С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 дек 2017, 15:13, 7149 прочитания

Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии

Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

По-дигиталните камиони

Христо Христов, президент и изпълнителен директор на "Дискордиа", пред "Капитал"

12 яну 2018

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

2 яну 2018

Китайската Geely придобива дял в производителя на камиони Volvo Group

Собственикът на Volvo Cars ще плати 3.5 млрд. евро за 8.2% от компанията

2 яну 2018

Шакир Ахмедов: Банките, телекомите и туризмът имат най-голяма нужда от технологиите

2018-а ще бъде годината на виртуалната и добавената реалност в търговията, прогнозира мениджърът на "Омни ченъл" пред "Капитал"

19 дек 2017

Петко Карамочев: Блокчейн технологиите промениха бизнеса ни и нагласите ни към търсенето на хора

Съсобственикът и директор на софтуерната "Индустрия технолъджи" пред "Капитал"

18 дек 2017

Клуб Капитал: Digital Transformation

Капитал PRO читателите и бизнес журналистите в серия срещи на тема дигитална трансформация

18 дек 2017

Кои са иновативните предприятия на 2017 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 13-а поредна година

17 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Христо Христов е президент и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа".


Управлявате една от най-технологичните транспортни компании, кои са ключовите IT решения, които внедрихте през годините във фирмата?

Първото започна още преди 12 години, когато внедрихме Microsoft Dynamics NAV, цялостно ERP решение, в което е включена абсолютно цялата ни дейност. Впоследствие имахме и вертикални надстройки над това ERP, като NaviTrans на белгийската Young & Partners, системи за управление на парка като Volvo Dynafleet, която за първи път внедрихме в България, MAN TeleMatics, Transics на WABCO и още няколко. При нас различното беше, че ние още от самото начало ги доусъвършенствахме и адаптирахме към нашия бизнес. Това продължава и до ден днешен, като този процес се засилва. Тоест сумите, които заделяме, като част от нашата печалба се увеличава, въпреки че и печалбата ни расте. Аз смятам, че това е част от бъдещето, т.е. едно нормално ежедневие, в което мислиш какво ново да направиш, за да подобриш своята организация и своята ефективност.





По какво работите в момента като проекти?

Съвсем скоро внедрихме поредното решение Map&Guide. Една маршрутизираща програма, в която най-точно и прецизно са отразени разходите по различните маршрути. Те са много различни. Един път като пътни такси, които не са навсякъде, от типа на тол-системите. Отделно горивата са на различни нива, ДДС също. Някъде се възстановява акциз, някъде не се възстановява. Като вземем и други особености на маршрутите, това може би е най-добрата програма в Европа за прецизно изчисляване на тези разходи. А те са необходими, понеже ние договаряме долу - горе на всеки 2–3 минути сделка, това са над 3200-3500 сделки на месец. За да можеш да управляваш по най-добрия начин този процес, трябва да имаш много бърза информация точно какво ти коства тази сделка.

Как технологичните решения през годините ви помогнаха да оптимизирате разходите си и да подобрите комуникацията с клиентите?

Насоките са няколко. Едната е свързана с разходите. Другата - с визуализацията или дигитализацията на стила на управление на шофьорите. В момента ползваме Transics на WABCO, което според мен е най-доброто решение. Цифровизираме начина на натискане на педала на газта от шофьора, колко пъти натиска спирачката, как кара в икономичната зона. Всеки управлява автомобил ежедневно, но технологията позволява да видиш всичко в цифри и да го покажеш на шофьора. Например, ето ти си под средното ниво, даваш повече газ, съответно разходваш повече гориво. Натискаш по-често спирачката, съответно губиш енергия. Не караш в икономичната зона. Можеш да видиш средното ниво на фирмата, най-добрите примери, най-лошите.

Тази цифровизация на стила на управление, зададе едни различни стандарти, които в крайна сметка доведоха за пет-шест години до намаляване на разхода на гориво с над 25%. А това е най-големият разход в транспорта, като ние не го смятаме на база стари автомобили, а на най-новите. И според това, което ни казват доставчиците, които са европейски и световни лидери, вероятно ние сме една от най-икономичните компании в Европа в момента по този показател. Това ни даде други предимства. Постепенно се смени профилът на шофьорите, тъй като те влязоха в нашите стандарти. Останаха по спокойните, по- уравновесените. Това доведе до по-малко пътнотранспортни произшествия. По-малко застрахователни събития. По-нисък разход за резервни части, ремонти, сервизи, гуми, а тези разходи за същия този период може би са паднали с 55% в сравнение с това, което е било.

От гледна точка на клиентите начинът, по който ние управляваме парка си чрез тези системи, е възможност за високо качество. Ние знаем във всеки един момент какво се случва.

Цялата комуникация с шофьорите минава в писмен вид. Тя се съхранява в облачни сървъри пет години и може да се върнем три години назад и да видим конкретен шофьор кога си е прочел съобщението. При него ли е грешката. На какви географски координати се е случило това. Можем да го предоставим на клиента, ако възникнат някакви спорове.

Това намалява възможността за грешки при нас. Отделно клиентът, ако пожелае, може да му бъде предоставен акаунт, с който да вижда автомобила. Къде пътува, колко време има още до разтоварния пункт, шофьорът, колко има за каране.

Какъв е технологичният път пред транспорта?

Транспортът в момента е носител на най-големите промени, които се случват в света с новите технологии, с изключение на социалните мрежи. Като започнем с алтернативните горива, автономното управление, дроновете и ред други неща, които се случват, включително през компании, които работят в сферата на електронната търговия като Amazon и Аlibaba. Tе практически, за да могат да изпълнят своята дейности, изцяло разчитат на транспорта. Така че той е в първите редици на електронните технологии и допринася за този прогрес. Това води до извода, че който не е в челото на новите технологии в транспорта, няма как много дълго време да задържи своите позиции и ще трябва да вземе някакви мерки.

Какво мислите за автономните автомобили и в какъв срок от време може да станат реално част от бизнеса?

Трудно може да се определи. Със сигурност на няколко етапа. Трябва да има инфраструктура. Това освен пътища означава и добре начертани указания и знаци, които са подходящи за такива софтуери, които да ги разчитат. Така че най-вероятно ще се случи първо в някои градове и в производства под формата на вътрешнозаводски транспорт. За жалост нашият регион няма да е един от първите в света, в който това нещо ще се случи, защото трябва да оправим инфраструктура преди това. Но нещата вървят натам. Хубаво е, че като част от Европейския съюз можем да работим в много различни страни и с изнесена транспортна услуга, каквато "Дискордиа" в момента предоставя, твърде е възможно да сме сред първите, които ще опитат, но в други територии, например в Скандинавия и в развитата част на Европа.

Интервюто взе Калина Горанова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Виш Соуани: Не искаме да убиваме дисръптърите, окуражаваме ги дa се развиват Виш Соуани: Не искаме да убиваме дисръптърите, окуражаваме ги дa се развиват

Вицепрезцидентът на Visa, отговарящ за финтех в Европа, пред "Капитал"

23 окт 2018, 348 прочитания

Работодателската марка и създаването на изживяване в процеса на кандидатстване стават все по-ключови за успешния подбор Работодателската марка и създаването на изживяване в процеса на кандидатстване стават все по-ключови за успешния подбор

Манджури Синха, глобален мениджър по подбора на IT таланти в Zalando SE, пред "Кариери"

22 окт 2018, 1 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Мариана Дамова: Дигитализацията във фирмено разузнаване помага за вземането на по-верни решения

Ооснователят и изпълнителен директор на технологичната лаборатория "Мозайка" пред "Капитал"

Пропуканата витрина на ГЕРБ

Скандалът с ремонтите в София постави въпроса за модела, по който се управлява столицата

Сезон 2019: Лоукост дрехите идват

Германската KiK и полската Pepco искат да превземат ниския сегмент със съответно над 100 и 60 магазина

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

20 въпроса: Йордан Дъбов

Тази есен кафе брандът Dabov отбелязва 10-годишнината си

Кино: "Първият човек"

Човешката страна на героя през перфектно кино

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: "Патриотите" не искат оставката на Симеонов, Ердоган обяви убийството на Хашоги за планирано

Емисия

DAILY @7PM // 23.10.2018 Прочетете