С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 мар 2016, 17:26, 11486 прочитания

Ксавие Марсенак: Бизнесът ни в България ще продължава да расте на бързи обороти

Президентът на аутсорсинг компанията TELUS International Europe пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Очакваме 50% ръст на оборота през 2016 г.
Компании в България с една трета чужденци в екипа си не са най-често срещаното явление. Такъв обаче е случаят на една от най-големите аутсорсинг фирми - TELUS International Europe. Миналата седмица компанията, която вече има около две хиляди служители, обяви поредното си голямо разрастване - с нови 500 работни места в Пловдив и София до края на годината.

Президентът на TELUS International Europe Ксавие Марсенак разказва пред "Капитал Daily" как привлича поляци и португалци на работа в България и как ще се развие компанията през следващите години.



Как се развива TELUS в България и на международно ниво и какви са очакванията ви за тази година?
- Развиваме се изключително добре, миналата година бизнесът на групата в Европа отчита 73% ръст на приходите. Представени сме в България и Румъния, като постъпленията ни достигнаха 40 млн. евро. Две трети от тези приходи идват от българския ни бизнес, който също нарасна с над 70%. Планът за тази година е да продължаваме да растем, като очакваме леко забавяне на повишението на постъпленията до около 50% в България, тъй като ставаме все по-голяма структура и едно такова забавяне е логично.

Броят на служителите ни също нараства значително. Съвсем скоро се местим в нов офис в Пловдив, което ще ни позволи да отворим допълнителни работни места. Растежът ни идва от факта, че имаме и повече клиенти – в технологичния сектор, в гейминг индустрията. Самите ни клиенти и те се разрастват и имат нужда от все повече услуги и поддръжка, затова се налага и ние да им го осигурим. А когато клиентите са доволни, те ни дават все повече и по-трудни проекти. В общи линии механизмите са два - когато те самите отчитат ръст и им трябва повече от това, което им предлагаме, и когато искат допълнителни услуги с по-висока добавена стойност.

В момента правите голяма медийна кампания по набиране на кадри. С какво планирате да ги привлечете и колко служители ще имате след обявеното разширение?
- До края на годината ще станем 2500 в България, което означава, че ще създадем над 500 работни места. От началото на 2016 г. вече сме наели 250 души. Сега планираме основното си разширение в Пловдив с около 300 нови хора в екипа. При нас подборът на персонал е постоянен. Миналата година сме наели около 1200 служители.



Често ни питат как привличаме хората си, защо висококвалифицирани кадри се интересуват от такива позиции. Ние им осигуряваме възможности за бързо развитие в рамките на компанията. Стартовата ни заплата в момента е около четири пъти над минималната в България.

Какви са обученията, които предлагате?
- Имаме два типа обучения. Едните са продуктови, а другите са за развитие на лидерски и така наречените меки умения. Всеки от новоназначените ни служители преминава обучение, което го запознава с конкретната работа по неговия проект, както и въвеждащо обучение за компанията. Освен това имаме специален отдел, който е отговорен за редица други обучения, чрез които хората ни могат да подобряват лидерските си качества, така че да се подготвят за по-високи позиции в компанията.

Колко средно се задържат служителите в компанията?
- Агентите остават средно около две години, в мениджмънта и администрация обаче имаме хора, които са стартирали с нас от самото начало на компанията. Някои от тях са започнали от специалист обслужване на клиенти, а в момента управляват едни от най-важните екипи в компанията

Какви са инвестициите в разширението ви?
- Ние не сме в бизнеса с имотите, следователно винаги сме под наем. Но влагаме в обзавеждане и оборудване на сградите. Мога да ви кажа какво инвестираме в стойност. За миналата година това са около 5 млн. евро, а тази година ще е повече. Това е общо за България и Румъния и включва технология, компютри, и друг хардуер, офис мебели. Обучението на персонала ни не влиза в тази сума.

Преди около две години обявихте големи планове за до две хиляди служители, които, изглежда, сте постигнали. Какво ви очаква?
- Имахме конкретен бизнес план и вече го надминахме, да. В момента в България и Румъния общо имамe 2600 служители - 600 в Румъния и другите в България. В Пловдив работят 200 души, а останалите са в двата ни офиса в София. До края на годината персоналът ни в двете страни ще бъде 3600. Част от тях са оперативни служители, които извършват услуги в областите на финанси, ИТ и технологии. Около 10% се занимават с вътрешното обслужване на компанията, а останалите работят за външни клиенти. Отделно от това имаме хора, които работят към тези екипи като лидери, супервайзъри и следят качеството на услугите.

Какви услуги предлагате? Преди време имахте намерение да изградите и ИТ звено.
- Услугите ни са много различни, не сме само кол-център. TELUS в Канада е голяма телекомуникационна компания, преди 11 години те създават TELUS International като фирма за изнесени бизнес и технологични услуги и поддръжка (BPO и ITO). Компанията има около 20 хил. служители в целия свят. Дейността на фирмите в BPO сектора е следната – обслужваме клиентите на други фирми и дружества на световнo ниво, в нашия случай около 150, в различни типове услуги – отговаряме на запитвания на потребители, помагаме с решаване на проблемите на клиентите на нашите клиенти. Например ако сте клиент на телекомуникационната TELUS и телефонът, който сте си купили, се счупи, вероятно на оплакването или запитването ви ще отговори агент в Букурещ, където са хората, обслужващи тази компания. Ако искате да се абонирате за Netflix например и искате съвет или да ви кажат как да стане, пак ние ще ви отговорим. Само отбелязвам, че Netflix в момента не са ни клиент, това е просто пример. Всички тези услуги се извършват през различни канали – телефон, мейл, чат все повече.

Другият тип услуги са ITO. В общи линии в тези звена работят инженери, такива имаме 25 в ново звено от миналата година. Засега те работят за няколко клиента и най-вече за компанията майка в Канада. Занимават се със създаване на инфраструктурни проекти, облачни инфраструктури, поддръжка на сървъри. Този екип определено ще расте.

Кои са компаниите, с които работите, и кои са най-ключовите?
- Европейският ни отдел работи за 50 клиента. Имаме клауза за конфиденциалност и не мога да кажа кои са точно, но са най-големите компании в секторите си. Това са телекоми, големи rent-a-car компании, големи авиокомпании, компютърни и интернет гиганти, финансови корпорации. Имаме клиенти и от гейминг индустрията, които са световни лидери. Особено при последните работата е доста специфична – те освен с поддръжка на акаунти и сметки на играчите се занимават и с доразвиването на геймърските умения на потребителите. Затова самите тези хора са геймъри и те имат до един час на ден в работното си време да играят игри и да усъвършенстват собствените си умения.

Споменахте, че около 30% от служителите ви са чужденци, а причината да са тук са редките езици, които говорят. С какво ги привличате?
- Интересен пример за това как чужденците идват у нас са служителите ни в гейминг екипа. Например в Полша има огромно количество запалени по компютърните игри, а в България няма особено много геймъри, които говорят полски. Затова те идват да живеят и работят тук, защото работата им пасва.

Още един интересен дисбаланс е, че в България заплатите в този сектор са много по-високи от тези в Португалия и затова за човек, който говори само португалски и английски и няма особени други квалификации, за да е интересен за тамошния пазар, ние го вземаме като топъл хляб.

Каква част от аутсорсинг пазара в България държи TELUS?
- Това е интересен въпрос. Ние сме 2000 души и сме от най-големите в сектора, но пазарният ни дял е много малък. Всички 39 хил. души, заети в аутсорсинг сектора, се разделят между тези в ИТ и софтуерните услуги – може би около 20 хил. служители. Знам, че на запад аутсорсингът съставлява около 20% от целия този бизнес. Ние като компания държим на местния пазар около 20% от чистия аутсорсинг, който не включва тези услуги.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Последният човек на General Electric 2 Последният човек на General Electric

Може ли новият ръководител на Boeing Дейвид Калхун да спаси репутацията както на Boeing, така и на наставника си Джак Уелч

17 яну 2020, 4770 прочитания

Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро 2 Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро

Управляващият съдружник на благоевградската месопреработвателна компания КФМ пред "Капитал Градове"

16 яну 2020, 2450 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Пиер Луиджи Жилибер: Новата инициатива ще осигури на бизнеса изгодни кредити за 600 млн. евро

Изпълнителният директор на Европейския инвестиционен фонд пред "Капитал Daily"

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10