С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 дек 2017, 11:51, 7490 прочитания

Любомир Чолаков: Технологиите значително ускоряват бизнеса на клиентите ни

Управляващият директор на Isobar Commerce Bulgaria пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Любомир Чолаков е управляващ директор на Isobar Commerce Bulgaria. Компанията е част от групата на Dentsu Aegis Network, след като тя в средата на 2015 г. придоби компанията за решения за електронна търговия eCommera.


Как се променя бизнесът ви с навлизането на новите технологии?
- Ние сме компания, която се движи от технологиите, затова виждаме по-скоро как те променят бизнеса на нашите клиенти. Това, което правим, са проекти за електронна търговия на глобални брандове, сред които adidas, Clarins, Disney, Asda поделението на Walmart във Великобритания, и това, което виждаме, е колко много технологиите ускоряват техния бизнес. Значението на всеки елемент от технологичното изграждане на сайтовете им за електронна търговия, който довежда до увеличение на продажбите. Основните фактори са промяна на интерфейса на платформите и как през тях комуникираме с различните брандове, независимо дали ще достигаме до потребителите през мобилни устройства, през гласови асистенти и др. А от гледна точка на технологиите, внедрени в платформите, основно гледаме техните възможности за добавяне на изкуствен интелект, на системи за препоръка на продукти, така че да имат добавена стойност за клиентите и да сближават брандовете с техните потребителите и да съкращават времето за реализация на транзакцията.



Бихте ли дали пример за това как технологиите помагат за увеличаване на продажбите или последващи активности на сайтовете на клиентите ви?
- Има много възможности, които различните брандове използват. В нашата практика виждаме различни примери. Например миналата година започнахме проект с Asda и техния бранд George.com, който имаше за цел да оптимизира скоростта на зареждане на мобилния им сайт. Видяхме как намаляването на скоростта с около 2-3 секунди увеличава конверсиите с 2-3%, което в рамките на пазара във Великобритания води до над 40 млн. паунда годишно допълнителни продажби за съответния бранд. Тенденциите основно са към съкращаване на времето за реализация на транзакциите. Това може да се случи също и през чатботове или гласови асистенти.



Как се отрази навличането на новите технологии върху клиентите ви и с какви предизвикателства се сблъсквате?
- Ние влязохме на пазара заедно с технологиите. Това, което виждаме през миналата година в бранд като adidas например, е растеж от над 60% на онлайн бизнеса им само за една година, което е огромен ръст спрямо обема на компанията. В България се правят техните сайтове за електронна търговия за повече от 40 страни. Проблемите, които това създава за нас, са, че и нашият растеж трябва да отговори на техния, а на пазара на труда, особено за хора с технологичен профил, тук не е много лесно. Запазването на устойчив на растеж е сред големите предизвикателства за нас.

Какви са прогнозите ви за бизнеса ви и сектора през следващата година?
- Прогнозите ми са за растеж. Трябва да вземем предвид и Brexit, защото по-голямата част от клиентите ни имат сериозно присъствие на британския онлайн пазар, който е най-големият в Европа, и това може да постави някои предизвикателства пред нас към края на следващата година. От друга страна, стои и предизвикателството Amazon и ефектът му върху всеки един бранд. Стоките, които Amazon произвеждат, сериозно конкурират големите брандове.

Виждаме, че някои компании, като например Nike, сключиха стратегическо партньорство с Amazon за продажбата на стоките им през платформата. Adidas обаче предпочитат да запазят своята идентичност и да вложат сили и скорост в онлайн продажбите си. Всяка компания търси своя път за по-добър бизнес.

Интервюто взе Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Ценностите зад PR бизнеса Ценностите зад PR бизнеса

Мария Гергова-Бенгтссон, собственичка и управляващ директор на PR агенцията United Partners, пред "Капитал"

8 фев 2019, 3103 прочитания

Ненко Трифонов: Планираме около 1 млн. лева инвестиции в животновъдната ферма 3 Ненко Трифонов: Планираме около 1 млн. лева инвестиции в животновъдната ферма

Носителят на отличието "Млад фермер на 2018" на фондация "Еврика" пред "Капитал"

5 фев 2019, 5388 прочитания

24 часа 7 дни

15 фев 2019, 5691 прочитания

15 фев 2019, 3222 прочитания

15 фев 2019, 3052 прочитания

15 фев 2019, 2913 прочитания

15 фев 2019, 2044 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Женя Лазарова: Нуждата от усъвършенстване на рекламното съдържание става все по-голяма

Изпълнителният директор на Neuroeconomics Labs пред "Капитал"

Жилищен живот за терена на безалкохолния завод в София

Пловдивската фирма за метали "Хъс" строи комплекс върху 50 дка до Ловния парк в София

Тихият монопол в София продължава

Три различни поръчки, финансирани с пари от ЕС, за над 1200 информационни табла по софийските спирки са дадени на свързани фирми

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за цената

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Отрова в руската салата

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.02.2019 Прочетете