С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
18 дек 2017, 19:31, 7804 прочитания

Петко Карамочев: Блокчейн технологиите промениха бизнеса ни и нагласите ни към търсенето на хора

Съсобственикът и директор на софтуерната "Индустрия технолъджи" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Ясен Танев: Спазването на киберхигиената ще става все по-важно

Основателят на "дигиталното читалище" safer.bg пред "Капитал"

21 дек 2017

Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии

Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"

20 дек 2017

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

20 дек 2017

Зоран Арсовски: Опитваме се да мислим като стартъп предприемачи

Директорът "Дигитален маркетинг" в Progress пред "Капитал"

19 дек 2017

Шакир Ахмедов: Банките, телекомите и туризмът имат най-голяма нужда от технологиите

2018-а ще бъде годината на виртуалната и добавената реалност в търговията, прогнозира мениджърът на "Омни ченъл" пред "Капитал"

19 дек 2017

Клуб Капитал: Digital Transformation

Капитал PRO читателите и бизнес журналистите в серия срещи на тема дигитална трансформация

18 дек 2017

Питър Барон и Валентин Гълъбов: Искаме TBI да бъде първата fintech българска банка

Управляващият директор на TBIF Financial services, холдингът, собственик на TBI Bank и председателят на УС, пред "Капитал"

13 дек 2017

Финансовите компании се опасяват, че fintech ще отнеме от бизнеса им

Банките може да загубят до 30% от приходите си по платежни операции през следващите години

22 ное 2017

Интернет компаниите са под натиск заради защитата на лични данни

Властите все повече искат от компаниите да разкриват поверителна информация

30 авг 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти...

Петко Карамочев е съсобственик и директор на "Индустрия технолъджи", която разработва софтуерни продукти за клиенти от финансовия сектор.


Как технологиите и интернет променят вашия бизнес?

Моята компания е технологична фирма, а бизнесът ни е от 15 години – той се трансформира много за тези 15 години и изключително много през последните няколко от тях. Ние тръгнахме от уеб фирма, която правеше сайтове на големи други български и международни компании в банковия и небанковия финансов сектор. От 1-2 години все по-малко правим уеб и все повече и повече наши собствени продукти и се опитваме да продаваме на финтех сцената и да работим като финтех доставчик на други продуктови компании, които работят в Лондон и в Сингапур.

Кои са основните тенденции във вашия сектор?



Основните тенденции в нашия сектор са промяната в регулаторната база, настъпването на GDPR (Европейския регламент за защита на личните данни - бел. авт.), настъпването на PSD2 (Директивата за платежните услуги 2 - бел. авт.) – това са много нови неща, но те ни рефлектират, тъй като карат целия бизнес да се движи. Поставят изисквания не само пред банките, а и пред много други пазарни участници, които съхраняват данни или правят финтех продукти. Нас много ни промени блокчейн технологията. Не визирам конкретно и единствено криптовалутите и тяхното влияние върху живота – което все повече ще почва да се усеща – а използването на блокчейн от банки за комуникация между тях и от други финансови институции. Това страшно много променя нашия бизнес, променя и нагласите ни към търсенето на кадри, променя и иновативността – ние не можем да стоим на стари лаври и да правим същото, което сме правили през последните 10 или 15 години.



Как се променя вашата компания и как реагирате на новостите?

Едно от нещата, които трябваше да се научим да правим, е да бъдем продуктова компания. Това е много по-различно от това да бъдеш компания за услуги, защото когато ти доставяш услуга, клиентът идва и казва "знаеш ли, можеш ли да ми направиш това, можеш ли да ме консултираш да изработя това и това". Ти му даваш най-доброто от себе си, но рискът остава при клиента. Когато ти си продуктова компания, напълно ясно е, че залагаш абсолютно всичко – репутацията си, времето си, енергията, усилията. Това за нас беше много сериозна промяна и доведе и до cash-flow промени, доведе и до това ние да разберем колко различно е да работиш директно с крайни клиенти.

С какви проблеми се сблъсквате и как ги решавате?

Нашата компания не страда от проблеми, различни за останалите части на IT сектора – иновация, създаване на възможност за култивиране на иновация вътре в компанията, създаване на кадри и запазването на тези кадри в компанията – това са най-важните предизвикателства, които имаме и ще имаме и през следващите няколко години.

Как виждате бизнеса си през следващата година?

Изключително бурен. Виждам го в общи линии на два континента, с 3-4 географски точки и офиси, виждам го постоянно в движение, виждам го много по-отворен към други компании, интеграция с други продукти. Никой в момента не може да си позволи да напише нищо от нула, когато говорим за софтуер или за продукти – поради тази причина ние сме длъжни и трябва да си партнираме с много други организации, за да интегрираме нашите решения заедно с техните продукти. Това означава и почти 20-часова работа на ден в една 6- или често 7-дневна работна седмица.

Какви са очакванията ви за сектора през следващата година?

Взрив, буря, гръм, шок, бомба, ужас – каквото може да се сетите. Банките и ние като компания, която работи много за финансовия сектор, винаги сме работили консервативно, винаги сме се опитвали да преценяваме риска за клиента, да работим и със софтуерните продукти, и с технологиите, които да показват едно консервативно отношение към парите и към тяхното движение. Нещата буреносно се променят с криптовалутите, с блокчейн технологиите, въобще с цялата финтех индустрия – и ние трябва да се движим на различни обороти, както и нашите клиенти трябва да го правят – те не могат да правят това, което са правили преди време. Следващата година е непредвидима – и регулаторно ще има много промени, свързани с криптовалутите, с initial coin предлаганията. Несъмнено това ще се отрази и на нас като компания.

Интервюто взе Мария Иванова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да превърнеш детската страст в кариера Да превърнеш детската страст в кариера

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars, пред "Капитал"

20 юли 2018, 2562 прочитания

Създателят на брандове от Шумен 6 Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

22 юни 2018, 33983 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Как да изберете правилното образование за успешна кариера

Няколко съвета за всеки ученик, студент или търсещ кариерно преориентиране

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Александър Дрангажов: Промените създават възможности за развитие

Основателят и изпълнителен директор на технологичната компания Questers пред "Капитал"

През чумавото

Най-важните въпроси около първите за Европа случаи на рядкото заболяване по дребните преживни животни в България ще останат без отговор

Колко ще е дълъг пътят към еврото

България обеща на Брюксел отдавна отлагани реформи. От правителството и БНБ зависи колко време ще е нужно, за да се направят

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Nation on the best location

Манталитетният и културен хибрид Словения

Бира в лятна нощ

Крафт бирата през лято 2018 г. носи тропически аромати. Няколко предложения за свежи нови вкусове, които вече имате възможност да опитате в България

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 21.07.2018 Прочетете