
Шакир Ахмедов: Банките, телекомите и туризмът имат най-голяма нужда от технологиите
2018-а ще бъде годината на виртуалната и добавената реалност в търговията, прогнозира мениджърът на "Омни ченъл" пред "Капитал"
Още по темата
Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи
Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"
4 яну 2018Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии
Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"
20 дек 2017Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.
Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"
20 дек 2017Александър Дрангажов: Промените създават възможности за развитие
Основателят и изпълнителен директор на технологичната компания Questers пред "Капитал"
19 дек 2017Петко Карамочев: Блокчейн технологиите промениха бизнеса ни и нагласите ни към търсенето на хора
Съсобственикът и директор на софтуерната "Индустрия технолъджи" пред "Капитал"
18 дек 2017Шакир Ахмедов е мениджър на OmniChannel – компания за дигитален и интерактивен маркетинг.
Какво е "Омни ченъл", къде сме виждали продуктите, които предлагате?
- "Омни ченъл" е комуникация с потребителите в различни точки и среди както онлайн, така и офлайн и съответно единство между начините на общуване. Преди време това бяха само екрани, вече това са осветления, аромати или преживявания, близки до 4D киното, за да може да се покрият повече сетива на клиента.
Изцяло променят потребителското изживяване и поведението в точките на продажба - супермаркети, магазини, хотели. Основно, най-силно е в туризма, в магазините, бензиностанциите. В други държави много развито е в здравеопазването.
Това предлага ли се по-масово на потребителите в България?
- Само една банка до момента се е осмелила да го направи. Технологията е много сложна, обхваща много различни системи и сценарии и обединява не само дигитални технологии, но и маркетинг стратегии.
Как този тип технология и маркетинг променя индустриите, в които се използва?
- Това не е въпрос на избор на самите индустрии. Те трябва да се съобразят, това е тенденцията. Потребителят иска да получава повече информация, той иска да бъде информиран, той иска да пипне продукта на живо. Така че всеки, който се занимава с клиенти, потребители, трябва да се съобрази с дигиталните трансформации, за да може да бъде актуален.
Как този тип технология и маркетинг ще се развива в България в средносрочен план - като технология, проникване, сектори?
- Има едно предимство на България и то е, че всичко навлиза доста по-късно. Навлизайки по-късно, то може да бъде по-новото. Има компании, които са склонни да поемат такъв риск. В западните държави не винаги могат да са толкова динамични - имат наследство от технологии, софтуери, които са инсталирани преди време и им е по-трудно да следват. Докато покритието в България е много по-малко и това дава възможност за по-бързото навлизане на тези технологии. А конкретно в каква посока ще бъдат - естествено това, което сме чували като виртуална реалност, добавена реалност, изкуствен интелект. Може би за изкуствен интелект е малко рано, но 2019 г. ще бъде времето на изкуствения интелект и в българския ритейл, надявам се. Догодина по-скоро все повече ще навлизат виртуалната реалност и добавената реалност в точките на продажба.
А секторите, в които това ще се случва?
- Най-голям натиск срещат банките - колкото по-бързо успеят да се трансформират, толкова по-дълго ще оцелеят в сегашния формат. Виждаме, в Западна Европа банките затварят до 30% от клоновете си. Съответно те трябва да бъдат готови да продължат да поддържат връзката с клиента, когато той повече няма да бъде в техния офис, защото вероятно е за последен път там. Другите са телекомите, тъй като потребителят очаква от тях да диктуват и налагат новите тенденции. И третите, които са също толкова под натиск, за мен ще бъдат хотелите.
Какви са предизвикателства и трудностите, с които се сблъсквате при въвеждането на технологията в българските условия?
- Задължително искам да отбележа това, че държавата, давайки път и добри условия на големите корпорации, пропуска факта, че българските компании и малките технологични компании се оказват в невъзможната конкуренция да привлекат добри специалисти.
Предизвикателство през следващата година ще бъде и за самите индустрии, имайки много разнообразни технологии на пазара, кои точно да изберат, кои са верните и как да се доверят на тези, които ги предлагат и развиват.
Какви са амбициите и целите, които си поставяте в "Омни ченъл"?
- Дали са амбиции, предизвикателства или сме принудени - трябва да излезем на външните пазари. Ако искаш да си актуален, трябва да развиваш технологиите, но развивайки технологиите, трябва да има кой да ги поеме. Българският пазар не успява да поеме всички тези технологии. На първо време са източноевропейските държави и 2019 г. вече - западните.
Интервюто взе Гергана Михайлова

Съоснователите на "СуперХостинг.бг" Любомир Русанов и Методи Дреновски
13 апр 2018, 3024 прочитания

Директорът "Стратегическо развитие" в WeWork и лектор на DIGITALK 2018 пред "Капитал"
13 апр 2018, 4994 прочитания
18 апр 2018, 5278 прочитания
18 апр 2018, 3366 прочитания
18 апр 2018, 2521 прочитания
18 апр 2018, 2206 прочитания
18 апр 2018, 1913 прочитания
Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 април)
Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата
Конкурсите като скрити възможности за кариерно развитие
Или защо е важно да участвате в подобни инициативи и как да ги използвате максимално в своя полза
Стажове, стипендии, конкурси (10-15 април)
Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата
Стажове, стипендии, конкурси (2 - 8 април)
Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата
"Лидл" отваря 300 работни места за касиери в София със заплащане от 1260 лв.
Компанията предоставя и ваучери за храна, гъвкаво работно време и допълнително здравно осигуряване
Изпълнителният директор на "Фуудпанда България" пред "Капитал"