С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 дек 2017, 11:29, 6823 прочитания

Таисия Кръстанова: Ние се развиваме паралелно с технологиите

Маркетинг и комуникационният директор в Streamer.bg пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Таисия Кръстанова е маркетинг и комуникационен директор в българската компания за стрийминг услуги Streamer.bg.


Как технологиите и интернет променят бизнеса ви?
- Ние сме технологична компания и се намираме в динамична среда с много промени, които всъщност ни носят основно позитиви. Например хардуерните и софтуерните разработки, които излизат на пазара, ни дават възможност да представяме по многообразен начин събитията, които излъчваме на живо, и да използваме различни творчески похвати. На технологиите се базира и разпространението на самото съдържание, като например услугата Facebook Live, която е сравнително нова за пазара, но му даде голям тласък и го разшири, защото все повече както любителски, така и професионално се излъчва на живо. Проактивно търсим как може да се възползваме от новите технологии, така че да представим едно по-добро зрителско преживяване.



Как се промени стриймингът през последните години?
- През 2009 г., когато ние започнахме да излъчване на живо, първото ни излъчване беше на фестивал в Балчик, където предавахме просто статична картина и звук в реално време. Колегите тогава бяха много ентусиазирани от постигнатото. Ако преди излъчвахме 240p, сега излъчваме 1080p, което е HD, така че представете си какво ни очаква след още няколко години.



Какви са възможностите на стрийминга в момента и какви са тенденциите в сферата?
- Възприятието за стрийминга обикновено е, че това е еднопосочна връзка, т.е. от дадена локация се излъчва в интернет посредством устройство. Всъщност обаче може да се излъчва от много точки – от няколко различни събития или от дрон, и да се предава също на много места през различни платформи. Другата промяна е, че ако преди години стриймингът се използваше основно за форуми и за публични дискусии, сега много повече се използва за маркетинг цели и създава ползотворна връзка между бранда и различните му целеви аудитории.

Какви са ползите за рекламодателите, използвайки стрийминга като средство за комуникация с потребителите?
- Получават реална, ангажираща връзка с потребителите си, тъй като платформата за стрийминг обикновено позволява наличието на чат, което показва лично отношение към хората от другата страна на връзката. Обикновено, когато има излъчване на живо, има и коментари от зрителите, които вече не са пасивни, просто да приемат информацията, а участват активно в диалога. Чрез стрийминга могат да бъдат представени по ненатрапчив начин и конкретни продукти или услуги. Наскоро правихме продуктово представяне за епилатори, като беше поканен и дерматолог, който разказваше за ефекта от използването на нов фотоепилатор и имаше много голям интерес към събитието, защото имаше реална полза за публиката.

Какви са предизвикателствата в бизнеса?
- Всичко е на живо и място за грешки няма. Ако случайно падне стриймингът, един неопитен човек не би знаел как да реагира, а ние много държим на качеството и на надеждността и затова се застраховаме. На място работим с няколко лаптопа, ако стане някакъв технически проблем, имаме добра сървърна система и инфраструктура, така че нашите клиенти да могат да бъдат сигурни в услугата. Разбира се, ако на място спре токът, за съжаление нищо не можем да направим.

Какви са прогнозите ви за това как ще се развие бизнесът на стрийминг услугите?
- Определено ще има развитие, средата ще става все по-динамична, но все пак всичко зависи от технологията. Например към момента не излъчваме 4K, защото самите технологии не го позволяват все още. Друг пример е 360-градусовата камера, която обикновено има много добро качеството на картината, когато е разтегната, но когато се гледа само един сегмент от нея, качеството е средно. Ако мобилните телефони имат много по-добра резолюция, а потребителският интернет е много по-силен, то и качеството на изображението ще бъде много по-добро. Ние се развиваме паралелно с технологиите.

Интервюто взе Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие

Основател на People in Flow и лектор на HR and Leadership Forum 2019

14 окт 2019, 1305 прочитания

Да иновираш в традиционен бизнес Да иновираш в традиционен бизнес

Жил Богар, главен изпълнителен директор на Pernod Ricard EMEA & LATAM

11 окт 2019, 1524 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Любомир Чолаков: Технологиите значително ускоряват бизнеса на клиентите ни

Управляващият директор на Isobar Commerce Bulgaria пред "Капитал"

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10