С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 фев 2018, 12:59, 4977 прочитания

Милена Драгийска, "Лидл България": Вземете най-доброто от света и го приложете в България

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Боряна Радева, "Евромаркет груп" АД: Може да си талантлив, може да имаш идеи, но ако нямаш хъс да се пребориш за тях, времето ти ще бъде пропиляно

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

21 фев 2018

Левон Хампарцумян, Уникредит Булбанк: Задължението на един родител е да образова и възпита децата си, решенията къде да живеят и работят е тяхно право

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

12 фев 2018

Ираван Хира, Hewlett Packard Enterprise: В днешно време светът е по-малък от всякога

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

5 фев 2018

Виолина Маринова, ДСК: Няма нещо, което човек да не може да реализира тук, ако вярва и работи достатъчно усилено за него

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

2 фев 2018
Милена Драгийска e главен изпълнителен директор на "Лидл България" от стъпването на веригата у нас през 2010 г. Lidl е лидер в бизнеса с търговия на хранителни стоки в Европа и четвъртата най-голяма верига магазини в света в ритейл сектора. Част е от германската Schwarz-Gruppe. В България Lidl започва своята дейност през 2010 г., като днес вече има 87 магазина в 46 града в страната, два логистични центъра и над 2300 служители.

"Лидл България" е една от компаниите, заставащи зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България".

Какво провокира вашата компания и Вас в частност да се включите в проекта на PWC - "Твоите 25 причини да избереш България"?

- В "Лидл България" с множество конкретни примери сме доказвали убедеността си, че бизнесът трябва да подава ръка на младите кадри, да развива потенциала им и да им показва, че има много повече от 25 причини да изберат България. Тази наша мисия има редица конкретни проявления, с които сме връщали и продължаваме да връщаме млади хора в страната. В какво точно се изразява това? Традиционно даваме възможност на току-що завършили образованието си в Австрия и Германия български студенти да се върнат у дома и да започнат работа в нашата компания. Същите тези млади таланти вече са доказали, че след получаване на силен старт са направили отлично кариерно развитие, отчасти по-конкурентно дори от шансовете за кариера в Германия и Австрия.
И точно тук нашите ценности напълно се припокриват с проекта на PwC. Според нас това е една много сериозна и отговорна кауза, около която целият бизнес трябва да се обедини – да покажем на младите хора, че тяхното бъдеще е тук, че тук могат да постигнат много.
Човек трябва да изследва, трябва да търси, понякога и извън границите на собствената си държава. Но също така вярваме и в завръщането – че има една сила, наречена принадлежност, която рано или късно ни връща тук.


Защо смятате, че той е важен?

- Тук бих искала да направя едно уточнение. Като глобална и социално отговорна компания "Лидл" поощрява космополитните личности, хората, които са отворени и любознателни към света – аз самата съм учила и работила в чужбина. Човек трябва да изследва, трябва да търси, понякога и извън границите на собствената си държава. Но също така вярваме и в завръщането – че има една сила, наречена принадлежност, която рано или късно ни връща тук. Ние не искаме да кажем на младите хора "Стойте си в България" – не би било редно от наша страна. Ние искаме да им кажем: "Излезте навън. Вижте как се случват нещата там. Вземете най-доброто. И се върнете, за да го приложите тук, в България". Защото така създаваме не само нашето бъдеще – така създаваме бъдещето на нашите деца, внуци и на всички поколения, които ще дойдат след нас.

Какви са най-ценните качества, които трябва да притежават служителите във вашата компания?



- Трябва да са любопитни, да имат желание да се развиват, да имат смелостта и куража да бъдат двигател на промени – положителни промени. Много е важно да споделяме общи ценности – не толкова за бизнеса, колкото за живота. Защото това е основополагащото – какъвто си в живота, такъв ще си и в работата си. Да споделят нашата визия, че когато правиш бизнес – без значение в коя сфера – има една етика, която не бива да престъпваш. Да мислиш с отговорност за бъдещето. Да уважаваш хората около себе си. Нищо не трябва да е на всяка цена, но всичко трябва да е в рамките на достойното, човешко и отговорно поведение.

Какъв смятате, че ще е най-ценният опит, който студентите, които кандидатстват за стаж, биха могли да натрупат в компанията ви?

- Ще видят отвътре как работи една световна компания – лидерът на търговията на дребно в Европа. Ще се запознаят с международни практики и ноу-хау. Ще видят как се случват нещата в бързооборотния сектор и, надявам се, ще се убедят, че това е една много интересна и динамична област. "Лидл България" е много повече от магазини, от които човек може да си напазарува. Тук можеш да се развиваш в различни сфери – продажби, логистика, маркетинг, ИТ, финанси, строителство и експанзия и много други. Очаква ги една много динамична, интересна и предизвикателна работна среда. И още по-важното – един много силен, позитивен и свеж екип.

Какви трудности срещате при набирането/задържането на персонал във вашата индустрия?

- Не бих казала, че срещаме трудности при задържането на персонала. "Лидл България" не спира да инвестира в своите служители – радвам се, че това се забелязва и оценява от всички тях. Не случайно при нас текучеството е изключително ниско – средномесечният процент на флуктуация е под 2%. Що се отнася до набирането на нови кадри – тук предизвикателството е да намерим хора, които са като нашата "кръвна група". Както казах и по-горе – любознателни и търсещи хора, които искат да учат, да се развиват и да правят нещата възможни.
Над 20% от настоящия ръководен състав са именно от кадри, върнали се от чужбина, за да се реализират в структурата на "Лидл България"

Приблизително колко от служителите ви са учили/ работили/ живели в чужбина и са избрали да се върнат и да се развиват в България?

- При нас над 20% от настоящия ръководен състав са именно от кадри, върнали се от чужбина, за да се реализират в структурата на "Лидл България". Казвам тази цифра с изключителна радост и гордост, защото е потвърждение, че когато предлагаш честност, откритост и възможности за развитие, можеш да привлечеш на своя страна качествени хора. За да получиш, трябва да дадеш – с еднаква сила тази максима важи за служителите и за работодателите.

Какво липсва на младите хора, за да остават в България?

- Като качества не бих казала, че им липсва нещо. Това, което им липсва, е чувство за предвидимост на обстоятелствата, за да имат перспектива тук. Затова и тръгват да я търсят в другите държави.

Как смятате, че те могат да бъдат стимулирани да се развиват тук? Как вашата компания работи в тази посока?

- Именно тук идва ролята на отговорния бизнес. Като им предложим конкурентни възможности тук, като им покажем, че тук могат да се развиват, могат да намерят прозрачност и спокойствие за своето бъдеще. Точно това правим и ние в "Лидл България" – даваме им най-добрите условия на работа, най-високото заплащане в бранша, даваме им възможност да се развиват и с действията си им доказваме, че могат да разчитат на нас, че сме техен коректен и сигурен партньор. При нас те могат да намерят изключително висока степен на припокриване между думи и дела, между това, което сме обещали, и това, което сме изпълнили впоследствие.

Бихте ли посъветвали децата си да останат и да се развиват тук?

- Бих ги посъветвала да не забравят откъде са тръгнали и къде е техният корен. И дори да отидат в чужбина, един ден да се върнат отново тук, защото тук те биха се чувствали на мястото си.

Кои са Вашите причини Вие да сте останали и да се развивате в България?

- Има една поговорка, която аз много обичам – камъкът си тежи на мястото. Това е и причината, поради която съм избрала България. Тук е моето семейство, приятелите ми. Тук чувствам, че мога да бъда полезна и да допринасям за нещо добро.



За кампанията

"PwC България", водеща консултантска компания и работодател с над 168-годишна история, стартира кампанията "Твоите 25 причини да избереш България" в подкрепа на младите и амбициозни студенти. По повод 25 години от създаването й "PwC България" заедно с водещи компании партньори ще подкрепи 25 български студенти със стипендии по 6000 лв., стажове в престижни компании и менторство. В конкурса могат да участват български студенти от 18 до 24 години, обучаващи се у нас или в чужбина. Победителите ще бъдат избрани от независимо жури.

За да кандидатстват, студентите трябва да изпратят есе на тема "Моите 25 причини да избера България" до 10 февруари 2018 г. на www.pwc.bg/25reasons.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тиери Хейнс: В международен план ракията има шанс в коктейли Тиери Хейнс: В международен план ракията има шанс в коктейли

Директорът на конкурса Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles и консултант по високоалкохолни напитки пред "Капитал"

17 авг 2018, 1443 прочитания

Създателят на брандове от Шумен 6 Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

22 юни 2018, 36536 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Отключете лидера в себе си

Няколко съвета за професионално развитие от Next Genеration финалиста Марин Трошанов

Стажове, стипендии, конкурси (30 юли – 5 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

В България кадърните и търсещи хора получават по-големи шансове и по-бързо, отколкото в развитите страни

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars SA и част от Топ 3 финалистите в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation, пред "Кариери"

Стажове, стипендии, конкурси (23 - 29 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Левон Хампарцумян, Уникредит Булбанк: Задължението на един родител е да образова и възпита децата си, решенията къде да живеят и работят е тяхно право

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

Яке за двама

Ирина Василева създава дрехи, които улесняват майките при носене на бебето

Когато улицата изкрещя "Стига!"

Опитите на управляващите за овладяване на правосъдната система и цялата държава вече будят опасения, че Румъния върви по стъпките на Унгария и Полша

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Лято в Пулия

Дългата сиеста е закон, часовниците не пазят реалното време, а духът на общността е заложен в миналото

За хората и костенурките

"Геа Челониа" – единственият център за опазване на сухоземните костенурки в България, учи на грижа към природата и хуманност

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 18.08.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 18.08.2018 Прочетете