С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 14 ное 2016, 13:09, 10591 прочитания

Питър Хътън: Стремим се да подготвим специално съдържание за България

Главният изпълнителен директор на телевизионния канал Eurosport пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Питър Хътън е главен изпълнителен директор на телевизионния канал Eurosport. Той се присъедини към компанията през 2015 г., след като тя беше придобита от Discovery Group. Преди това 30 години е работил в спортната индустрия в различни позиции – бил е изпълнителен директор на агенцията за спортни права MP&Silva, работил е за Fox International Channels, бил е изпълнителен директор на ESPN/Star Sports в Сингапур и е я трансформирал във Fox Sports в Азия и Star Sports в Индия. В началото на кариерата си е бил радиокоментатор на крикет, футбол и ръгби.
Сделката на Eurosport за два цикъла на олимпийските игри (зимни и летни) променя играта в този бизнес в Европа. Какъв ефект очаквате за телевизията?
- Това наистина е огромна сделка за нас и е така по няколко причини. За мен лично тя е свързана с промяната на Eurosport като компания, защото придобихме още едно много голямо и важно събитие. Преди две години мислехме в много посоки за развитието на канала, но няма нищо по-убедително от това да притежаваш олимпийските игри. Това показва как се променя компанията и с каква амбиция има.

Как ще успеете да удовлетворите всички тези зрители из континента, които са от различни нации, с различни култури и най-важното разполагат с различни спортни герои?
- Много правилен въпрос, защото това е най-голямото предизвикателство пред Eurosport. По своята същност Eurosport беше паневропейски телевизионен канал. Но това, което направихме през последните две години, е да го направим по-локално ориентиран. Разказахме за местните звезди, които са важни за конкретните пазари. Страхотно е, че успяваме да направим големи договори с Линдзи Вон, Тина Мазе и другите големи международни звезди. Но за нас е също толкова важно да разказваме за местните герои, които са важни за зрителите във всяка държава. Тогава хората ще се интересуват от нас повече.


Най-важното обаче е живото излъчването, защото хората искат да видят как техните герои печелят медали. Как ще успеете да го постигнете?
- Направихме тежък живота на хората, които отговарят за техническата част. Защото ние имаме много различни версии из цяла Европа, които отразяват различни спортове. Но имаме опит в това отношение през годините. Например в Румъния имахме проблем, че местните зрители искаха да гледат тяхната тенис звезда Симона Халеп. Но ние направихме така, че да има специален сигнал само за Румъния, за да покажем всяка минута на Халеп в турнирите от Големия шлем. Това ще е посоката ни на развитие, но не може да се случи за една нощ. В момента нямаме много специално съдържание за България, но амбицията ни е да вървим в тази посока. Инвестираме в техническата инфраструктура, което не е толкова секси като да купиш олимпийските игри, но е най-важното нещо, което правим. С промяната на техническата инфраструктура ще станем много по-подготвени да показваме тези местни истории. В момента по отношение на зимните олимпийски игри нямаме задължението да показваме ефирно във всяка държава и това вероятно ще намали българските истории, но дългосрочната ни амбиция е да показваме истории, които имат значение в България, и да показваме повече български звезди на българската публика.

Как вървят преговорите с БНТ, която беше обичайната телевизия, излъчваща олимпийските игри?
- Трябва да кажа, че не се занимавам точно с това, тъй като има специален отдел. Но вижте какво правим в останалата част на Европа – обявихме редица договори с ефирни телевизии на много пазари. Затова съм сигурен, че ще намерим начин да постигнем споразумение с ефирна телевизия в България.

Възможно ли е да имате ефирна телевизия както в някои скандинавски държави и така да покриете изискването за ефирно излъчване?
- Имаме ефирни телевизии на много пазари – Скандинавия, Германия, Италия, Испания... Това, което е уникалното на компания като Discovery, е, че достига до хората по много различни начини. Имаме свободни канали, платени канали, дигитални платформи, телевизионни канали – това е огромна група. Никога не казваме, че няма да направим нещо, не отписваме някоя възможност. Това е голяма група и разглеждаме всяка възможност, но доколкото съм запознат, за момента нямаме планове в тази насока.



Олимпийските игри са голяма сделка, но знаете, че футболът е най-важен за европейските зрители. Ще има ли някаква голяма новина?
- Целият ми живот е преминал в гледане на футбола и естествено се съгласявам с вас. Определено се оглеждаме за футболни права на много пазари. Купуваме различни първенства за различни държави като Висшата лига за Румъния или Серия А в Холандия, или Шампионската лига в Сингапур. Ако погледнем колко футбол купихме в последните години, ще видим, че това е огромно съдържание. Може би това не се вижда толкова добре в България, но се стремим да имаме повече и повече футбол в канала ни.

Като говорим за Висшата лига, която излъчвате в Румъния, защо не влязохте по-настоятелно в търга за правата в България това лято, който беше доста труден заради предполагаемата висока цена?
- Частично отговорът се съдържа във въпроса ви. И аз бих искал да излъчваме Висшата лига в България, но ние се опитваме да развиваме стойностен бизнес и цената, която беше поискана, беше извън нашите разумни представи. Хубавото е, че все пак в България хората продължават да се наслаждават на този продукт.

В последните осем години излъчвахте Бундеслигата в над 20 пазара, включително и България. Сега Бундеслигата иска да продава пазар по пазар. Това как ще се отрази на излъчването й във вашия канал?
- Да, това е важен въпрос. Мисля, че все още не сме приключили казуса с правата за Бундеслигата. Преди няколко месеца ние купихме правата за излъчване на част от мачовете в Германия, което за нас беше голям скок в развитието. Преговаряме за други пазари, но не мога да кажа какво конкретно ще се случи за България.

Сделката за 40 мача от Бундеслигата в Германия изглежда малко различна за Eurosport, защото ви поставя в пряка конкуренция с местни оператори като Sky или германските телевизии. Това нова посока на развитие ли е?
- Правилно е да се каже, че вървим в различна посока. Досега бяхме притежатели на неекскслузивно паневропейско съдържание. Това обаче приключи. Ние вече се оглеждаме за по-добро съдържание, премиум продукти, неща, които имат значение за отделните пазари. Амбицията ни е да се променяме, стилът ни работа се промени. За много хора това е шокиращо, защото с много от сделките в Европа ние пораснахме. Eurosport беше традиционна част от спортната среда, но сега показваме, че имаме желание и възможност да купуваме ексклузивни права. И ни очакват още по-вълнуващи времена.

Кога ще започнете да продавате локална реклама в България и да постигнете целта за 50:50 местна и глобална реклама?
- Не мога да кажа точно как ще се случи във времето. Но като цяло в канала искаме да сме по-локални навсякъде. Това може да е промоционално съдържание, може да са реклами, може да са спортни права. Не мога да кажа, че имаме точен момент, в който трябва да реализираме промяната, но определено гледаме в бъдещето. Но при всички положения целта е да сме по-локални във всяко отношение – реклами и съдържание, което има значение за българите.

С тези нови и скъпи продукти като олимпийските игри, тенис турнира "Уимбъдън" ще вдигнете ли таксите за кабелните оператори?
- Ясно е, че искаме да правим състоятелен бизнес. Когато купуваме ново съдържание, правим канала по-добър, след това естествено ще се опитаме да монетаризираме това съдържание. Работим по дългосрочен план. Засега сме концентрирани върху придобиването на повече права и така да направим канала по-състоятелен. Когато го направим, ще дойдат парите от рекламите и от абонатите. Но целта ни в началото е да направим по-добър канал.

Eurosport се рекламира като дома на колоезденето, снукъра, тениса от Големия шлем. Какво ще се случи с останалите спортове?
- Зимните спортове също са важни за нас. На различните пазари различни спортове заемат централното място. Ако искаме да показваме норвежкия футбол в Норвегия, полския футбол в Полша или датския в Дания, това са много важни, големи права за съответните държави. Но проучваме всякакви възможности. И подхождаме много индивидуално. За нас ще бъде важно в България да се показва спортът, от който българите се интересуват.

България обаче е разглеждана като относително малък пазар. Дали е толкова интересен?
- Аз съм идвал в България няколко пъти от началото на 90-те години и мен ме интересува. Мисля, че е важно, че отворихме местен офис на Discovery. С тях ще се опитаме да направим канала още по-състоятелен. Със сигурност има много предизвикателства, но ще трябва да намерим правилната скорост. И мога да гарантирам, че следим ситуацията какво можем да направим за българския пазар.

Дали наистина е толкова интересен, или България ще бъде прикрепена към някоя друга държава, например Румъния?
- Аз разглеждам България и Румъния като отделни пазари. В някои случаи някои неща работят трансгранично, но вие си имате своите герои и личности. Резултатът от това ще бъде, че България ще се развива отделно от Румъния.

Интервюто взе Георги Филипов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Супермаркет у дома 3 Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

28 фев 2020, 3825 прочитания

Герд Леонард: Рано е да се тревожим за екзистенциалните рискове от технологиите Герд Леонард: Рано е да се тревожим за екзистенциалните рискове от технологиите

Футуристът, лектор и автор пред "Капитал"

25 фев 2020, 1257 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 3789 прочитания

28 фев 2020, 3031 прочитания

28 фев 2020, 2653 прочитания

28 фев 2020, 2575 прочитания

28 фев 2020, 2224 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Иван Тодоров: Целта е към 2019 г. да имаме близо 60 ресторанта в страната

Изпълнителният директор на "Subway България" и "Subway Румъния" пред "Капитал"

Още от Капитал
Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Борсовата оферта на Eleven

Анализатори смятат, че ще има интерес към акциите на "Илевън кепитъл", но и посочват някои особености заради специфичната й дейност

"Уча.се" с лекота

Дарин Маджаров започва с любителски безплатни видеоуроци, днес регистрираните в платформата потребители са над 650 000

Потупване по рамото от Брюксел

С нетрадиционно позитивен доклад за икономическите дисбаланси Европейската комисия даде още един тласък на България по пътя към еврото

Произходът на видовете според Сабина Радева

Детската книга за труда на Чарлз Дарвин, която стана хит във Великобритания и по света, излиза на български

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10