С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 дек 2017, 13:57, 6431 прочитания

Константин Шаламанов: Интернет помага и нашият традиционен бранш да расте

Председателят на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Лавена" удвоява печалбата си за миналата година

Производителят на козметика продължава да разраства дейността си

30 яну 2018

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

2 яну 2018

Михаела Лашова: Офис сградите стават все по-модерни и все по-умни

Управляващият партньор в консултантската компания Forton пред "Капитал"

29 дек 2017

Приходите скачат, акциите не

Финансовите отчети на публичните компании продължават да се подобряват, но това не се отразява на фондовия пазар

8 дек 2017

"Лавена" набра 4.2 млн. лв. от фондовата борса

Производителят на "Бочко" увеличи успешно капитала си

9 окт 2017

Производителят на "Бочко" увеличава капитала си с 4 млн. лв. през борсата

"Лавена" ще използва средствата за разширение на складовете си и за подкрепа на баланса си

16 авг 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Константин Шаламанов е председател на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена", която е лидер в сегмента за продукти за бебета и малки деца с бранда си "Бочко".


Как технологиите и интернет променят вашия бизнес?

"Лавена" се занимава с козметика. Това е традиционен бизнес и всички ние ползваме козметика всеки ден. Интернет по-скоро навлиза не в употребата на козметиката, колкото в комуникационните инструменти, с които общуваме с клиентите – социалните платформи, интернет и интернет сайтовете и са незаменим източник на информация и основен начин за комуникация с потребителите.

Те ли помогнаха "Бочко" да стане номер едно козметична марка в почти всички сегменти в сектора?



Включително и те имат участие, като младите майки са много по-активни в използването на интернет от техните родители например.

Кои са основните тенденции в козметичния сектор през изминалата година, по-специално в грижата за най-малките? Расте ли бизнесът?

Бизнесът расте и се променят изискванията на майките към продукти за чувствителна кожа, хипоалергенни, тъй като стават все повече проблемите с кожата на новородените, родителите внимателно оглеждат съставките на продуктите, така че се повишават изискванията към качеството на предлаганите продукти, по-информирани са потребителите и по-взискателни.


Как реагирате на новостите - следвате потребителите или им налагате тенденцията за по-здравословна, хипоалергенна козметика?

Смятаме, че това е световен тренд, той не е само за България, така че полагаме изключително много усилия в постоянно осъвременяване и подобряване на рецептурите, така че да са все по-добри и все по-атрактивни за пазара.

Цел ли ви е било разрастването на вторичния пазар на вашите продукти?

Правили сме много социологически изследвания, така че сме убедени, че за много от категориите вторичният таргет е много по-голям от първичния – за сапуни, шампоани изключително много хора възрастни, моят баща например, използва шампоан за бебета, тъй като много хора смятат, че щом е за бебета, хипоалергенен продукт, значи за възрастни би трябвало да е още по-добър и чист. Така че специално това е особеност за България, по света рядко виждаме подобни тенденции, но в България при много от продуктите вторичният таргет е много по-голям.

С какви проблеми се сблъсквате на българския пазар и как ги решавате?

Най-сериозни проблеми изпитваме, когато пускаме нова марка на българския пазар, но това мисля, че са проблеми на всичките ни колеги конкуренти и на всички бизнесмени, тъй като нова марка, особено на такъв малък пазар, е предизвикателство да се информира потребителят за съществуването й, за нейните предимства и недостатъци, за това, че е по-добра от съществуващите и каква точно стойност носи на потребителя, което за такъв малък пазар предполага едни големи комуникационни бюджети, които впоследствие пазарът не може да възвърне като инвестиция.

Какво очаквате за бизнеса си през следващата година?

Надявам се да продължим със същото бясно темпо на развитие – тази година рапортуваме двуцифрен ръст на продажбите и още по-голям процент на печалбата. Надявам се да запазим това темпо и през следващата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

24 октомври 2018 г.
Sofia Event Center

capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

Прочетете и това

За изкуствения интелект и автентичните лидери За изкуствения интелект и автентичните лидери

Дейвид Мендлевич, съосновател и изпълнителен директор на компанията за AI базирани мениджърски обучения Butterfly.ai, пред "Капитал"

12 окт 2018, 4238 прочитания

Яник Асуад: България все още е много конкурентна като разходи за труд Яник Асуад: България все още е много конкурентна като разходи за труд

Главният изпълнителен директор на Latecoerе пред "Капитал"

28 сеп 2018, 2036 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Чавдар Кенаров: Ценното в дигиталната среда е пряката връзка с потребителите

Основателят и творчески директор на Noble Graphics пред "Капитал"

Как Литва намали жертвите по пътищата

Известна с едни от "най-смъртоносните" пътища в Европа допреди няколко години, сега Литва е лидер в ЕС по намаляване броя на загиналите при пътни катастрофи

За изкуствения интелект и автентичните лидери

Дейвид Мендлевич, съосновател и изпълнителен директор на компанията за AI базирани мениджърски обучения Butterfly.ai, пред "Капитал"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Маргарита Борисова и Явор Ганчев

Започна третото издание на Olé Festival!, посветен на музиката на Испания и Латинска Америка

Варненско ято

След години в безтегловност културната сцена в града отново намира пътя си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 13.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, България е назад в класация за човешки капитал; Кой колко доходи декларира; "Монбат" се отказва от сделка в Тунис

Емисия

DAILY @7AM // 15.10.2018 Прочетете