С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 дек 2017, 13:57, 6987 прочитания

Константин Шаламанов: Интернет помага и нашият традиционен бранш да расте

Председателят на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Константин Шаламанов е председател на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена", която е лидер в сегмента за продукти за бебета и малки деца с бранда си "Бочко".



Как технологиите и интернет променят вашия бизнес?

"Лавена" се занимава с козметика. Това е традиционен бизнес и всички ние ползваме козметика всеки ден. Интернет по-скоро навлиза не в употребата на козметиката, колкото в комуникационните инструменти, с които общуваме с клиентите – социалните платформи, интернет и интернет сайтовете и са незаменим източник на информация и основен начин за комуникация с потребителите.

Те ли помогнаха "Бочко" да стане номер едно козметична марка в почти всички сегменти в сектора?



Включително и те имат участие, като младите майки са много по-активни в използването на интернет от техните родители например.

Кои са основните тенденции в козметичния сектор през изминалата година, по-специално в грижата за най-малките? Расте ли бизнесът?

Бизнесът расте и се променят изискванията на майките към продукти за чувствителна кожа, хипоалергенни, тъй като стават все повече проблемите с кожата на новородените, родителите внимателно оглеждат съставките на продуктите, така че се повишават изискванията към качеството на предлаганите продукти, по-информирани са потребителите и по-взискателни.


Как реагирате на новостите - следвате потребителите или им налагате тенденцията за по-здравословна, хипоалергенна козметика?

Смятаме, че това е световен тренд, той не е само за България, така че полагаме изключително много усилия в постоянно осъвременяване и подобряване на рецептурите, така че да са все по-добри и все по-атрактивни за пазара.

Цел ли ви е било разрастването на вторичния пазар на вашите продукти?

Правили сме много социологически изследвания, така че сме убедени, че за много от категориите вторичният таргет е много по-голям от първичния – за сапуни, шампоани изключително много хора възрастни, моят баща например, използва шампоан за бебета, тъй като много хора смятат, че щом е за бебета, хипоалергенен продукт, значи за възрастни би трябвало да е още по-добър и чист. Така че специално това е особеност за България, по света рядко виждаме подобни тенденции, но в България при много от продуктите вторичният таргет е много по-голям.

С какви проблеми се сблъсквате на българския пазар и как ги решавате?

Най-сериозни проблеми изпитваме, когато пускаме нова марка на българския пазар, но това мисля, че са проблеми на всичките ни колеги конкуренти и на всички бизнесмени, тъй като нова марка, особено на такъв малък пазар, е предизвикателство да се информира потребителят за съществуването й, за нейните предимства и недостатъци, за това, че е по-добра от съществуващите и каква точно стойност носи на потребителя, което за такъв малък пазар предполага едни големи комуникационни бюджети, които впоследствие пазарът не може да възвърне като инвестиция.

Какво очаквате за бизнеса си през следващата година?

Надявам се да продължим със същото бясно темпо на развитие – тази година рапортуваме двуцифрен ръст на продажбите и още по-голям процент на печалбата. Надявам се да запазим това темпо и през следващата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Шандор Чани, OTP Bank: Оглеждам възможности за инвестиране в България Шандор Чани, OTP Bank: Оглеждам възможности за инвестиране в България

Унгарският предприемач се интересува от бизнес извън банковия и в България

16 яну 2019, 2892 прочитания

Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения

Главният оперативен директор на Viber пред "Капитал"

15 яну 2019, 1855 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Чавдар Кенаров: Ценното в дигиталната среда е пряката връзка с потребителите

Основателят и творчески директор на Noble Graphics пред "Капитал"

Три пазарни ефекта за България при Brexit без сделка

Въпреки че Великобритания не е ключов български пазар, Брекзит без сделка може да дестабилизира фармацевтичния сектор

Какво ще стане с кюрдите след изтеглянето на САЩ от Сирия

Кюрдските съюзници на Америка не са единствените, които ще пострадат от зигзагообразните ходове на Тръмп

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

20 въпроса: Ангел Игов

Преводачът, литературен критик и писател Ангел Игов е новият носител на специалното отличие за превод "Кръстан Дянков"

Седем дни в Санкт Петербург

Град на контрасти, театри и невероятни истории

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.01.2019 Прочетете