С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 дек 2017, 10:16, 5961 прочитания

Мариана Дамова: Дигитализацията във фирмено разузнаване помага за вземането на по-верни решения

Ооснователят и изпълнителен директор на технологичната лаборатория "Мозайка" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Мариана Дамова е основател и изпълнителен директор на технологичната лаборатория "Мозайка".


Колко голяма е базата ви с данни?

- По принцип този тип данни се измерва в над 52 млн. инфомационни единици, като ние покриваме някъде около 300 хил. фирми. Имаме данни за компании от България, Германия и Великобритания. Повечето от данните са от отворени източници, но някои, за България конкретно, се купуват. Сега сме стигнали до нивото да работим върху качеството на данните, понеже инфраструктурата е такава, че много лесно могат да се допълват нови източници.

С какво сте по-различни от това, което вече се ползва от потребителите в областта на фирменото разузнаване?



- Зависи коя категория търсачки гледаме. Примерно, ако сравним решението на "Капитал" - КАПИ, то търси информация за една фирма. Други, те могат да задават търсене по определени критерии. Ние можем да подаваме информация за категории фирми, така че потребителят да пита по гъвкав начин различни неща.

Към какъв тип потребители сте насочени?

- Изпълнителни директори на фирми, които се стремят към бързо разширяване на бизнеса или използват информацията, за да планират бизнес стъпките си. На следващо място потребители са бизнес консултантите, които помагат на корпоративни клиенти да намерят партньори и в България или да разкрият представителство тук. Потребители са ни и разработчиците на софтуерни решения, които са построени върху бази с данни.

Как това, което предлагате, променя индустриите, до които се допира?

- Първо, скъсява дистанцията между този, който продава, и този, който консумира услугата. Тоест скъсява бизнес отношенията. След това обогатява процеса чрез многото допълнителна информация, която прави лесно достъпна. Това помага да се вземат по-добри решения, да се прави по-задълбочен анализ. Представете си изпълнителен директор на предприятие, към когото са отправени десетки покани за срещи с потенциални партньори. Имайки предвид оскъдното време, с което разполага, ползвайки бизнес информацията, която предоставяме, той би могъл да вземе решение с кого си струва да се срещне и чия покана да отклони.

Какви са тенденциите на вашия пазар?

- На световно ниво въздействието на автоматизацията върху бизнеса с данни се оценява на 20 трилиона долара. В момента много голяма част от тези процеси се изпълняват от анализатори, но тенденцията е голяма част от процесите да се автоматизират. Има тренд и в начина, по по който се събира информация, начина, по който се визуализира и подлага на обработка за анализ. Ето защо смятаме, че нашият продукт върви точно в трендовете на бизнес интелигентните решения.

Интервюто взе Гергана Михайлова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Шандор Чани, OTP Bank: Оглеждам възможности за инвестиране в България Шандор Чани, OTP Bank: Оглеждам възможности за инвестиране в България

Унгарският предприемач се интересува от бизнес извън банковия и в България

16 яну 2019, 2549 прочитания

Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения

Главният оперативен директор на Viber пред "Капитал"

15 яну 2019, 1807 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Ясен Танев: Спазването на киберхигиената ще става все по-важно

Основателят на "дигиталното читалище" safer.bg пред "Капитал"

Какво се променя при обжалване на данъчни актове

Доскоро това ставаше само в пет административни съдилища. Сега са включени всички 28 в страната

Ефектите от Brexit без сделка за българите

Правата на българите във Великобритания ще зависят от българските мерки спрямо британските граждани в България

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Седем дни в Санкт Петербург

Град на контрасти, театри и невероятни истории

Аз (вече) не пия

Как и защо се променя отношението към алкохола по света и у нас

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Изгубеният остров

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2019 Прочетете