Андрей Евтимов, "Доверие Брико" АД: Амбицията ни е да бъдем шампионът в дисциплината "Човешки отношения"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Андрей Евтимов, "Доверие Брико" АД: Амбицията ни е да бъдем шампионът в дисциплината "Човешки отношения"

Андрей Евтимов

Андрей Евтимов, "Доверие Брико" АД: Амбицията ни е да бъдем шампионът в дисциплината "Човешки отношения"

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България" и тяхната мотивация да го направят

11551 прочитания

Андрей Евтимов

© Цветелина Белутова


Андрей Евтимов е изпълнителен директор на "Доверие Брико" АД от 2004 година, а преди това - председател на Съвета на директорите. Компанията притежава изключителните права да използва търговската марка Mr. Bricolage в България и управлява 11 магазина Mr. Bricolage. Нейни акционери са българската група Софарма и френската Mr. Bricolage SA. Компанията е водещата в страната верига магазини за продукти и услуги за ремонт и подобрение на дома и градината. Приходите от продажби за 2017 година са 90.8 милиона лева без ДДС, а чистата печалба – 3.8 милиона лева. През миналата година през касите на нашите магазини са минали над 2.7 милиона клиенти, а в "Доверие Брико" АД работят 550 колеги.

"Доверие Брико" АД е една от компаниите, заставащо зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България.

Какво провокира вашата компания и вас в частност да се включите в проекта на PwC - "Твоите 25 причини да избереш България"?

Идеите и целите на инициативата напълно съвпадат с нашите корпоративни, както и с моите лични, виждания, че е изключително важно България да стане привлекателно място за работа и развитие на младите българи. Освен това, ние вярваме, че ще получим и конкретни практически ползи от нашето участие в инициативата – ще успеем да открием и задържим в нашето дружество млад и перспективен специалист. Ние вярваме, че с помощта и на останалите партньори на инициативата, ще помогнем повече млади българи да изберат България за своя месторабота и професионално развитие. И по този начин да се намали дефицитът от млади и добре подготвени специалисти и мениджъри в страната, с който непрекъснато се сблъскваме.

Трудностите са близки на тези, които изпитва целия бизнес в България през последните години – недостиг на хора, особено на млади, и като количество, и като качество и подготовка. Както и високо текучество поради факта, че много хора търсят реализация в чужбина или в по-модерни отрасли.

Защо смятате, че проектът е важен?

Защото няма голям брой инициативи и действия с подобни цели и амбиции, както от страна на политическото ръководство на страната, така и от страна на бизнеса и на неправителствени организации. Особено е важно е, че този проект е изцяло инициатива и реализация на българския бизнес, който, досега е направил на практика малко, за да задържи младите специалисти в родината им.

Какви са най-ценните качества, които трябва да притежават служителите във вашата компания?

Нашите ценности са: грижа към клиентите и колегите; отговорност за нашите думи, действия и поведение спрямо клиента, колегите и партньорите ни: доставчици, акционери, банки и всички останали наши партньори; както и солидарност и екипност в ежедневната ни работа помежду ни и с партньорите ни. Нашата амбиция, както и на цялата група Mr. Bricolage, е да бъдем шампионът в дисциплината "Човешки отношения". Тази амбиция може да реализираме само ако открием и развиваме у всеки един колега неговия талант и го превърнем в истински лидер.

Какъв смятате, че ще е най-ценният опит, който студентите, които кандидатстват за стаж, биха могли да натрупат в компанията ви?

Това е опитът да опознаваш, обгрижваш и да обслужваш пряко голям брой клиенти: да разкриваш техните нужди за поддръжка на дома и градината, да удовлетворяваш тези нужди; да подпомагаш клиентите в техните мечти и проекти за мястото, където живеят със своите най-близки хора; дори да ги изненадваш приятно с решение и отношение. Това е много ценен опит, който може да бъде изключително полезен във всички сфери на работа – във всеки бизнес или в нестопанската сфера винаги има клиент, който трябва да бъде доволен, за да съществуваш и ти. Освен това, те ще се научат да работят в екип, да изпитват и проявяват отговорност към другите, за да работим и живеем заедно с усмивка.

Какви трудности срещате при набирането/задържането на персонал във вашата индустрия?

Трудностите са близки на тези, които изпитва целия бизнес в България през последните години – недостиг на хора, особено на млади, и като количество, и като качество и подготовка. Както и високо текучество, поради фактът, че много хора търсят реализация в чужбина или в по-модерни отрасли. В нашия бизнес трудностите са още по-засилени поради факта, че нашата работа е тежка: в магазините се работи от 8:00 до 21:00, вкл. и през почивните дни; работи се на крак и в непрекъснат контакт с клиентите, а това не е лесно. От друга страна, покупателната сила на населението в България е ниска и това ни кара да поддържаме по-ниски цени и съответно маржове, а това ограничава възможностите да предоставим по-високи заплати и социални придобивки на колегите.

Според мен това, което липсва на младите хора, за да останат в България, не е толкова възможност за развитие или високо възнаграждение, колкото липсата на реално проявление на свобода и справедливост – в работата ни, в ежедневния ни живот. Това съм го чул от много млади хора, които вече са излезли от България или възнамеряват да го направят, включително и от моите синове.

Приблизително колко от служителите ви са учили/работили/живели в чужбина и са избрали да се върнат и да се развиват в България?

Не мога да се ангажирам с точна бройка, но лично познавам поне шестима колеги, които са учили и/или работили в чужбина и са се върнали в България. Това, което ме радва, че са се интегрирали в нашия екип и смятам, че основната причина за това е, че споделят общите ни ценности и амбиция и изпитват чувство за принадлежност към нашето дружество и към бранда Mr. Bricolage.

Какво липсва на младите хора, за да остават в България?

Според мен това, което липсва на младите хора за да останат в България не е толкова възможност за развитие или високо възнаграждение, колкото липсата на реално проявление на свобода и справедливост – в работата ни, в ежедневния ни живот. Това съм го чул от много млади хора, които вече са излезли от България или възнамеряват да го направят, включително и от моите синове. Тук не става въпрос само за корупция или ненаказаност, както и не става въпрос само за политиците ни. Всички ние в България изгубихме чувството си за непримиримост към несправедливостта, към неспазването на правилата и закона, към некоректността и започнахме да свикваме, че това е нормална житейска философия и поведение. Това младите хора не харесват и не искат да се примирят с него.

Как смятате, че те могат да бъдат стимулирани да се развиват тук? Как вашата компания работи в тази посока?

Ние отдавна сме си поставили за цел Mr. Bricolage България да стане любимо място на работа за всеки от нашия екип, както и за повече млади хора. Работим в практическата реализация на тази амбиция през условията за работа; предизвикателствата на позициите; трудовите възнаграждения и социалните придобивки; но най-вече чрез изграждането и засилването на нашата екипност и загрижеността ни един за друг. Това наистина е важно за хората.

Бихте ли посъветвали децата си да останат и да се развиват тук?

Да, така и ги съветвам, но не искам да им го налагам. Те имат право на собствено решение. Нали сме не само българи, но и европейци. Ще се радвам много, ако сме заедно тук.

Кои са вашите причини вие да сте останали и да се развивате в България?

Много са, но бих го обобщил с няколко думи: "Всеки тежи на мястото си." Просто моята страна е България – тук съм роден, израснал; тук са моите приятели, семейство, колеги. Тук съм се реализирал и като професионалист и ръководител. Убеден съм, че направих правилния личен избор.

За кампанията

PwC България, водеща консултантска компания и работодател с над 168-годишна история, стартира кампанията "Твоите 25 причини да избереш България" в подкрепа на младите и амбициозни студенти. По повод 25 години от създаването си PwC България заедно с водещи компании партньори ще подкрепи 25 български студенти със стипендии по 6000 лв., стажове в престижни компании и менторство. В конкурса могат да участват български студенти от 18 до 24 г., обучаващи се у нас или в чужбина. Победителите ще бъдат избрани от независимо жури.

За да кандидатстват, студентите трябва да изпратят есе на тема "Моите 25 причини да избера България" до 10 февруари 2018 г. на www.pwc.bg/25reasons.

Андрей Евтимов е изпълнителен директор на "Доверие Брико" АД от 2004 година, а преди това - председател на Съвета на директорите. Компанията притежава изключителните права да използва търговската марка Mr. Bricolage в България и управлява 11 магазина Mr. Bricolage. Нейни акционери са българската група Софарма и френската Mr. Bricolage SA. Компанията е водещата в страната верига магазини за продукти и услуги за ремонт и подобрение на дома и градината. Приходите от продажби за 2017 година са 90.8 милиона лева без ДДС, а чистата печалба – 3.8 милиона лева. През миналата година през касите на нашите магазини са минали над 2.7 милиона клиенти, а в "Доверие Брико" АД работят 550 колеги.

"Доверие Брико" АД е една от компаниите, заставащо зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK