Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 дек 2017, 13:57, 8703 прочитания

Константин Шаламанов: Интернет помага и нашият традиционен бранш да расте

Председателят на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Константин Шаламанов е председател на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена", която е лидер в сегмента за продукти за бебета и малки деца с бранда си "Бочко".



Как технологиите и интернет променят вашия бизнес?

"Лавена" се занимава с козметика. Това е традиционен бизнес и всички ние ползваме козметика всеки ден. Интернет по-скоро навлиза не в употребата на козметиката, колкото в комуникационните инструменти, с които общуваме с клиентите – социалните платформи, интернет и интернет сайтовете и са незаменим източник на информация и основен начин за комуникация с потребителите.

Те ли помогнаха "Бочко" да стане номер едно козметична марка в почти всички сегменти в сектора?



Включително и те имат участие, като младите майки са много по-активни в използването на интернет от техните родители например.

Кои са основните тенденции в козметичния сектор през изминалата година, по-специално в грижата за най-малките? Расте ли бизнесът?

Бизнесът расте и се променят изискванията на майките към продукти за чувствителна кожа, хипоалергенни, тъй като стават все повече проблемите с кожата на новородените, родителите внимателно оглеждат съставките на продуктите, така че се повишават изискванията към качеството на предлаганите продукти, по-информирани са потребителите и по-взискателни.


Как реагирате на новостите - следвате потребителите или им налагате тенденцията за по-здравословна, хипоалергенна козметика?

Смятаме, че това е световен тренд, той не е само за България, така че полагаме изключително много усилия в постоянно осъвременяване и подобряване на рецептурите, така че да са все по-добри и все по-атрактивни за пазара.

Цел ли ви е било разрастването на вторичния пазар на вашите продукти?

Правили сме много социологически изследвания, така че сме убедени, че за много от категориите вторичният таргет е много по-голям от първичния – за сапуни, шампоани изключително много хора възрастни, моят баща например, използва шампоан за бебета, тъй като много хора смятат, че щом е за бебета, хипоалергенен продукт, значи за възрастни би трябвало да е още по-добър и чист. Така че специално това е особеност за България, по света рядко виждаме подобни тенденции, но в България при много от продуктите вторичният таргет е много по-голям.

С какви проблеми се сблъсквате на българския пазар и как ги решавате?

Най-сериозни проблеми изпитваме, когато пускаме нова марка на българския пазар, но това мисля, че са проблеми на всичките ни колеги конкуренти и на всички бизнесмени, тъй като нова марка, особено на такъв малък пазар, е предизвикателство да се информира потребителят за съществуването й, за нейните предимства и недостатъци, за това, че е по-добра от съществуващите и каква точно стойност носи на потребителя, което за такъв малък пазар предполага едни големи комуникационни бюджети, които впоследствие пазарът не може да възвърне като инвестиция.

Какво очаквате за бизнеса си през следващата година?

Надявам се да продължим със същото бясно темпо на развитие – тази година рапортуваме двуцифрен ръст на продажбите и още по-голям процент на печалбата. Надявам се да запазим това темпо и през следващата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си

Почти всички европейски магазини на основния клиент на производителя на възглавници и завивки IKEA не работят

31 мар 2020, 7002 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 4199 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Чавдар Кенаров: Ценното в дигиталната среда е пряката връзка с потребителите

Основателят и творчески директор на Noble Graphics пред "Капитал"

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10