С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 27 окт 2017, 13:22, 32869 прочитания

Джордж Маргонис: Времето на цигарите ще свърши

Генералният мениджър на "Филип Морис България" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Джордж Маргонис е генерален мениджър на "Филип Морис България". Има близо 15 години опит във Philip Morris International. Кариерата му в компанията започва в отдел "Продажби" в "Папастратос" - гръцкия филиал на концерна. През 2009 г. се мести в централата на дружеството в Швейцария, където заема позицията регионален мениджър "Стратегии за продажбите" за региона на Европейския съюз. През 2014 г. е назначен като директор "Продажби и дистрибуция" за Гърция, Кипър и Малта. Завършил е маркетинг и мениджмънт в Technological Educational Institute в Атина. Има магистърска степен по бизнес администрация от университета Kingston във Великобритания.
Откога датират проектите на Philip Morris за разработване на новите продукти и какво целите?

В основата на голямата промяна стои идеята за създаване на бъдеще без дим. За да стане това реалност, преди повече от 10 години компанията започна научни изследвания и разработки на продукти, които имат за цел да намалят вредата в сравнение с пушенето. Нашето послание е ясно - най-добре е никога да не започвате да пушите или ако сте започнали да пушите, най-добре е да спрете. Но за съществуващите пълнолетни пушачи, които според СЗО в момента са над 1 милиард в света и ще продължат да бъдат толкова до 2025 г., ние предлагаме възможност да използват алтернативен продукт с истински тютюн, който е с потенциално по-малък риск в сравнение с това да продължат на пушат.


Защо разработихте точно продукт с нагряване без горене?

Всички знаят, че пушенето е вредно, но не всички знаят коя е главната причина за появата на заболявания, свързани с пушенето. Не само ние от Philip Morris, но и редица изследвания на независими здравни и научни институти по цял свят казват, че истинският проблем са вредните вещества, които се отделят при горенето на тютюна. Противно на общото мнение, никотинът не е без риск и води до пристрастяване, но той не е основната причина за появата на заболяванията, свързани с тютюнопушенето. При запалването на цигара започва високотемпературна химическа реакция – това е горене. При този процес се достига температура от над 800 градуса и се образуват дим и пепел. Образувалият се тютюнев дим съдържа над 6000 известни вещества, за много от които е установено, че са вредни. Затова идеята, която е в основата на нашите нови продукти без дим, е премахване на горенето, като по този начин тези вредни вещества се намаляват значително. Досега инвестициите ни в разработването, оценката и началното производство на тези бездимни продукти възлизат на над 3 мрлд. долара. Philip Morris има два научноизследователски центъра в Швейцария и Сингапур, в които работят над 400 научни експерти. Първият бездимен продукт на компанията, който се ползва с електронното нагряващо устройство IQOS, се радва на много добър прием в над 30 пазара в света. Към днешна дата повече от 3.5 милиона пушачи са спрели да пушат и са преминали към IQOS.

Какво показаха вашите клинични проучвания?



Първата стъпка в програмата е разработването на продуктовата платформа. На този начален стадий Philip Morris провери дали дизайнът на продукта не носи рискове, различни от вече познатите рискове при цигарите, както и осигуряване на непроменливо качество. Едва след това ние проведохме следващите проучвания – лабораторни, токсикологични, предклинични. Осемте клиничните изпитвания, проведени в страни като Япония, САЩ и Великобритания, показват много окуражаващи данни. Предстои ни публикуването на още данни от големите ни дългосрочни проучвания, провеждани в Япония. Всички данни от нашите изследвания, извършени от независими трети страни, са публикувани на www.pmiscience.com.

Philip Morris очаква оценка на новия си продукт от FDA – какво решение очаквате по заявлението?

Ние сме достатъчно уверени в качеството и сериозността на нашите изследвания, за да ги подадем на уважаван регулаторен орган като Американската агенция по храни и лекарства (FDA). Компанията подаде за разглеждане научно досие от над 2 милиона страници и ако научната обосновка зад новото бездимно изделие бъде приета от агенцията, пълнолетните пушачи на един от най-големите световни пазари – САЩ, ще имат възможността да получат научно потвърдена информация за нашия продукт и да разберат важните разлики между него и цигарите.

Защо решихте да продавате продукта в специални магазини и места?

Защото IQOS е ново специално устройство. Употребата не е като на една обикновена цигара. Това е високотехнологично устройство за нагряване на тютюнев продукт и опитът ни показва, че пушачите, които търсят алтернативи на цигарите, имат полза от това, характеристиките на продукта да бъдат обяснени и показани.

Как преоборудвате производствените си мощности за новото производство? Наистина ли Philip Morris планира в обозрим период да спре да предлага обикновени цигари и какво ще се случи с Marlboro?

Освен в научни изследвания и разработки, ние инвестирахме повече от 1.5 милиарда долара в нови производствени мощности за продуктите с намален риск. В началото започнахме производство във фабриката в Болоня. Нарастващото търсене наложи инвестиции в допълнителни мощности там и дори в нови такива в Швейцария, Гърция, Румъния и Германия. Относно бъдещето на Marlboro, ще ви отговоря с цитат от нашия главен изпълнителен директор Андре Каландзополус: "Вярвам, че ще дойде моментът, в който ще мога да кажа, че имаме достатъчно потребители на тези алтернативни продукти, за да започнем да планираме заедно с правителствата моментът, в който времето на цигарите ще свърши". За мен ще бъде огромно постижение, ако успеем да постигнем това в България.

Интервюто взе Десислава Николова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да се учиш да можеш да се отучиш 9 Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

21 фев 2020, 6665 прочитания

Джонатан Бойрия: Роботите създават изживяване, което хората запомнят Джонатан Бойрия: Роботите създават изживяване, което хората запомнят

Директорът продажби в SoftBank Robotics пред "Капитал"

3 фев 2020, 1966 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Санджай Пуунен: Искаме 50-те най-големи телекома в света да са наши клиенти

Главният оперативен директор на VMware пред "Капитал"

Още от Капитал
Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10