С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 дек 2017, 9:46, 6918 прочитания

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Николай Логофетов е изпълнителен директор на здравния застраховател ЗАД "България".


Как се развива здравното застраховане през тази година? Ще надхвърли ли 90 млн. лв. премийният приход, какъвто рекорд предричат експертите във вашия сектор?

- Като цяло се развива доста успешно. Ръстовете, които се реализират, са доста над средните за пазара, говоря за конкретния сегмент. Водещите три компании ще завършат с премиен приход над 50-60 млн. лв., така че това, което се прогнозира, със сигурност ще се случи и, надявам се, ще бъде надхвърлено.

Какво движи ръстовете в здравното застраховане?



- До голяма степен то е резултат от цялостната тенденция по подобряване на макроикономическата рамка и на условията на труд. Много от западните, а и от българските компании, които все по-активно развиват дейност, стигат до извода, че една допълнителна мотивация, бонифициране, стимул за служителите, каквото е здравното застраховане, е наистина разумна и належаща стъпка, тъй като в много от техните конкурентни компании се предлага подобен продукт, услуга. И е много важно и значимо за служителите да се чувстват осигурени, спокойни за това, че ще получат една добра грижа, едно добро обслужване. Със сигурност това е важно и то оказва влияние на все по-конкурентния пазар на труда, особено при технологични, навлизащи в България компании, за които всичко е от значение, в това число и качественото здравно обслужване, което могат да получат.



Какви са тенденциите? Стават ли повече клиентите, обхванати от допълнително здравно осигуряване? Има ли миграция на клиенти между фондовете?

- Със сигурност има от всичко. Като цяло се наблюдава в някои отношения окрупняване, в други - раздробяване на някои компании - големи дружества, с по няколко хиляди души, се разделят на няколко по-малки компании, което по подразбиране означава, че те ще продължат при същия застраховател, но в някои от случаите тези малки компании се свързват с други, които вече са имали договор с друга здравнозастрахователна компания, и това прави по-динамичен и непредсказуем пазара. От друга страна пък, има компании, които значително разшириха дейността си, увеличиха персонала, числеността на служителите, и това води до увеличаване на обемите към един конкретен застраховател.

Като цяло компаниите, които са с по-голям опит, история и традиция на този пазар, са бивши здравноосигурителни дружества, които впоследствие се прелицензираха и станаха застрахователни компании. По-основните им и значими клиенти обикновено ги следват, особено ако те са удовлетворени, тъй като това е водещото. Има обаче и тенденция някои от компаниите да мигрират и да търсят промяна, водени предимно от по-ниската цена, което е обичайна практика в България, не само в този сегмент и бизнес.

Какви са тенденциите при цените на здравните застраховки?

- Като цяло има тенденция на плавно увеличение на цените. В рамките на 5, 7, 8%, зависи в коя конкретно част от застрахователния продукт или услуга, тъй като здравните застраховки са съставени от няколко различни покрития. В определени покрития, като болничната помощ или присъединяването на членове на семейството, се наблюдава по-висока щетимост и там има плавно покачване на цените от всички играчи на пазара, като това е продиктувано, от една страна, от висока щетимост по такива договори, а от друга - от увеличаване на цените в някои от по-значимите здравни центрове в България и най-вече в София, чиито увеличени цени водят до увеличение и на нашата услуга.

Има ли тенденция по разработване на изгодни за българските потребители здравни услуги извън страната?

- Има и такива международни здравни планове, които обикновено са в партньорство със световни компании. В нашия случай продуктът е партньорски с АХА, които са един от най-големите в света изобщо. Подобни компании имат много сериозни мрежи от застрахователни специалисти и центрове, дентални клиники, рехабилитационни центрове. В случая продуктът ни разполага с базата на АХА, която е над 12 хил. здравни точки в света, над 700 хил. специалисти, така че човек, ако иска да получи наистина добра услуга и продукт на най-високо ниво, в Европа или извън Европа, може да се довери на подобен продукт.

Предлагат ли се продукти, които дават алтернативи в случай на заболяване, чието лечение здравната каса не покрива, какъвто е пресният случай с лекарствата за онкоболни?

- Не бих казал, че това е някаква тенденция, но със сигурност може да се осигури обслужване на най-високо ниво в най-реномираните клиники и здравни центрове в цял свят. Бих казал, че като цяло Европа е малко по-предпочитана от клиентите, но трябва да се отбележи, че в САЩ има клиники, лечения, медикаменти, които в Европа все още не присъстват, и ако някой наистина търси нещо специфично на най-високо ниво, което все още не е навлязло във водещите клиники в Европа, има и такава възможност през здравните застрахователи.

Какво е мястото на дигитализацията във вашия бизнес? Как я ползвате вие в ЗАД "България"?

- Със сигурност дигитализацията е вече част от съвременния свят и тя няма как да не бъде водеща и в нашия бизнес. Да, ползваме я, разбира се. Основното, което можем да кажем, е, че имаме приложение за телефон, което е полезно и доста лесно за употреба, с което клиентът може веднага, с няколко клика да сключи застраховка, без да е нужно да прави нищо на хартия. Така клиентите ни, които искат да пътуват в чужбина и искат да си гарантират помощ при пътуването, могат да си осигурят такова покритие дори и да са на летището, ако в последния момент се сетят за подобно нещо. Има и още няколко подобни продукта, например покриващи имуществото, като, разбира се, работим в посока разширяване.

Другата посока, в която дигитализацията може да има роля, е в отношението ни със здравните центрове и заведения. Обмисляме въвеждането на четци с качена информация на картите на клиентите, която да дава пълна картина за конкретния здравен център с това какви покрития има лицето, какви лимити, дали има определени включени лечения или медикаменти, които се покриват. Изобщо да облекчи работата и отношенията между нас и здравния център. И естествено CRM системи, които подпомагат всички процеси в дружеството, в това число полици, ликвидации, всичко, свързано с по-лесната, прецизна, бърза и безгрешна работа.

Интервюто взе Гергана Михайлова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рей О'Фаръл: София е голям успех за нас Рей О'Фаръл: София е голям успех за нас

Вицепрезидентът и главен технологичен директор на VMware пред "Капитал"

14 дек 2018, 1151 прочитания

Валери Мектупчиян: До 2022 г. искаме да увеличим бизнеса в България и Румъния с 50% 1 Валери Мектупчиян: До 2022 г. искаме да увеличим бизнеса в България и Румъния с 50%

Мажоритарният собственик на "Спиди" пред Капитал

7 дек 2018, 3705 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Константин Шаламанов: Интернет помага и нашият традиционен бранш да расте

Председателят на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена" пред "Капитал"

Краят на митата върху износа на ток

Съдът на ЕС реши, че е незаконно държавите членки да налагат такси при износа на електроенерегия. Бълагрия единствена все още прави това

Нинова vs. Станишев - рунд пореден

Президентът на европейските социалисти няма да води листата на българските за евроизборите, но ще опита да я пренареди с преференции

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Tuesday, I'm in Love

Как Quiz Night Show създаде разрастващо се общество от ентусиасти в киното, музиката и литературата чрез състезанията си

20 въпроса: Калоян Илиев – Кокимото

Новата му изложба, (You Love Kokimoto), е в Gifted до 4 януари

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.12.2018 Прочетете