С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 дек 2017, 11:51, 6632 прочитания

Любомир Чолаков: Технологиите значително ускоряват бизнеса на клиентите ни

Управляващият директор на Isobar Commerce Bulgaria пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Добрата година на най-големите дигитални агенции

Компаниите в ТОП 20 отчитат ръст в приходите от над 28%, достигайки 35.5 млн. лв. за 2016 г.

7 дек 2017

Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

3 ное 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Любомир Чолаков е управляващ директор на Isobar Commerce Bulgaria. Компанията е част от групата на Dentsu Aegis Network, след като тя в средата на 2015 г. придоби компанията за решения за електронна търговия eCommera.

Как се променя бизнесът ви с навлизането на новите технологии?
- Ние сме компания, която се движи от технологиите, затова виждаме по-скоро как те променят бизнеса на нашите клиенти. Това, което правим, са проекти за електронна търговия на глобални брандове, сред които adidas, Clarins, Disney, Asda поделението на Walmart във Великобритания, и това, което виждаме, е колко много технологиите ускоряват техния бизнес. Значението на всеки елемент от технологичното изграждане на сайтовете им за електронна търговия, който довежда до увеличение на продажбите. Основните фактори са промяна на интерфейса на платформите и как през тях комуникираме с различните брандове, независимо дали ще достигаме до потребителите през мобилни устройства, през гласови асистенти и др. А от гледна точка на технологиите, внедрени в платформите, основно гледаме техните възможности за добавяне на изкуствен интелект, на системи за препоръка на продукти, така че да имат добавена стойност за клиентите и да сближават брандовете с техните потребителите и да съкращават времето за реализация на транзакцията.



Бихте ли дали пример за това как технологиите помагат за увеличаване на продажбите или последващи активности на сайтовете на клиентите ви?
- Има много възможности, които различните брандове използват. В нашата практика виждаме различни примери. Например миналата година започнахме проект с Asda и техния бранд George.com, който имаше за цел да оптимизира скоростта на зареждане на мобилния им сайт. Видяхме как намаляването на скоростта с около 2-3 секунди увеличава конверсиите с 2-3%, което в рамките на пазара във Великобритания води до над 40 млн. паунда годишно допълнителни продажби за съответния бранд. Тенденциите основно са към съкращаване на времето за реализация на транзакциите. Това може да се случи също и през чатботове или гласови асистенти.



Как се отрази навличането на новите технологии върху клиентите ви и с какви предизвикателства се сблъсквате?
- Ние влязохме на пазара заедно с технологиите. Това, което виждаме през миналата година в бранд като adidas например, е растеж от над 60% на онлайн бизнеса им само за една година, което е огромен ръст спрямо обема на компанията. В България се правят техните сайтове за електронна търговия за повече от 40 страни. Проблемите, които това създава за нас, са, че и нашият растеж трябва да отговори на техния, а на пазара на труда, особено за хора с технологичен профил, тук не е много лесно. Запазването на устойчив на растеж е сред големите предизвикателства за нас.

Какви са прогнозите ви за бизнеса ви и сектора през следващата година?
- Прогнозите ми са за растеж. Трябва да вземем предвид и Brexit, защото по-голямата част от клиентите ни имат сериозно присъствие на британския онлайн пазар, който е най-големият в Европа, и това може да постави някои предизвикателства пред нас към края на следващата година. От друга страна, стои и предизвикателството Amazon и ефектът му върху всеки един бранд. Стоките, които Amazon произвеждат, сериозно конкурират големите брандове.

Виждаме, че някои компании, като например Nike, сключиха стратегическо партньорство с Amazon за продажбата на стоките им през платформата. Adidas обаче предпочитат да запазят своята идентичност и да вложат сили и скорост в онлайн продажбите си. Всяка компания търси своя път за по-добър бизнес.

Интервюто взе Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Със София в центъра на бизнеса Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

21 сеп 2018, 3696 прочитания

Ладислав Бартоничек: Плановете на PPF тук са дългосрочни 2 Ладислав Бартоничек: Плановете на PPF тук са дългосрочни

Акционерът и отговарящ за телекомуникационния сектор в чешката PPF, която купи "Теленор България", пред "Капитал"

31 авг 2018, 31786 прочитания

24 часа 7 дни

21 сеп 2018, 8336 прочитания

21 сеп 2018, 4413 прочитания

21 сеп 2018, 3672 прочитания

21 сеп 2018, 3274 прочитания

21 сеп 2018, 3170 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Женя Лазарова: Нуждата от усъвършенстване на рекламното съдържание става все по-голяма

Изпълнителният директор на Neuroeconomics Labs пред "Капитал"

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

В какво се превърна КРИБ

Най-голямата организация на бизнеса стана казионна проправителствена структура, която работи за интересите на властта, председателя си и избрана част от членовете си

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете