Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
19 дек 2017, 12:28, 4689 прочитания

Шакир Ахмедов: Банките, телекомите и туризмът имат най-голяма нужда от технологиите

2018-а ще бъде годината на виртуалната и добавената реалност в търговията, прогнозира мениджърът на "Омни ченъл" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018

Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии

Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"

20 дек 2017

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

20 дек 2017

Александър Дрангажов: Промените създават възможности за развитие

Основателят и изпълнителен директор на технологичната компания Questers пред "Капитал"

19 дек 2017

Петко Карамочев: Блокчейн технологиите промениха бизнеса ни и нагласите ни към търсенето на хора

Съсобственикът и директор на софтуерната "Индустрия технолъджи" пред "Капитал"

18 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Шакир Ахмедов е мениджър на OmniChannel – компания за дигитален и интерактивен маркетинг.


Какво е "Омни ченъл", къде сме виждали продуктите, които предлагате?

- "Омни ченъл" е комуникация с потребителите в различни точки и среди както онлайн, така и офлайн и съответно единство между начините на общуване. Преди време това бяха само екрани, вече това са осветления, аромати или преживявания, близки до 4D киното, за да може да се покрият повече сетива на клиента.

Изцяло променят потребителското изживяване и поведението в точките на продажба - супермаркети, магазини, хотели. Основно, най-силно е в туризма, в магазините, бензиностанциите. В други държави много развито е в здравеопазването.



Това предлага ли се по-масово на потребителите в България?

- Само една банка до момента се е осмелила да го направи. Технологията е много сложна, обхваща много различни системи и сценарии и обединява не само дигитални технологии, но и маркетинг стратегии.



Как този тип технология и маркетинг променя индустриите, в които се използва?

- Това не е въпрос на избор на самите индустрии. Те трябва да се съобразят, това е тенденцията. Потребителят иска да получава повече информация, той иска да бъде информиран, той иска да пипне продукта на живо. Така че всеки, който се занимава с клиенти, потребители, трябва да се съобрази с дигиталните трансформации, за да може да бъде актуален.

Как този тип технология и маркетинг ще се развива в България в средносрочен план - като технология, проникване, сектори?

- Има едно предимство на България и то е, че всичко навлиза доста по-късно. Навлизайки по-късно, то може да бъде по-новото. Има компании, които са склонни да поемат такъв риск. В западните държави не винаги могат да са толкова динамични - имат наследство от технологии, софтуери, които са инсталирани преди време и им е по-трудно да следват. Докато покритието в България е много по-малко и това дава възможност за по-бързото навлизане на тези технологии. А конкретно в каква посока ще бъдат - естествено това, което сме чували като виртуална реалност, добавена реалност, изкуствен интелект. Може би за изкуствен интелект е малко рано, но 2019 г. ще бъде времето на изкуствения интелект и в българския ритейл, надявам се. Догодина по-скоро все повече ще навлизат виртуалната реалност и добавената реалност в точките на продажба.

А секторите, в които това ще се случва?

- Най-голям натиск срещат банките - колкото по-бързо успеят да се трансформират, толкова по-дълго ще оцелеят в сегашния формат. Виждаме, в Западна Европа банките затварят до 30% от клоновете си. Съответно те трябва да бъдат готови да продължат да поддържат връзката с клиента, когато той повече няма да бъде в техния офис, защото вероятно е за последен път там. Другите са телекомите, тъй като потребителят очаква от тях да диктуват и налагат новите тенденции. И третите, които са също толкова под натиск, за мен ще бъдат хотелите.

Какви са предизвикателства и трудностите, с които се сблъсквате при въвеждането на технологията в българските условия?

- Задължително искам да отбележа това, че държавата, давайки път и добри условия на големите корпорации, пропуска факта, че българските компании и малките технологични компании се оказват в невъзможната конкуренция да привлекат добри специалисти.

Предизвикателство през следващата година ще бъде и за самите индустрии, имайки много разнообразни технологии на пазара, кои точно да изберат, кои са верните и как да се доверят на тези, които ги предлагат и развиват.

Какви са амбициите и целите, които си поставяте в "Омни ченъл"?

- Дали са амбиции, предизвикателства или сме принудени - трябва да излезем на външните пазари. Ако искаш да си актуален, трябва да развиваш технологиите, но развивайки технологиите, трябва да има кой да ги поеме. Българският пазар не успява да поеме всички тези технологии. На първо време са източноевропейските държави и 2019 г. вече - западните.

Интервюто взе Гергана Михайлова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Дидие Боровски: Има риск от балони при акциите, облигациите и имотите 2 Дидие Боровски: Има риск от балони при акциите, облигациите и имотите

Макроикономистът във фонда Amundi пред "Капитал"

18 яну 2018, 2051 прочитания

Божидар Нейчев: Двете големи промени са технологиите и регулациите Божидар Нейчев: Двете големи промени са технологиите и регулациите

Управляващият съдружник за Югоизточна Европа в "PwC България" пред "Капитал"

5 яну 2018, 2775 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Ивайло Нецов: Технологиите ни дават възможност да растем бързо

Изпълнителният директор на "Фуудпанда България" пред "Капитал"

Facebook приключи с качествената журналистика. Примирете се

Собствениците на медии трябва да спрат да хленчат и да продължат напред

Учебната година на Румен Радев

Къде успя и в какво сбърка в първите месеци от мандата си президентът

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Портрет на художника като номад

Борис Праматаров за това как различните градове променят артиста

Кино: Формата на душата

Реалността е красив и страшен сън във "Формата на водата" на Гийермо дел Торо

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сделката за Общинска банка и още от по-важните теми в седмичния "Капитал"

Емисия

DAILY @7PM // 19.01.2018 Прочетете