С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 фев 2018, 10:00, 6427 прочитания

Илиан Георгиев, Българо-американска кредитна банка АД: Бизнесът, както и държавата имат отговорност в насърчаването на младите хора да останат и да се развиват в България

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Левон Хампарцумян, Уникредит Булбанк: Задължението на един родител е да образова и възпита децата си, решенията къде да живеят и работят е тяхно право

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

12 фев 2018

Ираван Хира, Hewlett Packard Enterprise: В днешно време светът е по-малък от всякога

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

5 фев 2018

Виолина Маринова, ДСК: Няма нещо, което човек да не може да реализира тук, ако вярва и работи достатъчно усилено за него

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

2 фев 2018

Румен Цонев, КЦМ 2000 Груп: Човек и в България може да бъде полезен, успешен и удовлетворен от професията си

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България" и тяхната мотивация да го направят

31 яну 2018

Андрей Евтимов, "Доверие Брико" АД: Амбицията ни е да бъдем шампионът в дисциплината "Човешки отношения"

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България" и тяхната мотивация да го направят

30 яну 2018

Божидар Нейчев: Двете големи промени са технологиите и регулациите

Управляващият съдружник за Югоизточна Европа в "PwC България" пред "Капитал"

5 яну 2018
Илиан Георгиев е главен изпълнителен директор на Българо-американска кредитна банка АД. БАКБ предлага пълен пакет от банкови продукти и услуги на индивидуални и бизнес клиенти на конкурентни цени и при високо ниво на обслужване. Тя е модерна, високотехнологична институция, която отговаря адекватно на все по-високите изисквания на съвременните потребители, адаптира се бързо към променящите се условия на банковия пазар и се възползва от всички технологични новости, които могат да бъдат в услуга на клиентите й.

Българо-американска кредитна банка АД е една от компаниите, заставащи зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България".



Какво провокира вашата компания и Вас в частност да се включите в проекта на PwC - "Твоите 25 причини да избереш България"?

Проектът "Твоите 25 причини да избереш България" ни провокира заради възможността да покажем на младите хора, че тук също могат да намерят добра реализация и да се чувстват успели. България се променя всеки ден и предоставя все повече възможности за изява на младите хора, а заплащането на труда им не се подценява.

Защо смятате, че той е важен?



Бизнесът, както и държавата имат отговорност в насърчаването на младите хора да останат и да се развиват в България. Това е важно за устойчивото развитие на страната ни. Ние с нашето поведение можем да бъдем една от причините те да ни повярват и да изберат България.
На младите хора в България им липсва увереност във възможностите за успешна реализация. Всеки човек има очаквания за бъдещето си. Колкото по-голяма част от тях се реализират, толкова повече хората ще имат хъс за бъдеща работа.


Какви са най-ценните качества, които трябва да притежават служителите във вашата компания?

Хората трябва да бъдат мотивирани и да искат непрекъснато да се усъвършенстват. Те трябва да могат да посрещат предизвикателствата и промените, затова е необходимо да са адаптивни, гъвкави и акуратни, с възможност да работят по няколко задачи едновременно. Успехът в нашия бизнес е резултат на екипен труд, затова е задължително служителите да умеят да работят заедно, в екип.

Какъв смятате, че ще е най-ценният опит, който студентите, които кандидатстват за стаж, биха могли да натрупат в компанията ви?

Студентите ще се запознаят със структурата на банката, ключовите звена и функциите им в организацията, както и тяхната роля в бизнеса на БАКБ. Ще имат възможност да работят в реална среда и да прилагат на практика теорията, която изучават. Ще видят доколко тя е приложима в конкретни ситуации и ще бъдат част от екипа при решаване на конкретни казуси. Не е за подценяване и фактът, че ще се потопят във фирмената среда и ще се запознаят с офис културата и корпоративните стандарти.

Какви трудности срещате при набирането/задържането на персонал във вашата индустрия?

Банковата индустрия преживява времена на консолидация. Това води до разбирането, че предлагането на работна сила е повече от търсенето. Но в същото време се развива и паралелна тенденция. Другите индустрии конкурират нашите най-масови нужди: фронт офис служители, касиери и специалисти по кредитиране. Определен проблем изпитваме в набирането на персонал с опит в статистика, банкиране и обработка на бази данни.

Битката за добри кадри ще продължава. Но не само привличането на качествени кадри, а и задържането им е важно за всяка организация. В силно конкурентната среда, която се очаква да се установи у нас в най-близко бъдеще, персоналът ще играе все по-голяма роля в развитието на всяка фирма.

Приблизително колко от служителите ви са учили/работили/живели в чужбина и са избрали да се върнат и да се развиват в България?

Нямам точна статистика, но може би около 15-20% са хората, които са се обучавали и работили в чужбина.

Какво липсва на младите хора, за да остават в България?

Липсва увереност във възможностите за успешна реализация. Всеки човек има очаквания за бъдещето си. Колкото по-голяма част от тях се реализират, толкова повече хората ще имат хъс за бъдеща работа. Младежите живеят с усещането, че навън нещата са по-сигурни и има повече възможности. Реално възможностите за добра кариера в България не са малко. Отговорност на бизнеса е да ги развива, а на медиите да показват добрите практики. Развитието на икономиката ни, увеличаването на чуждите инвестиции и бизнеса в България ще доведе до повече нужда от работна сила и още по-добри възможности за кариерно развитие.

Как смятате, че те могат да бъдат стимулирани да се развиват тук? Как вашата компания работи в тази посока?

Голяма част от българите в чужбина не могат да се похвалят с блестящо професионално развитие. Достигат ниво, което ги удовлетворява и получават прилични доходи. Но те попадат в капана на тамошните порядки, които изискват и множество разходи. Ние подкрепяме нуждите на нашите служители с пакет от социални мерки, включително и с предоставянето на изключително преференциални условия за кредитиране на покупка на собствено жилище. Обучаваме ги и развиваме техните професионални и личностни качества и умения. Не на последно място трябва да отбележа човешкото отношение. Служителите и работниците нямат нужда от нашата обич, но имат нужда от нашето уважение и признание освен заплатата, която получават. Добрата среда, разбирането на проблемите на служителите и комуникацията помежду ни независимо от йерархията е от съществено значение.

Бихте ли посъветвали децата си да останат и да се развиват тук?

Разбира се. Вярвам, че възможностите за бизнес в България са много повече от тези в чужбина, и ги насърчавам да изберат родната си страна.

Кои са Вашите причини Вие да сте останали и да се развивате в България?

Вярвах, че страната поема в правилна посока. Не се блазних от кариера в чужбина, а се вълнувах от възможността да се докажа в България и да достигна висока позиция, която обикновено се заема от чужд мениджмънт. Оцених перспективите на професията и нуждата от хора с качества и се стремих да ги изградя и да отговоря на очакванията на бизнес средата.



За кампанията

"PwC България", водеща консултантска компания и работодател с над 168-годишна история, стартира кампанията "Твоите 25 причини да избереш България" в подкрепа на младите и амбициозни студенти. По повод 25 години от създаването си "PwC България" заедно с водещи компании партньори ще подкрепи 25 български студенти със стипендии по 6000 лв., стажове в престижни компании и менторство. В конкурса могат да участват български студенти от 18 до 24 г., обучаващи се у нас или в чужбина. Победителите ще бъдат избрани от независимо жури.

За да кандидатстват, студентите трябва да изпратят есе на тема "Моите 25 причини да избера България" до 10 февруари 2018 г. на www.pwc.bg/25reasons.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

20 ноември 2018г.
София хотел Балкан

capital.bg/banks

Шеста годишна конференция "Банките и бизнесът"



Теми в програмата:


  • Банковият сектор през 2019 – приоритети и предизвикателства
  • Подготовка за банковия съюз и ERM 2 – какво е важно и какви ще са ефектите върху бизнеса
  • Тенденции при кредитирането - ще има ли промяна в цената на и какво ще е движението на лихвите
  • Нови възможности и програми за финансиране
  • Пазарът на необслужвани кредити
  • Иновации и технологични решения за по-висока ефективност на сектора​

Повече информация и програма: capital.bg/banks

Прочетете и това

Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година

Изпълнителният директор на германската софтуерна компания пред "Капитал"

4 ное 2018, 2006 прочитания

За проектите и хората За проектите и хората

Михаил Михайлов, председател на PMI Bulgaria, пред "Капитал"

2 ное 2018, 16564 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Виолина Маринова, ДСК: Няма нещо, което човек да не може да реализира тук, ако вярва и работи достатъчно усилено за него

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

Кралицата при сирената

Cheese The Queen предлага различни видове сирена от кашу с пробиотик

Дигиталните варвари

Как информационните войни в интернет подкопават фундамента на свободното гражданско общество

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Бохемска рапсодия"

Силата на музиката в спектакъл за сърцето

Андалусия: една добра седмица

Жега, история и гамбас в Южна Испания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Президентът иска социален данък за колите; ЕК видя проблема в медиите

Емисия

DAILY @7PM // 13.11.2018 Прочетете