Новият брой:
Какво се случва в държавата

Умен маркетинг

Основателят на Leanplum Момчил Кюркчиев пред "Капитал"

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Профил

Българският предприемач Момчил Кюркчиев създава мултимилионната си компания за мобилен маркетинг Leanplum през 2012 г. За целта той напуска сигурната си и добре платена кариера в Google, за да започне своя проект. Кюркчиев тръгва от родния си Русе на 19 години, за да учи в САЩ. Захваща се с най-различни работи, за да се издържа по време на следването си. Завършва New York College at Brockport в Рочестър, а в трети курс е приет да стажува в Google. Днес животът му може би щеше да е друг, ако беше избрал музикалната кариера. Баща му е оперен певец, а майка му - учителка по пиано. Родителите му дават право на избор - музикален клас или математическа паралелка в основното училище. И той избира математиката. В четвърти клас вече решава задачи за американските тестове за колеж SAT, а в пети печели състезания. Впоследствие решава да продължи в английската гимназия в града.

Компанията

Компанията за мобилен маркетинг Leanplum е създадена от Момчил Кюркчиев и колегата му в Google Андрю Фърст. В началото на ноември тя набра 47 млн. долара в четвърти инвестиционен рунд и така привлечения до момента капитал е над 93 млн. долара. Последното финансирането е водено от Norwest Venture Partners, а в него участват още и досегашните инвеститори Canaan Partners, Kleiner Perkins Caufield & Byers и Shasta Ventures. С тази сума Leanplum се нарежда сред най-бързо растящите и привлекли най-големи инвестиции стартиращи компании с български корен. Фърст и Кюркчиев създават Leanplum с първоначалната идея да създадат система за т.нар. А/В тестове, която дава възможност на програмистите на мобилни приложения бързо и лесно да тестват в реално време промените, които правят по програмите, и реакцията на потребителите. Впоследствие предприемачите насочват усилията си към създаване на цялостна платформа за мобилен маркетинг, която поддържа множество канали за връзка между компанията и клиентите. Сега в компанията работят 160 души.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.