Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 дек 2017, 11:29, 7057 прочитания

Таисия Кръстанова: Ние се развиваме паралелно с технологиите

Маркетинг и комуникационният директор в Streamer.bg пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Таисия Кръстанова е маркетинг и комуникационен директор в българската компания за стрийминг услуги Streamer.bg.


Как технологиите и интернет променят бизнеса ви?
- Ние сме технологична компания и се намираме в динамична среда с много промени, които всъщност ни носят основно позитиви. Например хардуерните и софтуерните разработки, които излизат на пазара, ни дават възможност да представяме по многообразен начин събитията, които излъчваме на живо, и да използваме различни творчески похвати. На технологиите се базира и разпространението на самото съдържание, като например услугата Facebook Live, която е сравнително нова за пазара, но му даде голям тласък и го разшири, защото все повече както любителски, така и професионално се излъчва на живо. Проактивно търсим как може да се възползваме от новите технологии, така че да представим едно по-добро зрителско преживяване.



Как се промени стриймингът през последните години?
- През 2009 г., когато ние започнахме да излъчване на живо, първото ни излъчване беше на фестивал в Балчик, където предавахме просто статична картина и звук в реално време. Колегите тогава бяха много ентусиазирани от постигнатото. Ако преди излъчвахме 240p, сега излъчваме 1080p, което е HD, така че представете си какво ни очаква след още няколко години.



Какви са възможностите на стрийминга в момента и какви са тенденциите в сферата?
- Възприятието за стрийминга обикновено е, че това е еднопосочна връзка, т.е. от дадена локация се излъчва в интернет посредством устройство. Всъщност обаче може да се излъчва от много точки – от няколко различни събития или от дрон, и да се предава също на много места през различни платформи. Другата промяна е, че ако преди години стриймингът се използваше основно за форуми и за публични дискусии, сега много повече се използва за маркетинг цели и създава ползотворна връзка между бранда и различните му целеви аудитории.

Какви са ползите за рекламодателите, използвайки стрийминга като средство за комуникация с потребителите?
- Получават реална, ангажираща връзка с потребителите си, тъй като платформата за стрийминг обикновено позволява наличието на чат, което показва лично отношение към хората от другата страна на връзката. Обикновено, когато има излъчване на живо, има и коментари от зрителите, които вече не са пасивни, просто да приемат информацията, а участват активно в диалога. Чрез стрийминга могат да бъдат представени по ненатрапчив начин и конкретни продукти или услуги. Наскоро правихме продуктово представяне за епилатори, като беше поканен и дерматолог, който разказваше за ефекта от използването на нов фотоепилатор и имаше много голям интерес към събитието, защото имаше реална полза за публиката.

Какви са предизвикателствата в бизнеса?
- Всичко е на живо и място за грешки няма. Ако случайно падне стриймингът, един неопитен човек не би знаел как да реагира, а ние много държим на качеството и на надеждността и затова се застраховаме. На място работим с няколко лаптопа, ако стане някакъв технически проблем, имаме добра сървърна система и инфраструктура, така че нашите клиенти да могат да бъдат сигурни в услугата. Разбира се, ако на място спре токът, за съжаление нищо не можем да направим.

Какви са прогнозите ви за това как ще се развие бизнесът на стрийминг услугите?
- Определено ще има развитие, средата ще става все по-динамична, но все пак всичко зависи от технологията. Например към момента не излъчваме 4K, защото самите технологии не го позволяват все още. Друг пример е 360-градусовата камера, която обикновено има много добро качеството на картината, когато е разтегната, но когато се гледа само един сегмент от нея, качеството е средно. Ако мобилните телефони имат много по-добра резолюция, а потребителският интернет е много по-силен, то и качеството на изображението ще бъде много по-добро. Ние се развиваме паралелно с технологиите.

Интервюто взе Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 1361 прочитания

Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си

Почти всички европейски магазини на основния клиент на производителя на възглавници и завивки IKEA не работят

31 мар 2020, 7256 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Любомир Чолаков: Технологиите значително ускоряват бизнеса на клиентите ни

Управляващият директор на Isobar Commerce Bulgaria пред "Капитал"

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10