С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 дек 2017, 11:29, 6885 прочитания

Таисия Кръстанова: Ние се развиваме паралелно с технологиите

Маркетинг и комуникационният директор в Streamer.bg пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Таисия Кръстанова е маркетинг и комуникационен директор в българската компания за стрийминг услуги Streamer.bg.


Как технологиите и интернет променят бизнеса ви?
- Ние сме технологична компания и се намираме в динамична среда с много промени, които всъщност ни носят основно позитиви. Например хардуерните и софтуерните разработки, които излизат на пазара, ни дават възможност да представяме по многообразен начин събитията, които излъчваме на живо, и да използваме различни творчески похвати. На технологиите се базира и разпространението на самото съдържание, като например услугата Facebook Live, която е сравнително нова за пазара, но му даде голям тласък и го разшири, защото все повече както любителски, така и професионално се излъчва на живо. Проактивно търсим как може да се възползваме от новите технологии, така че да представим едно по-добро зрителско преживяване.



Как се промени стриймингът през последните години?
- През 2009 г., когато ние започнахме да излъчване на живо, първото ни излъчване беше на фестивал в Балчик, където предавахме просто статична картина и звук в реално време. Колегите тогава бяха много ентусиазирани от постигнатото. Ако преди излъчвахме 240p, сега излъчваме 1080p, което е HD, така че представете си какво ни очаква след още няколко години.



Какви са възможностите на стрийминга в момента и какви са тенденциите в сферата?
- Възприятието за стрийминга обикновено е, че това е еднопосочна връзка, т.е. от дадена локация се излъчва в интернет посредством устройство. Всъщност обаче може да се излъчва от много точки – от няколко различни събития или от дрон, и да се предава също на много места през различни платформи. Другата промяна е, че ако преди години стриймингът се използваше основно за форуми и за публични дискусии, сега много повече се използва за маркетинг цели и създава ползотворна връзка между бранда и различните му целеви аудитории.

Какви са ползите за рекламодателите, използвайки стрийминга като средство за комуникация с потребителите?
- Получават реална, ангажираща връзка с потребителите си, тъй като платформата за стрийминг обикновено позволява наличието на чат, което показва лично отношение към хората от другата страна на връзката. Обикновено, когато има излъчване на живо, има и коментари от зрителите, които вече не са пасивни, просто да приемат информацията, а участват активно в диалога. Чрез стрийминга могат да бъдат представени по ненатрапчив начин и конкретни продукти или услуги. Наскоро правихме продуктово представяне за епилатори, като беше поканен и дерматолог, който разказваше за ефекта от използването на нов фотоепилатор и имаше много голям интерес към събитието, защото имаше реална полза за публиката.

Какви са предизвикателствата в бизнеса?
- Всичко е на живо и място за грешки няма. Ако случайно падне стриймингът, един неопитен човек не би знаел как да реагира, а ние много държим на качеството и на надеждността и затова се застраховаме. На място работим с няколко лаптопа, ако стане някакъв технически проблем, имаме добра сървърна система и инфраструктура, така че нашите клиенти да могат да бъдат сигурни в услугата. Разбира се, ако на място спре токът, за съжаление нищо не можем да направим.

Какви са прогнозите ви за това как ще се развие бизнесът на стрийминг услугите?
- Определено ще има развитие, средата ще става все по-динамична, но все пак всичко зависи от технологията. Например към момента не излъчваме 4K, защото самите технологии не го позволяват все още. Друг пример е 360-градусовата камера, която обикновено има много добро качеството на картината, когато е разтегната, но когато се гледа само един сегмент от нея, качеството е средно. Ако мобилните телефони имат много по-добра резолюция, а потребителският интернет е много по-силен, то и качеството на изображението ще бъде много по-добро. Ние се развиваме паралелно с технологиите.

Интервюто взе Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бьорн Ску Ейлертсен: Важни са хората, а не задачите Бьорн Ску Ейлертсен: Важни са хората, а не задачите

Главният технически директор на Milestone Systems пред "Капитал"

13 дек 2019, 676 прочитания

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора 1 Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 1824 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
Любомир Чолаков: Технологиите значително ускоряват бизнеса на клиентите ни

Управляващият директор на Isobar Commerce Bulgaria пред "Капитал"

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10