С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
1 29 дек 2017, 10:05, 6193 прочитания

Руслан Папазян: За В2В индустриите голямата промяна е в маркетинга

Управителят на "Трелеборг сийлинг солюшънс България" пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Професия: B2B маркетинг специалист

За професията разказва Ромина Николова, мениджър "Маркетинг и комуникации" в "Trelleborg България"

21 май 2018

Професия: Специалист по проектен инженеринг и продажби

За професията разказва Васил Василев, специалист "Проектен инженеринг и продажби" в "Trelleborg България"

14 май 2018

Тихомир Маринов: Има много възможности да помогнем на инвеститорите чрез технологиите

Управителят на консултантската фирма за строителство EXE Construction пред "Капитал"

29 дек 2017

Женя Лазарова: Нуждата от усъвършенстване на рекламното съдържание става все по-голяма

Изпълнителният директор на Neuroeconomics Labs пред "Капитал"

28 дек 2017

Руслан Папазян: Контактът с новите поколения помага да следиш пулса на нещата около теб

Фундаменталните принципа за успех са свързани със знания и умения и желание за развитието им, изграждане на умения за комуникация и доверие с колеги и партньори, следването на морални принципи, казва ипзълнителният директор на "Trelleborg България" и финалист в Next Generation 2011

22 май 2017

Trelleborg отваря втората си бизнес програма за студенти

Крайният срок за кандидатстване е 27 март, а обучението започва в началото на април

13 мар 2016

Шведската Trelleborg придобива завода в Перник за силиконови изделия

Приходите на предприятието от години са с двуцифрен ръст. Планира се и трети цех

13 апр 2015

Силиконовата долина в Перник

Производителят на уплътнения "ТСС Силкотех България" е увеличил оборота си с 54% през 2013 г.

8 апр 2014
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Руслан Папазян е управител на "Трелеборг сийлинг солюшънс България" - търговска компания на шведската индустриална група Trelleborg, която предлага високотехнологични полимерни решения за сектори като самолетостроене, автомобилостроене, тежко машиностроене, медицинска техника, възобновяеми източници и др. Групата е собственик и на производствено предприятие в страната - "Трелеборг сийлинг солюшънс Перник", което придоби окончателно преди две години.


Как технологиите и интернет променят вашия бизнес?

- В България Trelleborg е добре представена. Много интересно за нас е, че комбинираме както търговска дейност, така и производствена. В Перник имаме производство на много високотехнологични компоненти за медицинска техника, автомобилна техника и т.н. От България също така управляваме 63 пазара в цяла Югоизточна Европа, Близкия изток и Източна Африка. Бих казал, че сме технологична компания, В2В компания, т.е. ние по-скоро искаме да променяме технологиите, не се чувстваме като част от променените от технологиите. Но смятаме, че със сигурност има няколко силни тенденции, които променят общата индустриална среда. В компания като Trelleborg има три активности, които са засегнати от тези нови технологии - маркетинг, производство и самото развитие на продукти.





Ако говорим за производство, въвеждането на нови технологии е тренд от много дълго време. Новите технологии по принцип целят повишаване на ефективността, едно производствено предприятие естествено ще иска да си повишава ефективността, така че тези технологии са наложени от дълго време. Няма нещо, което е значително различно или променено нито в Trelleborg, нито в повечето водещи индустриални компании, когато става въпрос за технологии. Да, наистина, в момента става много по-интерактивно, много по-видимо. Дигиталните технологии позволяват изключително детайлна видимост на процеса - във всеки един момент човек знае къде какво се случва, кога ще приключи. Така планирането става много видимо. То се пренася и към клиентите, те стават много информирани по отношение на това какво се случва с техните продукти. Но това е една бавна тенденция, която върви от десетилетия.

Когато става въпрос за създаването на продукти, също смятам, че има един постепенен процес на по-интензивно включване на дигиталните технологии. Отново, това е естествена сфера за дигиталните технологии да са включени в създаването на продуктите - правенето на модели, симулирането на продуктите, тестването на продуктите в дигитална среда, не във физическа. Дори в момента има тенденция да се прави дигитално тестване на целия производствен процес, да имаш дигитално копие на производственото предприятие, в което да сложиш продукта и да оптимизираш производството му само с дигитални модели. Това е съвременна тенденция, но отново, това не е значителна промяна, а постепенна.

Но когато става въпрос за маркетинг, за В2В индустриите маркетингът наистина се промени. Докато силно изразен беше push marketing, в смисъл екипът разказва предимства, технологии на определен продукт или решение, в момента се търси по-скоро pull marketing, т.е. голяма експозиция на информация, разпространяване на информация по много канали, дигитални, социални медии. Самият факт, че индустриални компании започват да участват в социални медии, и то много активно, с план и със стратегия, за тях според мен е една огромна промяна. Мога да обобщя за технологичните компании, че технологията ги прави по-човешки, т.е. те наистина започват да обръщат много силно внимание на екипа, на нуждите на партньора, клиента, и то на ниво наистина персонално. Така че това е голяма промяна.

Иначе смятам, че наистина в момента има едно предизвикателство за бизнес моделите, когато става дума за дигитални възможности. Изчислителната техника вече е силно развита, преди тя беше някакъв тип спирачка. Данните също са налични. И алгоритмите, които са базата за т.нар. изкуствен интелект, включването на дигиталните технологии за развиване на изкуствен интелект и на нови методи за управление на данни или продукти, тези алгоритми за изкуствен интелект също са много развити. Това ми напомня, връщайки се 12 години назад, когато все още бях част от академията в Стокхолм, че тогава имаше едно направление, бих казал революционно настроени екипи за развитие на продукти, които работеха с невронни мрежи (neural networks). Тогава ние всички, които бяхме класически, академично настроени, смятахме, че това е някакъв повей на вятъра, който ще отмине. Neural networks е всъщност алгоритмичната база, която се ползва за изкуствен интелект в момент. За щастие може би не сме били прави, като сме смятали, че е временно.

Какви са основните тенденции във вашия сектор?

- Тенденциите, свързани с дигитализация, са, че се изисква повече интелигентност, каквото и да правиш. Когато става въпрос за продукт, повече интелигентност значи да се включат сензори, материали, които се променят в зависимост от условията. Например за Trelleborg като производител на решения, свързани с материалите, имаме материали, които в зависимост от температурата променят свойствата си, в зависимост от средата променят свойствата си и могат да променят цвета си, ако е необходимо. Има много интелигентна свързаност, включват се сензори, така че да могат да се следят параметрите на продукта, да се знае останалият живот, състоянието на продукта. Това са развития, които се случват в последно време и наистина са свързани с дигитализацията.

Как се променя вашата компания, как реагирате на новостите?

- Със сигурност някои неща се опитваме да ги променяме, но, разбира се, ние не сме дигитална компания, ние сме по-скоро в някаква степен класически представител на индустриална компания. Онова, което смятам, че наистина се е променило, е маркетингът, връщам се на него. Смятам, че там наистина има промяна по отношение на начина, по който се комуникира, на каналите, по които се комуникира, дали ще са уеб базирани приложения, дали ще е социална медиа. Това, което също много се промени, е начинът, по който визуализираме и тестваме нещата. В момента имаме доста голямо количество приложения за мобилни телефони, може би вече са десетки - за тестов дизайн на продуктите, за съвместимост на материали и т.н. Един от най-големите ни "хитове" - конвертор на всякакви единици, даже е с над 1 млн. сваляния, което очевидно не е нашият основен бизнес, но това е начинът, по който ние комуникираме и начинът, по който визуализираме продукти и решения. В момента имаме посещения в заводите ни с виртуална реалност. Така че комуникацията наистина се е променила. По отношение на производството със сигурност използваме последните тенденции, роботизация. Ако може би преди 10 години е бил необходим един оператор за всяка машина, в момента е един оператор на осем машини, което е възможно благодарение на роботизация, на автоматизация на процеса. Така че смятам, че основната промяна е комуникацията. Фактът, че я има и начинът, по който я правим.

С какви проблеми се сблъсквате и как ги решавате?

- Това, което наистина е интересно предизвикателство пред нас, е т.нар. e-mobility като сфера. Има много неща, които правим, свързани с електромобилността като обща зона за развитие на продукти и решения за тях. Проблемът за компания като Trelleborg, която работи с материали, е, че има много ограничено знание по отношение на дълготрайността на решенията. Тоест, ако съвременната автомобилна промишленост се базира на десетилетия опит с решения, с дълготрайността на тези решения, в електроприложенията това знание и опит липсва и за нас това е интересно предизвикателство. Също така смятам, че се търсят по-интегрирани решения при комуникацията с клиента. Ако допреди 5 или 10 години е имало отделни продукти, сега е необходима интеграция на тези продукти, така че да има един фокус върху проблема, върху клиента. В момента колегите работят с по два екрана, те са като трейдъри, с поне 7-8 приложения едновременно. И не говоря само за инженеринг колеги, говоря за колегите, които работят с клиенти. Така че има много приложения в момента и смятам, че тяхната интеграция е добър потенциал и предизвикателство.

Какво очаквате за сектора и бизнеса си през 2018 г.?

- Специално за Trelleborg мога да коментирам, че отчетът на групата за третото тримесечие беше много положителен. Виждаме широко възстановяване на индустриалната дейност в световен мащаб, което е положително. Доскоро виждахме по-скоро развитие в отделни пазари - дали Америка, Европа или Азия. В момента има широко развитие на всички континенти, което е положително и смятам, че и статистиката в България потвърждава тази тенденция. И тъй като ние оперираме на 63 пазара, т.е. дейността в България е зависима от доста пазари, мога да потвърдя, че този доклад отразява това, което ние виждаме. България, смятам, се развива положително по отношение на експортен бизнес, свързан с индустрия. Предизвикателство през 2018 г. ще е задържане и увеличаване на капацитета. Не е тайна, че винаги е относително трудно да се намерят добри нови членове на екипите, но това е стандартен проблем, със сигурност не сме първите, които го виждат. Решението в повечето случаи за индустриалните компании е да търсят ефективност чрез автоматизация, чрез роботизация. Относително ниските лихви на заемите правят това сравнително лесно, т.е. да се правят капиталови инвестиции, които ще повишат капацитета на предприятието, без да е необходимо да се развива екипът. Но смятам, че увеличаването на екипа все още ще е интересно предизвикателство и занапред. През 2018 г. мисля, че доста от индустриалните компании ще търсят такова развитие, паралелно с капиталови инвестиции. Ние също.

Интервюто взе Иглика Филипова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

16 юни 2018, 1711 прочитания

Лидер на глобално и местно ниво Лидер на глобално и местно ниво

Генералният мениджър на "Рено Нисан България" Рено Пирел пред "Капитал"

15 юни 2018, 1428 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Тихомир Маринов: Има много възможности да помогнем на инвеститорите чрез технологиите

Управителят на консултантската фирма за строителство EXE Construction пред "Капитал"

Ужилването "Корал"

Потвърденото от няколко места наличие на дюни в обхвата на проекта за мащабен комплекс зад плажа на бившия къмпинг създава сериозни проблеми за инвеститора

На сигурен пристан

Руската икономика няма да усети позитивите от мондиала заради размера си

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 16.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Как се е развивал телеком секторът през 2017 г., севлиевската мебелна фабрика "Паралел" инвестира 20 млн. лв.

Емисия

DAILY @7AM // 20.06.2018 Прочетете