С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 дек 2017, 12:35, 5686 прочитания

Михаела Лашова: Офис сградите стават все по-модерни и все по-умни

Управляващият партньор в консултантската компания Forton пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Тихомир Маринов: Има много възможности да помогнем на инвеститорите чрез технологиите

Управителят на консултантската фирма за строителство EXE Construction пред "Капитал"

29 дек 2017

Женя Лазарова: Нуждата от усъвършенстване на рекламното съдържание става все по-голяма

Изпълнителният директор на Neuroeconomics Labs пред "Капитал"

28 дек 2017

Даниела Петкова: Доходността на пенсионните фондове през тази година е впечатляваща

Председателят на управителния съвет на пенсионно-осигурителна компания "Доверие" пред "Капитал"

21 дек 2017

Константин Шаламанов: Интернет помага и нашият традиционен бранш да расте

Председателят на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена" пред "Капитал"

20 дек 2017

Зоран Арсовски: Опитваме се да мислим като стартъп предприемачи

Директорът "Дигитален маркетинг" в Progress пред "Капитал"

19 дек 2017

Александър Дрангажов: Промените създават възможности за развитие

Основателят и изпълнителен директор на технологичната компания Questers пред "Капитал"

19 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Михаела Лашова е управляващ партньор в консултантската компания за бизнес имоти Forton, част от холдинга за недвижими имоти AG Capital. "Фортън" е и стратегически партньор на международната Cushman & Wakefield в България. Услугите, които предлага компанията включват изготвяне на пазарни проучвания, инвестиционни сделки молове, офис сгради, както и управление на тези активи и съдействие при изграждането на бизнес имоти.

Как се променя вашият бизнес през последните години?

- Започнахме един доста амбициозен проект преди две години, който си представяхме, че може да се случи overnight (бел.авт. - за една нощ). За съжаление не се случва точно така, особено в дигитализирането, в промяната на начина на работа, промяната на изградените навици и процеси в една компания. Затова в последните две години плавно, с бавни стъпки вървим напред. Успяхме да внедрим една уеб базирана документна система, а в момента минаваме на следващия етап, който ще бъде уеб базиран портал за нашите клиенти, както и за нашите служители. Общо взето, голяма част от процесите, които извършваме в момента механично с информация, която се намира на различни места, ще бъде организирана, автоматизирана и достъпна за всички.


Какви са основните тенденции в сектора?



- Нашият сектор не може да се предпази или да избегне дигитализирането като цяло. От една страна, това силно влияе върху потребителските навици, от гледна точка на онлайн пазаруването. От друга страна, моловете се променят в резултат на тази тенденция – вече моловете са място за срещи и забавления по-скоро, отколкото място за пазаруване. Има много различни начини и модели за пазаруване, които са общодостъпни.

Офис сградите стават все по-модерни, все по-умни. Повечето нови офис сгради са зелени, в тях има PMS системи, които управляват умно и оптимизират ресурсите на сградата, т.е. това са едни тенденции, вече навлезли на нашия пазар и които продължават да се развиват.

С какви проблеми се сблъсква вашият бизнес и как ги решавате?

- Един от големите проблеми на нашия бизнес е информацията. За съжаление в България тя все още не е достатъчно дигитализирана, въпреки че бизнесът е go digital (бел.авт.- да се дигитализираме), някак си държавните институции все още оперират офлайн – на различни бланки, брошури и т.н. Това е голям проблем, защото за международните инвеститори достъпът до информация е от изключителна важност, достоверността на тази информация е от изключителна важност и фактите, когато не са достатъчно прозрачни, могат да бъдат интерпретирани по различен начин, което създава едно объркване сред тези инвеститори. Те не могат ясно и прозрачно да разберат какъв е нашият пазар, какви са наемните нива, какви са продажните цени, докато в по-развитите държави това е изключително прозрачен процес – тази информация е общодостъпна, тя е обществена и това дава един комфорт и сигурност на инвеститорите, че знаят реално в какво се забъркват.

Какво очаквате за сектора и бизнеса си през 2018 г.?

- Ние като компания планираме да инвестираме в една софтуерна система, която ще предоставя уеб базирана платформа на нашите клиенти и те ще имат възможност да работят в една и съща среда, както служителите на "Фортън". Вместо да си разменят информация по имейли, вместо да чакат справки или доклади, те ще могат да го правят всичко това в реално време. Това би улеснило значително нашата работа от гледна точка автоматизация на процеси, оптимизиране на ресурси. Разбира се, човешкият фактор не може да бъде заменен и само подобен тип автоматизации биха могли да бъдат заменени, но всяка сделка в нашия бизнес се характеризира с индивидуалност и качествата и човешкият фактор в крайна сметка винаги ще останат приоритети и от значение както за компанията, така и за нашите клиенти.

Интервюто взе Елиана Михайлова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Създателят на брандове от Шумен 6 Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

22 юни 2018, 32678 прочитания

Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

16 юни 2018, 2575 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

Стажове, стипендии, конкурси (9 - 15 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (25 юни - 1 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Next Level: Нашите връстници не преследват възможностите, а по-скоро чакат те да дойдат при тях

Носителите на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт", разказват откъде идва вдъхновението за техния проект Next Level

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

Хапка вкусно и полезно

Константин и Сана Драгови произвеждат сурови десети, като предлагат здравословна алтернатива на познати вкусове

Сбогом, туризъм през август!

Продължителността на туристическия сезон ще намалява в Южна Европа и ще се увеличава в Северна.

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

С бъклица и плам

Българските традиции са основно вдъхновение за лондонската марка Chopova Lowena

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 14.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 15.07.2018 Прочетете