С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
20 дек 2017, 14:02, 5726 прочитания

Чавдар Кенаров: Ценното в дигиталната среда е пряката връзка с потребителите

Основателят и творчески директор на Noble Graphics пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Да влязат рекламодателите

Най-големият български рекламен фестивал ФАРА вече ще връчва награди както на агенциите, така и на рекламодателите

25 май 2018

Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

4 яну 2018

Галя Прокопиева: Следваме и читателите, и бизнеса онлайн

Изпълнителният директор на "Капитал" за ефекта на дигиталната трансформация върху медийния бизнес

3 яну 2018

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

2 яну 2018

Мариана Дамова: Дигитализацията във фирмено разузнаване помага за вземането на по-верни решения

Ооснователят и изпълнителен директор на технологичната лаборатория "Мозайка" пред "Капитал"

21 дек 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 декември)

Емил Кошлуков става програмен директор на БНТ1; Кои са най-големите PR агенции в страната; ВАС потвърди глоба от 253 хил. лв. за "Олинеза"; "Пловдив 2019" вече е с ново лого и визуална идентичност; Новата благотворителна инициатива на The Smarts "Без подаръци за Коледа'’

19 дек 2017

Noble Graphics е най-ефективната рекламна агенция за 2017 г.

Компанията спечели общо четири награди в конкурса "Effie България"

23 ное 2017

Тоталното преобразяване на рекламните агенции

Оборотите на най-големите рекламни компании в страната са над 62 млн. лв.

17 ное 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Чавдар Кенаров е основател и творчески директор на агенцията Noble Graphics. Той основава компанията през 2001 г., като основната й дейност е разработване на маркетингови и комуникационни стратегии. Тази година Noble Graphics беше обявена за втори път за "Най-ефективна агенция" в конкурса за рекламна ефективност "Effie България". Сред клиентите на агенция са "Банка ДСК", Kaufland, "Шуменско", "Пиринско", BMW, MINI, Coca-Cola, "Банкя" и "Бони".

Как се промени бизнесът ви с навлизането на дигиталните технологии?

- Бизнесът ни е в един непрекъснат ритъм на промяна. Имах щастието да участвам в целия период на развитие на индустрията. Когато започнах да се занимавам с реклама, интернет току-що прохождаше, а мобилни телефони все още нямаше. Основахме Noble Graphics много преди да се появят социалните мрежи и през 2007 г. се появи първият смартфон, който промени абсолютно всичко в бизнеса. Промениха се очакванията на потребителите, те искаха всичко да става все по-бързо, по лесно, по достъпно и по-качествено. Промени се и начинът, по който брандовете комуникарат с аудиторията. В нашия бизнес обаче остана константната величина на творческо изпълнение на проектите. Ние сме творческа агенция и идеите се раждат от хора. Това, което не се е променило, е постоянно да търсим талантливи хора и да създаваме стратегия, която бива прилагана вече през новите технологии. Аз съм убеден, че дигиталните технологии са инструмент и средство, затова трябва да се използват тези технологии, които ти помагат да изпълниш целта си, следвайки дадена стратегия.

Истинската промяна тепърва предстои. Хубавото е, че развитието и използването на дигиталните технологии ще ни принуждава и ние бързо да се променяме. Един съвсем локален пример. Съдейки по рекламният фестивал ФАРА, през последните години се наблюдава драстично намаляване на заявките в категория прес реклама. Само преди 3-4 години това беше най-оспорваната категория. Тази година имаше само 6 заявки. За сметка на това, значително е нараснал броят на заявките в категории, които експлоатират дигитална среда и технологии.





Как отговаря рекламната индустрия на промяната в навиците на потребителите, които вече заемат активна страна в комуникацията?

- Потребителите и брандовете комуникират много по-директно, връзката е много по-интерактивна, информацията, която получават и двете страни е колосална. Не случайно на дневен ред идват различни регулации, една от които е регламентът на ЕС за личните данни (GDPR - Европейския регламент за защита на личните данни - бел. авт.). Информацията е голяма сила. В момента потребителите знаят много, но брандовете знаят още повече. Те знаят какво харесват потребителите, какви са техните страсти, вкусове, какво обичат да ядат и др. Съответно таргетирането става много по-прецизно, ефективността в комуникацията нараства. Това изобилие от информация обаче изисква много по-сериозни закони и регулации.

Как се променя Noble Graphics и как реагирате на новостите?

- Работата ни е такава, че изисква непрекъснато да се адаптираме към променящата се среда, а в последните години всичко се случва на все по-висока скорост. Опитваме се да разговаряме с нашите клиенти и заедно да стигаме до най-добрите решения. Всички сме свидетели на честата грешка телевизионна реклама да се публикува онлайн, смятайки, че това е чудесна дигитална кампания. Това изобщо не е така и каналът не се използва адекватно. Опитваме се с голяма част от клиентите ни да работим върху проекти, които влезли в дигитална среда дават възможност за истинско обвързване с клиента и създаване на една непринудена и постоянна връзка с бранда. Най-ценното във възможността да се рекламира в дигитална среда е пряката комуникация с потребителя.

Дигитализацията направи ли рекламата по-достъпна на малкия и среден бизнес?

- Със сигурност дигитализацията дава възможност на по-малките рекламодатели да достигат до своите потребители, най-малкото заради по-ниските бюджети, с които вече могат да се рекламират. От друга страна комуникацията в дигитална среда води до промени. В темата дигитална трансформация например онлайн търговията с модни артикули се променя до толкова, че скоро вероятно модните бутици ще се превърнат в скъпи пробни. В следващите няколко години, под въпрос ще бъде и необходимостта от притежаване на собствен автомобил. Някои от големите производители, работят върху платформи за споделяне на автомобили. Така сегашното разбиране за необходимост от притежаване на превозно средство ще се промени и в бъдеще удоволствието от шофирането вероятно ще се възприема, като екзотично преживяване подобно на конната езда.

Как очаквате да се развие бизнесът ви през следващата година?

- Ще трябва да се адаптираме все по-бързо, но от друга страна ние сме в творческия бизнес, така че това, което ще правим, е да се опитваме да намираме талантливи хора, с които да посрещаме иновативните проекти. Тези хора винаги са били абсолютен приоритет в изграждането и развитието на компанията. Ще поддържаме досегашното високо ниво на ефективност в нашата дейност. Силната стратегия и добрите идеи ще продължават да са наш фокус. Ще се стараем своевременно да отговаряме на предизвикателствата на дигиталната трансформация.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

16 юни 2018, 1982 прочитания

Лидер на глобално и местно ниво Лидер на глобално и местно ниво

Генералният мениджър на "Рено Нисан България" Рено Пирел пред "Капитал"

15 юни 2018, 1490 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии

Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"

Повече светлина за софийския боклук

Столицата е напът да задвижи един от най-скъпите си проекти - за изгаряне на RDF в "Топлофикация", без да предостави пълната информация а него

Лятно намазване на ските

Зад шумно обявената проверка на концесията в Банско и ръководената от Цеко Минев спортна федерация стоят неясни цели

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

Ново място: Manzo

Зад Manzo е екипът, познат ни от Il Teatro и Forno Cipollini

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 16.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Поредна западна компания продаде българската си радио група, "Ромпетрол" купува обекти на "Синергон", как ще се облагат ваканционните имоти

Емисия

DAILY @7AM // 22.06.2018 Прочетете