Мария Гергова: Малките агенции трябва да повярват, че за тях има бизнес и в чужбина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мария Гергова: Малките агенции трябва да повярват, че за тях има бизнес и в чужбина

"Трябва да заинтригуваш и привлечеш с идеята правилните хора, за което е необходимо и сериозно проучване."

Мария Гергова: Малките агенции трябва да повярват, че за тях има бизнес и в чужбина

Изпълнителният директор на United Partners пред "Капитал"

3882 прочитания

"Трябва да заинтригуваш и привлечеш с идеята правилните хора, за което е необходимо и сериозно проучване."

© Цветелина Белутова


Агенцията United Partners беше наградена в категорията най-добра международна кампания на агенция в конкурса Golden World Awards с жури, съставено от членовете на Международната асоциация на PR специалистите (IPRA). Наградата беше спечелена за проекта в областта на енергийната ефективност и устойчивата околна среда EEMUSIC (Energy Efficient Music Culture), осъществен както на територията на България, така и на повечето европейски държави, сред които Франция, Германия, Великобритания, Полша и др. Проектът EEMUSIC има за цел да покаже на организаторите на фестивали и музикални събития как музикалната индустрия може да използва различни инструменти, за да измерва въглеродния диоксид, който оставя и да предприеме мерки за намаляване на вредните емисии. Мария Гергова, изпълнителен директор на United Partners, разказа за изпълнението на кампанията и ползите от международното признание от Golden World Awards.

Как се роди идеята за проекта EEMUSIC?

Започнахме проекта EEMUSIC (Energy Efficient Music Culture) преди три години и се появи в резултат на дългогодишната ни музикална конференция SEEME (South East European Music Even), която организираме от любов към музиката. Събираме на едно място хора от музикалната индустрия и от маркетинга. Засягаме теми като как музиката може да подпомогне на брандовете или как с развитието на новите канали като YouTube, Spotify и др. се променят начините, по които хората консумират съдържание.

Благодарение на музикалната конференция през годините успях да създам международни приятелства и партньорства с хора, с които споделям сходни цели и идеи. Така се случи и при започването на проекта EEMUSIC. На една от конференциите бях решила задължително да обсъдим темата за музиката и екологията. С един от лекторите, който работи върху зелени проекти в Берлин, взаимно се вдъхновихме да работим по проект, свързан с музиката и опазването на околната среда. Той инициира да кандидатстваме към агенцията Intelligent Energy, към Европейския съюз. Никой не ни е възложил проекта, ние сами си го измислихме. Кандидатствахме и получихме финансиране за изпълнението му.

Каква е концепцията на международната кампания EEMUSIC?

Идеята зад проекта беше много интересна, а именно как да направим музикалната индустрия енергийно ефективна. Целта беше музикални фестивали и клубове да се преобразуват така, че хем да спестят енергия, хем да има по-малко негативно въздействие върху природата. Компания от Великобритания, която ни беше технологичен партньор по проекта, разработи платформа, в която фестивалите и клубовете попълват различни данни, свързани със събитията, които организират. С каква продължителност са, колко хора ги посещават, колко електричество се използва, колко артисти идват, откъде идват, как се придвижват и много други. Организаторите на фестивали например, които са периодични събития всяка година, могат да въведат в платформата събраните данни от предходните години и да вземат мерки за настоящата. Накрая в платформата автоматично се изчислява въглеродният диоксид, които се отделя, и се дават различни предложения как това количество да се намали.

Имахме и консултанти по разходването на енергията в различните страни, които могат на място да помогнат с практически идеи как да се намалят емисиите на въглероден диоксид. От една страна, това е добре за природата, от друга, организаторите на музикални събития намаляват разходите си – всички печелят. Всички, които се включихме в проекта, споделяхме мнението, че музиката може силно да въздейства на хората. От друга страна, има много и сериозни екологични проблеми в световен план. Така решихме да използваме музиката, за да стигнем до много хора и да помогнем с решаването на проблем.

Каква беше основната ви дейност при осъществяването на проекта?

Международният проект EEMUSIC е консорциум от седем държави. Ние бяхме PR и комуникационен партньор и изпълнявахме цялата комуникация на проекта за Европа. Общувахме с журналисти и блогъри от редица държави. Използвахме платени бази данни за достъп до контактите на международни медиии и блогъри, за да популяризираме проекта. Вече в комуникационната сфера не става въпрос само за това да познаваш няколко човека и да промотираш през тях проекта. Трябва да заинтригуваш и привлечеш с идеята правилните хора, за което е необходимо и сериозно проучване. В крайна сметка идеята е да има достатъчна гласност, за да могат повече хора да се включват към проекта. Управлявахме всички социални канали на кампанията. Събития и съдържанието в сайта на инициативата.

Успяхте ли да привлечете достатъчно последователи в България и в Европа?

В България извършихме т.нар. енергиен одит на софийския клуб Mixtape 5 в София. След него те направиха и необходимите промени за подобряване на използването на електроенергия. Искаме както в България, така и в Европа музикалните фестивали и клубове да станат посланици на идеята и проектът да бъде устойчив и дългосрочен и да се развива. Включиха се общо над 500 фестивали и клубове, така че резултатите бяха много добри.

Какво означава за агенцията ви отличието в конкурса Golden World Awards?

IPRA е международна PR асоциация. В конкурса им Golden World Awards сме кандидатствали много пъти с различни проекти. Не съм си и представяла, че един ден ще кандидатстваме в категорията международен PR проект, в която са и всички големи световни агенции. Често си мислиш, че си твърде малък, за да се пребориш с тях, с големите бюджети и кампании, които управляват. Проектът EEMUSIC беше голям опит за нас като агенция и ни даде много увереност, че можем да правим международни проекти.

Церемонията по награждаването ще се проведе в началото на ноември. Най-хубавото за мен е, че ние като българска агенция направихме комуникация по проекта в общо 27 страни. Тази комуникация получава световна награда, нещо, което не се е случвало до момента. Радва ме фактът, че благодарение на този проект показахме, че можем да излезем извън границите на България. Надявам се това все по-често да се случва. Наградата ни показа, че можем да прескачаме граници и да учим много. Имахме редица предизвикателства по време на изпълнението на проекта. От една страна, за агенцията ни е много важно, че работим дългосрочно с клиенти и взаимно се вдъхновяваме. От друга обаче, е много важно, че и сами успяваме да си инициираме проекти и да ги реализираме.

Сравнявайки кампании и проекти, определено виждам, че българските агенции имаме капацитет да работим по международни проекти. Просто трябва да повярваме в себе си и да не се ограничаваме в нашия малък пазар, за да можем да постигнем големи резултати.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Агенцията United Partners беше наградена в категорията най-добра международна кампания на агенция в конкурса Golden World Awards с жури, съставено от членовете на Международната асоциация на PR специалистите (IPRA). Наградата беше спечелена за проекта в областта на енергийната ефективност и устойчивата околна среда EEMUSIC (Energy Efficient Music Culture), осъществен както на територията на България, така и на повечето европейски държави, сред които Франция, Германия, Великобритания, Полша и др. Проектът EEMUSIC има за цел да покаже на организаторите на фестивали и музикални събития как музикалната индустрия може да използва различни инструменти, за да измерва въглеродния диоксид, който оставя и да предприеме мерки за намаляване на вредните емисии. Мария Гергова, изпълнителен директор на United Partners, разказа за изпълнението на кампанията и ползите от международното признание от Golden World Awards.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.