С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 дек 2017, 14:02, 7100 прочитания

Чавдар Кенаров: Ценното в дигиталната среда е пряката връзка с потребителите

Основателят и творчески директор на Noble Graphics пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Чавдар Кенаров е основател и творчески директор на агенцията Noble Graphics. Той основава компанията през 2001 г., като основната й дейност е разработване на маркетингови и комуникационни стратегии. Тази година Noble Graphics беше обявена за втори път за "Най-ефективна агенция" в конкурса за рекламна ефективност "Effie България". Сред клиентите на агенция са "Банка ДСК", Kaufland, "Шуменско", "Пиринско", BMW, MINI, Coca-Cola, "Банкя" и "Бони".


Как се промени бизнесът ви с навлизането на дигиталните технологии?

- Бизнесът ни е в един непрекъснат ритъм на промяна. Имах щастието да участвам в целия период на развитие на индустрията. Когато започнах да се занимавам с реклама, интернет току-що прохождаше, а мобилни телефони все още нямаше. Основахме Noble Graphics много преди да се появят социалните мрежи и през 2007 г. се появи първият смартфон, който промени абсолютно всичко в бизнеса. Промениха се очакванията на потребителите, те искаха всичко да става все по-бързо, по лесно, по достъпно и по-качествено. Промени се и начинът, по който брандовете комуникарат с аудиторията. В нашия бизнес обаче остана константната величина на творческо изпълнение на проектите. Ние сме творческа агенция и идеите се раждат от хора. Това, което не се е променило, е постоянно да търсим талантливи хора и да създаваме стратегия, която бива прилагана вече през новите технологии. Аз съм убеден, че дигиталните технологии са инструмент и средство, затова трябва да се използват тези технологии, които ти помагат да изпълниш целта си, следвайки дадена стратегия.

Истинската промяна тепърва предстои. Хубавото е, че развитието и използването на дигиталните технологии ще ни принуждава и ние бързо да се променяме. Един съвсем локален пример. Съдейки по рекламният фестивал ФАРА, през последните години се наблюдава драстично намаляване на заявките в категория прес реклама. Само преди 3-4 години това беше най-оспорваната категория. Тази година имаше само 6 заявки. За сметка на това, значително е нараснал броят на заявките в категории, които експлоатират дигитална среда и технологии.





Как отговаря рекламната индустрия на промяната в навиците на потребителите, които вече заемат активна страна в комуникацията?

- Потребителите и брандовете комуникират много по-директно, връзката е много по-интерактивна, информацията, която получават и двете страни е колосална. Не случайно на дневен ред идват различни регулации, една от които е регламентът на ЕС за личните данни (GDPR - Европейския регламент за защита на личните данни - бел. авт.). Информацията е голяма сила. В момента потребителите знаят много, но брандовете знаят още повече. Те знаят какво харесват потребителите, какви са техните страсти, вкусове, какво обичат да ядат и др. Съответно таргетирането става много по-прецизно, ефективността в комуникацията нараства. Това изобилие от информация обаче изисква много по-сериозни закони и регулации.

Как се променя Noble Graphics и как реагирате на новостите?

- Работата ни е такава, че изисква непрекъснато да се адаптираме към променящата се среда, а в последните години всичко се случва на все по-висока скорост. Опитваме се да разговаряме с нашите клиенти и заедно да стигаме до най-добрите решения. Всички сме свидетели на честата грешка телевизионна реклама да се публикува онлайн, смятайки, че това е чудесна дигитална кампания. Това изобщо не е така и каналът не се използва адекватно. Опитваме се с голяма част от клиентите ни да работим върху проекти, които влезли в дигитална среда дават възможност за истинско обвързване с клиента и създаване на една непринудена и постоянна връзка с бранда. Най-ценното във възможността да се рекламира в дигитална среда е пряката комуникация с потребителя.

Дигитализацията направи ли рекламата по-достъпна на малкия и среден бизнес?

- Със сигурност дигитализацията дава възможност на по-малките рекламодатели да достигат до своите потребители, най-малкото заради по-ниските бюджети, с които вече могат да се рекламират. От друга страна комуникацията в дигитална среда води до промени. В темата дигитална трансформация например онлайн търговията с модни артикули се променя до толкова, че скоро вероятно модните бутици ще се превърнат в скъпи пробни. В следващите няколко години, под въпрос ще бъде и необходимостта от притежаване на собствен автомобил. Някои от големите производители, работят върху платформи за споделяне на автомобили. Така сегашното разбиране за необходимост от притежаване на превозно средство ще се промени и в бъдеще удоволствието от шофирането вероятно ще се възприема, като екзотично преживяване подобно на конната езда.

Как очаквате да се развие бизнесът ви през следващата година?

- Ще трябва да се адаптираме все по-бързо, но от друга страна ние сме в творческия бизнес, така че това, което ще правим, е да се опитваме да намираме талантливи хора, с които да посрещаме иновативните проекти. Тези хора винаги са били абсолютен приоритет в изграждането и развитието на компанията. Ще поддържаме досегашното високо ниво на ефективност в нашата дейност. Силната стратегия и добрите идеи ще продължават да са наш фокус. Ще се стараем своевременно да отговаряме на предизвикателствата на дигиталната трансформация.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Шандор Чани, OTP Bank: Оглеждам възможности за инвестиране в България Шандор Чани, OTP Bank: Оглеждам възможности за инвестиране в България

Унгарският предприемач се интересува от бизнес извън банковия и в България

16 яну 2019, 2883 прочитания

Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения

Главният оперативен директор на Viber пред "Капитал"

15 яну 2019, 1854 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии

Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"

Може ли Лондон да излезе от ЕС с "гръм и трясък"

Вероятността Великобритания да напусне ЕС с едностранно решение засега е малка, но в Брюксел вече кипи подготовка

Как се делят 134 млрд. долара

След 25 години брак семейство Безос се развежда. Какво означава това за Amazon?

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Седем дни в Санкт Петербург

Град на контрасти, театри и невероятни истории

Аз (вече) не пия

Как и защо се променя отношението към алкохола по света и у нас

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.01.2019 Прочетете