Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
19 дек 2017, 13:23, 2637 прочитания

Ивайло Нецов: Технологиите ни дават възможност да растем бързо

Изпълнителният директор на "Фуудпанда България" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

2 яну 2018

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

20 дек 2017

Седмични новини за ритейл

"Рапидо" ще е партньор на DHL за пакети от и за Европа, "Галерия мол" стана наполовина сръбски, BGmenu се обединява с Lakom.bg, КЗК не откри имитация при чаените бисквити, Засега няма кандидати за бившия Carrefour в Бургас

11 сеп 2017

BGmenu се обединява с Lakom.bg

Това е поредната сделка в сектора за доставка на храни

6 сеп 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Ивайло Нецов е изпълнителен директор на платформата за доставки на храна foodpanda за България, която е част от глобалния доставчик Delivery Hero. Има дългогодишен опит в медийния бизнес и дигиталния маркетинг, където е работил за компании като bTV, FOX International Channels и др.


Как технологиите и интернет променят вашия бизнес?

- Преди да се присъединя към Foodpanda през януари 2017 г., четох много за компанията. Тогава основният извод, до който стигнах, е, че основният ни конкурент не е Bgmenu или Domino's, а навикът на хората да поръчват по телефона - т.е. аналоговият начин. Трябва да убедиш тези хора, че много по-лесно е да отворят сайта или приложението, да видят предложенията и с няколко клика да поръчат. А в днешно време най-ценният актив на всички нас е времето, макар и да звучи като клише. Огромният плюс на услугата, която ние предлагаме, е, че пести време и дава удобство и разнообразие. По тази причини целият този бранш ще расте все повече и повече. Ние растем със самите потребители - например тъй наречените millennials стигат до етап, в който изкарват достатъчно пари, за да си поръчват по този начин храна. В света, в който живеем, технологиите дават възможност тези навици да се развиват и хората да използват времето си по-ефективно.





Какви са основните тенденции във вашия сектор?

- Развива се изключително бързо. Неотдавна попаднах на една проучване, което показва, че една от десетте най-бързо растящи компании, е Deliveroo, която е наша конкурентна компания, но има огромен ръст през последната година. Това е свидетелство за огромния потенциал на бранша и начина, по който се развива, както и технологиите в него. От септември месец се ребрандирахме изцяло - вече сме розови, а преди бяхме оранжеви. Сменихме визията на сайта, технологията за разпределение на поръчките, процесът е изцяло автоматизиран. Всеки доставчик има смартфон и на база GPS-локацията софтуерът разбира кой е най-близко до съответния ресторант и може да изпълни най-бързо поръчката. А преди това имахме диспечер, който трябваше да разпределя поръчките. Сега, дори да има 1000 поръчки, системата ще ги разпредели за секунди, докато един диспечер никога не може да изпълни това. Така че технологиите ни дават възможност да растем.
България все още е неразвит пазар от гледна точка на поръчките. Да, имаме "Виктория" и "Хепи", които от години имат опит в тази сфера. Но платформи като нашата тепърва ще набират сила. Защото колко често на седмица можеш да си поръчаш храна от някоя верига - не може да е всеки ден, защото няма нужното разнообразие. А ако потребителят поръчва често - тоест повече от веднъж-два пъти, той ще търси разнообразие. Така стига до услуги като нашата и затова ние ще растем. Ще направя сравнение на база жители, а не икономическо положение. Във Виена, която има население от около 1.9 млн. жители, компанията ни MJAM прави около 200 хил. поръчки на месец. Докато ние правим десет пъти по-малко. Тоест от гледна точка на жители София има огромен потенциал. Задачата ни е да привлечем нови клиенти. Изцяло забранихме поръчките по телефона и положихме усилия да ги научим да си поръчват автоматично. Имаме нов алгоритъм, който автоматично променя времето за приготвяне на храната в зависимост от часа, деня и т.н. Така потребителят ще знае във всеки момент колко време ще е нужно храната му да бъде готова.

Как се променя компанията ви и как реагира на новостите?

- И Foodpanda, и компанията ни майка Delivery Hero са млади компании - първата е от четири години в България, а втората е на шест години. Тоест от създаването си сме изключително ориентирани към работа с данни. Много често имаме технологии, които се спускат от централата, но има и случаи, в които внедряваме нововъведения на местно ниво. Например опитахме пилотен проект, в който да доставяме с дронове. Видяхме, че технологията я има, но е нужно и регулациите да са готови.

С какви проблеми се сблъсквате и как ги решавате?

- Най-големият ни проблем не е технологията, а човешкият фактор. Тук става дума, от една страна, за трудностите да си намерим доставчици и персонал. Но става дума и за многото ресторанти, с които работим. Доста често някои от тях не ни взимат насериозно и се случва доставчиците ни да чакат по-дълго за приготвяне на храната. Или пък не ни издават касови бележки, а потребителите си ги търсят. Има и случаи, в които им липсват някакви продукти и те не ни предупреждават. Така поръчката не може да бъде изпълнена, въпреки че е заявена и платена онлайн. Ние сме идентифицирали тези проблеми и работим над това да обучим пазара, но е нужно време. Например в Гърция цената е по-ниска, ако си вземеш храната от ресторанта за вкъщи. А тук имаме случаи, в които храната за вкъщи дори е по-некачествена или е по-малко количество. Това е грешка, защото, ако потребителят остане доволен, той ще посети повторно ресторанта не само онлайн, но и с приятели. От първото тримесечие ще пуснем нови устройства за ресторантите. През тях те ще могат да си контролират наличностите и да ни уведомяват навреме. Но от тях зависи дали ще ги използват.

Какви са очакванията ви за следващата година?

- Става дума за процес, който няма да се случи бързо. Отстранихме доста проблеми при нас, работим и с ресторантите. Отскоро наша колежка отговаря за следене на качеството на заведенията. Всеки месец правим справки и сравняваме представянето на ресторантите. Знаем от поръчките през един ресторант колко от клиентите никога повече не са поръчали от нас, тоест не са доволни. На база на тези критерии водим разговори и се опитваме да отстраним проблемите. Догодина това ще продължи да бъде една от основните ни задачи - ще намалим броя на ресторантите, а лично според мен някои от тях имат и прекалено дълги менюта и шансът за грешка е много по-голям. С новия софтуер подобрихме времето за доставка - средното в момента е около 44 минути, което е много добро постижение. Ще увеличим и маркетинг активностите си.

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Дидие Боровски: Има риск от балони при акциите, облигациите и имотите 2 Дидие Боровски: Има риск от балони при акциите, облигациите и имотите

Макроикономистът във фонда Amundi пред "Капитал"

18 яну 2018, 2054 прочитания

Божидар Нейчев: Двете големи промени са технологиите и регулациите Божидар Нейчев: Двете големи промени са технологиите и регулациите

Управляващият съдружник за Югоизточна Европа в "PwC България" пред "Капитал"

5 яну 2018, 2775 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Зоран Арсовски: Опитваме се да мислим като стартъп предприемачи

Директорът "Дигитален маркетинг" в Progress пред "Капитал"

Бизнес със социален корен

Калин Радев, създател на "Софтуер груп БГ", пред "Капитал"

Върти ми се една муха

NASEKOMO превръща органичните отпадъци в храна за ларви, които са алтернативен източник на протеини за животни

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Две седмици в Мароко

С кола от северната до южната част на страната

Портрет на художника като номад

Борис Праматаров за това как различните градове променят артиста

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сделката за Общинска банка и още от по-важните теми в седмичния "Капитал"

Емисия

DAILY @7PM // 19.01.2018 Прочетете