С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 дек 2017, 9:46, 6443 прочитания

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Здравето е по-важно от парите

Как технологиите могат да помогнат за по-добра и по-евтина медицинска грижа за всеки

16 мар 2018

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

2 яну 2018

Зоран Арсовски: Опитваме се да мислим като стартъп предприемачи

Директорът "Дигитален маркетинг" в Progress пред "Капитал"

19 дек 2017

Ивайло Нецов: Технологиите ни дават възможност да растем бързо

Изпълнителният директор на "Фуудпанда България" пред "Капитал"

19 дек 2017

Шакир Ахмедов: Банките, телекомите и туризмът имат най-голяма нужда от технологиите

2018-а ще бъде годината на виртуалната и добавената реалност в търговията, прогнозира мениджърът на "Омни ченъл" пред "Капитал"

19 дек 2017

Александър Дрангажов: Промените създават възможности за развитие

Основателят и изпълнителен директор на технологичната компания Questers пред "Капитал"

19 дек 2017

Петко Карамочев: Блокчейн технологиите промениха бизнеса ни и нагласите ни към търсенето на хора

Съсобственикът и директор на софтуерната "Индустрия технолъджи" пред "Капитал"

18 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Николай Логофетов е изпълнителен директор на здравния застраховател ЗАД "България".

Как се развива здравното застраховане през тази година? Ще надхвърли ли 90 млн. лв. премийният приход, какъвто рекорд предричат експертите във вашия сектор?

- Като цяло се развива доста успешно. Ръстовете, които се реализират, са доста над средните за пазара, говоря за конкретния сегмент. Водещите три компании ще завършат с премиен приход над 50-60 млн. лв., така че това, което се прогнозира, със сигурност ще се случи и, надявам се, ще бъде надхвърлено.

Какво движи ръстовете в здравното застраховане?



- До голяма степен то е резултат от цялостната тенденция по подобряване на макроикономическата рамка и на условията на труд. Много от западните, а и от българските компании, които все по-активно развиват дейност, стигат до извода, че една допълнителна мотивация, бонифициране, стимул за служителите, каквото е здравното застраховане, е наистина разумна и належаща стъпка, тъй като в много от техните конкурентни компании се предлага подобен продукт, услуга. И е много важно и значимо за служителите да се чувстват осигурени, спокойни за това, че ще получат една добра грижа, едно добро обслужване. Със сигурност това е важно и то оказва влияние на все по-конкурентния пазар на труда, особено при технологични, навлизащи в България компании, за които всичко е от значение, в това число и качественото здравно обслужване, което могат да получат.



Какви са тенденциите? Стават ли повече клиентите, обхванати от допълнително здравно осигуряване? Има ли миграция на клиенти между фондовете?

- Със сигурност има от всичко. Като цяло се наблюдава в някои отношения окрупняване, в други - раздробяване на някои компании - големи дружества, с по няколко хиляди души, се разделят на няколко по-малки компании, което по подразбиране означава, че те ще продължат при същия застраховател, но в някои от случаите тези малки компании се свързват с други, които вече са имали договор с друга здравнозастрахователна компания, и това прави по-динамичен и непредсказуем пазара. От друга страна пък, има компании, които значително разшириха дейността си, увеличиха персонала, числеността на служителите, и това води до увеличаване на обемите към един конкретен застраховател.

Като цяло компаниите, които са с по-голям опит, история и традиция на този пазар, са бивши здравноосигурителни дружества, които впоследствие се прелицензираха и станаха застрахователни компании. По-основните им и значими клиенти обикновено ги следват, особено ако те са удовлетворени, тъй като това е водещото. Има обаче и тенденция някои от компаниите да мигрират и да търсят промяна, водени предимно от по-ниската цена, което е обичайна практика в България, не само в този сегмент и бизнес.

Какви са тенденциите при цените на здравните застраховки?

- Като цяло има тенденция на плавно увеличение на цените. В рамките на 5, 7, 8%, зависи в коя конкретно част от застрахователния продукт или услуга, тъй като здравните застраховки са съставени от няколко различни покрития. В определени покрития, като болничната помощ или присъединяването на членове на семейството, се наблюдава по-висока щетимост и там има плавно покачване на цените от всички играчи на пазара, като това е продиктувано, от една страна, от висока щетимост по такива договори, а от друга - от увеличаване на цените в някои от по-значимите здравни центрове в България и най-вече в София, чиито увеличени цени водят до увеличение и на нашата услуга.

Има ли тенденция по разработване на изгодни за българските потребители здравни услуги извън страната?

- Има и такива международни здравни планове, които обикновено са в партньорство със световни компании. В нашия случай продуктът е партньорски с АХА, които са един от най-големите в света изобщо. Подобни компании имат много сериозни мрежи от застрахователни специалисти и центрове, дентални клиники, рехабилитационни центрове. В случая продуктът ни разполага с базата на АХА, която е над 12 хил. здравни точки в света, над 700 хил. специалисти, така че човек, ако иска да получи наистина добра услуга и продукт на най-високо ниво, в Европа или извън Европа, може да се довери на подобен продукт.

Предлагат ли се продукти, които дават алтернативи в случай на заболяване, чието лечение здравната каса не покрива, какъвто е пресният случай с лекарствата за онкоболни?

- Не бих казал, че това е някаква тенденция, но със сигурност може да се осигури обслужване на най-високо ниво в най-реномираните клиники и здравни центрове в цял свят. Бих казал, че като цяло Европа е малко по-предпочитана от клиентите, но трябва да се отбележи, че в САЩ има клиники, лечения, медикаменти, които в Европа все още не присъстват, и ако някой наистина търси нещо специфично на най-високо ниво, което все още не е навлязло във водещите клиники в Европа, има и такава възможност през здравните застрахователи.

Какво е мястото на дигитализацията във вашия бизнес? Как я ползвате вие в ЗАД "България"?

- Със сигурност дигитализацията е вече част от съвременния свят и тя няма как да не бъде водеща и в нашия бизнес. Да, ползваме я, разбира се. Основното, което можем да кажем, е, че имаме приложение за телефон, което е полезно и доста лесно за употреба, с което клиентът може веднага, с няколко клика да сключи застраховка, без да е нужно да прави нищо на хартия. Така клиентите ни, които искат да пътуват в чужбина и искат да си гарантират помощ при пътуването, могат да си осигурят такова покритие дори и да са на летището, ако в последния момент се сетят за подобно нещо. Има и още няколко подобни продукта, например покриващи имуществото, като, разбира се, работим в посока разширяване.

Другата посока, в която дигитализацията може да има роля, е в отношението ни със здравните центрове и заведения. Обмисляме въвеждането на четци с качена информация на картите на клиентите, която да дава пълна картина за конкретния здравен център с това какви покрития има лицето, какви лимити, дали има определени включени лечения или медикаменти, които се покриват. Изобщо да облекчи работата и отношенията между нас и здравния център. И естествено CRM системи, които подпомагат всички процеси в дружеството, в това число полици, ликвидации, всичко, свързано с по-лесната, прецизна, бърза и безгрешна работа.

Интервюто взе Гергана Михайлова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Ладислав Бартоничек: Плановете на PPF тук са дългосрочни 2 Ладислав Бартоничек: Плановете на PPF тук са дългосрочни

Акционерът и отговарящ за телекомуникационния сектор в чешката PPF, която купи "Теленор България", пред "Капитал"

31 авг 2018, 28799 прочитания

Италианският инженер, който стана български мениджър Италианският инженер, който стана български мениджър

Алесандро Салерно, мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB

24 авг 2018, 29300 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Константин Шаламанов: Интернет помага и нашият традиционен бранш да расте

Председателят на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена" пред "Капитал"

Икономика с висока температура

Румънският растеж започва да се забавя, а прогнозите стават все по-мрачни

Младен Маринов - политизираният полицай

Номинацията на досегашния главен секретар на МВР за министър на вътрешните работи спъна гласуването на рокадите в правителството

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Георги Марков, писателят

Penguin ще публикува на английски четири кратки романа на Георги Марков. Защо е важно да го помним и като белетрист?

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Парламентът смени тримата министри, Турция ще реже бюджетни разходи

Емисия

DAILY @7PM // 20.09.2018 Прочетете