Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
20 дек 2017, 13:57, 2765 прочитания

Константин Шаламанов: Интернет помага и нашият традиционен бранш да расте

Председателят на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

2 яну 2018

Михаела Лашова: Офис сградите стават все по-модерни и все по-умни

Управляващият партньор в консултантската компания Forton пред "Капитал"

29 дек 2017

Приходите скачат, акциите не

Финансовите отчети на публичните компании продължават да се подобряват, но това не се отразява на фондовия пазар

8 дек 2017

"Лавена" набра 4.2 млн. лв. от фондовата борса

Производителят на "Бочко" увеличи успешно капитала си

9 окт 2017

Производителят на "Бочко" увеличава капитала си с 4 млн. лв. през борсата

"Лавена" ще използва средствата за разширение на складовете си и за подкрепа на баланса си

16 авг 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Константин Шаламанов е председател на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена", която е лидер в сегмента за продукти за бебета и малки деца с бранда си "Бочко".


Как технологиите и интернет променят вашия бизнес?

"Лавена" се занимава с козметика. Това е традиционен бизнес и всички ние ползваме козметика всеки ден. Интернет по-скоро навлиза не в употребата на козметиката, колкото в комуникационните инструменти, с които общуваме с клиентите – социалните платформи, интернет и интернет сайтовете и са незаменим източник на информация и основен начин за комуникация с потребителите.

Те ли помогнаха "Бочко" да стане номер едно козметична марка в почти всички сегменти в сектора?



Включително и те имат участие, като младите майки са много по-активни в използването на интернет от техните родители например.

Кои са основните тенденции в козметичния сектор през изминалата година, по-специално в грижата за най-малките? Расте ли бизнесът?

Бизнесът расте и се променят изискванията на майките към продукти за чувствителна кожа, хипоалергенни, тъй като стават все повече проблемите с кожата на новородените, родителите внимателно оглеждат съставките на продуктите, така че се повишават изискванията към качеството на предлаганите продукти, по-информирани са потребителите и по-взискателни.


Как реагирате на новостите - следвате потребителите или им налагате тенденцията за по-здравословна, хипоалергенна козметика?

Смятаме, че това е световен тренд, той не е само за България, така че полагаме изключително много усилия в постоянно осъвременяване и подобряване на рецептурите, така че да са все по-добри и все по-атрактивни за пазара.

Цел ли ви е било разрастването на вторичния пазар на вашите продукти?

Правили сме много социологически изследвания, така че сме убедени, че за много от категориите вторичният таргет е много по-голям от първичния – за сапуни, шампоани изключително много хора възрастни, моят баща например, използва шампоан за бебета, тъй като много хора смятат, че щом е за бебета, хипоалергенен продукт, значи за възрастни би трябвало да е още по-добър и чист. Така че специално това е особеност за България, по света рядко виждаме подобни тенденции, но в България при много от продуктите вторичният таргет е много по-голям.

С какви проблеми се сблъсквате на българския пазар и как ги решавате?

Най-сериозни проблеми изпитваме, когато пускаме нова марка на българския пазар, но това мисля, че са проблеми на всичките ни колеги конкуренти и на всички бизнесмени, тъй като нова марка, особено на такъв малък пазар, е предизвикателство да се информира потребителят за съществуването й, за нейните предимства и недостатъци, за това, че е по-добра от съществуващите и каква точно стойност носи на потребителя, което за такъв малък пазар предполага едни големи комуникационни бюджети, които впоследствие пазарът не може да възвърне като инвестиция.

Какво очаквате за бизнеса си през следващата година?

Надявам се да продължим със същото бясно темпо на развитие – тази година рапортуваме двуцифрен ръст на продажбите и още по-голям процент на печалбата. Надявам се да запазим това темпо и през следващата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Божидар Нейчев: Двете големи промени са технологиите и регулациите Божидар Нейчев: Двете големи промени са технологиите и регулациите

Управляващият съдружник за Югоизточна Европа в "PwC България" пред "Капитал"

5 яну 2018, 2430 прочитания

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018, 2048 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии

Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"

Стари муцуни, популисти и евроскептици

Несигурните италиански избори отново ще изправят на нокти ЕС

По-малко университети, по-малко проблеми. Дали?

Какво не е наред с висшето образование в България

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Селекция: Smoothie Operator

Ударна доза витамини, минерали, фитонютриенти и ензими, нужните ни вещества за цял ден, могат да се поберат в една чаша

Театър: Кралят елен

След силната постановка от Мариус Куркински преди години пиесата отново оживява на българска сцена, заредена с много ентусиазъм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Бизнесменът Любомир Минчев купи хърватски сателитен оператор

Емисия

DAILY @7AM // 16.01.2018 Прочетете