С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 28 мар 2016, 12:53, 13334 прочитания

Мариета Захариева: Ще изградим социална мрежа за малкия и средния бизнес

Изпълнителният директор на Агенцията за малки и средни предприятия пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Мариета Захариева оглавява Изпълнителната агенция за малки и средни предприятия вече една година. Тя е бакалавър по финанси и магистър по маркетинг от УНСС в София, както и магистър по финанси от Стопанска академия "Димитър Ценов" в Свищов. Преди да поеме агенцията, е работила на ръководни позиции в Първа инвестиционна банка и в Банка ДСК. Била е изпълнителен директор на Асоциацията на българските износители. С нея разговаряме за проектите и новата стратегия на агенцията.
Вече година ръководите Изпълнителната агенция за малки и средни предприятия. В миналото дейността й обаче винаги е била малко забулена в мъгла и по-скоро е повдигала въпросителни какво точно прави. Поехте ли в някаква посока на промяна?

- Факт е, че агенцията по-скоро имаше негативен имидж, с който трябваше да се справим. Реално не тръгнахме от нулата, а от минус десет. Една година не е голям период, но за него направихме и започнахме няколко неща.


Първо, изградихме регионална мрежа с наши представители в шест града, които имат постоянна връзка с бизнеса и местните браншови организации. Такава е имало и преди години, но тя не е била много от полза за бизнеса. Благодарение на нашите представители вече правим постоянни срещи с представителите на малките и средните предприятия.

На тях присъстват хора от агенцията, правителството, местната власт, финансови експерти, представят се възможности за финансиране и стимулиране на бизнеса и други, споделят се проблеми и препоръки. На тези срещи успяваме да съберем по около 200 фирми в градовете извън София. Тези срещи с бизнеса ни помагат да направим една своеобразна карта на работещите фирми в България.

Защото всички говорят, че те са над 300 хиляди, но това е една куха статистика. Например, ако един чужд инвеститор или търговец дойде при нас и иска да разбере кои са работещите и силни предприятия в даден сектор, е много трудно да му се даде ясна картина.



Как точно става отсяването на работещия бизнес? Нещата постоянно се променят.

- Чрез нашите регионални представители, които правят посещения на място. Това са хора от бизнеса в региона, имат опит и познават компаниите. Това бяха и критериите за работа с нас, имаше сериозен подбор. Идеята е да сме на терен и да сме при бизнеса.

Когато нямаме специални събития, които са един-два пъти в месеца, регионалните ни агенти обикалят всеки ден в малките и средните предприятия и ги карат да попълват анкетни карти - какво произвеждат, какви са им проблемите, как можем да им помогнем. За нас е важно да сме фокусирани и да знаем какво се случва постоянно.

След като направите тази карта, как ще свързвате бизнеса с потенциалните му партньори?

- В момента разработваме дигитална платформа. Това е мрежа за комуникиране, чрез която, първо, можем да проследим нашите агенти и, второ, свързваме бизнеса с потенциалните му партньори? Тоест аз като фирма се регистрирам в платформата. Тя от своя страна е свързана с агенцията, където са комуникаторите, които отговарят по отрасли на икономиката в България.

Те отговарят за регионите и отраслите, останалите са хората от агенцията, които излизат в чужбина и пътуват по панаири, изложения и конференции. Те правя връзка с местния бизнес или представител на съответна агенция или организация. Тук трябва да се включат и търговските аташета.

Тоест крайната цел е, от една страна, да имаме фирмите в България, които търсят пазари и партньори, които също ще са в мрежата. Това е доста сложна платформа, но сме се захванали и смятам, че ще я направим.

Ако обобщим, това ще е вид социална мрежа за бизнеса, в която търсещите партньори и пазари се срещат.

- Точно така.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Заедно и в добро, и в лошо 1 Заедно и в добро, и в лошо

Радомир Миланов, управляващ директор в SAP България, пред "Капитал"

18 окт 2019, 3137 прочитания

Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие

Основател на People in Flow и лектор на HR and Leadership Forum 2019

14 окт 2019, 1838 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Очакваме умерен растеж на пивоварния пазар през 2016 г.

Марко Ниавро, генерален директор на "Каменица" АД, пред "Капитал Daily"

Още от Капитал
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10