С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 яну 2018, 13:33, 3774 прочитания

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Спиди" преговаря да купи "Рапидо" за между 6 и 12 млн. евро

Сделката ще е за 100% от капитала на по-малкото дружество, а точната й стойност ще зависи от финансовите му резултати

17 май 2018

Ясен Танев: Спазването на киберхигиената ще става все по-важно

Основателят на "дигиталното читалище" safer.bg пред "Капитал"

21 дек 2017

Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии

Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"

20 дек 2017

Чавдар Кенаров: Ценното в дигиталната среда е пряката връзка с потребителите

Основателят и творчески директор на Noble Graphics пред "Капитал"

20 дек 2017

Константин Шаламанов: Интернет помага и нашият традиционен бранш да расте

Председателят на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена" пред "Капитал"

20 дек 2017

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

20 дек 2017

Зоран Арсовски: Опитваме се да мислим като стартъп предприемачи

Директорът "Дигитален маркетинг" в Progress пред "Капитал"

19 дек 2017

Ивайло Нецов: Технологиите ни дават възможност да растем бързо

Изпълнителният директор на "Фуудпанда България" пред "Капитал"

19 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Данаил Данаилов е член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди".

Куриерските компании трябва да се движат в крак с времето. Как технологично се промени бизнесът ви в последните десет години?

- Ние сме може би един от интересните примери за една традиционна индустрия, каквато е транспортната и куриерската, и нейното развитие във връзка с дигиталните технологии. В това отношение "Спиди" като компания винаги е била за бързото внедряване на всички възможни технологични решения, които биха имали практично отношение в нашия бизнес. Може би 10 – 12 години от днешна дата е времето, в което активно се фокусирахме върху внедряване на нова оперативна система, която за онова време работеше в реално време. Тоест нашите куриери имаха мобилни преносими малки компютри, както и сега, и работеха в реално време, имаха информация за пратките, които пренасят. Тази информация се предаваше към централизираната база данни и клиентите имаха възможност още тогава активно да проследяват какво се случва с пратките. Много от нещата, които имаме сега, имахме и преди 10 години. Сега, разбира се, нюансите са много повече. Има много повече възможности и това е, което се опитваме правим. Да следваме възможностите на технологиите.





Как електронната търговия ускори този процес?

- Електронната търговия е основният катализатор. Догодина "Спиди" ще направи 20 години от създаването си. В един период от 12-15 години бизнесът ни беше основно фокусиран като услуга между бизнесите. В последните 5–7 години онлайн търговията е този нов тренд, който доминира и всъщност е основен мотор на иновациите, които се опитваме да внедряваме постоянно.

Какво електронните търговци поискаха от куриерските компании като технологични въведения?

- Като започнем от базовите неща, които са възможност клиентът да има представа кога е взета пратката му, кога е тръгнала към него, кога ще я получи. До изисквания на електронните търговци за различни варианти как тази пратка да бъде доставена. Дали до вратата на клиента, дали до неговия офис. Това е свързано с възможности тази пратка, след като бъде генерирана, да бъде пренасочвана. Включително и това, което ние направихме в последните две години - да бъде доставена до автоматична пощенска станция, която е нещо доста иновативно за нашия пазар, но дава интересна гъвкавост на клиента и е свързано с това да дадем по-голям избор на клиента как да си получи доставката.

Но ако се върнем обратно на изискванията им, те направиха такива неща като изисквания клиентът да може да провери дали например дрехата или обувките, които си е поръчал, са неговият номер, дали му отиват. И такъв тип услуги, които ние съвместно с нашите конкуренти и под натиска на онлайн търговците развихме. Също възможностите продуктите, които са поръчани, да бъдат върнати или веднага, без да са платени предварително, или в някакъв срок. Всичко това за огромния брой пратки, които трябва да бъдат обслужени и проследени и след това върнати, никак не е лесна задача.

В разпределителните хъбове какво се промени?

- Първо се промени техният размер. Те пораснаха може би десетократно. Промениха се и част от процесите в тях. Оперативните ни системи покриват 100% самия процес. Което означава в различни точки, през които минават пратките в разпределителните центрове, те да бъдат проследени. Има различен брой сканирания на самата пратка, така че ние да знаем тя в колко часа е минала, кой точно оператор я е сканирал, имало ли е някакви проблеми с нея. Имаме и по-голяма автоматизация в някои от най-големите ни центрове.

Какво да очакваме в близко и не толкова близко бъдеще от куриерите в глобален мащаб?

Независимо от средствата, за които си говорим, в крайна сметка всичко се определя от това да има повече гъвкавост за крайния клиент, да има повече възможности да си получи пратката. Той да бъде доволен, да не губи време. Да не се оплаква, че чака куриер половин ден. Или, че му се е наложило да излезе, а пък няма възможност да пренасочи, забави или отложи доставката си. Така че основният фокус е върху удобството на клиента независимо от технологичните средства, които се появяват.

Кога да очакваме дроновете?

- Дроновете имат своето място. Колко бързо ще се появят е друг въпрос. В много страни вече демонстративно и по-скоро с рекламна цел те оперират. Нашето мнение е, че те имат място, но в т.нар. критични доставки, т.е. в отдалечени райони, медикаменти, резервни части, които са критични за оперирането на някои системи и съоръжения. Те си имат приложение и ще се появят в следващите 4–5 години предполагам.

Работите ли по нов технологичен проект за внедряваме?

- Определено имаме нови неща, свързани точно с удобството на клиентите, и ще ги демонстрираме още в началото на следващата година, за да дадем по-голяма гъвкавост на клиентите, да могат по-добре да планират времето си и ние също да бъдем по-ефективни. Това е нещо във фазата на тестване и ще се появи. Това, което направихме в последните две години с автоматичните станции, също е допълнително средство, което все още няма достатъчно добро проникване, но акцентът ни ще бъде да го популяризираме, така че хората да не се страхуват от това, че ще отидат и от една машина ще си вземат пратката.

Това е феномен на Севера и на Юга. В северните страни тези технологии сравнително бързо се възприемат, защото хората избягват да си говорят с други хора. Докато в Юга ние трябва да отидем, да си поговорим, да ни обслужат, да си направим живота малко по-интересен. Така че и технологиите, и машините малко по-трудно ги възприемаме.

След десет години как виждате куриерския бизнес - повече дронове или повече куриери?

- Повече куриери ще е доста трудно, защото трудно се намират хора за тази работа напоследък. Десет години е и сравнително кратък баланс, така че аз залагам по-скоро, че ще има някакъв баланс. Хората ще си останат важен елемент в доставката, свързано и с това, което казах за северния и южния елемент в манталитета. Няма да има толкова много дронове, няма да има и армия от куриери. По-скоро цифровите технологии ще ни дадат по-добри варианти за това как да планираме и да доставяме. Една много по-ефективна система си представям след 10 години.

Разкажете повече за автономните доставки?

- Автономните доставки не са само дроновете. През ноември една естонска компания например експериментира с доставки с малки роботчета на колела. В един сравнително голям ван има например шест или осем автономни роботчета, като има и шофьор в автомобила, разбира се. Ванът се паркира в квартала и шофьорът оперира и с тези шест или осем роботчета, които доставят до адрес.

Интервюто взе Калина Горанова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

24 октомври 2018 г.
Sofia Event Center

capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

Прочетете и това

Д-р Рей Рист: Ще оцелеят само социално отговорните и иновативни компании Д-р Рей Рист: Ще оцелеят само социално отговорните и иновативни компании

Световният експерт по корпоративна социална отговорност пред "Капитал"

19 окт 2018, 1361 прочитания

За изкуствения интелект и автентичните лидери За изкуствения интелект и автентичните лидери

Дейвид Мендлевич, съосновател и изпълнителен директор на компанията за AI базирани мениджърски обучения Butterfly.ai, пред "Капитал"

12 окт 2018, 17215 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Галя Прокопиева: Следваме и читателите, и бизнеса онлайн

Изпълнителният директор на "Капитал" за ефекта на дигиталната трансформация върху медийния бизнес

Голямото църковно поражение на Путин

Най-сериозната загуба за Русия във войната срещу Украйна дойде от неочаквано място - религиозния фронт

Как "Джи Пи груп" стана най-големият строител

За последните шест години компанията е спечелила обществени поръчки за близо 800 млн. лв.

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Албания - балканска приказка

Красота и изненада отвъд клишетата на 600 км от София

Албания в Демос версия

Гръцкият фотограф Джон Демос за революционните промени в Албания между 1990-1991 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, DHL откри нов логистичен център за 10 млн. евро, чуждите инвестиции намаляват през август, bTV с 85% ръст на печалбата за тримесечието

Емисия

DAILY @7AM // 22.10.2018 Прочетете