С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 окт 2016, 11:48, 10308 прочитания

Инж. Пламен Панчев: Необходимо е обединяването на местната и държавната власт в подкрепа на инвеститорите

Съуправителят на "Тракия икономическа зона" коментира пред "Капитал" какви за стъпките за успешното привличане и задържане на инвестиционния интерес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Защо е необходимо да презентираме предимствата на Пловдив и страната пред чуждестранните инвеститори, кои са първите и най-важни стъпки за установяването на бизнеса в България и има ли налични и образовани кадри? Своята визия за успеха на Пловдив като инвестиционна дестинация представя пред "Капитал" инж. Пламен Панчев - председател на съвета на директорите на "Сиенит холдинг" и съуправител на "Тракия икономическа зона"

Инж. Панчев е участник в първото издание на най-голямото събитие за инвестиции в България е на 1 и 2 ноември - организираната от "Капитал", община Пловдив и Industry Watch конференция "Doing Business in Bulgaria: Успехът на Пловдив и кои са новите региони с потенциал".
Защо е нужно да се разкаже на чуждестраните инвеститори за индустрията в България и какво все още не се знае?
- Първата годишна конференция "Doing business in Bulgaria – Успехът на Пловдив и кои са новите региони с потенциал" е нужна най-вече, за да представи добрия пример. Да покаже, че България и по-конкретно "Тракия икономическа зона" (ТИЗ) е инвестиционната дестинация, предпочетена от над 120 български и чуждестранни фирми, някои от които световни лидери, за които това е мястото на успешния бизнес. За това говори фактът, че компаниите непрекъснато се разширяват, например ABB вече имат два завода, а други започват ново производство като производителят на детайли за бяла техника - немската фирма "Мекалит". Сега пловдивският завод навлиза в нова област – производство на пластмасови елементи за автомобилната индустрия за Renault - Nissan, Volkswagen и Mercedes.


На конференцията успелите фирми сами ще разкажат за своя опит, за това кои са предимствата да се прави бизнес в България. Едно от тях несъмнено е обединяването на местната и държавната власти и организации в подкрепа на инвеститорите. Например, девет общини, в това число и община Пловдив, две сдружения - "Клъстер Тракия икономическа зона" и "Клъстер информационни и комуникационни технологии Пловдив", както и Областна администрация Пловдив подпомагат развитието на ТИЗ. По този начин се свежда до минимум бюрокрацията при ваденето на различните видове разрешителни, нещо което не е много известно.

Не се знае още, че с около 25% се намалява първоначалната инвестиция, ако фирма започне да строи в зоната, в сравнение с това да изгражда завод на голо поле.

Кои са първите стъпки за чуждестранния инвеститор, разглеждащ България като инвестиционна дестинация?
- Да научи за разходите за правене на бизнес и предимствата на страната. В България са най-ниските оперативни разходи в ЕС с 10% корпоративен данък и 10% данък върху личните доходи. Освен предимства като политическа и финансова стабилност, стратегическото местонахождение, безмитен достъп до пазарите в целия ЕС и качествената работна ръка, много често се обръща внимание на чистия въздух, на красивата природа и приятелски настроените хора. Особено при инвеститорите от Азия.



За да облекчим максимално инвеститора, създадохме "Клъстер Тракия икономическа зона". Екипът ни консултира относно възможностите за инвестиции, за създаване и администриране на фирми, за визовия режим в България, извършва комплексни финансови, правни, счетоводни и данъчни услуги, предлага "проекти под ключ" – от проектирането до закупуването или наемането на терена, изграждането и последваща поддръжка на сградите и инфраструктурата. Клъстерът разработва и управлява проекти по Европейски оперативни програми заедно с компании от ТИЗ.

Една от темите на конференцията в Пловдив е именно с такава практическа насоченост: всичко, което трябва да знае предприемача, преди да инвестира – правни, финансови и въпроси, свързани с пазара на недвижими имоти.

Кои са предизвикателствата при навлизането на пазара според опита и комуникацията Ви с чуждите фирми?
- Прозрачност и предсказуемост. Това интересува бизнесът по целия свят. Да има приемственост, без да се разрушават основните правила, по които работи бизнесът.

Основното притеснение е свързано с това, че тук заплащането е по-ниско, което играе роля за привличането на инвеститори. Но е очевидно, че то трябва да се вдига - как и в какви срокове е реалистично това да се случва и ще остане ли и тогава Пловдив привлекателна дестинация?
- Вдигането на заплатите вече се случва. Действията на ТИЗ са насочени към това инвеститорите да получат по-качествена и квалифицирана работна ръка. Повишеното заплащане е свързано с подобряването на качеството на кадрите. Това е един от приоритетите и акцентите при работата на Тракия икономическа зона и на едноименния клъстер. Ние вършим това заедно с инвеститорите, заедно с общинската и държавни администрации и образователните институции. Затова сме спокойни, че развитието на зоната ще продължи, тъй като сме изградили една цялостна програма за интегрирана подкрепа на инвеститорите, една система, която е отворена към всички, които работят в посока подобряване качеството на кадрите.

Какво трябва да се направи, за да се повтори успеха на зоната и в други райони на България?
- Когато си болен, отиваш на лекар, нали? Когато искаш къща – възлагаш на строител, нали? За да се случват нещата – с това трябва да се занимават хора с опит, професионалисти. Вече имаме един успешно работещ модел и изграждайки го - създадохме добър екип.
Doing Business in Bulgaria: Успехът на Пловдив и кои са новите региони с потенциал

01-02 ноември, в Гранд Хотел Пловдив, Капитал, заедно с Община Пловдив организира първата по рода си конференция, която да представи България като инвестиционна дестинация.

По време на форума представители на държавата, местната власт и международни инвеститори ще обсъдят предимствата за правене на бизнес у нас. Ще се дискутира също какво трябва да се подобри в средата, така че да се създадат повече индустриални зони в страната, които да привличат предприятия и да създават работни места.

Основни теми в програмата ще бъдат:
Какво стои зад успеха на Пловдив: добрите примери за тези, които поглеждат към страната като инвестиционна дестинация
Къде стои България на инвестиционната карта
Когато се насочите към България: всичко, което трябва да знаете, преди да инвестирате – правни, финансови и въпроси, свързани с пазара на недвижими имоти, както и идеи от местните експерти
Голямото предизвикателство - човешкият капитал: Как да намерим, образоваме и запазим служителите си. Идеи за сътрудничество между държавата и частния сектор
Изгряващите звезди: Четири града, мотивирани да повторят успеха на ПловдивСреща с кметовете, които ще представят интересни възможности за инвеститорите.

Аудитория: бизнес мениджъри, инвеститори от България и чужбина - ЕС, Китай, Турция, представители на местната власт, финансови институции, консултанти и юридически кантори
За повече информация и регистрация – capital.bg/doingbusiness

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лоранс Кригер: Не ме тревожи Brexit, а дали ще успеем да привлечем най-добрите кадри в екипа си 1 Лоранс Кригер: Не ме тревожи Brexit, а дали ще успеем да привлечем най-добрите кадри в екипа си

Главният оперативен директор на британския стартъп във финансовите технологии Tide, който вече има над 100 служители в новооткрития си офис в София, в интервю за "Капитал"

8 ное 2019, 2897 прочитания

Стажантът, който стана изпълнителен директор Стажантът, който стана изпълнителен директор

Джеймс Матюс, изпълнителен директор на Ocado Technology, пред "Капитал"

1 ное 2019, 2399 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Инж. Илия Келешев: Производството и персоналът на леярните се увеличават през 2016 г.

Председателят на Браншовата камара по машиностроене пред "Капитал"

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10