С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 яну 2018, 13:33, 3316 прочитания

Данаил Данаилов: Основният фокус е върху удобството на клиента, независимо от технологичните средства, които се появяват

Данаил Данаилов, член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Спиди" преговаря да купи "Рапидо" за между 6 и 12 млн. евро

Сделката ще е за 100% от капитала на по-малкото дружество, а точната й стойност ще зависи от финансовите му резултати

17 май 2018

Ясен Танев: Спазването на киберхигиената ще става все по-важно

Основателят на "дигиталното читалище" safer.bg пред "Капитал"

21 дек 2017

Христо Христов: Транспортът е носител на големи промени в новите технологии

Президентът и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" пред "Капитал"

20 дек 2017

Чавдар Кенаров: Ценното в дигиталната среда е пряката връзка с потребителите

Основателят и творчески директор на Noble Graphics пред "Капитал"

20 дек 2017

Константин Шаламанов: Интернет помага и нашият традиционен бранш да расте

Председателят на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена" пред "Капитал"

20 дек 2017

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

Има тенденция на поскъпване на продуктите с 5-8%, посочва изпълнителният директор на ЗАД "България" пред "Капитал"

20 дек 2017

Зоран Арсовски: Опитваме се да мислим като стартъп предприемачи

Директорът "Дигитален маркетинг" в Progress пред "Капитал"

19 дек 2017

Ивайло Нецов: Технологиите ни дават възможност да растем бързо

Изпълнителният директор на "Фуудпанда България" пред "Капитал"

19 дек 2017
В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Данаил Данаилов е член на борда на директорите на куриерската компания "Спиди".

Куриерските компании трябва да се движат в крак с времето. Как технологично се промени бизнесът ви в последните десет години?

- Ние сме може би един от интересните примери за една традиционна индустрия, каквато е транспортната и куриерската, и нейното развитие във връзка с дигиталните технологии. В това отношение "Спиди" като компания винаги е била за бързото внедряване на всички възможни технологични решения, които биха имали практично отношение в нашия бизнес. Може би 10 – 12 години от днешна дата е времето, в което активно се фокусирахме върху внедряване на нова оперативна система, която за онова време работеше в реално време. Тоест нашите куриери имаха мобилни преносими малки компютри, както и сега, и работеха в реално време, имаха информация за пратките, които пренасят. Тази информация се предаваше към централизираната база данни и клиентите имаха възможност още тогава активно да проследяват какво се случва с пратките. Много от нещата, които имаме сега, имахме и преди 10 години. Сега, разбира се, нюансите са много повече. Има много повече възможности и това е, което се опитваме правим. Да следваме възможностите на технологиите.





Как електронната търговия ускори този процес?

- Електронната търговия е основният катализатор. Догодина "Спиди" ще направи 20 години от създаването си. В един период от 12-15 години бизнесът ни беше основно фокусиран като услуга между бизнесите. В последните 5–7 години онлайн търговията е този нов тренд, който доминира и всъщност е основен мотор на иновациите, които се опитваме да внедряваме постоянно.

Какво електронните търговци поискаха от куриерските компании като технологични въведения?

- Като започнем от базовите неща, които са възможност клиентът да има представа кога е взета пратката му, кога е тръгнала към него, кога ще я получи. До изисквания на електронните търговци за различни варианти как тази пратка да бъде доставена. Дали до вратата на клиента, дали до неговия офис. Това е свързано с възможности тази пратка, след като бъде генерирана, да бъде пренасочвана. Включително и това, което ние направихме в последните две години - да бъде доставена до автоматична пощенска станция, която е нещо доста иновативно за нашия пазар, но дава интересна гъвкавост на клиента и е свързано с това да дадем по-голям избор на клиента как да си получи доставката.

Но ако се върнем обратно на изискванията им, те направиха такива неща като изисквания клиентът да може да провери дали например дрехата или обувките, които си е поръчал, са неговият номер, дали му отиват. И такъв тип услуги, които ние съвместно с нашите конкуренти и под натиска на онлайн търговците развихме. Също възможностите продуктите, които са поръчани, да бъдат върнати или веднага, без да са платени предварително, или в някакъв срок. Всичко това за огромния брой пратки, които трябва да бъдат обслужени и проследени и след това върнати, никак не е лесна задача.

В разпределителните хъбове какво се промени?

- Първо се промени техният размер. Те пораснаха може би десетократно. Промениха се и част от процесите в тях. Оперативните ни системи покриват 100% самия процес. Което означава в различни точки, през които минават пратките в разпределителните центрове, те да бъдат проследени. Има различен брой сканирания на самата пратка, така че ние да знаем тя в колко часа е минала, кой точно оператор я е сканирал, имало ли е някакви проблеми с нея. Имаме и по-голяма автоматизация в някои от най-големите ни центрове.

Какво да очакваме в близко и не толкова близко бъдеще от куриерите в глобален мащаб?

Независимо от средствата, за които си говорим, в крайна сметка всичко се определя от това да има повече гъвкавост за крайния клиент, да има повече възможности да си получи пратката. Той да бъде доволен, да не губи време. Да не се оплаква, че чака куриер половин ден. Или, че му се е наложило да излезе, а пък няма възможност да пренасочи, забави или отложи доставката си. Така че основният фокус е върху удобството на клиента независимо от технологичните средства, които се появяват.

Кога да очакваме дроновете?

- Дроновете имат своето място. Колко бързо ще се появят е друг въпрос. В много страни вече демонстративно и по-скоро с рекламна цел те оперират. Нашето мнение е, че те имат място, но в т.нар. критични доставки, т.е. в отдалечени райони, медикаменти, резервни части, които са критични за оперирането на някои системи и съоръжения. Те си имат приложение и ще се появят в следващите 4–5 години предполагам.

Работите ли по нов технологичен проект за внедряваме?

- Определено имаме нови неща, свързани точно с удобството на клиентите, и ще ги демонстрираме още в началото на следващата година, за да дадем по-голяма гъвкавост на клиентите, да могат по-добре да планират времето си и ние също да бъдем по-ефективни. Това е нещо във фазата на тестване и ще се появи. Това, което направихме в последните две години с автоматичните станции, също е допълнително средство, което все още няма достатъчно добро проникване, но акцентът ни ще бъде да го популяризираме, така че хората да не се страхуват от това, че ще отидат и от една машина ще си вземат пратката.

Това е феномен на Севера и на Юга. В северните страни тези технологии сравнително бързо се възприемат, защото хората избягват да си говорят с други хора. Докато в Юга ние трябва да отидем, да си поговорим, да ни обслужат, да си направим живота малко по-интересен. Така че и технологиите, и машините малко по-трудно ги възприемаме.

След десет години как виждате куриерския бизнес - повече дронове или повече куриери?

- Повече куриери ще е доста трудно, защото трудно се намират хора за тази работа напоследък. Десет години е и сравнително кратък баланс, така че аз залагам по-скоро, че ще има някакъв баланс. Хората ще си останат важен елемент в доставката, свързано и с това, което казах за северния и южния елемент в манталитета. Няма да има толкова много дронове, няма да има и армия от куриери. По-скоро цифровите технологии ще ни дадат по-добри варианти за това как да планираме и да доставяме. Една много по-ефективна система си представям след 10 години.

Разкажете повече за автономните доставки?

- Автономните доставки не са само дроновете. През ноември една естонска компания например експериментира с доставки с малки роботчета на колела. В един сравнително голям ван има например шест или осем автономни роботчета, като има и шофьор в автомобила, разбира се. Ванът се паркира в квартала и шофьорът оперира и с тези шест или осем роботчета, които доставят до адрес.

Интервюто взе Калина Горанова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да превърнеш детската страст в кариера Да превърнеш детската страст в кариера

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars, пред "Капитал"

20 юли 2018, 2564 прочитания

Създателят на брандове от Шумен 6 Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

22 юни 2018, 33983 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Как да изберете правилното образование за успешна кариера

Няколко съвета за всеки ученик, студент или търсещ кариерно преориентиране

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Галя Прокопиева: Следваме и читателите, и бизнеса онлайн

Изпълнителният директор на "Капитал" за ефекта на дигиталната трансформация върху медийния бизнес

(Хипер)Наука за офиси

Българско-американската компания HyperScience прави софтуер за оптимизация на документацията в големи компании

Метрото: А сега накъде?

Столицата е напът да фиксира плановете за нови метролинии със закон, но според експерти и активисти решението е твърде прибързано

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Бира в лятна нощ

Крафт бирата през лято 2018 г. носи тропически аромати. Няколко предложения за свежи нови вкусове, които вече имате възможност да опитате в България

20 въпроса: Емилиян Гацов-Елби

Музиката му се ражда от неговата философска и медитативна чувствителност

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 21.07.2018 Прочетете