха границите между флагманите и средния клас. В Lenovo държим да имаме портфолио от продукти, които да задоволят напълно разнообразието от потребности. Тъй като сме наясно, че само един продукт не може да отговори на очакванията на всички потребители, започнахме да интегрираме в нисък клас модели характеристики от по-високия. Целта ни е да продължаваме да даваме повече качество на все така приемлива цена. Премиум линията ни смартфони от своя страна е все по-предпочитан избор за потребителите с по-големи възможности и по-високи изисквания.

Какво наложи глобалното преструктуриране на смартфон дивизията на Lenovo?
- Преструктурирането не е наложено, а е планово. То продължава шест тримесечия, като досега вече са минали четири. През останалите две е финалната фаза от поглъщането на Motorola от страна на Lenovo. Целта е да се създаде единна организация, която да движи бизнеса със смартфони. Не е тайна, че Motorola имаше нужда от оздравителен процес, който вече е факт и се движи с устойчиви темпове. Потребителите могат да очакват тепърва много нови и интересни модели, които ще са плод на симбиозата между най-добрите качества на Lenovo и Motorola.

Как се развива пазарът на таблети в България?
- Lenovo е безапелационен лидер на този пазар с над 30% дял за трета поредна година. Очакваме пик в предстоящите шест месеца до година с оглед глобалните тенденции и предстоящия празничен сезон. Причината е, че телекомите сега развиват 4G мрежи и ще имат нужда да продават данни, а това ще става и чрез таблетите. В същото време като световен тренд се очертава разпространението на фаблетите. Така че възможностите за растеж в бъдеще ще идват от тази два фактора: фаблетите и 4G мрежата. От друга страна, забелязваме, че предишни наши силни конкуренти леко се изтеглят от пазара, защото вече нямат толкова широко предлагане на продукти. В същото време и някои от тъй наречените B-брандове не успяват да се развиват правилно и страдат от висок процент сервизни ремонти. Някои от тях също излязоха от пазара, което отваря допълнителни перспективи пред нас.

Какъв дял държи Lenovo от пазара на компютри в България?
- Забавянето на някои от най-силните икономики в света, неминуемо оказва влияние на технологичния пазар, но се очаква в рамките на шест до девет месеца нивата да се стабилизират и постепенно да бележат ръст. В България сме абсолютен лидер с рекорден дял от 32.3%. Този пазар непрекъснато предлага нови възможности за нас, защото очакваме да се освободят определени ниши, в които още да увеличим продажбите си. Важно е да се отбележи, че Lenovo стратегически правилно диверсифицира бизнеса и вече не разчита единствено на компютърния бранш. Компанията предлага все по-балансирано портфолио, което значително ограничава зависимостта само от един сегмент и ни превръща в една от най-сигурните и стабилни компании в технологичния свят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв. "Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв.

Последният голям проект от тригодишната програма е модернизация на завода за санитарна арматура за 22 млн. лв.

20 ное 2019, 1753 прочитания

Лоранс Кригер: Не ме тревожи Brexit, а дали ще успеем да привлечем най-добрите кадри в екипа си 1 Лоранс Кригер: Не ме тревожи Brexit, а дали ще успеем да привлечем най-добрите кадри в екипа си

Главният оперативен директор на британския стартъп във финансовите технологии Tide, който вече има над 100 служители в новооткрития си офис в София, в интервю за "Капитал"

8 ное 2019, 3090 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Проектът е мащабен, затова избрах Плевен пред Лондон

Георги Карааргиров, директор "Иновации и информационни технологии" в болница "Света Марина" – Плевен, в интервю за "Капитал Daily":

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10