С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 фев 2018, 12:59, 5940 прочитания

Милена Драгийска, "Лидл България": Вземете най-доброто от света и го приложете в България

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Боряна Радева, "Евромаркет груп" АД: Може да си талантлив, може да имаш идеи, но ако нямаш хъс да се пребориш за тях, времето ти ще бъде пропиляно

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

21 фев 2018

Левон Хампарцумян, Уникредит Булбанк: Задължението на един родител е да образова и възпита децата си, решенията къде да живеят и работят е тяхно право

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

12 фев 2018

Ираван Хира, Hewlett Packard Enterprise: В днешно време светът е по-малък от всякога

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

5 фев 2018

Виолина Маринова, ДСК: Няма нещо, което човек да не може да реализира тук, ако вярва и работи достатъчно усилено за него

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

2 фев 2018
Милена Драгийска e главен изпълнителен директор на "Лидл България" от стъпването на веригата у нас през 2010 г. Lidl е лидер в бизнеса с търговия на хранителни стоки в Европа и четвъртата най-голяма верига магазини в света в ритейл сектора. Част е от германската Schwarz-Gruppe. В България Lidl започва своята дейност през 2010 г., като днес вече има 87 магазина в 46 града в страната, два логистични центъра и над 2300 служители.

"Лидл България" е една от компаниите, заставащи зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България".

Какво провокира вашата компания и Вас в частност да се включите в проекта на PWC - "Твоите 25 причини да избереш България"?

- В "Лидл България" с множество конкретни примери сме доказвали убедеността си, че бизнесът трябва да подава ръка на младите кадри, да развива потенциала им и да им показва, че има много повече от 25 причини да изберат България. Тази наша мисия има редица конкретни проявления, с които сме връщали и продължаваме да връщаме млади хора в страната. В какво точно се изразява това? Традиционно даваме възможност на току-що завършили образованието си в Австрия и Германия български студенти да се върнат у дома и да започнат работа в нашата компания. Същите тези млади таланти вече са доказали, че след получаване на силен старт са направили отлично кариерно развитие, отчасти по-конкурентно дори от шансовете за кариера в Германия и Австрия.
И точно тук нашите ценности напълно се припокриват с проекта на PwC. Според нас това е една много сериозна и отговорна кауза, около която целият бизнес трябва да се обедини – да покажем на младите хора, че тяхното бъдеще е тук, че тук могат да постигнат много.
Човек трябва да изследва, трябва да търси, понякога и извън границите на собствената си държава. Но също така вярваме и в завръщането – че има една сила, наречена принадлежност, която рано или късно ни връща тук.



Защо смятате, че той е важен?

- Тук бих искала да направя едно уточнение. Като глобална и социално отговорна компания "Лидл" поощрява космополитните личности, хората, които са отворени и любознателни към света – аз самата съм учила и работила в чужбина. Човек трябва да изследва, трябва да търси, понякога и извън границите на собствената си държава. Но също така вярваме и в завръщането – че има една сила, наречена принадлежност, която рано или късно ни връща тук. Ние не искаме да кажем на младите хора "Стойте си в България" – не би било редно от наша страна. Ние искаме да им кажем: "Излезте навън. Вижте как се случват нещата там. Вземете най-доброто. И се върнете, за да го приложите тук, в България". Защото така създаваме не само нашето бъдеще – така създаваме бъдещето на нашите деца, внуци и на всички поколения, които ще дойдат след нас.

Какви са най-ценните качества, които трябва да притежават служителите във вашата компания?



- Трябва да са любопитни, да имат желание да се развиват, да имат смелостта и куража да бъдат двигател на промени – положителни промени. Много е важно да споделяме общи ценности – не толкова за бизнеса, колкото за живота. Защото това е основополагащото – какъвто си в живота, такъв ще си и в работата си. Да споделят нашата визия, че когато правиш бизнес – без значение в коя сфера – има една етика, която не бива да престъпваш. Да мислиш с отговорност за бъдещето. Да уважаваш хората около себе си. Нищо не трябва да е на всяка цена, но всичко трябва да е в рамките на достойното, човешко и отговорно поведение.

Какъв смятате, че ще е най-ценният опит, който студентите, които кандидатстват за стаж, биха могли да натрупат в компанията ви?

- Ще видят отвътре как работи една световна компания – лидерът на търговията на дребно в Европа. Ще се запознаят с международни практики и ноу-хау. Ще видят как се случват нещата в бързооборотния сектор и, надявам се, ще се убедят, че това е една много интересна и динамична област. "Лидл България" е много повече от магазини, от които човек може да си напазарува. Тук можеш да се развиваш в различни сфери – продажби, логистика, маркетинг, ИТ, финанси, строителство и експанзия и много други. Очаква ги една много динамична, интересна и предизвикателна работна среда. И още по-важното – един много силен, позитивен и свеж екип.

Какви трудности срещате при набирането/задържането на персонал във вашата индустрия?

- Не бих казала, че срещаме трудности при задържането на персонала. "Лидл България" не спира да инвестира в своите служители – радвам се, че това се забелязва и оценява от всички тях. Не случайно при нас текучеството е изключително ниско – средномесечният процент на флуктуация е под 2%. Що се отнася до набирането на нови кадри – тук предизвикателството е да намерим хора, които са като нашата "кръвна група". Както казах и по-горе – любознателни и търсещи хора, които искат да учат, да се развиват и да правят нещата възможни.
Над 20% от настоящия ръководен състав са именно от кадри, върнали се от чужбина, за да се реализират в структурата на "Лидл България"

Приблизително колко от служителите ви са учили/ работили/ живели в чужбина и са избрали да се върнат и да се развиват в България?

- При нас над 20% от настоящия ръководен състав са именно от кадри, върнали се от чужбина, за да се реализират в структурата на "Лидл България". Казвам тази цифра с изключителна радост и гордост, защото е потвърждение, че когато предлагаш честност, откритост и възможности за развитие, можеш да привлечеш на своя страна качествени хора. За да получиш, трябва да дадеш – с еднаква сила тази максима важи за служителите и за работодателите.

Какво липсва на младите хора, за да остават в България?

- Като качества не бих казала, че им липсва нещо. Това, което им липсва, е чувство за предвидимост на обстоятелствата, за да имат перспектива тук. Затова и тръгват да я търсят в другите държави.

Как смятате, че те могат да бъдат стимулирани да се развиват тук? Как вашата компания работи в тази посока?

- Именно тук идва ролята на отговорния бизнес. Като им предложим конкурентни възможности тук, като им покажем, че тук могат да се развиват, могат да намерят прозрачност и спокойствие за своето бъдеще. Точно това правим и ние в "Лидл България" – даваме им най-добрите условия на работа, най-високото заплащане в бранша, даваме им възможност да се развиват и с действията си им доказваме, че могат да разчитат на нас, че сме техен коректен и сигурен партньор. При нас те могат да намерят изключително висока степен на припокриване между думи и дела, между това, което сме обещали, и това, което сме изпълнили впоследствие.

Бихте ли посъветвали децата си да останат и да се развиват тук?

- Бих ги посъветвала да не забравят откъде са тръгнали и къде е техният корен. И дори да отидат в чужбина, един ден да се върнат отново тук, защото тук те биха се чувствали на мястото си.

Кои са Вашите причини Вие да сте останали и да се развивате в България?

- Има една поговорка, която аз много обичам – камъкът си тежи на мястото. Това е и причината, поради която съм избрала България. Тук е моето семейство, приятелите ми. Тук чувствам, че мога да бъда полезна и да допринасям за нещо добро.



За кампанията

"PwC България", водеща консултантска компания и работодател с над 168-годишна история, стартира кампанията "Твоите 25 причини да избереш България" в подкрепа на младите и амбициозни студенти. По повод 25 години от създаването й "PwC България" заедно с водещи компании партньори ще подкрепи 25 български студенти със стипендии по 6000 лв., стажове в престижни компании и менторство. В конкурса могат да участват български студенти от 18 до 24 години, обучаващи се у нас или в чужбина. Победителите ще бъдат избрани от независимо жури.

За да кандидатстват, студентите трябва да изпратят есе на тема "Моите 25 причини да избера България" до 10 февруари 2018 г. на www.pwc.bg/25reasons.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Да сканираш успеха Да сканираш успеха

Гарет Уилямс, основател на търсачката за полети Skyscanner, пред "Капитал"

16 ное 2018, 3156 прочитания

Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година

Изпълнителният директор на германската софтуерна компания пред "Капитал"

4 ное 2018, 2262 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Левон Хампарцумян, Уникредит Булбанк: Задължението на един родител е да образова и възпита децата си, решенията къде да живеят и работят е тяхно право

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

Съдът на ЕС: Платеният отпуск не може да се губи автоматично

Работникът не може да бъде лишен от отпуск само защото не го е поискал за годината, за която се полага

Дизелът залязва на изток

Забраните за стари дизели в западноевропейски градове се превръщат в износ на мръсен въздух към Източна Европа, а решенията трябва да се взимат и на двете места

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

Всичко е игра

Изложба изследва сложното взаимодействие между видеоигрите и реалността

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Червена вълна на борсите, кризата в "Обединени патриоти" продължава

Емисия

DAILY @7PM // 20.11.2018 Прочетете