Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 2 окт 2017, 15:01, 3916 прочитания

Никос Ифантидис: Мебели от България ще се продават в цял свят

Управителят на българския офис на IKEA пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Мебели и дървообработка: Победители с традиции

Само при лидера скокът на приходите през 2016 надхвърля 100% в сравнение с 2015 г.

7 дек 2017

Инж. Пламен Николов: IKEA ни дава достъп до глобалния пазар

Управителят на "Бонана" - Петрич, пред "Капитал"

5 ное 2017

Иван Френкев: IKEA ни помогна да развием бизнеса си

Собственикът на "Дриймс къмпани" - Смолян, пред "Капитал"

12 окт 2017

Продажбите на IKEA надхвърлят 103 млн. лв. през последните 12 месеца

Това е ръст от 11% спрямо същия период на предходната каталожна година

30 авг 2017

Търговци: Оптимизъм и още магазини

Представители на някои от най-големите вериги в различни сектори представят своите планове за 2017 г.

2 яну 2017
Никос Ифантидис пое ръководството на бизнеса на шведския мебелен гигант IKEA в България след 16 години работа за бранда на гръцкия пазар. Има общо 20 години опит в управлението и продажбите. През последните шест заема позицията регионален управител и отговаря за трите магазина на IKEA в Северна Гърция.
Кариерата му за шведската мебелна компания започва през 2003 г. като търговски мениджър в първия гръцки магазин на IKEA в Солун. През 2006 г. ръководи откриването на централния магазин в Атина, на който е и управител до 2009 г. В рамките на IKEA той е натрупал опит като оперативен търговски директор в ресорите логистика, асортимент и комуникации, както и организацията на интериора.

- От октомври във всички магазини IKEA в света ще започне продажбата на лимитираната колекция VÄSSAD с 30 артикула, проектирани и създадени в български фабрики.
- Сравнявайки средните стойности на поръчките онлайн и офлайн, виждаме възходяща тенденция към по-големи покупки дигитално.


Планирате ли нови магазини или нови центрове за поръчки в следващите три години и в кои градове оглеждате терени?
- В следващите години искаме да предлагаме още по-добро изживяване на нашите клиенти както онлайн, така и на живо и един от основните ни приоритети е улесняването на достъпа до IKEA. Искаме да сме по-близо до всички в България. В момента глобалната ни концепция се развива с огромна скорост – IKEA разработва и тества различни видове магазини и търговски формати в целия свят. Следим изкъсо как се развиват нашите различни канали и оценяваме възможностите. За бъдещите си проекти, разбира се, сме ориентирани към големите градове в България.

Каква част от продажбите на компанията минават през двата центъра за поръчки във Варна и Бургас, какъв е делът на онлайн продажбите?
- В момента онлайн магазинът ни реализира 6% от годишните продажби. В пиковите месеци делът от продажбите на двата центъра може да е двойно по-голям от този на онлайн магазина. И все пак центровете за поръчки са още в старта на развитието си, като този в Бургас все още не е направил една година, затова и за нас още е рано да направим оценки.

Обявихте, че във всички магазини на IKEA в света ще започне продажбата на лимитирана колекция, която съдържа маса, стол, пейка, аксесоари и текстил, произведени изцяло в български фабрики. Колко и кои са тези фабрики?
- Колекцията се нарича VÄSSAD и се състои от приблизително 30 артикула, които са проектирани и създадени на производствените площадки в български фабрики и от октомври ще се продават в магазините на IKEA из целия свят. Щастливи сме, че тази колекция, вдъхновена от България и създадена тук, ще обиколи света.
За представянето на колекцията в България на 6 октомври идва известното дизайнерско дуо от IKEA – Кнут и Мариане Хагберг, които са главните дизайнери на колекцията. Те ще ни разкажат на живо повече за работата си в България и за производствения процес. На събитието, което ще се проведе в "Генератор" в София, към тях ще се присъединят и двата производителя на колекцията – това са "Бонана" от Петрич и Dreams company от Смолян.

Колко са доставчиците на ИКЕА от България? Колко от тях са нови, одобрени през последните две години? Какъв е общата стойност на поръчките за ИКЕА от България?
- В нашата организация процесът на доставка и селекция на производители е отговорност на IKEA Supply Unit в Швеция и е встрани от задълженията ни като ритейлъри, затова за съжаление ние не разполагаме с тази информация. Мога обаче да цитирам интервю с Хенрих Елм, главния мениджър по поръчките на IKEA, който заявява, че за каталожната 2015 г. (1 септември 2014 г. – 31 август 2015 г.) IKEA е купила продукти от България на стойност 143 млн. евро. 1.6% от всичките ни поръчки в Европа за миналата фискална година бяха направени от България. В световен мащаб 0.96% от поръчките бяха от България.



Какъв е профилът на българските клиенти на IKEA, по какво се различават те от клиентите в други държави?
- Като експерт в обзавеждането ние следваме целта си да създаваме по-добро всекидневие за всички хора. Ние сме тук заради хората и сме щастливи, че нашите клиенти ни имат доверие, говоря за хора с всякакви доходи и от всички краища на България. Що се отнася до разликите – разбира се, че в различните пазари има такива. Общият профил на потребителя на IKEA обаче е един и същ по целия свят: това са хора, които споделят едни и същи предизвикателства – живеят в малки пространства, често сменят жилището и дори страната, много често пътуват зад граница. Освен това винаги са онлайн – готови да споделят, да поръчат или да открият нещо за пръв път заедно с останалия свят чрез социалните мрежи. Тези хора търсят достъпни и практични решения с добър дизайн. Интересно за мен наблюдение беше, че българските клиенти предпочитат бели мебели пред такива с естествен цвят на дървесина. Повечето от нашите най-продавани продукти тук са бели.

Каква е средната стойност на поръчката в IKEA в България и какъв е трендът?
- Сравнявайки средните стойности на поръчките онлайн и офлайн, виждаме възходяща тенденция към това хората да правят по-големи покупки дигитално. Когато стартирахме електронната си търговия, средната поръчка онлайн беше по-ниска от тази в магазините. В момента средната стойност на една такава поръчка е почти 50% по-висока от тази офлайн.

Кои са най-купуваните продукти или групи продукти на веригата за последната година?
- През последните две години основната тема на нашия каталог беше кухнята – всичко от готвенето до храненето. Това имаше много положителен ефект върху продажбите на кухненските ни мебели и аксесоари. Фокусът тази година се измества върху всекидневните. В тази зона на дома меката мебел и кушетките като EKTORP, HOLMSUND и HEMNES традиционно се представят добре на пазара ни, а холната масичка LAСK е вечен любимец на много домакинства. Емблематичната чанта FRAKТA също винаги е сред най-продаваните ни продукти.

Има сравнения при определени стоки, от които се вижда, че цените в магазините на IKEA в България са по-високи в сравнение с Букурещ и Солун например. Какъв е вашият коментар?
- Асортиментът ни се състои от приблизително 9500 продукта и сравнения на цените на само няколко от тях в различни пазари не може да даде показателна представа за цялостната картина.
Полагаме непрестанни усилия да предлагаме най-добрите и конкурентни цени и смятаме, че пазаруването в IKEA винаги си заслужава. Имаме специални предложения за най-лоялните ни клиенти, гъвкаво финансиране, допълнителни гаранции на продуктите, безплатни места за детска игра, ресторант IKEA с ниски цени и т.н. Всичките 2000 артикула в каталога ни са с фиксирана максимална цена за цялата каталожна година – те могат да поевтиняват, но никога не могат да станат по-скъпи, независимо от външните фактори.

Интервюто взе Мара ГЕОРГИЕВА
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Арно Льоклер, Сосиете Женерал Експресбанк: България е чудесна държава с голям и неразгърнат потенциал Арно Льоклер, Сосиете Женерал Експресбанк: България е чудесна държава с голям и неразгърнат потенциал

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

20 фев 2018, 251 прочитания

Мат Соейн: Големите търговски вериги трябва да са повече технологично ориентирани Мат Соейн: Големите търговски вериги трябва да са повече технологично ориентирани

Генералният мениджър на Ocado Technology пред "Капитал"

19 фев 2018, 998 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 - 25 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Дейв Улрих: Дигитализацията в HR работата няма да замести човешката преценка

HR специалистът и консултант, лектор в HR and the Future of Work, пред "Капитал"

Ясен Гюзелев, художник: "Опитвам се да живея почтено"

До 1 март галерия "Арте" представя графичните картини на Гюзелев

Пазарните мускули на MultiSport

За две години и половина "Бенефит системс България" стигна до 50 хиляди клиенти, на които предлага достъп до над 600 зали

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Книга: Паринуш Сании - "Бащата на другия"

Една от най-търсените книги в Иран - вече и на български

Кино суматоха

Панорама с филми по творби на Йордан Радичков

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 17.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Петр Келнер купува "Нова телевизия" за 185 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 20.02.2018 Прочетете