С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 дек 2017, 15:13, 6095 прочитания

Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии

Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

По-дигиталните камиони

Христо Христов, президент и изпълнителен директор на "Дискордиа", пред "Капитал"

12 яну 2018

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

2 яну 2018

Китайската Geely придобива дял в производителя на камиони Volvo Group

Собственикът на Volvo Cars ще плати 3.5 млрд. евро за 8.2% от компанията

2 яну 2018

Шакир Ахмедов: Банките, телекомите и туризмът имат най-голяма нужда от технологиите

2018-а ще бъде годината на виртуалната и добавената реалност в търговията, прогнозира мениджърът на "Омни ченъл" пред "Капитал"

19 дек 2017

Петко Карамочев: Блокчейн технологиите промениха бизнеса ни и нагласите ни към търсенето на хора

Съсобственикът и директор на софтуерната "Индустрия технолъджи" пред "Капитал"

18 дек 2017

Клуб Капитал: Digital Transformation

Капитал PRO читателите и бизнес журналистите в серия срещи на тема дигитална трансформация

18 дек 2017

Кои са иновативните предприятия на 2017 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 13-а поредна година

17 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Христо Христов е президент и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа".

Управлявате една от най-технологичните транспортни компании, кои са ключовите IT решения, които внедрихте през годините във фирмата?

Първото започна още преди 12 години, когато внедрихме Microsoft Dynamics NAV, цялостно ERP решение, в което е включена абсолютно цялата ни дейност. Впоследствие имахме и вертикални надстройки над това ERP, като NaviTrans на белгийската Young & Partners, системи за управление на парка като Volvo Dynafleet, която за първи път внедрихме в България, MAN TeleMatics, Transics на WABCO и още няколко. При нас различното беше, че ние още от самото начало ги доусъвършенствахме и адаптирахме към нашия бизнес. Това продължава и до ден днешен, като този процес се засилва. Тоест сумите, които заделяме, като част от нашата печалба се увеличава, въпреки че и печалбата ни расте. Аз смятам, че това е част от бъдещето, т.е. едно нормално ежедневие, в което мислиш какво ново да направиш, за да подобриш своята организация и своята ефективност.





По какво работите в момента като проекти?

Съвсем скоро внедрихме поредното решение Map&Guide. Една маршрутизираща програма, в която най-точно и прецизно са отразени разходите по различните маршрути. Те са много различни. Един път като пътни такси, които не са навсякъде, от типа на тол-системите. Отделно горивата са на различни нива, ДДС също. Някъде се възстановява акциз, някъде не се възстановява. Като вземем и други особености на маршрутите, това може би е най-добрата програма в Европа за прецизно изчисляване на тези разходи. А те са необходими, понеже ние договаряме долу - горе на всеки 2–3 минути сделка, това са над 3200-3500 сделки на месец. За да можеш да управляваш по най-добрия начин този процес, трябва да имаш много бърза информация точно какво ти коства тази сделка.

Как технологичните решения през годините ви помогнаха да оптимизирате разходите си и да подобрите комуникацията с клиентите?

Насоките са няколко. Едната е свързана с разходите. Другата - с визуализацията или дигитализацията на стила на управление на шофьорите. В момента ползваме Transics на WABCO, което според мен е най-доброто решение. Цифровизираме начина на натискане на педала на газта от шофьора, колко пъти натиска спирачката, как кара в икономичната зона. Всеки управлява автомобил ежедневно, но технологията позволява да видиш всичко в цифри и да го покажеш на шофьора. Например, ето ти си под средното ниво, даваш повече газ, съответно разходваш повече гориво. Натискаш по-често спирачката, съответно губиш енергия. Не караш в икономичната зона. Можеш да видиш средното ниво на фирмата, най-добрите примери, най-лошите.

Тази цифровизация на стила на управление, зададе едни различни стандарти, които в крайна сметка доведоха за пет-шест години до намаляване на разхода на гориво с над 25%. А това е най-големият разход в транспорта, като ние не го смятаме на база стари автомобили, а на най-новите. И според това, което ни казват доставчиците, които са европейски и световни лидери, вероятно ние сме една от най-икономичните компании в Европа в момента по този показател. Това ни даде други предимства. Постепенно се смени профилът на шофьорите, тъй като те влязоха в нашите стандарти. Останаха по спокойните, по- уравновесените. Това доведе до по-малко пътнотранспортни произшествия. По-малко застрахователни събития. По-нисък разход за резервни части, ремонти, сервизи, гуми, а тези разходи за същия този период може би са паднали с 55% в сравнение с това, което е било.

От гледна точка на клиентите начинът, по който ние управляваме парка си чрез тези системи, е възможност за високо качество. Ние знаем във всеки един момент какво се случва.

Цялата комуникация с шофьорите минава в писмен вид. Тя се съхранява в облачни сървъри пет години и може да се върнем три години назад и да видим конкретен шофьор кога си е прочел съобщението. При него ли е грешката. На какви географски координати се е случило това. Можем да го предоставим на клиента, ако възникнат някакви спорове.

Това намалява възможността за грешки при нас. Отделно клиентът, ако пожелае, може да му бъде предоставен акаунт, с който да вижда автомобила. Къде пътува, колко време има още до разтоварния пункт, шофьорът, колко има за каране.

Какъв е технологичният път пред транспорта?

Транспортът в момента е носител на най-големите промени, които се случват в света с новите технологии, с изключение на социалните мрежи. Като започнем с алтернативните горива, автономното управление, дроновете и ред други неща, които се случват, включително през компании, които работят в сферата на електронната търговия като Amazon и Аlibaba. Tе практически, за да могат да изпълнят своята дейности, изцяло разчитат на транспорта. Така че той е в първите редици на електронните технологии и допринася за този прогрес. Това води до извода, че който не е в челото на новите технологии в транспорта, няма как много дълго време да задържи своите позиции и ще трябва да вземе някакви мерки.

Какво мислите за автономните автомобили и в какъв срок от време може да станат реално част от бизнеса?

Трудно може да се определи. Със сигурност на няколко етапа. Трябва да има инфраструктура. Това освен пътища означава и добре начертани указания и знаци, които са подходящи за такива софтуери, които да ги разчитат. Така че най-вероятно ще се случи първо в някои градове и в производства под формата на вътрешнозаводски транспорт. За жалост нашият регион няма да е един от първите в света, в който това нещо ще се случи, защото трябва да оправим инфраструктура преди това. Но нещата вървят натам. Хубаво е, че като част от Европейския съюз можем да работим в много различни страни и с изнесена транспортна услуга, каквато "Дискордиа" в момента предоставя, твърде е възможно да сме сред първите, които ще опитат, но в други територии, например в Скандинавия и в развитата част на Европа.

Интервюто взе Калина Горанова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да превърнеш детската страст в кариера Да превърнеш детската страст в кариера

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars, пред "Капитал"

20 юли 2018, 2170 прочитания

Създателят на брандове от Шумен 6 Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

22 юни 2018, 33915 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Как да изберете правилното образование за успешна кариера

Няколко съвета за всеки ученик, студент или търсещ кариерно преориентиране

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Мариана Дамова: Дигитализацията във фирмено разузнаване помага за вземането на по-верни решения

Ооснователят и изпълнителен директор на технологичната лаборатория "Мозайка" пред "Капитал"

Метрото: А сега накъде?

Столицата е напът да фиксира плановете за нови метролинии със закон, но според експерти и активисти решението е твърде прибързано

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: "Хралупата"

През последните месеци "Хралупата" стана едно от основните места за българската литературна сцена

Естествен романс

Олафур Елиасон в Китай

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 21.07.2018 Прочетете