Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
19 дек 2017, 12:28, 6691 прочитания

Шакир Ахмедов: Банките, телекомите и туризмът имат най-голяма нужда от технологиите

2018-а ще бъде годината на виртуалната и добавената реалност в търговията, прогнозира мениджърът на "Омни ченъл" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018

Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии

Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"

20 дек 2017

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

20 дек 2017

Александър Дрангажов: Промените създават възможности за развитие

Основателят и изпълнителен директор на технологичната компания Questers пред "Капитал"

19 дек 2017

Петко Карамочев: Блокчейн технологиите промениха бизнеса ни и нагласите ни към търсенето на хора

Съсобственикът и директор на софтуерната "Индустрия технолъджи" пред "Капитал"

18 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Шакир Ахмедов е мениджър на OmniChannel – компания за дигитален и интерактивен маркетинг.


Какво е "Омни ченъл", къде сме виждали продуктите, които предлагате?

- "Омни ченъл" е комуникация с потребителите в различни точки и среди както онлайн, така и офлайн и съответно единство между начините на общуване. Преди време това бяха само екрани, вече това са осветления, аромати или преживявания, близки до 4D киното, за да може да се покрият повече сетива на клиента.

Изцяло променят потребителското изживяване и поведението в точките на продажба - супермаркети, магазини, хотели. Основно, най-силно е в туризма, в магазините, бензиностанциите. В други държави много развито е в здравеопазването.



Това предлага ли се по-масово на потребителите в България?

- Само една банка до момента се е осмелила да го направи. Технологията е много сложна, обхваща много различни системи и сценарии и обединява не само дигитални технологии, но и маркетинг стратегии.



Как този тип технология и маркетинг променя индустриите, в които се използва?

- Това не е въпрос на избор на самите индустрии. Те трябва да се съобразят, това е тенденцията. Потребителят иска да получава повече информация, той иска да бъде информиран, той иска да пипне продукта на живо. Така че всеки, който се занимава с клиенти, потребители, трябва да се съобрази с дигиталните трансформации, за да може да бъде актуален.

Как този тип технология и маркетинг ще се развива в България в средносрочен план - като технология, проникване, сектори?

- Има едно предимство на България и то е, че всичко навлиза доста по-късно. Навлизайки по-късно, то може да бъде по-новото. Има компании, които са склонни да поемат такъв риск. В западните държави не винаги могат да са толкова динамични - имат наследство от технологии, софтуери, които са инсталирани преди време и им е по-трудно да следват. Докато покритието в България е много по-малко и това дава възможност за по-бързото навлизане на тези технологии. А конкретно в каква посока ще бъдат - естествено това, което сме чували като виртуална реалност, добавена реалност, изкуствен интелект. Може би за изкуствен интелект е малко рано, но 2019 г. ще бъде времето на изкуствения интелект и в българския ритейл, надявам се. Догодина по-скоро все повече ще навлизат виртуалната реалност и добавената реалност в точките на продажба.

А секторите, в които това ще се случва?

- Най-голям натиск срещат банките - колкото по-бързо успеят да се трансформират, толкова по-дълго ще оцелеят в сегашния формат. Виждаме, в Западна Европа банките затварят до 30% от клоновете си. Съответно те трябва да бъдат готови да продължат да поддържат връзката с клиента, когато той повече няма да бъде в техния офис, защото вероятно е за последен път там. Другите са телекомите, тъй като потребителят очаква от тях да диктуват и налагат новите тенденции. И третите, които са също толкова под натиск, за мен ще бъдат хотелите.

Какви са предизвикателства и трудностите, с които се сблъсквате при въвеждането на технологията в българските условия?

- Задължително искам да отбележа това, че държавата, давайки път и добри условия на големите корпорации, пропуска факта, че българските компании и малките технологични компании се оказват в невъзможната конкуренция да привлекат добри специалисти.

Предизвикателство през следващата година ще бъде и за самите индустрии, имайки много разнообразни технологии на пазара, кои точно да изберат, кои са верните и как да се доверят на тези, които ги предлагат и развиват.

Какви са амбициите и целите, които си поставяте в "Омни ченъл"?

- Дали са амбиции, предизвикателства или сме принудени - трябва да излезем на външните пазари. Ако искаш да си актуален, трябва да развиваш технологиите, но развивайки технологиите, трябва да има кой да ги поеме. Българският пазар не успява да поеме всички тези технологии. На първо време са източноевропейските държави и 2019 г. вече - западните.

Интервюто взе Гергана Михайлова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От стартъп до хостинг лидер за 13 години От стартъп до хостинг лидер за 13 години

Съоснователите на "СуперХостинг.бг" Любомир Русанов и Методи Дреновски

13 апр 2018, 3024 прочитания

Жеко Колев: Работното място трябва да поражда креативност 6 Жеко Колев: Работното място трябва да поражда креативност

Директорът "Стратегическо развитие" в WeWork и лектор на DIGITALK 2018 пред "Капитал"

13 апр 2018, 4994 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Конкурсите като скрити възможности за кариерно развитие

Или защо е важно да участвате в подобни инициативи и как да ги използвате максимално в своя полза

Стажове, стипендии, конкурси (10-15 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (2 - 8 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

"Лидл" отваря 300 работни места за касиери в София със заплащане от 1260 лв.

Компанията предоставя и ваучери за храна, гъвкаво работно време и допълнително здравно осигуряване

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Ивайло Нецов: Технологиите ни дават възможност да растем бързо

Изпълнителният директор на "Фуудпанда България" пред "Капитал"

Портативно домашно кино

Smart проекторите нямат нужда от кабели и могат да превърнат всяка равна повърхност в екран

Дай си ми куклата, на си ти кравичката

В опита да героизират главния прокурор медиите пресолиха манджата

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Да бъдеш или не турист

Как се променя пътуването според тези, които пишат за него

Diane in the Sky with Diamonds

Изложба в Париж показва малко познатата страна на 150 известни артисти като автори на бижута

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 15

Капитал

Брой 15 // 14.04.2018 Прочетете
Капитал PRO, Мениджърите очакват силен ръст в приходите, още бизнес за компаниите за спортни карти

Емисия

DAILY @7AM // 19.04.2018 Прочетете