С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
20 дек 2017, 9:46, 5840 прочитания

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Здравето е по-важно от парите

Как технологиите могат да помогнат за по-добра и по-евтина медицинска грижа за всеки

16 мар 2018

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

2 яну 2018

Зоран Арсовски: Опитваме се да мислим като стартъп предприемачи

Директорът "Дигитален маркетинг" в Progress пред "Капитал"

19 дек 2017

Ивайло Нецов: Технологиите ни дават възможност да растем бързо

Изпълнителният директор на "Фуудпанда България" пред "Капитал"

19 дек 2017

Шакир Ахмедов: Банките, телекомите и туризмът имат най-голяма нужда от технологиите

2018-а ще бъде годината на виртуалната и добавената реалност в търговията, прогнозира мениджърът на "Омни ченъл" пред "Капитал"

19 дек 2017

Александър Дрангажов: Промените създават възможности за развитие

Основателят и изпълнителен директор на технологичната компания Questers пред "Капитал"

19 дек 2017

Петко Карамочев: Блокчейн технологиите промениха бизнеса ни и нагласите ни към търсенето на хора

Съсобственикът и директор на софтуерната "Индустрия технолъджи" пред "Капитал"

18 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Николай Логофетов е изпълнителен директор на здравния застраховател ЗАД "България".

Как се развива здравното застраховане през тази година? Ще надхвърли ли 90 млн. лв. премийният приход, какъвто рекорд предричат експертите във вашия сектор?

- Като цяло се развива доста успешно. Ръстовете, които се реализират, са доста над средните за пазара, говоря за конкретния сегмент. Водещите три компании ще завършат с премиен приход над 50-60 млн. лв., така че това, което се прогнозира, със сигурност ще се случи и, надявам се, ще бъде надхвърлено.

Какво движи ръстовете в здравното застраховане?



- До голяма степен то е резултат от цялостната тенденция по подобряване на макроикономическата рамка и на условията на труд. Много от западните, а и от българските компании, които все по-активно развиват дейност, стигат до извода, че една допълнителна мотивация, бонифициране, стимул за служителите, каквото е здравното застраховане, е наистина разумна и належаща стъпка, тъй като в много от техните конкурентни компании се предлага подобен продукт, услуга. И е много важно и значимо за служителите да се чувстват осигурени, спокойни за това, че ще получат една добра грижа, едно добро обслужване. Със сигурност това е важно и то оказва влияние на все по-конкурентния пазар на труда, особено при технологични, навлизащи в България компании, за които всичко е от значение, в това число и качественото здравно обслужване, което могат да получат.



Какви са тенденциите? Стават ли повече клиентите, обхванати от допълнително здравно осигуряване? Има ли миграция на клиенти между фондовете?

- Със сигурност има от всичко. Като цяло се наблюдава в някои отношения окрупняване, в други - раздробяване на някои компании - големи дружества, с по няколко хиляди души, се разделят на няколко по-малки компании, което по подразбиране означава, че те ще продължат при същия застраховател, но в някои от случаите тези малки компании се свързват с други, които вече са имали договор с друга здравнозастрахователна компания, и това прави по-динамичен и непредсказуем пазара. От друга страна пък, има компании, които значително разшириха дейността си, увеличиха персонала, числеността на служителите, и това води до увеличаване на обемите към един конкретен застраховател.

Като цяло компаниите, които са с по-голям опит, история и традиция на този пазар, са бивши здравноосигурителни дружества, които впоследствие се прелицензираха и станаха застрахователни компании. По-основните им и значими клиенти обикновено ги следват, особено ако те са удовлетворени, тъй като това е водещото. Има обаче и тенденция някои от компаниите да мигрират и да търсят промяна, водени предимно от по-ниската цена, което е обичайна практика в България, не само в този сегмент и бизнес.

Какви са тенденциите при цените на здравните застраховки?

- Като цяло има тенденция на плавно увеличение на цените. В рамките на 5, 7, 8%, зависи в коя конкретно част от застрахователния продукт или услуга, тъй като здравните застраховки са съставени от няколко различни покрития. В определени покрития, като болничната помощ или присъединяването на членове на семейството, се наблюдава по-висока щетимост и там има плавно покачване на цените от всички играчи на пазара, като това е продиктувано, от една страна, от висока щетимост по такива договори, а от друга - от увеличаване на цените в някои от по-значимите здравни центрове в България и най-вече в София, чиито увеличени цени водят до увеличение и на нашата услуга.

Има ли тенденция по разработване на изгодни за българските потребители здравни услуги извън страната?

- Има и такива международни здравни планове, които обикновено са в партньорство със световни компании. В нашия случай продуктът е партньорски с АХА, които са един от най-големите в света изобщо. Подобни компании имат много сериозни мрежи от застрахователни специалисти и центрове, дентални клиники, рехабилитационни центрове. В случая продуктът ни разполага с базата на АХА, която е над 12 хил. здравни точки в света, над 700 хил. специалисти, така че човек, ако иска да получи наистина добра услуга и продукт на най-високо ниво, в Европа или извън Европа, може да се довери на подобен продукт.

Предлагат ли се продукти, които дават алтернативи в случай на заболяване, чието лечение здравната каса не покрива, какъвто е пресният случай с лекарствата за онкоболни?

- Не бих казал, че това е някаква тенденция, но със сигурност може да се осигури обслужване на най-високо ниво в най-реномираните клиники и здравни центрове в цял свят. Бих казал, че като цяло Европа е малко по-предпочитана от клиентите, но трябва да се отбележи, че в САЩ има клиники, лечения, медикаменти, които в Европа все още не присъстват, и ако някой наистина търси нещо специфично на най-високо ниво, което все още не е навлязло във водещите клиники в Европа, има и такава възможност през здравните застрахователи.

Какво е мястото на дигитализацията във вашия бизнес? Как я ползвате вие в ЗАД "България"?

- Със сигурност дигитализацията е вече част от съвременния свят и тя няма как да не бъде водеща и в нашия бизнес. Да, ползваме я, разбира се. Основното, което можем да кажем, е, че имаме приложение за телефон, което е полезно и доста лесно за употреба, с което клиентът може веднага, с няколко клика да сключи застраховка, без да е нужно да прави нищо на хартия. Така клиентите ни, които искат да пътуват в чужбина и искат да си гарантират помощ при пътуването, могат да си осигурят такова покритие дори и да са на летището, ако в последния момент се сетят за подобно нещо. Има и още няколко подобни продукта, например покриващи имуществото, като, разбира се, работим в посока разширяване.

Другата посока, в която дигитализацията може да има роля, е в отношението ни със здравните центрове и заведения. Обмисляме въвеждането на четци с качена информация на картите на клиентите, която да дава пълна картина за конкретния здравен център с това какви покрития има лицето, какви лимити, дали има определени включени лечения или медикаменти, които се покриват. Изобщо да облекчи работата и отношенията между нас и здравния център. И естествено CRM системи, които подпомагат всички процеси в дружеството, в това число полици, ликвидации, всичко, свързано с по-лесната, прецизна, бърза и безгрешна работа.

Интервюто взе Гергана Михайлова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

16 юни 2018, 1711 прочитания

Лидер на глобално и местно ниво Лидер на глобално и местно ниво

Генералният мениджър на "Рено Нисан България" Рено Пирел пред "Капитал"

15 юни 2018, 1428 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Константин Шаламанов: Интернет помага и нашият традиционен бранш да расте

Председателят на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена" пред "Капитал"

Ужилването "Корал"

Потвърденото от няколко места наличие на дюни в обхвата на проекта за мащабен комплекс зад плажа на бившия къмпинг създава сериозни проблеми за инвеститора

Наемаш или не

С 20% ръст на наемите за една година, сделките са намаляли двойно, а наемателите търсят по-евтини варианти

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Пътнико свиден, пътнико здрав

Няколко препоръки от специалисти, които биха ни помогнали да останем във форма, дори когато сме далече от вкъщи

Ново място: Manzo

Зад Manzo е екипът, познат ни от Il Teatro и Forno Cipollini

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 16.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Как се е развивал телеком секторът през 2017 г., севлиевската мебелна фабрика "Паралел" инвестира 20 млн. лв.

Емисия

DAILY @7AM // 20.06.2018 Прочетете