Голямата цел на Infiniti е да развие европейските си пазари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Голямата цел на Infiniti е да развие европейските си пазари

Голямата цел на Infiniti е да развие европейските си пазари

Франсоа Гупил де Буйе, вицепрезидент за Европа, Африка и Близкия изток на Infiniti Motor, в интервю пред "Капитал Daily"

6855 прочитания

© Капитал


Къде и колко продава компанията

За единайсетте месеца на година компанията е продала 192 хил. автомобила, което е ръст от 15% спрямо същия период на 2014 г. Най-големият пазар остава Северна Америка, където са реализирани 131 хил. коли, а само през ноември са продадени 12 900, което е двойно над продажбите в Западна Европа за 11 месеца - 6300. В Китай са реализирани 36 хил. доставки, или ръст от 35%. Продажбите към края на ноември са над тези за цялата година, с което Infiniti отчита пореден рекорд в историята си.
В България имаме много добър пазарен дял и сме доволни от продажбите.

Очакваме да продължим да растем с двуцифрен темп.

В началото на декември Infiniti Group (част от Renault-Nissan) откри разширения си завод в Съндърланд, Англия, където за първи път в Европа ще произвежда свой модела - в случая новия Q30. Инвестицията в съоръжението е 250 млн. паунда, а целта на новия модел е увеличение на пазарния дял на премиум сегмента в Европа. С новия завод в Съндърланд са създадени 300 нови работни места, с което общият брой на служителите там е 4400.

Infiniti реализира сериозен глобален растеж от над 13% през миналата година. Каква е настоящата година за компанията и какви са очакванията за следващата и специално Европа?

- За календарната година очакваме да продадем около 7 хил. автомобила в Западна и Европа, което е с 50% повече от миналата, и това е обещаващо. Една от целите на новия модел на Infiniti - Q30, е да помогне да увеличим още повече продажбите. Като цяло не искам да се ангажирам с конкретни числа, но нашата цел е да постигнем двуцифрен растеж. Другото, което си поставяме като главна цел, е да станем един от основните производители в премиум сегмента в Европа, тъй като сега пазарният ни дял е много малък. В САЩ например ситуацията е доста по-различна, там имаме сериозни позиции, в Русия също, добре се представяме и в Китай. Сега е време за Европа, като смятаме да развиваме пазара именно с модела Q30. Това е и причината самата кола да е създадена като за Европа - и като дизайн, и като инженеринг. Другото нещо е, че ако искаме да сме силни на премиум пазара в Западна Европа, трябва да имаме силни позиции в си-сегмента (c-segment - компактния клас автомобили според класификацията на ЕС, или най-големите малки коли - бел. ред.). И затова и развихме Q30 в тази посока.

Как се развиват продажбите ви в Китай, където имате големи амбиции?

- Навлязохме по-сериозно на пазара там преди няколко години и имаме 2% пазарен дял, като продаваме над 30 хил. автомобила, имаме много динамичен растеж от 30-35%. Произвеждаме два модела автомобили и имаме партньор, с който работим добре. Пазарът в Китай обаче има някои ограничения за вида на автомобилите и затова сме се спрели на двата модела, които продаваме и произвеждаме там. Като цяло пазарът е много агресивен, но за нас продължава да е един от най-бързоразвиващите се в света.

Северна Америка е вашият най-голям пазар. Какви са дялове на компанията по света?

- Да, в САЩ и Канада пазарният ни дял е 6%, в Русия е 4%, в Близкия изток е 6%, но в Европа сме с много малък пазарен дял - малко над 0.2%. Затова и Старият континент се превръща в основната ни цел за развитие като пазар. Ние сме глобален  производител на автомобили, премиум марката на Renault Nissan, и искаме да бъдем такъв и на този сегмент в Европа.

Имате ли някаква специална стратегия за развитие на пазара в Европа чрез Q30?

- Стратегията е да отхапем колкото се може по-голям дял от пазара. Q30 е направен именно с тази цел - за развитие на пазара в Eвропа. Това е кола с доста различни параметри и като технология, като дизайн, като инженерни решения, технологии. И целта наистина е да покрием колкото се може повече от този сегмент.  

Какво мислите за малките пазари, които обаче имат висок потенциал, като българския например? Как оценявате пазара тук?

- Да, имат голям потенциал. България е пазар, на който успяхме да постигнем висок дял. Това, разбира се, дължи и на силния ни партньор, който имаме във вашата страна (дилър на Infiniti е "Витоша ауто"). Infiniti има дилър в София и шоурум във Варна. Партньорът ни е много динамичен, много искам да развиваме тези отношения, които са много успешни, и смятам, че това ще се затвърди и с излизането на Q30.

Колко автомобила планирате да произведете и продадете на първия етап от Q30 и колко през следващата година?

- Не бих искал да се ангажирам с точен брой, но става въпрос за няколко хиляди. Очакваме двуцифрен растеж на общите си продажби и на тази база може да екстраполираме и продажбите на Q30.

Имате заводи в САЩ, Китай, Япония и Великобритания. След като запълните и капацитета си в Съндърланд, планирате ли нови производства и в други, по-малки страни например?

- Засега капацитетът на завода ни в Съдърланд е достатъчно голям. Не сме обмисляли нещо конкретно, но със сигурност ще се мисли в тази посока, когато това се случи. Да се надявам, че ще е по-скоро.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK