С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 9 май 2017, 15:04, 12592 прочитания

Андрей Петров: Планираме да открием между 8 и 10 магазина през 2017 г.

Председателят на борда на управителите на "dm България" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Андрей Петров e председател на борда на управителите на "dm България". Той е част от ръководния екип на компанията още от нейното основаване през 2008 г., като отговаря за ресор "Експанзия" и ръководи съвместно с Евелина Великова отдел "Продажби".
Какви са финансовите резултати на "dm България" за първата половина на финансовата 2016-2017 г.?

- В периода октомври 2016 г. - март 2017 г. концернът dm отбелязва ръст на оборота в страните от Централна и Източна Европа от 8.7% до 1.167 млрд. евро. "dm България" отчита оборот от 51.6 млн. лв., което е повишение от 14.71% в сравнение с октомври 2015 г. - март 2016 г. Отворихме и 4 нови магазина, с което общият брой на филиалите ни достигна 68 и продължаваме да сме най-голямата в страната верига, специализирана в търговия с дрогерийни стоки.


На какво се дължи този ръст?

- На няколко фактора, но основно това е бизнес моделът на компанията. "dm България" e представител на т.нар. дрогерийна търговия, което е все по-актуален формат за пазаруване в България. Дрогерийните стоки са за лична хигиена, козметика, продукти за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома и т.н. Тук влизат и стоки за здравословен начин на живот като различни биохрани, сокове, натурална козметика, хранителни добавки и други.

Дрогерийният модел има няколко предимства пред аптеки, супермаркети и малки магазинчета, където също се продават такива стоки. Първо, като специализирана верига предлагаме огромен избор от над 14 хил. продукта. На второ място, пазаруването става много бързо. Трето, при нас клиентът може да получи компетентен съвет от добре обучен консултант.



Колко са приходите и печалбата на веригата в България през календарната 2016 г.?

- Що се отнася до резултатите за календарната 2016 г., към този момент не бихме могли да споделим подобна информация, което е наша бизнес стратегия. Разбира се, в установените срокове ние ще публикуваме отчета си, както правим всяка година. Но можем да се похвалим с положителен финансов резултат.

Колко и какви инвестиции направихте през 2016 г.?

- Компанията ни е инвестирала над 41 млн. лв. от стъпването си на българския пазар през 2009 г. Само за изминалата финансова година 1.10.2015 – 30.09.2016 г. вложихме е 5.4 млн. лв. в откриване на нови обекти и в модернизация на съществуващите.

Колко магазина планирате да откриете през 2017 г.?

- Ние ще продължим да се развиваме и да отваряме нови магазини. От началото на годината отворихме два нови филиала в София - на бул. "Черни връх" и в жк "Овча купел", и един в Разград, който е нова локация за компанията. За 2017 г. планираме да открием между 8 и 10 магазина и така до края на годината общият им брой да надмине 75.

Приоритет за нас остават София и по-големите градове на страната, където има квартали, в които все още не присъстваме. Разбира се, експанзията ни не оставя встрани и по-малките градове. Нашата марка е много добре приета и в по-малките населени места.

Успоредно с отварянето на нови магазини върви и процес на промяна на дизайна и вътрешното пространство на съществуващите филиали. Той включва по-широки коридори за пазаруване, повече светлина и по-удобна подредба на търговските регали. Към момента половината ни магазини са обновени с новата визия, а плановете ни са в следващите 3 години всички магазини да отговарят на тези изисквания.

Важна част от развитието на компанията е и разширяването на логистичния ни център в град Елин Пелин, което приключи през април и е с инвестиция в размер над 1.6 млн. лв. В рамките на проекта удвоихме площта на центъра до близо 10 000 кв.м и в момента имаме една от най-модерните складови бази в България.

Какъв е размерът на средната покупка и как се променя? Има ли промяна на потребителските навици като честота, продукти, сметка? В коя стокова група имате най-голям ръст в продажбите и как си го обяснявате?

- Благодарение на нашия бизнес модел през последните няколко години средното ниво на покупка се повишава, но все още е по-ниско от други страни, в които dm присъства. В България, както и в Централна и Западна Европа в дрогерийните магазини се пазарува средно два пъти месечно. Основно в dm пазаруват дамите и младите майки. Напоследък отчитаме и повишен интерес от страна на млади мъже.

Що се отнася до търсенето, според нашата класация "dm топ 10", която е базирана на продажбите на над 20 млн. продукта, най-търсени са продукти за личната хигиена като шампоани, пасти за зъби, душ-гелове и др. Те заемат 5 от 10-те топ позиции. Най-често купуваните продукти за лична хигиена са в ценовия диапазон 1-6 лева. Не е учудващо, че най-сериозни суми харчат дамите за гримове. Например най-често купуваните гримове за очи в магазините ни са на цена 9 - 15 лева. След тях се нареждат боите за коса. Сред най-търсените стоки са и продуктите за бебето, биохрани и натурална козметика.

За ръста на продажбите ни допринася и компетентната консултация, която хората получават от нашите обучени служители. Ние активно работим за повишаване на компетенциите на колегите ни и затова организираме различни обучения. Ще дам един пример. В момента около 80 души от всички държави, в които dm присъства, са в Австрия и се обучават за професията дрогерист. Обучението е по австрийски учебен план, който включва придобиването на познания по ботаника, козметика, химия, хранене и много други. Така те ще бъдат още по-полезни за клиентите, ще повишат своята квалификация, ще разширят мирогледа си и ще израснат не само като специалисти в своята област, но и като хора, работещи в интернационална среда.

По какво се различава българският потребител, има ли особености на пазаруването в България спрямо региона и Западна Европа?

- Основната разлика се дължи на факта, че в Западна Европа моделът на пазаруване в специализирани магазини с дрогерийни стоки е изключително развит. За България това е сравнително нов формат, който става все по-популярен. Пазарът все още има голям потенциал за развитие и ще продължи да расте. За това ще помогне и въвеждането на модерни европейски практики от вериги като нашата.

Какви са плановете на веригата за 2017 г. по отношение оборот и печалба?

- Стратегията ни е да растем и да продължим да се развиваме. Това означава ръст на оборота, отваряне на 8-10 нови магазина и назначаване на нови колеги. Прогнозите ни са, че за девета поредна година ще отчетем двуцифрен ръст на оборота.

Правите ли лабораторни проучвания на предлаганите продукти тук? Те (козметика, битова химия и др.) различават ли се по качество и стойност в сравнение с аналогичните в Западна Европа?

- Компанията ни стриктно подбира своите доставчици и работи само с реномирани производители на дрогерийни стоки. Ние не допускаме какъвто и да е компромис с качеството на нашите продукти, което се доказва от сертификатите, издадени от водещи организации. Що се отнася до собствените ни марки, тяхно качество се следи от продуктовия мениджмънт в Германия и редовно се правят тестове от реномирани сертификационни институти. Марките на dm се различават от класическото разбиране за собствен бранд. Те са в среден ценови клас и се отличават с високо качество. Освен това цялото производство се осигурява от "dm Германия". Това означава, че няма разлика между продуктите, предлагани в Австрия, Германия, България или която и да е друга страна, в която развиваме дейност. Тук мога да добавя и че с изключение на Германия и Австрия всички останали страни, в които развиваме дейност, са от Централна и Източна Европа. Това е нашият основен пазар и ние не произвеждаме с различно качество. Знаем, че нашите клиенти са много взискателни и търсят качествени продукти, и за нас е важно да отговорим на това търсене. Според наскоро проведено маркетингово проучване клиентите разпознават dm като търговец, който предлага качество. Например ние сме една от малкото компании, които имат собствени сертифицирани марки натурална козметика и биохрани. Това го правят само големите брандове.

Интервюто взе Мара ГЕОРГИЕВА
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Чарлз Хоскинсън: Криптовалутите ще се наложат там, където няма доверие в традиционните Чарлз Хоскинсън: Криптовалутите ще се наложат там, където няма доверие в традиционните

Един от създателите на Ethereum, Cardano и IOHK, пред "Капитал"

10 окт 2019, 1874 прочитания

Къде е гениалността в спорта Къде е гениалността в спорта

Стивън Гарднър, директор доставки и услуги в Genius Sports, пред "Капитал"

27 сеп 2019, 3696 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Гуо Пинг: Колегите ми казаха, че България е Силициевата долина на Югоизточна Европа

Главният изпълнителен директор на Huawei пред "Капитал"

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие