С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 апр 2016, 18:46, 5933 прочитания

По Коледа за пръв път мобилните плащания задминаха тези от компютър

Мат Коморовски, директор продажби, PayPal - Централна и Източна Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мат Коморовски отговаря за бизнес партньорствата и въвеждането на нови продукти на PayPal в повече от 20 страни в Централна и Източна Европа. Преди това той е бил търговски мениджър и в Groupon - Полша, Boston Consulting Group, Avon Cosmetics. Има бакалавърска степен от University of Toronto Rotman School of Commerce.
- България е интересен пазар заради преводите на емигрантски пари.
- Разполагаме със сложна система за предотвратяване на измами.

Г-н Коморовски, какво ще се стреми да постигне PayPal през 2016 г.?


Преди да отговоря, трябва да погледнем какво свършихме през миналата година. Важно за отбелязване е, че по време на коледните празници на 2015 г. в глобален мащаб за пръв път в историята регистрирахме повече плащания през мобилни устройства, отколкото през настолни компютри. Обемите на мобилните разплащания са в постоянен ръст от 7 години насам, но за пръв път те са повече. Ако погледнем данните за цялата 2015 г., около 28% от всички разплащания бяха извършени през мобилни устройства. Tоест от всички 4.9 млрд. броя транзакции, които обработихме през миналата година, над 1 млрд. са били извършени през телефони или таблети. В Централна и Източна Европа нивото на мобилните разплащания е все още по-ниско, но в същото време то се увеличава бързо. Причините за това са две – проникването на мобилни устройства е по-ниско, отколкото в Западна Европа, и източноевропейските компании в по-малък брой са разработили сайтове, които да позволяват подобни плащания.
От тази перспектива основната ни цел за 2016 г. е да направим мобилните разплащания още по-лесни, така че да не трябва всеки път наново да се въвеждат данни и пароли, за да извършите транзакция. Услугата One Touch позволява това вече в 143 страни, като данните се запазват за шест месеца. Така всяка транзакция се авторизира с едно натискане. Мобилните разплащания ще продължат да се увеличават и ще се случват все повече на заден фон – както например са организирани при платформи като Uber например. Клиентът не трябва да мисли за транзакцията, тя се извършва автоматично. Вярвам, че подобен тип разплащания ще се случват все по-често и с все повече различни видове индустрии и компании.


Как тогава се гарантира сигурността на сметките на клиента, в случай че той загуби смартфона си например?

Разполагаме със сложна система за предотвратяване на измами. С всяка транзакция, която потребителят извършва, тя постоянно се подобрява. Това ни позволява да идентифицираме подозрително държание, както и да блокираме транзкации, които не съвпадат с модела на поведение на клиента. Разработили сме и услуга за защита на купувача, като PayPal гарантира, че ако дадена транзакция не е била разрешена от клиента или ако закупената стока се окаже, че е счупена или фалшива, или тя въобще не достигне до него, тогава или посредничим тя все пак да бъде доставена, или възстановяваме сумата. Освен това покриваме и разходите за доставка на стойност до 30 евро, ако се окаже, че например обувките, които сте си закупили, са неподходящ номер и трябва да бъдат заменени. Тази услуга може да се ползва 12 пъти за една година.

Ако обърнем погледа си към България, какъв тип български компании използват PayPal и колко транзакции се извършват оттук?



За съжаление не можем да споделим информация за брой и стойност на транзакциите за дадена държава. Но това, което веднага прави впечатление в България, е, че електронната търговия отбелязва значителни ръстове. В България интернет проникването е 82%, което е по-високо от средното за Европа – 75%. Освен това 87% от българските интернет потребители са пазарували в мрежата, а 40% от тях купуват стоки и от чужбина, като тези показатели отново са по-добри от средните за Източна Европа. Като цяло електронната търговия в България нараства с 27% на годишна база, което е значителен ръст, особено в сравнение с другите пазари в Източна и Централна Европа. Това е ясен знак за добре развито интернет общество. Затова разглеждаме българския пазар като много атрактивен. Второто, което прави впечатление, са търговците и разработчиците – имате известен брой компании с много талантливи хора, които се фокусират върху аутсорсинг дейности. Преобладаващата част от нашия бизнес в България е трансграничен. Това са български потребители, които пазаруват стоки предимно от Германия, Великобритания, САЩ и Китай, но също така много български компании, които продават услугите си в чужбина през PayPal.
България също така е много интересен пазар от гледна точка на това, че голяма част от насочените към страната чуждестранни парични потоци се формират от т.нар. емигрантски пари. Оценките на емигрантските пари на глобално ниво са 586 млрд. долара, което е огромна сума, двойно по-голяма, отколкото всичко, което обработваме към момента. По-голямата част от тези парични преводи се правят с кеш, което обаче е времеемко и понякога може да бъде опасно, докато трансфер от един акаунт на PayPal към друг е безплатно.

В САЩ и Обединеното кралство PayPal предлага услуга за изплащане на стоки на кредит. Възможно ли е тя стане активна и за континентална Европа?

Да, PayPal Credit е сред услугите ни, които изпробваме в САЩ и наскоро стартирахме и в Обединеното кралство. Тя се свързва с акаунта на клиент, преглежда историята на транзакциите му и може да осигури кредит за закупуването на дадена стока, която да се плати на изплащане. Предлагането на услугата зависи от продавача и му позволява да обяви специални промоции за клиентите си, като по този начин създаде лоялна клиентска база и увеличи обема на продажбите си. Тя включва съставянето на график с автоматични вноски и месечна сметка, която може да се плати наведнъж или в продължение да определен период от време. При нея клиентите не дължат лихва, ако изплатят стоката до шест месеца и стойността й е над 99 долара. Осигуряването на кредита става лесно и бързо. В момента обаче нямаме планове да обявим PayPal Credit за Централна и Източна Европа. Разглеждаме подобни услуги като дългосрочни ангажименти – след като веднъж я стартираме, не искаме да се наложи да я спрем след 2 месеца.

Kолко голямо е звеното на PayPal за Източна Европа?

На глобално ниво PayPal има 16 000 служители, но е трудно да се каже колко от тях работят специално за Централна и Източна Европа. Няколко хиляди от тях са постоянно заети със системите за сигурност и защита от измами - услуги, които предлагаме не само в ЦИЕ, но и навсякъде по света. Имаме няколко хиляди служители, базирани в Ирландия, които осигуряват обслужването на клиентите и контролиране на риска. Но тяхната дейност покрива цяла Европа. Що се отнася до броя на клиентите, PayPal има 179 млн. активни потребители, които правят поне по една транзакция на година общо за целия свят, като през 2015 г. например сме обработили плащания със сумарна стойност от 250 млрд. долара. В Централна и Източна Европа броят на клиентите ни е 4.8 млн. души.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Заедно и в добро, и в лошо Заедно и в добро, и в лошо

Радомир Миланов, управляващ директор в SAP България, пред "Капитал"

18 окт 2019, 1385 прочитания

Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие

Основател на People in Flow и лектор на HR and Leadership Forum 2019

14 окт 2019, 1749 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Извадете тайните от бизнеса, успешните компании са прозрачни

Ерик Бергман, PR специалист и практик, пред "Капитал Daily"

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10