С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 дек 2017, 11:51, 6116 прочитания

Любомир Чолаков: Технологиите значително ускоряват бизнеса на клиентите ни

Управляващият директор на Isobar Commerce Bulgaria пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Добрата година на най-големите дигитални агенции

Компаниите в ТОП 20 отчитат ръст в приходите от над 28%, достигайки 35.5 млн. лв. за 2016 г.

7 дек 2017

Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

3 ное 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Любомир Чолаков е управляващ директор на Isobar Commerce Bulgaria. Компанията е част от групата на Dentsu Aegis Network, след като тя в средата на 2015 г. придоби компанията за решения за електронна търговия eCommera.

Как се променя бизнесът ви с навлизането на новите технологии?
- Ние сме компания, която се движи от технологиите, затова виждаме по-скоро как те променят бизнеса на нашите клиенти. Това, което правим, са проекти за електронна търговия на глобални брандове, сред които adidas, Clarins, Disney, Asda поделението на Walmart във Великобритания, и това, което виждаме, е колко много технологиите ускоряват техния бизнес. Значението на всеки елемент от технологичното изграждане на сайтовете им за електронна търговия, който довежда до увеличение на продажбите. Основните фактори са промяна на интерфейса на платформите и как през тях комуникираме с различните брандове, независимо дали ще достигаме до потребителите през мобилни устройства, през гласови асистенти и др. А от гледна точка на технологиите, внедрени в платформите, основно гледаме техните възможности за добавяне на изкуствен интелект, на системи за препоръка на продукти, така че да имат добавена стойност за клиентите и да сближават брандовете с техните потребителите и да съкращават времето за реализация на транзакцията.



Бихте ли дали пример за това как технологиите помагат за увеличаване на продажбите или последващи активности на сайтовете на клиентите ви?
- Има много възможности, които различните брандове използват. В нашата практика виждаме различни примери. Например миналата година започнахме проект с Asda и техния бранд George.com, който имаше за цел да оптимизира скоростта на зареждане на мобилния им сайт. Видяхме как намаляването на скоростта с около 2-3 секунди увеличава конверсиите с 2-3%, което в рамките на пазара във Великобритания води до над 40 млн. паунда годишно допълнителни продажби за съответния бранд. Тенденциите основно са към съкращаване на времето за реализация на транзакциите. Това може да се случи също и през чатботове или гласови асистенти.



Как се отрази навличането на новите технологии върху клиентите ви и с какви предизвикателства се сблъсквате?
- Ние влязохме на пазара заедно с технологиите. Това, което виждаме през миналата година в бранд като adidas например, е растеж от над 60% на онлайн бизнеса им само за една година, което е огромен ръст спрямо обема на компанията. В България се правят техните сайтове за електронна търговия за повече от 40 страни. Проблемите, които това създава за нас, са, че и нашият растеж трябва да отговори на техния, а на пазара на труда, особено за хора с технологичен профил, тук не е много лесно. Запазването на устойчив на растеж е сред големите предизвикателства за нас.

Какви са прогнозите ви за бизнеса ви и сектора през следващата година?
- Прогнозите ми са за растеж. Трябва да вземем предвид и Brexit, защото по-голямата част от клиентите ни имат сериозно присъствие на британския онлайн пазар, който е най-големият в Европа, и това може да постави някои предизвикателства пред нас към края на следващата година. От друга страна, стои и предизвикателството Amazon и ефектът му върху всеки един бранд. Стоките, които Amazon произвеждат, сериозно конкурират големите брандове.

Виждаме, че някои компании, като например Nike, сключиха стратегическо партньорство с Amazon за продажбата на стоките им през платформата. Adidas обаче предпочитат да запазят своята идентичност и да вложат сили и скорост в онлайн продажбите си. Всяка компания търси своя път за по-добър бизнес.

Интервюто взе Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Създателят на брандове от Шумен 6 Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

22 юни 2018, 33558 прочитания

Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

16 юни 2018, 2593 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

Стажове, стипендии, конкурси (9 - 15 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (25 юни - 1 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Женя Лазарова: Нуждата от усъвършенстване на рекламното съдържание става все по-голяма

Изпълнителният директор на Neuroeconomics Labs пред "Капитал"

Летище в предконцесионно броене

Есента държавата ще преброи инвеститорите, които искат концесията на летище София. Неофициално имена на желаещи вече се появиха

Голямото доплащане за здраве

Или какви идеи за реформи в модела на финансиране обмислят управляващите

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Въведение в софийското улично изкуство

По следите на "артисти, райтъри и вандали"

С бъклица и плам

Българските традиции са основно вдъхновение за лондонската марка Chopova Lowena

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 14.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Как и защо изчезва приватизаторът на "Булгартабак"; храните, горивата и хотелите вдигат инфлацията

Емисия

DAILY @7AM // 17.07.2018 Прочетете