С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 20 юни 2016, 16:53, 11438 прочитания

В Бургас, Пловдив и Варна може да има хотели на Accor

Регионалният мениджър на френската верига за Румъния, България и Македония Франк Реул пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка
Франк Реул е регионален мениджър на AccorHotels/Orbis за Румъния, България и Македония. Той има богат опит в управлението и хотелиерската индустрия. Започва кариерата си през 1988 г. в Брюксел и Брюж, Белгия, с висши мениджърски позиции в AccorHotels. Скоро след това е повишен в директор храни и напитки в "Novotel Шереметиево-2" в Москва, Русия. След като прекара три години в Москва, отива в Лондон, за да започне десетгодишната си кариера в AccorHotels в Обединеното кралство. След повече от 20 години стаж в групата той е назначен за регионален мениджър за Литва, Латвия и Естония, а след това от 2014 г. заема същата позиция за държавите Румъния, България и Македония, където отговаря и за развитието на компанията на Балканите.
"В България има място за брандове като Mercure, а защо не и луксозния Pullman".
Как бихте оценили пазара на международни хотели в София? Как се различава от този в румънската или македонската столица? Какъв е потенциалът на региона?
- Ако разгледаме общия пазар, броят на брандираните хотели все още е твърде ограничен не само в България, но и в целия източноевропейски пазар, така че има още много възможности за откриване на нови международни хотели, но също така и за брандиране на съществуващи обекти. Хотелиерската индустрия е тясно свързана с растежа на брутния вътрешен продукт. А икономиките на страните от Източна Европа се считат за такива, които записват най-бърз ръст в Европа, така че виждам възможности за по-нататъшен растеж. Вярвам, че в следващите няколко години в София, но и в някои провинциални градове, а и в съседните държави ще има повече от нашите хотели в различните категории, а също и такива на конкурентите ни. Световно признатите международни марки със сигурност отдават все по-голямо внимание на тези пазари и те са предпочитана дестинация за откриване на нови хотели.
Както знаете, Букурещ е много по-голям град от София и мисля, че също така индивидуалният туристически пазар там е може би по-развит от този тук. В София тази ниша се разраства, но в Букурещ започна да расте по-рано. В Македония имаме един хотел ibis в Скопие, който се представя много добре, но пазарът там е движен най-вече от бизнес посетителите.
Ако погледнете данните от летищата в София, Букурещ и Скопие, ще видите, че броят на пътниците се увеличава на годишна база. А това означава, че съответно има и повече работа за хотелите. Според мен, тъй като икономиките в Румъния и България видимо се възстановяват, това означава, че вътрешният пазар на хотели съответно също ще се възстановява. Например за бранда ни ibis вътрешният пазар е доста важен. Ако местната икономика се развива добре, хората пътуват и посещават хотели в страната.
Потенциалът в региона е огромен - имате богата култура, минерална вода, Черно море и т.н. Целим да развием мрежата от брандове на AccorHotels в България и в региона, като предложим добавена стойност и отлично преживяване за нашите гости, както и много добри условия за служителите ни.

Колко е голям пазарът за международни хотели в София и каква част са четири- и петзвездните хотели?
- Нямам точните числа с мен в момента, но мисля, че ако сравним броя на брандираните хотели спрямо общия пазар, той все още не е толкова голям.


Какъв беше пазарът миналата година? Каква е прогнозата ви за 2016 г.?
- Имаме два хотела в страната - ibis, който открихме преди година, и Novotel, който работи вече три години. Радвам се, че имаме добър ръст и в двата обекта. Какво ще донесе бъдещето? Днес в България броят на посетителите и инвеститорите се увеличава и поради по-ниския риск в региона процентът на международните туристи ще се увеличава. Както казах преди, хотелската индустрия е тясно свързана с растежа на БВП и макроикономическата среда. Така че настоящият растеж в България, както и в Източна Европа, е предпоставка за нарастващ брой международни и местни инвестиции, повишаване на търсенето в бизнеса, както и в туристическия сегмент. Ако се вгледате в икономическите показатели, днес страните в региона са в добър цикъл и няма никакви индикатори, че той ще се забави.

Как бихте оценили представянето на Novotel в София? Какви са финансовите резултати за 2015 г. в сравнение с предходната? Какъв е пазарният дял на хотела?
- Novotel има отличен пазарен дял и наистина се представя добре на пазара. Не мога да ви дам конкретни цифри за отделните хотели, тъй като сме публична компания, но мога да ви кажа, че тази година, както и през последните няколко, имаме много добър растеж. По-рано тази година обявихме, че ще започнем строителството на нов обект в София. Инвеститорът "Маркан" е същият, който инвестира и в Novotel. Смятам, че това показва увереност, че инвеститорът също смята, че е налице потенциал за развитие. ibis също се справя добре. Той е различен проект от Novotel, като за него освен международните посетители са особено важни местните клиенти.

Печалбата и приходите на Novotel се увеличават. Според вас какво стимулира този растеж?
- Разработването на един нов хотел отнема малко време и постепенно той заема все по-голям пазарен дял. Мисля, че нашият проект е много конкурентен в сравнение с другите международни хотели в София. Въз основа на обратната връзка, която получаваме от нашите клиенти, те оценяват добре познатия и признат международен бранд, с отлична локация, качество на продуктите и услугите и професионален персонал. Вярвам, че този растеж ще продължи и през 2016 г.



Каква е средната годишна заетост в обекта?
- Не мога да ви дам точни числа, но миналата година в Novotel в София отчитаме над средния процент на заетост в сравнение с другите международни брандирани 5- и 4-звездни хотели в столицата.

Кои са основните конкуренти на Novotel? Мислите ли, че има твърде много хотели в София, но не достатъчно голям брой клиенти, или по-скоро обратно?
- Основните конкуренти на "Novotel София" са именно международните брандирани 5- и 4-звездни хотели в столицата. Наблюдаваме много положителна тенденция в българската икономика, която подхранва растежа на пазара на хотели и говори за потенциал за по-нататъшно развитие. Но в края на краищата хотелите, които са добри - печелят, а тези, които не са, отчитат загуби. Затова независимо от конкуренцията просто трябва предложиш много добър продукт.

Обявихте, че групата ще работи по нов комбиниран хотел Novotel и ibis в София. Какви клиенти очаквате там? Как ще позиционирате проекта?
- Чрез комбиниране на две марки от различни сегменти - Novotel, който е от средния клас, и бюджетния ibis, се фокусираме върху привличане на по-широкa клиентска база. Новият Novotel, особено в началото, ще бъде за международни бизнес посетители, но на добра цена. Съчетанието на двата бранда ще бъде добра комбинация, за да привлечем по-широк кръг от посетители към един достъпен проект на централно място. Комбинираният хотел ще бъде открит през първото тримесечие на 2018 г.

Accor вече не управлява хотел в Пловдив. Каква е причината?
- Поради спецификата си Novotel в Пловдив е имал договор франчайз директно с Accor SA и не е бил част от периметъра на Orbis, така че нямам пълна яснота по темата. Това, което знам, е, че ние вече търсим нови възможности в Пловдив.

В предишното ми интервю с изпълнителния директор на Orbis г-н Жил Клавие той заяви, че групата се стреми към разширяване извън София. Все още ли се планира такова? В кои градове и защо?
- Първоначално ще се разраснем най-вече в големите градове като Бургас, Пловдив, Варна, но в последващ етап ще разгледаме варианти и в курортите. Имаме много курортни хотели в света, така че сме отворени за откриване на нови проекти и в подобни локации.

Планирате ли да представите на българския пазар нови брандове, извън Novotel и ibis, и ако да, кои?
- Мисля, че определено има място за Mercure в средния клас и за ibis Styles в икономичния сегмент. Защо не дори за Pullman в луксозния клас. Но трябва да намерим правилните проекти, които финансово да имат смисъл за инвеститорите.

Какъв ефект очаквате да окаже българското председателство на Европейския съюз през 2018 г. на хотелския пазар?
- Работил съм в няколко града, докато председателството на ЕС се провеждаше там. През този период в градовете идват много бизнес посетители. Но това, което е важно, е София да се възползва в пълна степен от тази възможност, за да се затвърди като привлекателна дестинация за различни видове туризъм. В града, в който работех преди няколко години, човек можеше ясно да види ръста на броя на посетителите след председателството на ЕС там, така че е от ключово значение за индустрията и институциите да предприемат действия на време, за да направят този ефект дълготраен.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лоранс Кригер: Не ме тревожи Brexit, а дали ще успеем да привлечем най-добрите кадри в екипа си 1 Лоранс Кригер: Не ме тревожи Brexit, а дали ще успеем да привлечем най-добрите кадри в екипа си

Главният оперативен директор на британския стартъп във финансовите технологии Tide, който вече има над 100 служители в новооткрития си офис в София, в интервю за "Капитал"

8 ное 2019, 3013 прочитания

Стажантът, който стана изпълнителен директор Стажантът, който стана изпълнителен директор

Джеймс Матюс, изпълнителен директор на Ocado Technology, пред "Капитал"

1 ное 2019, 2725 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Кийт Гибс: Пазарът на здравни застраховки в България е малък, но с потенциал

Изпълнителният директор на компанията за здравни застраховки AXA PPP Healthcare пред "Капитал Daily"

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10