Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
9 фев 2018, 12:59, 2499 прочитания

Милена Драгийска, "Лидл България": Вземете най-доброто от света и го приложете в България

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Левон Хампарцумян, Уникредит Булбанк: Задължението на един родител е да образова и възпита децата си, решенията къде да живеят и работят е тяхно право

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

12 фев 2018

Ираван Хира, Hewlett Packard Enterprise: В днешно време светът е по-малък от всякога

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

5 фев 2018

Виолина Маринова, ДСК: Няма нещо, което човек да не може да реализира тук, ако вярва и работи достатъчно усилено за него

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

2 фев 2018
Милена Драгийска e главен изпълнителен директор на "Лидл България" от стъпването на веригата у нас през 2010 г. Lidl е лидер в бизнеса с търговия на хранителни стоки в Европа и четвъртата най-голяма верига магазини в света в ритейл сектора. Част е от германската Schwarz-Gruppe. В България Lidl започва своята дейност през 2010 г., като днес вече има 87 магазина в 46 града в страната, два логистични центъра и над 2300 служители.

"Лидл България" е една от компаниите, заставащи зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България".

Какво провокира вашата компания и Вас в частност да се включите в проекта на PWC - "Твоите 25 причини да избереш България"?

- В "Лидл България" с множество конкретни примери сме доказвали убедеността си, че бизнесът трябва да подава ръка на младите кадри, да развива потенциала им и да им показва, че има много повече от 25 причини да изберат България. Тази наша мисия има редица конкретни проявления, с които сме връщали и продължаваме да връщаме млади хора в страната. В какво точно се изразява това? Традиционно даваме възможност на току-що завършили образованието си в Австрия и Германия български студенти да се върнат у дома и да започнат работа в нашата компания. Същите тези млади таланти вече са доказали, че след получаване на силен старт са направили отлично кариерно развитие, отчасти по-конкурентно дори от шансовете за кариера в Германия и Австрия.
И точно тук нашите ценности напълно се припокриват с проекта на PwC. Според нас това е една много сериозна и отговорна кауза, около която целият бизнес трябва да се обедини – да покажем на младите хора, че тяхното бъдеще е тук, че тук могат да постигнат много.
Човек трябва да изследва, трябва да търси, понякога и извън границите на собствената си държава. Но също така вярваме и в завръщането – че има една сила, наречена принадлежност, която рано или късно ни връща тук.


Защо смятате, че той е важен?

- Тук бих искала да направя едно уточнение. Като глобална и социално отговорна компания "Лидл" поощрява космополитните личности, хората, които са отворени и любознателни към света – аз самата съм учила и работила в чужбина. Човек трябва да изследва, трябва да търси, понякога и извън границите на собствената си държава. Но също така вярваме и в завръщането – че има една сила, наречена принадлежност, която рано или късно ни връща тук. Ние не искаме да кажем на младите хора "Стойте си в България" – не би било редно от наша страна. Ние искаме да им кажем: "Излезте навън. Вижте как се случват нещата там. Вземете най-доброто. И се върнете, за да го приложите тук, в България". Защото така създаваме не само нашето бъдеще – така създаваме бъдещето на нашите деца, внуци и на всички поколения, които ще дойдат след нас.

Какви са най-ценните качества, които трябва да притежават служителите във вашата компания?



- Трябва да са любопитни, да имат желание да се развиват, да имат смелостта и куража да бъдат двигател на промени – положителни промени. Много е важно да споделяме общи ценности – не толкова за бизнеса, колкото за живота. Защото това е основополагащото – какъвто си в живота, такъв ще си и в работата си. Да споделят нашата визия, че когато правиш бизнес – без значение в коя сфера – има една етика, която не бива да престъпваш. Да мислиш с отговорност за бъдещето. Да уважаваш хората около себе си. Нищо не трябва да е на всяка цена, но всичко трябва да е в рамките на достойното, човешко и отговорно поведение.

Какъв смятате, че ще е най-ценният опит, който студентите, които кандидатстват за стаж, биха могли да натрупат в компанията ви?

- Ще видят отвътре как работи една световна компания – лидерът на търговията на дребно в Европа. Ще се запознаят с международни практики и ноу-хау. Ще видят как се случват нещата в бързооборотния сектор и, надявам се, ще се убедят, че това е една много интересна и динамична област. "Лидл България" е много повече от магазини, от които човек може да си напазарува. Тук можеш да се развиваш в различни сфери – продажби, логистика, маркетинг, ИТ, финанси, строителство и експанзия и много други. Очаква ги една много динамична, интересна и предизвикателна работна среда. И още по-важното – един много силен, позитивен и свеж екип.

Какви трудности срещате при набирането/задържането на персонал във вашата индустрия?

- Не бих казала, че срещаме трудности при задържането на персонала. "Лидл България" не спира да инвестира в своите служители – радвам се, че това се забелязва и оценява от всички тях. Не случайно при нас текучеството е изключително ниско – средномесечният процент на флуктуация е под 2%. Що се отнася до набирането на нови кадри – тук предизвикателството е да намерим хора, които са като нашата "кръвна група". Както казах и по-горе – любознателни и търсещи хора, които искат да учат, да се развиват и да правят нещата възможни.
Над 20% от настоящия ръководен състав са именно от кадри, върнали се от чужбина, за да се реализират в структурата на "Лидл България"

Приблизително колко от служителите ви са учили/ работили/ живели в чужбина и са избрали да се върнат и да се развиват в България?

- При нас над 20% от настоящия ръководен състав са именно от кадри, върнали се от чужбина, за да се реализират в структурата на "Лидл България". Казвам тази цифра с изключителна радост и гордост, защото е потвърждение, че когато предлагаш честност, откритост и възможности за развитие, можеш да привлечеш на своя страна качествени хора. За да получиш, трябва да дадеш – с еднаква сила тази максима важи за служителите и за работодателите.

Какво липсва на младите хора, за да остават в България?

- Като качества не бих казала, че им липсва нещо. Това, което им липсва, е чувство за предвидимост на обстоятелствата, за да имат перспектива тук. Затова и тръгват да я търсят в другите държави.

Как смятате, че те могат да бъдат стимулирани да се развиват тук? Как вашата компания работи в тази посока?

- Именно тук идва ролята на отговорния бизнес. Като им предложим конкурентни възможности тук, като им покажем, че тук могат да се развиват, могат да намерят прозрачност и спокойствие за своето бъдеще. Точно това правим и ние в "Лидл България" – даваме им най-добрите условия на работа, най-високото заплащане в бранша, даваме им възможност да се развиват и с действията си им доказваме, че могат да разчитат на нас, че сме техен коректен и сигурен партньор. При нас те могат да намерят изключително висока степен на припокриване между думи и дела, между това, което сме обещали, и това, което сме изпълнили впоследствие.

Бихте ли посъветвали децата си да останат и да се развиват тук?

- Бих ги посъветвала да не забравят откъде са тръгнали и къде е техният корен. И дори да отидат в чужбина, един ден да се върнат отново тук, защото тук те биха се чувствали на мястото си.

Кои са Вашите причини Вие да сте останали и да се развивате в България?

- Има една поговорка, която аз много обичам – камъкът си тежи на мястото. Това е и причината, поради която съм избрала България. Тук е моето семейство, приятелите ми. Тук чувствам, че мога да бъда полезна и да допринасям за нещо добро.



За кампанията

"PwC България", водеща консултантска компания и работодател с над 168-годишна история, стартира кампанията "Твоите 25 причини да избереш България" в подкрепа на младите и амбициозни студенти. По повод 25 години от създаването й "PwC България" заедно с водещи компании партньори ще подкрепи 25 български студенти със стипендии по 6000 лв., стажове в престижни компании и менторство. В конкурса могат да участват български студенти от 18 до 24 години, обучаващи се у нас или в чужбина. Победителите ще бъдат избрани от независимо жури.

За да кандидатстват, студентите трябва да изпратят есе на тема "Моите 25 причини да избера България" до 10 февруари 2018 г. на www.pwc.bg/25reasons.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Мат Соейн: Големите търговски вериги трябва да са повече технологично ориентирани Мат Соейн: Големите търговски вериги трябва да са повече технологично ориентирани

Генералният мениджър на Ocado Technology пред "Капитал"

19 фев 2018, 474 прочитания

Атила Йенисен, "МЕТРО България": Това, от което младите хора се нуждаят, са възможности Атила Йенисен, "МЕТРО България": Това, от което младите хора се нуждаят, са възможности

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

19 фев 2018, 706 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 - 25 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Левон Хампарцумян, Уникредит Булбанк: Задължението на един родител е да образова и възпита децата си, решенията къде да живеят и работят е тяхно право

Компаниите, които застават зад инициативата на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", и тяхната мотивация да го направят

КАТ в ерата на електронното управление

Докъде стигна пътна полиция в е-услугите

Електронното решение срещу корупция

Дигитализирането на процеса по даване на обществени поръчки трябва да стане до 18 октомври, но може да се удължи с още 2 години

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Планина от съвети

Как да се подготвим за планина през зимата и какво да правим в случай на инцидент

Кино: "Лили Рибката"

Полът е вълшебство в модерната приказка на Ясен Григоров

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 17.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Чуждите инвестиции растат, а Орбан и Борисов имат различия за мигрантите

Емисия

DAILY @7PM // 19.02.2018 Прочетете