С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 дек 2017, 16:20, 5551 прочитания

Женя Лазарова: Нуждата от усъвършенстване на рекламното съдържание става все по-голяма

Изпълнителният директор на Neuroeconomics Labs пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Михаела Лашова: Офис сградите стават все по-модерни и все по-умни

Управляващият партньор в консултантската компания Forton пред "Капитал"

29 дек 2017

Руслан Папазян: За В2В индустриите голямата промяна е в маркетинга

Управителят на "Трелеборг сийлинг солюшънс България" пред "Капитал"

29 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Женя Лазарова е изпълнителен директор на Neuroeconomics Labs, първата лаборатория в България, която прилага принципите на поведенческата и невроикономиката за целите на бизнеса.


С какво се занимава Neuroeconomics Labs?

Neuroeconomics Labs е една от първите фирми на българския пазар, които се занимават с биометрично тестване и оптимизация на продуктов дизайн, продуктови опаковки, дигитално съдържание, реклами. Тази технология се използва доста широко вече на Запад. Аз съм завършила в Оксфорд, където правих докторат по психология, ползвайки тези технологии, и станах свидетел на тяхното много бързо развитие и навлизане в практическата работа на бизнеса в Англия. Донесох това ноу-хау в България и създадох тази лаборатория, за да мога да помагам на българските бизнеси, които искат да инвестират в иновации и продуктово развитие.

Какъв продукт предлагате на клиентите си?



Един типичен казус, с който помагаме на наши клиенти в тяхната работа, е избор на рекламна агенция. При нас идват големи рекламодатели, които имат две или три рекламни концепции, от които искат да изберат печелившата и да създадат на нейна база рекламна кампания. В нашата лаборатория можем да тестваме реакцията на потребителя в реално време, докато той гледа това рекламно изображение. Можем да запишем и анализираме реакции от типа на въодушевление, интерес, раздразнение, дали има по-задълбочена умствена обработка на определен текст. В същото време с апаратура за проследяване на погледа можем да кажем кои елементи са били забелязани и кои не са. Дали на това изображение погледа се насочва към ключови елементи като логото и слогана на кампанията. По този начин обективно можем да кажем кое от изображенията е по-ефективно и би продавало по-добре.

Какви са предимствата на тази технология пред други методи за проследяване на потребителските реакции?

Често ми задават този въпрос и дори сме правили паралелни тестове с по-остарелите методи - фокус групи, интервюта, разказвателни методи, които често се използват, ако се търси по-скоро качествена, субективна информация. Аз най-често го обяснявам по този начин - фокус групата е, ако искате да знаете какво клиентът казва за вашия продукт. Ако искате за знаете какво наистина мисли и чувства за вашия продукт, тогава трябва да се подходи по по-обективен начин.

Тъй като голяма част от процесите, които се случват в нашия ум, когато видим един нов продукт или реклама, са подсъзнателни, потребителят не си дава сметка за това какво е забелязал, както точно му е харесало и защо. Това са точно типът въпроси, на които трябва да отговори една фокус група. А когато се изисква задължително отговор, хората запълват липсата на информация и спомен с неща, които си спомнят от други преживявания. А и често се подвеждат от мнението на други хора в групата, особено ако има по-доминантни участници.

Така че информацията, получена от фокус групата, на практика се различава всеки път. Ако същите хора ги попитате на следващия ден, може да се окаже, че мнението им е съвсем различно. С нашата технология десет пъти да измерим реакцията на потребителя, десет пъти тя ще бъде една и съща, защото измерваме обективни сензорни процеси.

В кои сектори може да се приложи технологията?

Във всички сектори може да се приложи. Тя е изключително широко разпространена вече. Дадох пример с реклама, защото това е по-масов тип съдържание, което е достъпно. Често я използваме за тестване на продуктови опаковки и може да се тества в реална среда, в магазини. Може да се използва за разположението на продукти в търговски обект. Има приложение в модния и продуктовия дизайн. Работим с електронни търговци, клиенти, които искат да разберат дали потребителите се затрудняват с навигацията в техния магазин, дали бутоните са на забележими места. Има безброй приложения.

Как технологиите и интернет променят вашия бизнес?

Развитието на дигиталните технологии, на социалните мрежи и на wearable технологиите (продукти, които хората носят по себе си, "носими технологии" - бел. ред.) всъщност правят нашия бизнес възможен. От една страна, навлизането на социалните мрежи толкова широко прави потребителите изключително вокални - когато има нещо, което им харесва, всички разбират за това. Съответно, когато има нещо, което не им харесва, по същия начин могат да достигнат до хиляди потребители и може да се получи много голяма вълна, която е кризисна за репутацията на бизнеса. Затова нуждата от усъвършенстване на продуктите, на рекламното съдържание става все по-голяма. А от друга страна, wearable технологиите, които последните пет години се развиха с много бързи темпове, позволяват на нашата технология да е удобна и комфортна.

С какви проблеми се сблъсквате и как ги решавате?

Много е типично за България, че ние сме сравнително консервативни към новите технологии и иновациите като цяло. И като че ли в България достигат малко по-късно, не сме сред тези, които внедряват първи новостите. Но в момента, в който дойдат, навлязат и се уверим, че има полза от тях, българите имаме много добър усет към устойчивите иновации, които ще се задържат и които не са просто последният писък на модата. И всъщност клиентите започват много бързо да наваксват, започват да са много информирани по темата, интересуват се и търсят най-добрия продукт. Това означава, че ние непрекъснато трябва да се адаптираме към всяка нова иновация и в нашия сектор, ние самите да създаваме знания. Правим проучвания, които представяме на световни форуми, и създаваме знания и ноу-хау в компанията. Както казват, най-добрият начин да предвидиш бъдещето е да го създадеш. Така че ние активно участваме в това.

Какво очаквате за сектора и бизнеса си през следващите години?

Очакванията ми за следващите няколко години са, че дигитализацията ще продължи с все по-бързи темпове и ще навлезе и в тежките сектори на икономиката, които засега са по-устойчиви на тези тенденции. Очаквам, че все повече диалогът с крайните потребители ще се случва в дигиталната среда, в социалните мрежи. И ще има все по-голяма необходимост продуктите, рекламното съдържание и продуктовите опаковки да бъдат усъвършенствани, по-икономични, по-ефективни и по-оптимизирани. Така че очаквам все повече бизнеси във все повече сфери да имат необходимост от услуги като нашите.

Интервюто взе Лилия Игнатова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Ладислав Бартоничек: Плановете на PPF тук са дългосрочни 2 Ладислав Бартоничек: Плановете на PPF тук са дългосрочни

Акционерът и отговарящ за телекомуникационния сектор в чешката PPF, която купи "Теленор България", пред "Капитал"

31 авг 2018, 28753 прочитания

Италианският инженер, който стана български мениджър Италианският инженер, който стана български мениджър

Алесандро Салерно, мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB

24 авг 2018, 29280 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Руслан Папазян: За В2В индустриите голямата промяна е в маркетинга

Управителят на "Трелеборг сийлинг солюшънс България" пред "Капитал"

Следващата трагедия в Сирия

Офанзивата в Идлиб може да има ужасяваща цена с 3 млн. души, които няма къде да отидат

Финансова грамотност за нашите деца

Все повече инциативи обучават ученици и подрастващи за важността на парите, инвестициите и семейния бюджет

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Мястото"

Ироничен трилър за границите на ежедневните желания

Книга: Уилям Фокнър - "Докато лежах и умирах"

Една от класиките на американската литература се появява за първи път на български език

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Парламентът смени тримата министри, Турция ще реже бюджетни разходи

Емисия

DAILY @7PM // 20.09.2018 Прочетете