Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
27 дек 2017, 11:51, 5173 прочитания

Любомир Чолаков: Технологиите значително ускоряват бизнеса на клиентите ни

Управляващият директор на Isobar Commerce Bulgaria пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Добрата година на най-големите дигитални агенции

Компаниите в ТОП 20 отчитат ръст в приходите от над 28%, достигайки 35.5 млн. лв. за 2016 г.

7 дек 2017

Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

3 ное 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Любомир Чолаков е управляващ директор на Isobar Commerce Bulgaria. Компанията е част от групата на Dentsu Aegis Network, след като тя в средата на 2015 г. придоби компанията за решения за електронна търговия eCommera.

Как се променя бизнесът ви с навлизането на новите технологии?
- Ние сме компания, която се движи от технологиите, затова виждаме по-скоро как те променят бизнеса на нашите клиенти. Това, което правим, са проекти за електронна търговия на глобални брандове, сред които adidas, Clarins, Disney, Asda поделението на Walmart във Великобритания, и това, което виждаме, е колко много технологиите ускоряват техния бизнес. Значението на всеки елемент от технологичното изграждане на сайтовете им за електронна търговия, който довежда до увеличение на продажбите. Основните фактори са промяна на интерфейса на платформите и как през тях комуникираме с различните брандове, независимо дали ще достигаме до потребителите през мобилни устройства, през гласови асистенти и др. А от гледна точка на технологиите, внедрени в платформите, основно гледаме техните възможности за добавяне на изкуствен интелект, на системи за препоръка на продукти, така че да имат добавена стойност за клиентите и да сближават брандовете с техните потребителите и да съкращават времето за реализация на транзакцията.



Бихте ли дали пример за това как технологиите помагат за увеличаване на продажбите или последващи активности на сайтовете на клиентите ви?
- Има много възможности, които различните брандове използват. В нашата практика виждаме различни примери. Например миналата година започнахме проект с Asda и техния бранд George.com, който имаше за цел да оптимизира скоростта на зареждане на мобилния им сайт. Видяхме как намаляването на скоростта с около 2-3 секунди увеличава конверсиите с 2-3%, което в рамките на пазара във Великобритания води до над 40 млн. паунда годишно допълнителни продажби за съответния бранд. Тенденциите основно са към съкращаване на времето за реализация на транзакциите. Това може да се случи също и през чатботове или гласови асистенти.



Как се отрази навличането на новите технологии върху клиентите ви и с какви предизвикателства се сблъсквате?
- Ние влязохме на пазара заедно с технологиите. Това, което виждаме през миналата година в бранд като adidas например, е растеж от над 60% на онлайн бизнеса им само за една година, което е огромен ръст спрямо обема на компанията. В България се правят техните сайтове за електронна търговия за повече от 40 страни. Проблемите, които това създава за нас, са, че и нашият растеж трябва да отговори на техния, а на пазара на труда, особено за хора с технологичен профил, тук не е много лесно. Запазването на устойчив на растеж е сред големите предизвикателства за нас.

Какви са прогнозите ви за бизнеса ви и сектора през следващата година?
- Прогнозите ми са за растеж. Трябва да вземем предвид и Brexit, защото по-голямата част от клиентите ни имат сериозно присъствие на британския онлайн пазар, който е най-големият в Европа, и това може да постави някои предизвикателства пред нас към края на следващата година. От друга страна, стои и предизвикателството Amazon и ефектът му върху всеки един бранд. Стоките, които Amazon произвеждат, сериозно конкурират големите брандове.

Виждаме, че някои компании, като например Nike, сключиха стратегическо партньорство с Amazon за продажбата на стоките им през платформата. Adidas обаче предпочитат да запазят своята идентичност и да вложат сили и скорост в онлайн продажбите си. Всяка компания търси своя път за по-добър бизнес.

Интервюто взе Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един български инженер в дубайски стартъп в Берлин Един български инженер в дубайски стартъп в Берлин

Петър Минев, управляващ R&D центъра на Careem в Германия, пред "Капитал"

20 апр 2018, 3057 прочитания

От стартъп до хостинг лидер за 13 години От стартъп до хостинг лидер за 13 години

Съоснователите на "СуперХостинг.бг" Любомир Русанов и Методи Дреновски

13 апр 2018, 3181 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (23 - 29 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16-22 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Конкурсите като скрити възможности за кариерно развитие

Или защо е важно да участвате в подобни инициативи и как да ги използвате максимално в своя полза

Стажове, стипендии, конкурси (10-15 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (2 - 8 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Женя Лазарова: Нуждата от усъвършенстване на рекламното съдържание става все по-голяма

Изпълнителният директор на Neuroeconomics Labs пред "Капитал"

Инфлацията скача, лихвите не

Трети пореден месец цените на стоки и услуги са нагоре. А това изяжда и без това падащата доходност на инвестициите

Спортът - от телевизора към браузъра

Големите технологични компании навлизат в бизнеса с разпространение на спортно съдържаниe

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: Akrogiali

Нов гръцки ресторант в София

Труд и творчество

Как испанският архитект Хоакин Вакеро Паласиос превръща ВЕЦ-ове в арт пространства с грижа за работниците

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 16

Капитал

Брой 16 // 21.04.2018 Прочетете
Капитал PRO, Германската Mecalit инвестира 2 млн. евро в завода си в Пловдив, други две български компании също се разрастват

Емисия

DAILY @7AM // 23.04.2018 Прочетете