С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
19 дек 2017, 19:07, 4799 прочитания

Зоран Арсовски: Опитваме се да мислим като стартъп предприемачи

Директорът "Дигитален маркетинг" в Progress пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

2 яну 2018

Михаела Лашова: Офис сградите стават все по-модерни и все по-умни

Управляващият партньор в консултантската компания Forton пред "Капитал"

29 дек 2017

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

20 дек 2017

Петко Карамочев: Блокчейн технологиите промениха бизнеса ни и нагласите ни към търсенето на хора

Съсобственикът и директор на софтуерната "Индустрия технолъджи" пред "Капитал"

18 дек 2017

Клуб Капитал: Digital Transformation

Капитал PRO читателите и бизнес журналистите в серия срещи на тема дигитална трансформация

18 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Зоран Арсовски отговаря за анализа, дигиталната реклама, персонализацията и оптимизацията на всички онлайн активности на софтуерната компания Progress (бившата "Телерик"). Има дългогодишен опит в сферата на дигиталния маркетинг.


Как технологиите и интернет променят вашия бизнес?

Всъщност, продуктите и услугите, които създаваме, помагат на нашите партньори и клиенти да променят бизнеса си. Следим изключително внимателно тенденциите в дигиталната трансформация и се опитваме да сме стъпка напред, за да създаваме успешни решения.





Какви са основните тенденции във вашия сектор?

Няколко са. Дигиталната трансформация е навсякъде около нас и се забелязва както вътрешно в компанията ни, така и сред нашите клиенти. В началото на тази година променихме стратегията си, за да отговорим на новите изисквания. Посоката беше да развиваме продукти, визия и портфолио чрез разработка развитието на смарт когнитивни възможности. Но какво са когнитивните технологии? Едно приложение трябва да предвижда какво ще се случи - примерно един производствен процес на автомобили - нашата апликация трябва да прогнозира кога една част или компонент ще се развали. Освен че крайният клиент ще може да предвиди и да ремонтира колата, той ще спести и пари. Но и клиентът ни - производителят ще е доволен, тъй като няма да има забавяне на бизнеса му. Други тенденции, които касаят пряко и българският офис, включват разработка на продукти в сферата на чат ботовете, добавената и виртуалната реалност, и други технологии. Всичко това се случва тук в София, която остава един от основните R&D центрове на Progress.

Как се променя компанията ви и как реагира на новостите?

Точно по начина, който споменах - опитваме се да мислим като стартъп предприемачи, които създават компанията си в някой гараж. Именно такива бизнеси предизвикват традиционните компании. Става въпрос за изначално digital native идея като Airbnb и други. Така че ние се опитваме да налагаме такъв начин на мислене - всеки служител, който има идея, да може да я предложи и да има възможност да я разработи до продукт. Това е нашата формула - правим го не само в България, но във всички наши офиси.

С какви проблеми се сблъсквате и как ги решавате?

Ще дам пример - аз се занимавам с маркетинг и от личния ми опит през последните десет години, все повече и повече клиентите и партньорите ни търсят персонализирано послание. Бизнес моделът ни става все по-сложен, което налага да мислим на доста по-базово ниво. Наричаме го account based marketing - създаваме списък от клиенти и компании, за които нашите решения са най-подходящи, и ги таргетираме директно. Това е начинът, по който градим комуникацията си и наистина е голяма промяна за нас. От много по-мащабни кампании преди сега таргетираме фирма по фирма.

Какви са очакванията ви за Progress през 2018 г.?

Добри. Използвахме тази година, за да сменим посоката на стратегията си. Имаме добър фундамент, за да можем да решаваме сложни проблеми на клиентите ни. Така че през 2018 г. ще можем да приложим тази стратегия. Придобихме още две компании и ги интегрирахме успешно, за да допълнят продуктовото ни портфолио.

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

16 юни 2018, 1711 прочитания

Лидер на глобално и местно ниво Лидер на глобално и местно ниво

Генералният мениджър на "Рено Нисан България" Рено Пирел пред "Капитал"

15 юни 2018, 1428 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

Кой ще спечели от световното първенство по футбол

Спортът отново осигури на президента Путин международна легитимност в период на изолация

Как да търгуваш с такива приятели

Доналд Тръмп отказва да разбере, че протекционизмът е не само лоша политика, но лоша икономика

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: Manzo

Зад Manzo е екипът, познат ни от Il Teatro и Forno Cipollini

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 16.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Как се е развивал телеком секторът през 2017 г., севлиевската мебелна фабрика "Паралел" инвестира 20 млн. лв.

Емисия

DAILY @7AM // 20.06.2018 Прочетете