С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 дек 2015, 16:27, 6595 прочитания

Голямата цел на Infiniti е да развие европейските си пазари

Франсоа Гупил де Буйе, вицепрезидент за Европа, Африка и Близкия изток на Infiniti Motor, в интервю пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Къде и колко продава компанията
За единайсетте месеца на година компанията е продала 192 хил. автомобила, което е ръст от 15% спрямо същия период на 2014 г. Най-големият пазар остава Северна Америка, където са реализирани 131 хил. коли, а само през ноември са продадени 12 900, което е двойно над продажбите в Западна Европа за 11 месеца - 6300. В Китай са реализирани 36 хил. доставки, или ръст от 35%. Продажбите към края на ноември са над тези за цялата година, с което Infiniti отчита пореден рекорд в историята си.
В България имаме много добър пазарен дял и сме доволни от продажбите.

Очакваме да продължим да растем с двуцифрен темп.
В началото на декември Infiniti Group (част от Renault-Nissan) откри разширения си завод в Съндърланд, Англия, където за първи път в Европа ще произвежда свой модела - в случая новия Q30. Инвестицията в съоръжението е 250 млн. паунда, а целта на новия модел е увеличение на пазарния дял на премиум сегмента в Европа. С новия завод в Съндърланд са създадени 300 нови работни места, с което общият брой на служителите там е 4400.

Infiniti реализира сериозен глобален растеж от над 13% през миналата година. Каква е настоящата година за компанията и какви са очакванията за следващата и специално Европа?
- За календарната година очакваме да продадем около 7 хил. автомобила в Западна и Европа, което е с 50% повече от миналата, и това е обещаващо. Една от целите на новия модел на Infiniti - Q30, е да помогне да увеличим още повече продажбите. Като цяло не искам да се ангажирам с конкретни числа, но нашата цел е да постигнем двуцифрен растеж. Другото, което си поставяме като главна цел, е да станем един от основните производители в премиум сегмента в Европа, тъй като сега пазарният ни дял е много малък. В САЩ например ситуацията е доста по-различна, там имаме сериозни позиции, в Русия също, добре се представяме и в Китай. Сега е време за Европа, като смятаме да развиваме пазара именно с модела Q30. Това е и причината самата кола да е създадена като за Европа - и като дизайн, и като инженеринг. Другото нещо е, че ако искаме да сме силни на премиум пазара в Западна Европа, трябва да имаме силни позиции в си-сегмента (c-segment - компактния клас автомобили според класификацията на ЕС, или най-големите малки коли - бел. ред.). И затова и развихме Q30 в тази посока.


Как се развиват продажбите ви в Китай, където имате големи амбиции?
- Навлязохме по-сериозно на пазара там преди няколко години и имаме 2% пазарен дял, като продаваме над 30 хил. автомобила, имаме много динамичен растеж от 30-35%. Произвеждаме два модела автомобили и имаме партньор, с който работим добре. Пазарът в Китай обаче има някои ограничения за вида на автомобилите и затова сме се спрели на двата модела, които продаваме и произвеждаме там. Като цяло пазарът е много агресивен, но за нас продължава да е един от най-бързоразвиващите се в света.

Северна Америка е вашият най-голям пазар. Какви са дялове на компанията по света?
- Да, в САЩ и Канада пазарният ни дял е 6%, в Русия е 4%, в Близкия изток е 6%, но в Европа сме с много малък пазарен дял - малко над 0.2%. Затова и Старият континент се превръща в основната ни цел за развитие като пазар. Ние сме глобален  производител на автомобили, премиум марката на Renault Nissan, и искаме да бъдем такъв и на този сегмент в Европа.

Имате ли някаква специална стратегия за развитие на пазара в Европа чрез Q30?
- Стратегията е да отхапем колкото се може по-голям дял от пазара. Q30 е направен именно с тази цел - за развитие на пазара в Eвропа. Това е кола с доста различни параметри и като технология, като дизайн, като инженерни решения, технологии. И целта наистина е да покрием колкото се може повече от този сегмент.  

Какво мислите за малките пазари, които обаче имат висок потенциал, като българския например? Как оценявате пазара тук?

- Да, имат голям потенциал. България е пазар, на който успяхме да постигнем висок дял. Това, разбира се, дължи и на силния ни партньор, който имаме във вашата страна (дилър на Infiniti е "Витоша ауто"). Infiniti има дилър в София и шоурум във Варна. Партньорът ни е много динамичен, много искам да развиваме тези отношения, които са много успешни, и смятам, че това ще се затвърди и с излизането на Q30.

Колко автомобила планирате да произведете и продадете на първия етап от Q30 и колко през следващата година?

- Не бих искал да се ангажирам с точен брой, но става въпрос за няколко хиляди. Очакваме двуцифрен растеж на общите си продажби и на тази база може да екстраполираме и продажбите на Q30.



Имате заводи в САЩ, Китай, Япония и Великобритания. След като запълните и капацитета си в Съндърланд, планирате ли нови производства и в други, по-малки страни например?
- Засега капацитетът на завода ни в Съдърланд е достатъчно голям. Не сме обмисляли нещо конкретно, но със сигурност ще се мисли в тази посока, когато това се случи. Да се надявам, че ще е по-скоро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

На какво ни учат грешките На какво ни учат грешките

Александър Лефтеров, изпълнителен директор на Tiger Technology, пред "Капитал"

23 авг 2019, 2307 прочитания

Джейн Дзие Сун: България е все по-популярна сред китайските туристи 1 Джейн Дзие Сун: България е все по-популярна сред китайските туристи

Главният изпълнителен директор на китайската Ctrip Corporation пред "Капитал"

9 авг 2019, 2882 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
"Дневник": Мислете за кариера в технологиите, математиката и природните науки, те ще са най-важни в бъдеще

Д-р Цено Галчев, носител на наградата "Джон Атанасов"

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи