С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 яну 2018, 11:51, 6747 прочитания

Димитър Спасов, "Kaufland България": Oсновната съставка на успеха на всяка компания е силният и мотивиран екип

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България" и тяхната мотивация да го направят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Румен Цонев, КЦМ 2000 Груп: Човек и в България може да бъде полезен, успешен и удовлетворен от професията си

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България" и тяхната мотивация да го направят

31 яну 2018

Андрей Евтимов, "Доверие Брико" АД: Амбицията ни е да бъдем шампионът в дисциплината "Човешки отношения"

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България" и тяхната мотивация да го направят

30 яну 2018
Димитър Спасов е председател на управителния съвет на "Kaufland България" от 15 години. Компанията е лидерът в модерната търговия с изградена верига от 58 хипермаркета на територията на цялата страна. Компанията е на първо място по годишен оборот – резултат, който е гарант за високото ниво на доверие сред българските потребители. Паралелно с лидерството си "Kaufland България" е ключов фактор в развитието на националната и регионална икономика и инфраструктура, социални дейности и проекти за социална отговорност. Компанията е един от най-големите и надеждни работодатели у нас с екип от 6400 души, голяма част от които са с търговската верига от самото ѝ начало.

"Kaufland България" е една от компаниите, заставащо зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България.



Какво провокира вашата компания и вас в частност да се включите в проекта на PWC - "Твоите 25 причини да избереш България"?

Причината "Kaufland България" да се включи в инициативата е убедеността ни, че основната съставка на успеха на всяка компания е силният и мотивиран екип. Ние сме лидер именно благодарение на експертния и лоялен екип, с който непрекъснато се развиваме.

От самото си начало "Kaufland България" работи целенасочено за налагане и осигуряване на високи професионални стандарти, съпоставими с международните. Развитието на човешкия капитал е наша основна мисия като работодател. От началото на дейността си в България заставаме и зад значими каузи, които целят развитие на обществото и повишаването на качеството на живот.



Включваме се в проекта "Твоите 25 причини да избереш България", защото той кореспондира с някои от основните ни ценности - проектът подкрепя и вдъхновява младите хора да преследват целите си у нас, защото България е място с огромен потенциал и партньорски дух.

Защо смятате, че той е важен?

Защото има добра кауза и дългосрочен смисъл – да привлечем обратно и развием човешкия капитал на България. Мисията на такъв проект работи двупосочно. От една страна, големите компании са отправна точка за кариерата на начинаещи професионалисти, от друга – често младите екипи помагат на компаниите да се променят успешно.

Какви са най-ценните качества, които трябва да притежават служителите във вашата компания?

Както при всяка компания, която държи на високите стандарти, това са компетентност, коректност и лоялност. Това, което ни отличава и е много характерно за нас, е силният отборен дух, вътрешната мотивация за усъвършенстване и нещо много важно – желанието да работиш за себе си, но и за другите. Именно то е изворът на добавената стойност, която осигуряваме на потребителите и ни задържа на лидерското място през последните години.
Мисията на такъв проект работи двупосочно. От една страна, големите компании са отправна точка за кариерата на начинаещи професионалисти, от друга – често младите екипи помагат на компаниите да се променят успешно.

Какъв смятате, че ще е най-ценният опит, който студентите, които кандидатстват за стаж, биха могли да натрупат в компанията ви?

Можем да говорим от опит – с дългогодишната ни стажантска програма осигуряваме не просто отличен старт в кариерата на младите таланти, но и добро разбиране за това кои са определящите фактори да бъдеш компания - лидер в един от най-конкурентните сектори както на глобално, така и на локално ниво.

Предимството за тях е, че още в самото начало на своя кариерен път поставят летвата високо и предизвикват собствената си амбиция и желание за развитие. Като част от "Kaufland България" те научават и още нещо ключово - колко е важен силният екип за изграждане на силна марка, на която хората се доверяват всекидневно. Силният екип се създава от силни личности, но има функцията и да изгражда такива.

Какви трудности срещате при набирането/задържането на персонал във вашата индустрия?

Имаме ясно структурирана политика по набиране и задържане на екип, която функционира по начин, който ни предпазва от съществени трудности. Основни предпоставки за добрия екип са добрите условия, доброто отношение и чувството за принадлежност към екипа. Заплащането и социалните придобивки са над средните за страната и едни от най-добрите в сектора на търговията. Коректността е една от ценностите ни, прилагаме я на всяко ниво, като се стараем да допринасяме не само за добрите работни условия на нашия екип, но и за качествения баланс между работата и личния живот. Тази наша политика ни помага да задържаме и поддържаме силен екип от самото начало.

Приблизително колко от служителите ви са учили/работили/живели в чужбина и са избрали да се върнат и да се развиват в България?

Много от колегите, които работят в централния ни офис, са учили или работили в чужбина, но са избрали да се върнат в България. Аз самият съм пример за това. Взех това решение, защото вярвам в огромния потенциал на България като човешки капитал, общество и икономика.

Какво липсва на младите хора, за да остават в България?

Не мисля, че в България липсват условия за развитие. Намирам за признак на градивно любопитство това, че младите хора пробват различни образователни системи или сфери на работа в страни извън нашата. Това със сигурност може да допринесе за натрупване на по-богат и различен опит. Разбира се, това най-вече зависи от самия човек и какво той съумява да вземе от ситуацията, средата, в която се намира.

Как смятате, че те могат да бъдат стимулирани да се развиват тук? Как вашата компания работи в тази посока?

Динамична среда, която ги предизвиква, и колеги, които им дават усещане за екип, както и възможност постоянно да надграждат себе си. В допълнение с адекватно възнаграждение смятам, че това са основните предпоставки.
Не мисля, че в България липсват условия за развитие. Намирам за признак на градивно любопитство това, че младите хора пробват различни образователни системи или сфери на работа в страни извън нашата. Това със сигурност може да допринесе за натрупване на по-богат и различен опит.

В "Kaufland България" осигуряваме редица обучения, които са част от годишния план за развитие и стимулиране на екипа. Той включва и възможност за преквалификация на тези, които смятат, че са достигнали прага на развитието си в дадена професионална област, но искат да останат в компанията.

Едно от най-големите ни предимства е силният професионален и изключително добре функциониращ международен екип. Колегите ни тук имат възможност да черпят и обменят опит от международните пазари, на които Kaufland развива дейността си. Представете си – това е мрежа от близо 150 000 колеги от различни страни в Европа, които работят в същата динамична и конкурентна среда и са отворени да споделят ценен опит и знания.

Бихте ли посъветвали децата си да останат и да се развиват тук?

Преди всичко вярвам в добрия пример. Смятам, че условията за развитие в България ще произвеждат все повече добри примери. Всички работим в името на тази кауза – пример е и проектът, в който участвам не само като представител на "Kaufland България", но и като мое лично убеждение. Моята позиция е ясна и е резултат на информирания ми избор. Съветвам моите деца именно това – да правят избора си информирано, самостоятелно и осъзнато.

Кои са вашите причини вие да сте останали и да се развивате в България?

Върнах се на първо място, защото вярвах, че условията за стартиране и развитие на бизнеса в България ще стават все по-добри. Знаех, че мога да бъда полезен за това позитивно развитие.

Впоследствие това да остана в България придоби и още по-голям смисъл - заедно с екипа на една от най-добрите компании у нас да създаваме възможностите и условията за следващите поколения да избират да се развиват тук.

Днес знам, че със сигурност съм взел правилното решение тогава.



За кампанията

"PwC България", водеща консултантска компания и работодател с над 168-годишна история, стартира кампанията "Твоите 25 причини да избереш България" в подкрепа на младите и амбициозни студенти. По повод 25 години от създаването й "PwC България" заедно с водещи компании партньори ще подкрепи 25 български студенти със стипендии по 6000 лв., стажове в престижни компании и менторство. В конкурса могат да участват български студенти от 18 до 24 години, обучаващи се у нас или в чужбина. Победителите ще бъдат избрани от независимо жури.

За да кандидатстват, студентите трябва да изпратят есе на тема "Моите 25 причини да избера България" до 10 февруари 2018 г. на www.pwc.bg/25reasons.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година

Изпълнителният директор на германската софтуерна компания пред "Капитал"

4 ное 2018, 2009 прочитания

За проектите и хората За проектите и хората

Михаил Михайлов, председател на PMI Bulgaria, пред "Капитал"

2 ное 2018, 16589 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Андрей Евтимов, "Доверие Брико" АД: Амбицията ни е да бъдем шампионът в дисциплината "Човешки отношения"

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България" и тяхната мотивация да го направят

Кралицата при сирената

Cheese The Queen предлага различни видове сирена от кашу с пробиотик

Дигиталните варвари

Как информационните войни в интернет подкопават фундамента на свободното гражданско общество

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Всички сме обидени

Мартин Роусън, карикатуристът на The Guardian за политкоректността, смелостта да осмива в епохата след Charlie Hebdo, за Брекзит и изложбата си в Габрово

Андалусия: една добра седмица

Жега, история и гамбас в Южна Испания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Президентът иска социален данък за колите; ЕК видя проблема в медиите

Емисия

DAILY @7PM // 13.11.2018 Прочетете