С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 дек 2017, 12:35, 6712 прочитания

Михаела Лашова: Офис сградите стават все по-модерни и все по-умни

Управляващият партньор в консултантската компания Forton пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Михаела Лашова е управляващ партньор в консултантската компания за бизнес имоти Forton, част от холдинга за недвижими имоти AG Capital. "Фортън" е и стратегически партньор на международната Cushman & Wakefield в България. Услугите, които предлага компанията включват изготвяне на пазарни проучвания, инвестиционни сделки молове, офис сгради, както и управление на тези активи и съдействие при изграждането на бизнес имоти.


Как се променя вашият бизнес през последните години?

- Започнахме един доста амбициозен проект преди две години, който си представяхме, че може да се случи overnight (бел.авт. - за една нощ). За съжаление не се случва точно така, особено в дигитализирането, в промяната на начина на работа, промяната на изградените навици и процеси в една компания. Затова в последните две години плавно, с бавни стъпки вървим напред. Успяхме да внедрим една уеб базирана документна система, а в момента минаваме на следващия етап, който ще бъде уеб базиран портал за нашите клиенти, както и за нашите служители. Общо взето, голяма част от процесите, които извършваме в момента механично с информация, която се намира на различни места, ще бъде организирана, автоматизирана и достъпна за всички.


Какви са основните тенденции в сектора?



- Нашият сектор не може да се предпази или да избегне дигитализирането като цяло. От една страна, това силно влияе върху потребителските навици, от гледна точка на онлайн пазаруването. От друга страна, моловете се променят в резултат на тази тенденция – вече моловете са място за срещи и забавления по-скоро, отколкото място за пазаруване. Има много различни начини и модели за пазаруване, които са общодостъпни.

Офис сградите стават все по-модерни, все по-умни. Повечето нови офис сгради са зелени, в тях има PMS системи, които управляват умно и оптимизират ресурсите на сградата, т.е. това са едни тенденции, вече навлезли на нашия пазар и които продължават да се развиват.

С какви проблеми се сблъсква вашият бизнес и как ги решавате?

- Един от големите проблеми на нашия бизнес е информацията. За съжаление в България тя все още не е достатъчно дигитализирана, въпреки че бизнесът е go digital (бел.авт.- да се дигитализираме), някак си държавните институции все още оперират офлайн – на различни бланки, брошури и т.н. Това е голям проблем, защото за международните инвеститори достъпът до информация е от изключителна важност, достоверността на тази информация е от изключителна важност и фактите, когато не са достатъчно прозрачни, могат да бъдат интерпретирани по различен начин, което създава едно объркване сред тези инвеститори. Те не могат ясно и прозрачно да разберат какъв е нашият пазар, какви са наемните нива, какви са продажните цени, докато в по-развитите държави това е изключително прозрачен процес – тази информация е общодостъпна, тя е обществена и това дава един комфорт и сигурност на инвеститорите, че знаят реално в какво се забъркват.

Какво очаквате за сектора и бизнеса си през 2018 г.?

- Ние като компания планираме да инвестираме в една софтуерна система, която ще предоставя уеб базирана платформа на нашите клиенти и те ще имат възможност да работят в една и съща среда, както служителите на "Фортън". Вместо да си разменят информация по имейли, вместо да чакат справки или доклади, те ще могат да го правят всичко това в реално време. Това би улеснило значително нашата работа от гледна точка автоматизация на процеси, оптимизиране на ресурси. Разбира се, човешкият фактор не може да бъде заменен и само подобен тип автоматизации биха могли да бъдат заменени, но всяка сделка в нашия бизнес се характеризира с индивидуалност и качествата и човешкият фактор в крайна сметка винаги ще останат приоритети и от значение както за компанията, така и за нашите клиенти.

Интервюто взе Елиана Михайлова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Шандор Чани, OTP Bank: Оглеждам възможности за инвестиране в България Шандор Чани, OTP Bank: Оглеждам възможности за инвестиране в България

Унгарският предприемач се интересува от бизнес извън банковия и в България

16 яну 2019, 2883 прочитания

Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения Офир Ейял: Viber e лидер в България, макар потребителите да използват едновременно и други приложения

Главният оперативен директор на Viber пред "Капитал"

15 яну 2019, 1854 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

Краят на "Булгартабак"

За седем години контролираният от Делян Пеевски холдинг затвори всички производства, а държавата не вижда проблем

Загърни се с "Шевица"

Шаловете на Гергана Станкова се продават в Цюрих, Прага, Лил, Москва, Лос Анджелис, Мелбърн

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кино: "Приказка за Астрид"

С проникновение и стил за ранните години на Астрид Линдгрен

Книга: Тара Съливан - "Златното момче"

Дебютният роман на американската писателка ни представя историята на дете-албинос в Африка

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.01.2019 Прочетете