С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 фев 2018, 10:00, 7824 прочитания

Илиан Георгиев, Българо-американска кредитна банка АД: Бизнесът, както и държавата имат отговорност в насърчаването на младите хора да останат и да се развиват в България

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Илиан Георгиев е главен изпълнителен директор на Българо-американска кредитна банка АД. БАКБ предлага пълен пакет от банкови продукти и услуги на индивидуални и бизнес клиенти на конкурентни цени и при високо ниво на обслужване. Тя е модерна, високотехнологична институция, която отговаря адекватно на все по-високите изисквания на съвременните потребители, адаптира се бързо към променящите се условия на банковия пазар и се възползва от всички технологични новости, които могат да бъдат в услуга на клиентите й.

Българо-американска кредитна банка АД е една от компаниите, заставащи зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България".



Какво провокира вашата компания и Вас в частност да се включите в проекта на PwC - "Твоите 25 причини да избереш България"?

Проектът "Твоите 25 причини да избереш България" ни провокира заради възможността да покажем на младите хора, че тук също могат да намерят добра реализация и да се чувстват успели. България се променя всеки ден и предоставя все повече възможности за изява на младите хора, а заплащането на труда им не се подценява.

Защо смятате, че той е важен?



Бизнесът, както и държавата имат отговорност в насърчаването на младите хора да останат и да се развиват в България. Това е важно за устойчивото развитие на страната ни. Ние с нашето поведение можем да бъдем една от причините те да ни повярват и да изберат България.
На младите хора в България им липсва увереност във възможностите за успешна реализация. Всеки човек има очаквания за бъдещето си. Колкото по-голяма част от тях се реализират, толкова повече хората ще имат хъс за бъдеща работа.


Какви са най-ценните качества, които трябва да притежават служителите във вашата компания?

Хората трябва да бъдат мотивирани и да искат непрекъснато да се усъвършенстват. Те трябва да могат да посрещат предизвикателствата и промените, затова е необходимо да са адаптивни, гъвкави и акуратни, с възможност да работят по няколко задачи едновременно. Успехът в нашия бизнес е резултат на екипен труд, затова е задължително служителите да умеят да работят заедно, в екип.

Какъв смятате, че ще е най-ценният опит, който студентите, които кандидатстват за стаж, биха могли да натрупат в компанията ви?

Студентите ще се запознаят със структурата на банката, ключовите звена и функциите им в организацията, както и тяхната роля в бизнеса на БАКБ. Ще имат възможност да работят в реална среда и да прилагат на практика теорията, която изучават. Ще видят доколко тя е приложима в конкретни ситуации и ще бъдат част от екипа при решаване на конкретни казуси. Не е за подценяване и фактът, че ще се потопят във фирмената среда и ще се запознаят с офис културата и корпоративните стандарти.

Какви трудности срещате при набирането/задържането на персонал във вашата индустрия?

Банковата индустрия преживява времена на консолидация. Това води до разбирането, че предлагането на работна сила е повече от търсенето. Но в същото време се развива и паралелна тенденция. Другите индустрии конкурират нашите най-масови нужди: фронт офис служители, касиери и специалисти по кредитиране. Определен проблем изпитваме в набирането на персонал с опит в статистика, банкиране и обработка на бази данни.

Битката за добри кадри ще продължава. Но не само привличането на качествени кадри, а и задържането им е важно за всяка организация. В силно конкурентната среда, която се очаква да се установи у нас в най-близко бъдеще, персоналът ще играе все по-голяма роля в развитието на всяка фирма.

Приблизително колко от служителите ви са учили/работили/живели в чужбина и са избрали да се върнат и да се развиват в България?

Нямам точна статистика, но може би около 15-20% са хората, които са се обучавали и работили в чужбина.

Какво липсва на младите хора, за да остават в България?

Липсва увереност във възможностите за успешна реализация. Всеки човек има очаквания за бъдещето си. Колкото по-голяма част от тях се реализират, толкова повече хората ще имат хъс за бъдеща работа. Младежите живеят с усещането, че навън нещата са по-сигурни и има повече възможности. Реално възможностите за добра кариера в България не са малко. Отговорност на бизнеса е да ги развива, а на медиите да показват добрите практики. Развитието на икономиката ни, увеличаването на чуждите инвестиции и бизнеса в България ще доведе до повече нужда от работна сила и още по-добри възможности за кариерно развитие.

Как смятате, че те могат да бъдат стимулирани да се развиват тук? Как вашата компания работи в тази посока?

Голяма част от българите в чужбина не могат да се похвалят с блестящо професионално развитие. Достигат ниво, което ги удовлетворява и получават прилични доходи. Но те попадат в капана на тамошните порядки, които изискват и множество разходи. Ние подкрепяме нуждите на нашите служители с пакет от социални мерки, включително и с предоставянето на изключително преференциални условия за кредитиране на покупка на собствено жилище. Обучаваме ги и развиваме техните професионални и личностни качества и умения. Не на последно място трябва да отбележа човешкото отношение. Служителите и работниците нямат нужда от нашата обич, но имат нужда от нашето уважение и признание освен заплатата, която получават. Добрата среда, разбирането на проблемите на служителите и комуникацията помежду ни независимо от йерархията е от съществено значение.

Бихте ли посъветвали децата си да останат и да се развиват тук?

Разбира се. Вярвам, че възможностите за бизнес в България са много повече от тези в чужбина, и ги насърчавам да изберат родната си страна.

Кои са Вашите причини Вие да сте останали и да се развивате в България?

Вярвах, че страната поема в правилна посока. Не се блазних от кариера в чужбина, а се вълнувах от възможността да се докажа в България и да достигна висока позиция, която обикновено се заема от чужд мениджмънт. Оцених перспективите на професията и нуждата от хора с качества и се стремих да ги изградя и да отговоря на очакванията на бизнес средата.



За кампанията

"PwC България", водеща консултантска компания и работодател с над 168-годишна история, стартира кампанията "Твоите 25 причини да избереш България" в подкрепа на младите и амбициозни студенти. По повод 25 години от създаването си "PwC България" заедно с водещи компании партньори ще подкрепи 25 български студенти със стипендии по 6000 лв., стажове в престижни компании и менторство. В конкурса могат да участват български студенти от 18 до 24 г., обучаващи се у нас или в чужбина. Победителите ще бъдат избрани от независимо жури.

За да кандидатстват, студентите трябва да изпратят есе на тема "Моите 25 причини да избера България" до 10 февруари 2018 г. на www.pwc.bg/25reasons.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Тенденции при онлайн пазаруването и нови бизнес модели в ерата на онлайн търговията
  • Иновативни услуги и ритейл стратегии
  • Бъдещето на физическите магазини и кои са най-добрите магазини в Европа
  • Как компаниите да предоставят най-доброто дигитално и физическо преживяване на своите клиенти
  • Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
  • Нови форми на електронни разплащания
  • Иновации в логистиката при електронната търговия
  • Нарастващата значимост на маркетплейс платформите и какво следва за тях

Към регистрацията

Прочетете и това

Мариан Колев: През 2019 г. "Хиполенд" ще направи дебюта си на борсата Мариан Колев: През 2019 г. "Хиполенд" ще направи дебюта си на борсата

Собственикът на веригата магазини за играчки и детски стоки пред "Капитал"

22 фев 2019, 1781 прочитания

Ценностите зад PR бизнеса Ценностите зад PR бизнеса

Мария Гергова-Бенгтссон, собственичка и управляващ директор на PR агенцията United Partners, пред "Капитал"

8 фев 2019, 3526 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Виолина Маринова, ДСК: Няма нещо, което човек да не може да реализира тук, ако вярва и работи достатъчно усилено за него

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

Новите дрехи на Vogue

Американската медийна група Condé Nast променя бизнес модела си в опит да спаси печатните си издания

Домусчиев затяга медийната хватка на ГЕРБ с покупката на "Нова"

След неуспешния опит на ГЕРБ да го включи като партньор на Келнер в "Нова телевизия" сега бизнесменът купува директно телевизията

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Роман от най-балканската страна

Писателят и театрален режисьор Петър Денчев превръща разочарованията в идейна сила за новата си книга

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.02.2019 Прочетете