Инж. Милен Свиленов: През 2017 г. предвиждаме инвестиции за над 1.5 млн. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Инж. Милен Свиленов: През 2017 г. предвиждаме инвестиции за над 1.5 млн. евро

Инж. Милен Свиленов, изпълнителен директор на "Осъм" АД – Ловеч

Инж. Милен Свиленов: През 2017 г. предвиждаме инвестиции за над 1.5 млн. евро

Изпълнителният директор на леярния завод "Осъм" АД – Ловеч, пред "Капитал"

Мара Георгиева
22535 прочитания

Инж. Милен Свиленов, изпълнителен директор на "Осъм" АД – Ловеч


Всяка година екоизискванията в леярската индустрия се повишават и става все по-трудно да си конкурентен спрямо производителите от Китай, Индия и Турция, където не са валидни европейските норми.

Милен Свиленов е инженер по сондиране и добив на нефт и газ от Минно-геоложкия университет "Св. Иван Рилски" – София. Професионалния си път започва в "Стилмет" - София, където преминава през различни длъжности до координатор производство. Бил е заместник-ръководител производство на цялата "Група Технология на металите - акад. Ангел Балевски" АД, която включва фирмите "Центромет" АД (за центробежно лети детайли от стомана и чугун), "Алуком" АД (за производство на алуминиеви детайли под ниско налягане) и "Осъм" АД – Ловеч (за пясъчно леене на сив и сферографитен чугун). От ноември 2008 е изпълнителен директор на леярния завод "Осъм".

Кои са най-важните етапи в развитието на "Осъм"?

- Леярният завод "Осъм" в Ловеч започва своята дейност в началото на 1980 г. По проект той e предвиден за производство на темперован чугун – един материал със сложна технология и висока енергоемкост, но, следвайки световните тенденции, започва производството на сферографитен чугун, който постепенно заема целия капацитет. През 1997 г. заводът е приватизиран и оттогава е част от "Група Технология на металите" – акад. Ангел Балевски" АД. В последните години усилията на екипа са насочени към модернизиране на производството, инвестиции и подобрения. Завод "Осъм» беше избран за "Инвеститор на годината" за 2015 г. в регион Ловеч, а на годишната среща на леярите в страната - за "Леярна на годината" за 2016 г.

Кои са най-новите инвестиции във фирмата и какво планирате за 2017?

- Заводът се развива и расте всяка година. "Осъм" приключи 2016 г. с 18 млн. лв. приходи от продажби, което представлява ръст от 40% спрямо 2015 г. Очакваната печалба ще надхвърли 2 млн. лв.

Всяка година екоизискванията в леярската индустрия се повишават и става все по-трудно да си конкурентен спрямо производителите от Китай, Индия и Турция, където не са валидни европейските норми.

Милен Свиленов е инженер по сондиране и добив на нефт и газ от Минно-геоложкия университет "Св. Иван Рилски" – София. Професионалния си път започва в "Стилмет" - София, където преминава през различни длъжности до координатор производство. Бил е заместник-ръководител производство на цялата "Група Технология на металите - акад. Ангел Балевски" АД, която включва фирмите "Центромет" АД (за центробежно лети детайли от стомана и чугун), "Алуком" АД (за производство на алуминиеви детайли под ниско налягане) и "Осъм" АД – Ловеч (за пясъчно леене на сив и сферографитен чугун). От ноември 2008 е изпълнителен директор на леярния завод "Осъм".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK