С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 дек 2017, 11:29, 5616 прочитания

Таисия Кръстанова: Ние се развиваме паралелно с технологиите

Маркетинг и комуникационният директор в Streamer.bg пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Amazon революция

Как компанията, основана от Джеф Безос през 1994 г., се превръща във все по-важен играч на много пазари

21 дек 2017

Оценката на Spotify сред частните ѝ инвеститори достигна 19 млрд. долара

Компанията остава най-предпочитаната стрийминг платформа за потребителите

21 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Таисия Кръстанова е маркетинг и комуникационен директор в българската компания за стрийминг услуги Streamer.bg.

Как технологиите и интернет променят бизнеса ви?
- Ние сме технологична компания и се намираме в динамична среда с много промени, които всъщност ни носят основно позитиви. Например хардуерните и софтуерните разработки, които излизат на пазара, ни дават възможност да представяме по многообразен начин събитията, които излъчваме на живо, и да използваме различни творчески похвати. На технологиите се базира и разпространението на самото съдържание, като например услугата Facebook Live, която е сравнително нова за пазара, но му даде голям тласък и го разшири, защото все повече както любителски, така и професионално се излъчва на живо. Проактивно търсим как може да се възползваме от новите технологии, така че да представим едно по-добро зрителско преживяване.



Как се промени стриймингът през последните години?
- През 2009 г., когато ние започнахме да излъчване на живо, първото ни излъчване беше на фестивал в Балчик, където предавахме просто статична картина и звук в реално време. Колегите тогава бяха много ентусиазирани от постигнатото. Ако преди излъчвахме 240p, сега излъчваме 1080p, което е HD, така че представете си какво ни очаква след още няколко години.



Какви са възможностите на стрийминга в момента и какви са тенденциите в сферата?
- Възприятието за стрийминга обикновено е, че това е еднопосочна връзка, т.е. от дадена локация се излъчва в интернет посредством устройство. Всъщност обаче може да се излъчва от много точки – от няколко различни събития или от дрон, и да се предава също на много места през различни платформи. Другата промяна е, че ако преди години стриймингът се използваше основно за форуми и за публични дискусии, сега много повече се използва за маркетинг цели и създава ползотворна връзка между бранда и различните му целеви аудитории.

Какви са ползите за рекламодателите, използвайки стрийминга като средство за комуникация с потребителите?
- Получават реална, ангажираща връзка с потребителите си, тъй като платформата за стрийминг обикновено позволява наличието на чат, което показва лично отношение към хората от другата страна на връзката. Обикновено, когато има излъчване на живо, има и коментари от зрителите, които вече не са пасивни, просто да приемат информацията, а участват активно в диалога. Чрез стрийминга могат да бъдат представени по ненатрапчив начин и конкретни продукти или услуги. Наскоро правихме продуктово представяне за епилатори, като беше поканен и дерматолог, който разказваше за ефекта от използването на нов фотоепилатор и имаше много голям интерес към събитието, защото имаше реална полза за публиката.

Какви са предизвикателствата в бизнеса?
- Всичко е на живо и място за грешки няма. Ако случайно падне стриймингът, един неопитен човек не би знаел как да реагира, а ние много държим на качеството и на надеждността и затова се застраховаме. На място работим с няколко лаптопа, ако стане някакъв технически проблем, имаме добра сървърна система и инфраструктура, така че нашите клиенти да могат да бъдат сигурни в услугата. Разбира се, ако на място спре токът, за съжаление нищо не можем да направим.

Какви са прогнозите ви за това как ще се развие бизнесът на стрийминг услугите?
- Определено ще има развитие, средата ще става все по-динамична, но все пак всичко зависи от технологията. Например към момента не излъчваме 4K, защото самите технологии не го позволяват все още. Друг пример е 360-градусовата камера, която обикновено има много добро качеството на картината, когато е разтегната, но когато се гледа само един сегмент от нея, качеството е средно. Ако мобилните телефони имат много по-добра резолюция, а потребителският интернет е много по-силен, то и качеството на изображението ще бъде много по-добро. Ние се развиваме паралелно с технологиите.

Интервюто взе Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да превърнеш детската страст в кариера Да превърнеш детската страст в кариера

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars, пред "Капитал"

20 юли 2018, 2564 прочитания

Създателят на брандове от Шумен 6 Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

22 юни 2018, 33983 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Как да изберете правилното образование за успешна кариера

Няколко съвета за всеки ученик, студент или търсещ кариерно преориентиране

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Любомир Чолаков: Технологиите значително ускоряват бизнеса на клиентите ни

Управляващият директор на Isobar Commerce Bulgaria пред "Капитал"

Банкови карти под онлайн заплаха

Заблуда и неволни грешки най-често са причина за източване на суми, но повече внимание може да ограничи рисковете

Чанта за слушане

Българската компания Kloshar bags изработва чанти и раници с вградени грамофонни плочи

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: "Хралупата"

През последните месеци "Хралупата" стана едно от основните места за българската литературна сцена

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 21.07.2018 Прочетете