Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 ное 2016, 10:42, 6717 прочитания

Франсоа Банкон: Младите предприемачи вече искат първата им кола да е премиум

Вицепрезидентът по продуктовата стратегия на японския производител на автомобили Infiniti пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Франсоа Банкон е вицепрезидент по продуктовата стратегия на японския производител на автомобили Infiniti от 1 април 2014 г. Тогава той пое отговорността за развитието на продуктовото портфолио. Целта му беше да увеличи портфолиото с 60% и да увеличи избора на двигатели двойно за пет години. Банкон има над 35 години опит в автомобилната индустрия, като започва в Renault през 1978 г., а до 2014 г. е работил за планирането и реализирането на продуктите на Nissan.
Работим върху следващото поколение хибриди.
Заехте позицията преди две години с петгодишен план за промени. Успявате ли да постигнете целите, които си бяхте поставили?
- Ние не сме толкова сериозни в целите си (смее се). Да, вярно е, че вече две години заемам тази позиция, но аз работех за Infiniti преди това и познавам компанията много добре. Мисля, че успяхме да направим две много важни неща – разбрахме и уточнихме какво означава Infiniti – кои сме ние, какво искаме да направим. За да го постигнем, избрахме три приоритета – да подобрим удоволствието от шофирането, което включва подобряването на цялостното изживяване от управлението на автомобила, разбира се, дизайнът, който трябва да привлича и вече се вижда във всички наши модели, и третата стъпка е бранд активността и развитието на мрежата от представителства. Вече знаем какво е Infiniti и какви са нашите продукти, защото преди това имаше доста объркване. Нещо повече - нямаме претенции да променим всичко. Наясно сме какви са нашите клиенти и към кого сме насочени - хората, които са предприемачески настроени. Най-общо казано - не сме нещо за всички, а сме всичко за някого.

Кое е най-отличителното в сравнение с останалите ви конкуренти на един пазар, в който има все повече желаещи да се включат?
- Мисля, че днес най-отличителното е, че играем малко по-различна игра. Ние развихме много нашия дизайн и сега сме много по-емоционални като визия. Освен това сме автомобил за шофиране, не за нещо друго. Но, най-общо казано, идеята не е да бъдем различни, а да бъдем постоянни. Когато си постоянен,започваш да печелиш нещо съвсем различно. Не става въпрос за конкретната кола, защото тя ще се промени във времето. Конкуренцията също прави много добри автомобили и нямаме правото да кажем, че сме по-добри във всичко. Ние развиваме дизайна като основна отличителна черта, имаме много забележително развитие в технологично отношение с новия VCT двигател (първият в света двигател с променлива компресия - бел. ред.) и ще развиваме много интелигентните системи за управление. Ако сме постоянни, това ще ни направи различими.


Няколко пъти споменахте дизайна. Той ли е най-важен за развитието на марката?
- Не бих казал, че е най-важното нещо, но е важно, защото, когато отивате да си купите автомобил, това влияе върху решението. Но има и друго нещо. Няма да има ефект, ако предлагаме много добър пакет от екстри и разни глезотии, но не и най-важните, фундаменталните неща за един автомобил. Трябва да сме сигурни, че всичко това се движи в една посока. Да, дизайнът е важен, независимо дали се харесва. Не се стремим да сме сладки и симпатични, а искаме зад дизайна да стои съответният автомобил. Важно е зад опаковката да имате достатъчно основателни характеристики. Дизайнът на всяко Infiniti трябва да води до съответното представяне на пътя. Това е една от причините да подпишем договор с "Рено" от Формула 1. Ние сме партньори в развитието на хибридна система за отбора във Формула 1, защото това е същината на нашия бизнес.

В този смисъл как повлия партньорството с "Ред бул рейсинг"?
- Партньорството беше добро, но това беше спонсорство. А спонсорството е една лепенка. Ние плащахме за нея. Това, което искам, е съдържание. Когато Renault реши да влезе директно във Формула 1, получихме тази възможност и сега сме в алианс. Мисля, че се справяме добре, даже много добре. Да, тази година е преходна, колата е на старата платформа, но можете да сте сигурни, че резултатите ни ще се подобряват.

Вие си бяхте поставили цел да достигнете 10% от пазара на луксозни автомобили за пет години. Ще се справите ли?
- Десетте процента от глобалния пазар на луксозни автомобили са дългосрочна цел. Ако успеем да задоволим тази категория хора, както ги нарекох, предприемачески ориентирани, модерни, мислещи прогресивно, вярвайте ми, че ще спечелим повече от 10%. Доскоро пазарът на премиум автомобили беше ориентиран към по-възрастните хора. Ако сте на 25 години, имате приятелка, някаква работа – тогава си купувате първата кола на втора ръка. След това започвате да печелите малко повече и си купувате нова кола от среден клас. А след това, когато сте на 40 - 45 години, децата вече са поотраснали, купувате премиум автомобил. Но това правило вече не важи. С Q30 имаме много клиенти, за които това е първият автомобил. Те веднага скачат директно в този клас. Те не искат вече обикновена кола, това не ги интересува. Някои от тях дори нямат голяма нужда от кола и затова, когато купуват, искат правилната кола. Избират внимателно и си купуват премиум автомобил, разбира се, от най-ниското ниво. Ако качим тези хора на нашите коли, вярвайте ми, че ще имаме повече от 10%. Но не сме единствените, които се стремим да постигнем това.



Има усещането, че всички вървят към смаляването на премиум колите. Това европейската пазарна посока ли е или световна?
- Не, малките коли не са световна посока. Ние разполагаме с автомобили от С сегмента като Q30, но и големи като QX70. Ако искате да привлечете новото поколение купувачи на премиум автомобили, трябва да започнете от основата. Трябва да предложите по-достъпна кола. Затова малко смалихме размерите, за да качим тези хора на борда, а след това да се движим заедно в една посока. Но като цяло не може да се каже, че колите стават по-малки.

Някои премиум брандове обаче го правят. Стават по-малки и по-малки, нещо като премиум градски коли.
- Когато имате всичко, можете да си купите и една малка къща на брега. Когато имате всичко, вероятно трябва да стигнете и до градската кола. Но това не е моят приоритет, не е бизнесът, който търсим. Ако си Mercedes-Benz, можеш да си го позволиш. Те имат 36 модела в портфолиото си, но могат да си го позволят, защото основният им бизнес е стабилен. Ние трябва първо да стабилизираме компанията си.

Но пък по-малките автомобили изглеждат по-подходящи за европейския пазар.
- Европа винаги е кошмар заради огромното разнообразие от държави, различните култури, различните езици и особености. Ужасно е. Трябва да сме много селективни, трябва да поддържаме активността си, но по много избирателен начин. Q30 и QX30 са добър пример за отношението ни към тези пазари, трябва да разширим линията с още модели, които са по-приятелски за Европа. Не точно със специфичен дизайн за Европа, но глобална европейска визия, което преди не се случваше. Преди имахме кола с шестцилиндров двигател и дизайн, които не бяха европейски ориентирани, но тогава това не ни интересуваше. Сега вече имаме нови двигатели, а VCT е фантастичен двигател за Европа заради ефективността му.

Вие представяте нов двигател с вътрешно горене, но всички вече са обладани от електричеството и алтернативните горива. Това не е ли важно за вас?
- Важно е и трябва да припомним, че ние бяхме първият производител на премиум автомобили, който преди осем години използва хибридна система. Не сме се променили и не сме сменяли отношението си към тези технологии. Така че ние имаме хибрид от много отдавна, даже преди Lexus. Да, може да не сме го комуникирали толкова автивно, но вярваме в тези технологии.

Работите ли в тази посока?
- Работим върху следващото поколение хибриди. Това е т.нар. Performance Hybrid. Най-важното е да се разбере, че не използваме хибрида за икономия на гориво, а като източник на още мощност. Това е нашата философия от самото начало. Работим върху електрическа кола и това ще се случи, защото светът върви натам, независимо дали ни харесва или не. Не ни е първи приоритет, защото това е труден пазар, а ние сме относително малка компания в тази област. Но работим и върху това.

Интервюто взе Георги Филипов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си

Почти всички европейски магазини на основния клиент на производителя на възглавници и завивки IKEA не работят

31 мар 2020, 3952 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 3915 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Расмус Хенсон: Очаквам банките в България да извадят лоши кредити за 1 млрд. евро

Директорът в норвежката B2Holding, която през лятото купи втората по големина колекторска компания в България, пред "Капитал"

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10