С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 3 яну 2018, 17:50, 6414 прочитания

Галя Прокопиева: Следваме и читателите, и бизнеса онлайн

Изпълнителният директор на "Капитал" за ефекта на дигиталната трансформация върху медийния бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Ииии... на таблет

Приложението "Kапитал PRO" вече и на таблет в AppStore и Google Play

9 яну 2018

Абонамент за Капитал

Какви са актуалните абонаментни планове за Капитал и как се активира дигитален абонамент

9 яну 2018

Дигиталният Капитал Daily

Вестник Капитал Daily преминава в дигитална форма за телефон, таблет, на компютър и по e-mail

9 яну 2018

Чавдар Кенаров: Ценното в дигиталната среда е пряката връзка с потребителите

Основателят и творчески директор на Noble Graphics пред "Капитал"

20 дек 2017

Клуб Капитал: Digital Transformation

Капитал PRO читателите и бизнес журналистите в серия срещи на тема дигитална трансформация

18 дек 2017
Какво означава дигиталната трансформация за медийната индустрия?

- Дигитална трансформация е понятие, което всеки запълва с това, което се случва в неговата индустрия. Но в медийния бизнес, тя промени функционирането на предприятието по цялата верига на добавената стойност - от начина, по който се намират и разпределят ресурсите, за да се създава медийния продукт, през начина, по който се случва това създаване, до начина, по който се стига до читателите.

Промените в медийната индустрия започнаха много по-рано. Още преди 15 години, когато новините се преместиха в интернет и читателите - също, или дори това стана в обратния ред. Тоест, първото което се промени беше пътя до читателите.

Специфичното на медиите е, че те работят на два пазара - единият са техните читатели, другият са фирмите рекламодатели. Това е трудно като операция за фирмата, защото се създават два различни вида продукт за тези два пазара - със съответния маркетинг за тях. И това, което последва с преместването на първия пазар в интернет, последваха и рекламодателите. В резултат на това се случи така, че бяха разбити двете приходни линии, които медиите имат. С изместването на читателите в интернет (между другото странно е как медийната индустрия се съгласи да премести новините безплатно в интернет). Ако новините преди са се продавали на сергия или чрез абонамент, в интернет те станаха с нула приходи за издателите.

На другия пазар (този на рекламодателите) се случи инфлация на каналите, по които те стигат до потребителите, и заради това цената на рекламата в интернет е много по-ниска, отколкото беше традиционно в стария модел и в резултат и тази приходна линия на медийните предприятия до голяма степен ерозира. Това е проблемът, с който тази индустрия се сблъска много преди другите индустрии, които сега биват застигани от промени заради технологиите. Проблемът също е, че медийната индустрия много се изтощи в тия дълги години в търсене на модел. За разлика от други индустрии, които сега са капитализирани и могат да предприемат някакви инвестиции, така че да се променят, медиите много дълго време не успяха да намерят модел, в който да финансират операциите си, а в същото време трябваше да се променят като операции и като продукт.




Местните медии без значение на какъвто и пазар да оперират, колкото и малък да е, се изправиха в конкуренция с няколко глобални играча. По отношение на читателите, ако преди по веригата са стояли дистрибуторски фирми и крайни точки за продажба, ритейл партньори, в момента това на практика са Google и Facebook, App Store и Google Play. Това са напълно нови глобални играчи, които влязоха в посредничество между читатели и издатели. Същите играчи и допълнителна нова екосистема съществува във връзката между издателите и рекламодателите. Това на различни пазари се случва с различна степен, но на повечето места над половината рекламен пазар се държи от Facebook и Google, не от местните медии и издатели. Много голяма част от рекламата - поне ⅓, се търгува като на борса - програматичната реклама, това се случва с посредничеството на много технологични фирми. И това е друга доста съществена промяна.

Как се променят продуктите за читатели под бранда на "Капитал"?

- По отношение на читателите направихме класическото усилие да ги слушаме - поредица от интервюта, дълбочинни проучвания. Читателите ни са същите, но навиците, по които четат и потребяват информация, са променени и те се променят всяка година.

Паралелно с промяната на това как достигаме до клиентите си се променя и това, което те търсят. Драматично се промени начинът, по който се потребява информация. Затова се наложи и ние много да променяме продуктите си. Започнахме с уебсайтове, които повечето хора потребяваха на компютър. В момента повече хора четат на мобилни устройства, съответно медийните продукти трябваше да следват това. За следващата година или поне в един цикъл от две години ние се опитахме да си представим какви трябва да бъдат медийните продукти на "Капитал", така че да сме адекватни на читателите си.

Дефинирахме три сегмента според потреблението на информацията. За първия медиен продукт, с който "Капитал" стъпи на пазара - седмичникът, продължаваме да вярваме, че през следващите няколко години все още ще има потребление на хартия, то трябва да е по-спокойно, това е продукт за по-дълга консумация и четене и инвестирахме в това той да стане по-луксозен, по-удобен и по-съвременен във вид на списание. Пуснахме го през октомври 2016 г. и беше много добре приет от нашите читатели, които все още държат да четат на хартия.

По отношение на всекидневните бизнес новини цикълът на използване на продукта е доста по-кратък и много са променени часовете, в които читателите са готови да приемат новини. По тази причина решихме да превърнем хартиения "Капитал Daily" в мобилно приложение и вместо той да чака своите читатели сутринта на бюрото в офиса и в него да има новини от вчерашния ден, които са престоявали в нюзрум и печатница и къде ли не цяла нощ, всъщност ние ще подаваме новините на две емисии - една рано сутрин, когато сме засекли, че много повече хора четат - на практика кривата показва, че при събуждане има един пик на четене, вторият пик на четене на дигитална информация е вечерта. Съответно по тази крива на потребелението на нашите читатели ще създадем две емисии с бизнес новини - сутрин и вечер. И вече ще курираме съдържанието, така че да е адекватно за съответния момент от деня. Отделно това, което планираме да продължим, е да специализираме по вертикали - по различни индустрии. Исторически ние работим с много информация за бизнеса в България, имаме доста данни и това, което искаме да развием, е аналитичен капацитет и възможности да правим повече специализирани доклади за различните индустрии.


Какви са тенденциите по отношение на рекламния пазар?

- Това, което виждаме, че се случва на рекламния пазар, е, че има оттегляне или намаляване на бюджетите в традиционна реклама и рекламодателите търсят това, което доскоро се наричаше специални проекти, но то си има име и това е една от най-мощните тенденции в дигиталната трансформация и засяга начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти, и това е маркетинг през съдържание. И тъй като традиционно ние сме били партньори на българските фирми да достигат до своите клиенти, или поне сме били един от каналите, ние предефинирахме и нашата собствена услуга към тях и това, което вече предлагаме, е именно маркетинг през съдържание. Смятаме, че нашето предимство тук е възможността и умението ни, доказано с годините, да работим със съдържание и това, което можем да предложим, е анализ на всички контактни точки между нашите клиенти и техните клиенти, да предложим кое съдържание е адекватно за всяка от тези контактни точки - било то техният уебсайт или тяхната страница в някоя социална мрежа или тяхното послание чрез нашите канали и можем да предложим услуга по създаването на това съдържание и неговото пласиране. Това е нов проект за "Икономедиа", казва се Storio. Имаме вече няколко пилотни проекта с големи компании и отзивите са много добри.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Д-р Рей Рист: Ще оцелеят само социално отговорните и иновативни компании Д-р Рей Рист: Ще оцелеят само социално отговорните и иновативни компании

Световният експерт по корпоративна социална отговорност пред "Капитал"

19 окт 2018, 1360 прочитания

За изкуствения интелект и автентичните лидери За изкуствения интелект и автентичните лидери

Дейвид Мендлевич, съосновател и изпълнителен директор на компанията за AI базирани мениджърски обучения Butterfly.ai, пред "Капитал"

12 окт 2018, 17213 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Александра Дойчинова: Надявам се засилването на инвестициите към България да продължи

Правната несигурност остава най-големият проблем за икономиката, посочва управляващият партньор в адвокатска кантора Schoenherr пред "Капитал"

Лимитът на безконтактните покупки с Mastercard се вдига на 50 лв. от пролетта

За потребителите на Visa остава ограничението до 25 лв.

Костадин Паскалев: Не съм опозицията, аз съм позицията в БСП

Членът на националния съвет на партията пред "Капитал"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Албания - балканска приказка

Красота и изненада отвъд клишетата на 600 км от София

Албания в Демос версия

Гръцкият фотограф Джон Демос за революционните промени в Албания между 1990-1991 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, DHL откри нов логистичен център за 10 млн. евро, чуждите инвестиции намаляват през август, bTV с 85% ръст на печалбата за тримесечието

Емисия

DAILY @7AM // 22.10.2018 Прочетете