С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 яну 2018, 11:09, 6454 прочитания

Андрей Евтимов, "Доверие Брико" АД: Амбицията ни е да бъдем шампионът в дисциплината "Човешки отношения"

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България" и тяхната мотивация да го направят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Андрей Евтимов е изпълнителен директор на "Доверие Брико" АД от 2004 година, а преди това - председател на Съвета на директорите. Компанията притежава изключителните права да използва търговската марка Mr. Bricolage в България и управлява 11 магазина Mr. Bricolage. Нейни акционери са българската група Софарма и френската Mr. Bricolage SA. Компанията е водещата в страната верига магазини за продукти и услуги за ремонт и подобрение на дома и градината. Приходите от продажби за 2017 година са 90.8 милиона лева без ДДС, а чистата печалба – 3.8 милиона лева. През миналата година през касите на нашите магазини са минали над 2.7 милиона клиенти, а в "Доверие Брико" АД работят 550 колеги.

"Доверие Брико" АД е една от компаниите, заставащо зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България.



Какво провокира вашата компания и вас в частност да се включите в проекта на PwC - "Твоите 25 причини да избереш България"?

Идеите и целите на инициативата напълно съвпадат с нашите корпоративни, както и с моите лични, виждания, че е изключително важно България да стане привлекателно място за работа и развитие на младите българи. Освен това, ние вярваме, че ще получим и конкретни практически ползи от нашето участие в инициативата – ще успеем да открием и задържим в нашето дружество млад и перспективен специалист. Ние вярваме, че с помощта и на останалите партньори на инициативата, ще помогнем повече млади българи да изберат България за своя месторабота и професионално развитие. И по този начин да се намали дефицитът от млади и добре подготвени специалисти и мениджъри в страната, с който непрекъснато се сблъскваме.
Трудностите са близки на тези, които изпитва целия бизнес в България през последните години – недостиг на хора, особено на млади, и като количество, и като качество и подготовка. Както и високо текучество поради факта, че много хора търсят реализация в чужбина или в по-модерни отрасли.


Защо смятате, че проектът е важен?



Защото няма голям брой инициативи и действия с подобни цели и амбиции, както от страна на политическото ръководство на страната, така и от страна на бизнеса и на неправителствени организации. Особено е важно е, че този проект е изцяло инициатива и реализация на българския бизнес, който, досега е направил на практика малко, за да задържи младите специалисти в родината им.

Какви са най-ценните качества, които трябва да притежават служителите във вашата компания?

Нашите ценности са: грижа към клиентите и колегите; отговорност за нашите думи, действия и поведение спрямо клиента, колегите и партньорите ни: доставчици, акционери, банки и всички останали наши партньори; както и солидарност и екипност в ежедневната ни работа помежду ни и с партньорите ни. Нашата амбиция, както и на цялата група Mr. Bricolage, е да бъдем шампионът в дисциплината "Човешки отношения". Тази амбиция може да реализираме само ако открием и развиваме у всеки един колега неговия талант и го превърнем в истински лидер.

Какъв смятате, че ще е най-ценният опит, който студентите, които кандидатстват за стаж, биха могли да натрупат в компанията ви?

Това е опитът да опознаваш, обгрижваш и да обслужваш пряко голям брой клиенти: да разкриваш техните нужди за поддръжка на дома и градината, да удовлетворяваш тези нужди; да подпомагаш клиентите в техните мечти и проекти за мястото, където живеят със своите най-близки хора; дори да ги изненадваш приятно с решение и отношение. Това е много ценен опит, който може да бъде изключително полезен във всички сфери на работа – във всеки бизнес или в нестопанската сфера винаги има клиент, който трябва да бъде доволен, за да съществуваш и ти. Освен това, те ще се научат да работят в екип, да изпитват и проявяват отговорност към другите, за да работим и живеем заедно с усмивка.

Какви трудности срещате при набирането/задържането на персонал във вашата индустрия?

Трудностите са близки на тези, които изпитва целия бизнес в България през последните години – недостиг на хора, особено на млади, и като количество, и като качество и подготовка. Както и високо текучество, поради фактът, че много хора търсят реализация в чужбина или в по-модерни отрасли. В нашия бизнес трудностите са още по-засилени поради факта, че нашата работа е тежка: в магазините се работи от 8:00 до 21:00, вкл. и през почивните дни; работи се на крак и в непрекъснат контакт с клиентите, а това не е лесно. От друга страна, покупателната сила на населението в България е ниска и това ни кара да поддържаме по-ниски цени и съответно маржове, а това ограничава възможностите да предоставим по-високи заплати и социални придобивки на колегите.
Според мен това, което липсва на младите хора, за да останат в България, не е толкова възможност за развитие или високо възнаграждение, колкото липсата на реално проявление на свобода и справедливост – в работата ни, в ежедневния ни живот. Това съм го чул от много млади хора, които вече са излезли от България или възнамеряват да го направят, включително и от моите синове.


Приблизително колко от служителите ви са учили/работили/живели в чужбина и са избрали да се върнат и да се развиват в България?

Не мога да се ангажирам с точна бройка, но лично познавам поне шестима колеги, които са учили и/или работили в чужбина и са се върнали в България. Това, което ме радва, че са се интегрирали в нашия екип и смятам, че основната причина за това е, че споделят общите ни ценности и амбиция и изпитват чувство за принадлежност към нашето дружество и към бранда Mr. Bricolage.

Какво липсва на младите хора, за да остават в България?

Според мен това, което липсва на младите хора за да останат в България не е толкова възможност за развитие или високо възнаграждение, колкото липсата на реално проявление на свобода и справедливост – в работата ни, в ежедневния ни живот. Това съм го чул от много млади хора, които вече са излезли от България или възнамеряват да го направят, включително и от моите синове. Тук не става въпрос само за корупция или ненаказаност, както и не става въпрос само за политиците ни. Всички ние в България изгубихме чувството си за непримиримост към несправедливостта, към неспазването на правилата и закона, към некоректността и започнахме да свикваме, че това е нормална житейска философия и поведение. Това младите хора не харесват и не искат да се примирят с него.

Как смятате, че те могат да бъдат стимулирани да се развиват тук? Как вашата компания работи в тази посока?

Ние отдавна сме си поставили за цел Mr. Bricolage България да стане любимо място на работа за всеки от нашия екип, както и за повече млади хора. Работим в практическата реализация на тази амбиция през условията за работа; предизвикателствата на позициите; трудовите възнаграждения и социалните придобивки; но най-вече чрез изграждането и засилването на нашата екипност и загрижеността ни един за друг. Това наистина е важно за хората.

Бихте ли посъветвали децата си да останат и да се развиват тук?

Да, така и ги съветвам, но не искам да им го налагам. Те имат право на собствено решение. Нали сме не само българи, но и европейци. Ще се радвам много, ако сме заедно тук.

Кои са вашите причини вие да сте останали и да се развивате в България?

Много са, но бих го обобщил с няколко думи: "Всеки тежи на мястото си." Просто моята страна е България – тук съм роден, израснал; тук са моите приятели, семейство, колеги. Тук съм се реализирал и като професионалист и ръководител. Убеден съм, че направих правилния личен избор.



За кампанията

PwC България, водеща консултантска компания и работодател с над 168-годишна история, стартира кампанията "Твоите 25 причини да избереш България" в подкрепа на младите и амбициозни студенти. По повод 25 години от създаването си PwC България заедно с водещи компании партньори ще подкрепи 25 български студенти със стипендии по 6000 лв., стажове в престижни компании и менторство. В конкурса могат да участват български студенти от 18 до 24 г., обучаващи се у нас или в чужбина. Победителите ще бъдат избрани от независимо жури.

За да кандидатстват, студентите трябва да изпратят есе на тема "Моите 25 причини да избера България" до 10 февруари 2018 г. на www.pwc.bg/25reasons.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Тенденции при онлайн пазаруването и нови бизнес модели в ерата на онлайн търговията
  • Иновативни услуги и ритейл стратегии
  • Бъдещето на физическите магазини и кои са най-добрите магазини в Европа
  • Как компаниите да предоставят най-доброто дигитално и физическо преживяване на своите клиенти
  • Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
  • Нови форми на електронни разплащания
  • Иновации в логистиката при електронната търговия
  • Нарастващата значимост на маркетплейс платформите и какво следва за тях

Към регистрацията

Прочетете и това

Мариан Колев: През 2019 г. "Хиполенд" ще направи дебюта си на борсата Мариан Колев: През 2019 г. "Хиполенд" ще направи дебюта си на борсата

Собственикът на веригата магазини за играчки и детски стоки пред "Капитал"

22 фев 2019, 1789 прочитания

Ценностите зад PR бизнеса Ценностите зад PR бизнеса

Мария Гергова-Бенгтссон, собственичка и управляващ директор на PR агенцията United Partners, пред "Капитал"

8 фев 2019, 3526 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Румен Цонев, КЦМ 2000 Груп: Човек и в България може да бъде полезен, успешен и удовлетворен от професията си

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България" и тяхната мотивация да го направят

ДАНС: машина за губене на време и за глоби

Задължението за представяне на планове за обучение по закона за мръсните пари хвърли в стрес граждани и организации

Радикални борци с корупцията не са желани за европейската прокуратура

Бившата ръководителка на румънската Национална дирекция за борба с корупцията Лаура Кьовеши е с малки шансове да оглави бъдещата служба на ЕС

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Хумус сапиенс

Заведение от европейската верига Hummusbar отвори врати в София

Роман от най-балканската страна

Писателят и театрален режисьор Петър Денчев превръща разочарованията в идейна сила за новата си книга

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.02.2019 Прочетете