С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 ное 2016, 16:27, 10295 прочитания

Георги Колев: Увеличава се и пазарът на смартфоните в най-високия ценови клас

Търговският директор мобилни устройства в Huawei за България и Македония пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Георги Колев е търговски директор мобилни устройства в Huawei за България и Македония от май 2015. Преди да се присъедини към Huawei, е работил 2 години и половина като мениджър бизнес развитие на марката Prestigio в България. Преди това е работил в IT сектора като продуктов мениджър в една от големите IT търговски вериги. Колев има дългогодишен опит в лансирането и развитието на мобилни устройства и решения за крайните потребители на българския пазар и познава спецификите и тенденциите му.
"По наша информация сме в топ три по пазарен дял в България."
Какви са тенденциите на българския пазар на смартфони и мобилни устройства?
- Една от тенденциите е пазарът все повече да се разраства, както е през последните няколко години. Делът на смартфони срещу мобилни телефони се увеличава, това е неизбежно. По-интересната тенденция е, че за жалост няма много точни статистически данни за България как точно се сегментира пазарът. Има разделение на няколко групи и всички те са базирани на цена. Забелязва се трайна тенденция в световен мащаб потребителите да бягат от най-ниския клас към една идея по-нагоре в ценови аспект. Увеличава се и пазарът на смартфоните в най-високия ценови клас. Това има своето логично обяснение, понеже смартфонът добива важността на лаптопа преди няколко години - неделима част от ежедневието и съответно най-използваното устройство. Това от своя страна води до желание на крайния потребител да има възможно най-доброто, което му позволява бюджетът.
Отделен въпрос е, че повечето потребители основно използват смартфоните си за социални мрежи, като това от своя страна изисква и добри камери.

Така че тенденцията е да нарастват сумите, които потребителите са склонни да платят за смартфон. А тези, които за пръв път използват или си купуват такъв телефон, се прехвърлят на възможно най-ниския клас.
Всичко това за нас означава, че смятаме да инвестираме в по-висок клас устройства. Всички снабдители, не само ние, започват да се ориентират към телефоните в среден и висок ценови клас.


Това всичко важи ли за България по същия начин?
- Да. За местния пазар може да се отбележи, че има едно леко забавяне от световните тенденции, но това се дължи на региона, в който живеем и БВП. Въпреки че дори това не е достатъчно обяснение, понеже всички, които предлагат устройства на пазара, имат и много гъвкави начини за купуване.

Кои са най-търсените параметри в един смартфон?
- Най-търсените са два. Единият е големината на дисплея и съответно качеството му. Вероятно тази година най-важният параметър ще стане камерата, като няма да се измерва вече само в пиксели, а ще говорим за качество на заснемането. Все повече хора ще обръщат внимание какво точно предлага една камера. Тази тенденция се вижда на глобално ниво през последните години. В една презентация на нов продукт, независимо на коя марка, около 30% от времето е отделено само на камерата - обясняват се технологии и функции. Тук тече в момента най-голямата надпревара на световно ниво. Ние също отиваме в тази посока. Знаете ние сме първите, които направиха такава концепция с Leika. Моделът Р9, в който има такава камера, се радва на небивал резултат - последната ни информация е, че са продадени 8 млн. броя от него в световен мащаб. Това за нас като компания, която последните година и половина влиза в битката за иновации специално при камерите, е голямо постижение.

Само за няколко години бизнес с крайни устройства Huawei успя да стигне в топ 3 по пазарен дял на глобално ниво. Къде е мястото ви на пазара в България?
- Тук няма нито една агенция, която може да предостави такива данни и всичко, което мога да кажа може да се тълкува и оспорва. По наша информация сме в топ 3 и тук за 2016 г., без да се ангажирам с информация на кое място точно. Това е на база на наши изчисления и познания за пазара.



Преди няколко дни представихте нов за пазара бранд на компанията - Honor. Може ли да обясните какво представлява и защо не е бил предлаган в България досега?
- Honor реално си е Huawei. В миналото е бил бранд, създаден за китайския онлайн пазар, но поради големия интерес от други държави - от Западна Европа, САЩ и Латинска Америка, брандът беше пуснат в стандартната дистрибуция. Иначе няма разлики в производствените процеси и технологиите, само брандът е различен.

Какво ви накара да смятате, че е подходящ бранд за българския пазар, и какви са очакванията ви?
- Още миналата година направихме експеримент с друг по-стар модел на Honor и пазарът реагира много добре. Показа ни, че хората в страната не са толкова емоционално обвързани с големите брандове в индустрията и са готови да предприемат някакъв страничен ход. Чисто параметрично този телефон е много високо позициониран и е предназначен за младото поколение, защото е по-бюджетно решение с високи технически характеристики.

Каква част от бизнеса на "Хуауей технолоджис България" е търговията с потребителски устройства?
- В дружеството сме три отделни групи - потребителски устройства, мрежи и интеграция. Аз нямам достъп до параметрите в другите две подразделения. Без да конкретизирам в проценти, мога да кажа, че делът на този бизнес расте.

А какви обороти генерирате от смартфони?
- Не мога да дам конкретно число.

Понеже споменахте, че моделите, които представяте сега, ще се продават в мрежите на "Moбилтел" и БТК. По принцип на какъв принцип се вземат решения с кой от операторите да се работи за разпространението на конкретен модел?
- Всеки телеком сам преценява кои телефони са подходящи за портфолиото. Всеки оператор с оглед на целите и приоритетите си избира. Работим с всички, но не е задължително всеки да има всички брандове.

Наскоро споменахте, че през ноември ще добавите и нови дейности като post sales ускуги. Какво можем да очакваме от Huawei до края на годината в България?
- Още от миналата година започнахме да рекламираме един нов тип гаранция, а сега искаме да доразвием това. Ще предложим на крайните си потребители по-големи възможности, по-бърза реакция и специално физическо място, където да се предоставят по-интересни неща в този аспект. Подробности около това ще обявим в края на ноември. Ще бъде открито едно ново място в София в услуга на крайните потребители с телефони Huawei. Надявам се скоро да открием такива места и в други градове.

Интервюто взе Александра Козбунарова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Да се конкурираш от България с Microsoft и Google 2 Да се конкурираш от България с Microsoft и Google

Николай Късовски, главен технически директор в MobiSystems, пред "Капитал"

13 сеп 2019, 3540 прочитания

Андрей Петров: Най-лесно се продава красота Андрей Петров: Най-лесно се продава красота

Председателят на борда на управителите на "dm България" пред "Капитал"

5 сеп 2019, 3334 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Д-р Стоилко Апостолов: Проектът "За Балкана и хората" подпомага фермери в "Натура 2000"

Управителят на фондация "Биоселена" пред "Капитал"

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език