С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 дек 2017, 19:07, 5746 прочитания

Зоран Арсовски: Опитваме се да мислим като стартъп предприемачи

Директорът "Дигитален маркетинг" в Progress пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Зоран Арсовски отговаря за анализа, дигиталната реклама, персонализацията и оптимизацията на всички онлайн активности на софтуерната компания Progress (бившата "Телерик"). Има дългогодишен опит в сферата на дигиталния маркетинг.



Как технологиите и интернет променят вашия бизнес?

Всъщност, продуктите и услугите, които създаваме, помагат на нашите партньори и клиенти да променят бизнеса си. Следим изключително внимателно тенденциите в дигиталната трансформация и се опитваме да сме стъпка напред, за да създаваме успешни решения.





Какви са основните тенденции във вашия сектор?

Няколко са. Дигиталната трансформация е навсякъде около нас и се забелязва както вътрешно в компанията ни, така и сред нашите клиенти. В началото на тази година променихме стратегията си, за да отговорим на новите изисквания. Посоката беше да развиваме продукти, визия и портфолио чрез разработка развитието на смарт когнитивни възможности. Но какво са когнитивните технологии? Едно приложение трябва да предвижда какво ще се случи - примерно един производствен процес на автомобили - нашата апликация трябва да прогнозира кога една част или компонент ще се развали. Освен че крайният клиент ще може да предвиди и да ремонтира колата, той ще спести и пари. Но и клиентът ни - производителят ще е доволен, тъй като няма да има забавяне на бизнеса му. Други тенденции, които касаят пряко и българският офис, включват разработка на продукти в сферата на чат ботовете, добавената и виртуалната реалност, и други технологии. Всичко това се случва тук в София, която остава един от основните R&D центрове на Progress.

Как се променя компанията ви и как реагира на новостите?

Точно по начина, който споменах - опитваме се да мислим като стартъп предприемачи, които създават компанията си в някой гараж. Именно такива бизнеси предизвикват традиционните компании. Става въпрос за изначално digital native идея като Airbnb и други. Така че ние се опитваме да налагаме такъв начин на мислене - всеки служител, който има идея, да може да я предложи и да има възможност да я разработи до продукт. Това е нашата формула - правим го не само в България, но във всички наши офиси.

С какви проблеми се сблъсквате и как ги решавате?

Ще дам пример - аз се занимавам с маркетинг и от личния ми опит през последните десет години, все повече и повече клиентите и партньорите ни търсят персонализирано послание. Бизнес моделът ни става все по-сложен, което налага да мислим на доста по-базово ниво. Наричаме го account based marketing - създаваме списък от клиенти и компании, за които нашите решения са най-подходящи, и ги таргетираме директно. Това е начинът, по който градим комуникацията си и наистина е голяма промяна за нас. От много по-мащабни кампании преди сега таргетираме фирма по фирма.

Какви са очакванията ви за Progress през 2018 г.?

Добри. Използвахме тази година, за да сменим посоката на стратегията си. Имаме добър фундамент, за да можем да решаваме сложни проблеми на клиентите ни. Така че през 2018 г. ще можем да приложим тази стратегия. Придобихме още две компании и ги интегрирахме успешно, за да допълнят продуктовото ни портфолио.

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рей О'Фаръл: София е голям успех за нас Рей О'Фаръл: София е голям успех за нас

Вицепрезидентът и главен технологичен директор на VMware пред "Капитал"

14 дек 2018, 1144 прочитания

Валери Мектупчиян: До 2022 г. искаме да увеличим бизнеса в България и Румъния с 50% 1 Валери Мектупчиян: До 2022 г. искаме да увеличим бизнеса в България и Румъния с 50%

Мажоритарният собственик на "Спиди" пред Капитал

7 дек 2018, 3703 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

Първото поражение на Макрон

Протестът на Жълтите жилетки и обещаните отстъпки спъват сериозно претенциите на Макрон за реформи на Европа

Демонстрацията "Иванчева"

Отмяната на отменения арест на бившият кмет на "Младост" показва истинското лице на специализираното правосъдие

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кино: "Ще се видим там горе"

Красиви чувства и раните от войната в артистична френска драма

Коледна селекция - за всички от сърце

Ако все още не сте се справили с коледното пазаруване, разнообразни идеи за подаръци в последния момент.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.12.2018 Прочетете