Дейв Улрих: Дигитализацията в HR работата няма да замести човешката преценка

HR специалистът и консултант, лектор в HR and the Future of Work, пред "Капитал"

"HR-ът е с акцент все по-малко върху човешките ресурси и все повече върху бизнеса".
"HR-ът е с акцент все по-малко върху човешките ресурси и все повече върху бизнеса".
"HR-ът е с акцент все по-малко върху човешките ресурси и все повече върху бизнеса".    ©  Личен архив
"HR-ът е с акцент все по-малко върху човешките ресурси и все повече върху бизнеса".    ©  Личен архив
Дейв Улрих е университетски професор, автор, лектор, мениджмънт коуч и консултант. Той преподава в Ross School of Business, Мичигански университет, и е съосновател на консултантската компания The RBL Group, която работи в областта на развитието на лидерството и човешките ресурси. Улрих е автор на редица книги и е бил определян като гуру №1 в областта на мениджмънта от списанието Business Week, избиран е и за един от най-иновативните и креативни лидери от Fast Company и е наричан най-влиятелната личност в областта на човешките ресурси от HR Magazine. Влиза и в групата на великите бизнес мислители според глобалната класация Thinkers50, а сп. Forbes го определя за част от топ 5 световни бизнес коучове.

Световноизвестният специалист в сферата на HR теориите и практика пристига за пръв път в България, специално за конференцията HR and the Future of Work, организирана от "Капитал" и "Кариери". Събитието ще се проведе на 25 октомври в Sofia Event Center. Улрих ще изнесе лекция от час и половина за тенденциите в работата на HR професионалистите и ще даде практични примери и съвети как тя може да добавя стойност към бизнеса на организацията. Той ще отдели и половин час, в който ще дава отговори на всички въпроси както от залата, така и получени предварително. Ако искате да зададете въпрос към него, пишете ни на [email protected].

Участието на Дейв Улрих в конференцията HR and the Future of Work се реализира с любезното съдействие и подкрепа от страна на HPE и "Аурубис". Повече информация за събитието и програмата му, в която лектори са и визионери от EY, ICAP Group, V7 Capital и др., можете да научите в на конференцията capital.bg/hrforum или във Facebook страницата на събитието. Официалният хаштаг е #HRfuture. Билети за събитието се продават през сайта capital.bg/hrforum, броят на местата е ограничен.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    kll1507198516534424 avatar :-?

    Работейки години и в сферата на HR-а (подбор на персонал) разбрах едно: Всеки, практикуващ тази специфична професия каквито и компетенции да има, трябва да прочете само една книга със заглавие - "Blink": The Power of Thinking Without Thinking на Malcolm Gladwell, за да бъде ВИСШ в професията си.

    От там нататък няма да има нужда от никакви специални умения да "еволюира в технологиите", за да разбере кой кандидат е подходящ или неподходящ за определена позиция.

    Най-голямата тайна се крие в снимката на кандидата. В случай, че HR специалистът има много опит, само по снимката може да отгатне (определи) това ли е точният човек за дадена специалност. Само по едно изражение на лице, поглед и стойка на тяло, може да се направи най-правилната характеристика на кандидатстващия за работа, дори да се прецени на момента дали блъфира в CV-то си за всички представени от него качества, независимо, че на дипломата му пише ВИСШЕ.

    Всички тези HR дейности една машина е невъзможно да замести, поне на този етап на развитие на човешките технологии. Това чувство за преценка технологиите все още не го притежават. Много лесно е да се направи преценка за кандидат със снимка, на която се вижда, че той (кандидатът за работа) е целия зарит в пясъка на плажа до главата и се вижда само ухилената му физиономия, или кандидат със селфи на празнуваща компания от 7, 8 човека, на която не се знае кой кой е, или кандидатка, изпънала се широко върху предния капак на черен джип Porsche Cayenne с ръка, прикриваща голите си гърди,
    сияеща само по долнище на бански.

    Това е много лесно, но за другото, за "човешката преценка и прозoрливост по отношение на таланта, лидерството и организацията, които са нужни за успех на пазара" се изисква много тънка нишка, която се придобива само и единствено с много и много опит.

    Нередност?
Нов коментар