С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 мар 2018, 11:19, 3639 прочитания

Лорън Джарет: Качеството на комуникацията е по-ценно от количеството

Главният маркетинг директор на Progress пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

От началото на 2017 г. Лорън Джарет заема позицията главен маркетинг директор на Progress (бившата "Телерик") и отговаря за глобалната маркетингова стратегия на софтуерната компанията. Целта й е пряко да участва в развитието и растежа на Progress на всички пазари, използвайки новите технологии в областта на комуникацията. Преди това Джарет е била маркетинг директор на американските софтуерни компании Acquia и Kaseya. През годините е работила още на мениджърски длъжности в гигантите Oracle и American Express. Има MBA степен от Harvard Business School, както и бакалавърска степен от университета Йейл, а сред темите, които счита за близки, е тази за жените в технологичния свят.

През последните години говорим много за технологии като виртуална и разширена реалност, но те все още не са навлезли в бизнеса по начина, който експертите прогнозираха. Според вас как ще бъдат използвани и интегрирани те в маркетинг индустрията тази година?

Всички знаем, че дигиталното преживяване се превърна в синоним на клиентско преживяване. Клиентите общуват с компаниите по много повече начини, отколкото преди. Не говорим само за използването на различни мобилни устройства. Днешното клиентско преживяване е уеб, мобилно, гласово, през чат и да - дори базирано на разширена или виртуална реалност. Всички използваме разширена реалност днес – колите ни имат камери за задно виждане, допълнени с помощни линии, които ни показват къде точно да спрем. Разширената реалност вече е част и от онлайн пазаруването, когато става дума за дизайн и мебели, като пример тук е IKEA. В козметичната индустрия Sephora има приложение за тестване на грим с помощта на разширена реалност. Днес иновативните организации от здравния сектор използват също технологията за диагностика и планиране на лечението. Разширената реалност се ползва и във фабрики от техници на терен за подробни инструкции за поправяне на дадено оборудване. Виртуалната реалност има много практическо приложение днес в образованието, визуализацията на данни, създаването на прототипи и др. Има голямо разнообразие относно ползването на тези технологии и индустриите с най-релевантните приложения ще бъдат водещи. И тази година ще остане експериментална за компаниите, работещи с тях, резултатът от използването им ще има голямо въздействие в бъдеще върху клиентското преживяване, както и върху продуктивността и ефективността на бизнеса.


Каква е вашата прогноза за тенденциите тази година в стратегиите за онлайн маркетинг и предпочитани формати?

Дефиницията за успешно дигитално клиентско преживяване вече излезе извън рамките на обикновена персонализация на съдържанието, съобразена с интересите на потребителите. Тя вече е и извън дискусията как едно преживяване се представя в уеб и на определен тип мобилно устройство. Маркетинг специалистите днес трябва да създадат "онлайн път" за всеки клиент спрямо неговия контекст и нужди, който може да включва мобайл, уеб, чат, глас и дори понякога разширена реалност. Маркетинг специалистите трябва да разберат как да предоставят дигитално преживяване, което побира този широк спектър от дигитални взаимодействия, някои от които може дори изобщо да не включват графичен потребителски интерфейс. Те трябва да определят какъв тип общуване желае потребителят. Успешните маркетинг специалисти мислят по-всеобхватно за адаптивните потребителски преживявания спрямо нуждите на потребителите, както и за преживявания, които включват нови модели на взаимодействие.

Потребителските данни са ключови за дигиталната реклама. Как въвеждането на европейския регламент GDPR ще се отрази на бизнеса?



Компаниите просто ще трябва да маркетират по по-умен начин след въвеждането на GDPR. С ограниченията на регламента относно на кого може да изпращаме имейли и стриктните изисквания за възможност за отписване дигиталният маркетинг вече няма да поставя толкова голям акцент върху обема от контакти, а върху тяхното качество, репутацията на компанията и нейните продукти в общността от купувачи. Маркетинг специалистите ще станат още по-добри в работата си. Всички ще бъдем принудени да сме по-фокусирани в маркетинг усилията си и да ценим качеството на комуникацията повече от количеството. Все повече ще виждаме b2c и b2b компаниите да се питат как могат да бъдат полезни на общността си и потенциалните си клиенти, така че те самите да искат да се ангажират с тях. Това ще замени стремежа за събиране на колкото се може повече имена, на които да изпращат имейли. В софтуерната индустрия конкретно пазарът ще продължи да преминава към модел, където най-добрият начин да накараш хората да купят твоя продукт е като им дадеш безплатна или пробна версия. Това е страхотен източник на висококачествени контакти и нещо, което е от полза за потенциалните клиенти също.

Във време на заситено от информация общество и труден контрол върху бързата онлайн комуникация как компаниите могат да привлекат и задържат потребителското внимание и да спечелят доверието?

Всичко се свежда до стойността, която един бизнес носи. Ние като маркетолози трябва да се фокусираме върху ангажирането на нашата общност и създаването на стойност за нея вместо изпращане на повече имейли до базата си от контакти. Мисля, че качеството на комуникация и постоянният диалог и сътрудничество, които имаме с нашите общности, ще бъдат определящи за успешните маркетинг стратегии оттук нататък. Днешните купувачи и в b2c, и в b2b сектора са прекалено умни за трикове. Моделът на принос и създаване на стойност е стратегия, която общността на технологиите с отворен код отдавна е приела. Зад нея стои идеята, че вие помагате на тази общност и като допринасящ неин член получавате също ползи. Това е философията, която гледащите напред компании практикуват и ще продължават да приемат. Тя става част и от нашите маркетинг дейности.

Каква е ролята на маркетинг екипа на Progress в България във внедряването на международни рекламни кампании?

Маркетинг екипът на Progress е глобален и почти половината от него се намира в София. Екипът ни тук е стратегическа част от всички маркетинг кампании, които реализираме на глобално ниво, както и от нашите усилия в дигиталния маркетинг, развиването на бранда, комуникациите и т.н. Имаме изключително талантлив екип в България, както и в САЩ и останалите ни локации, и работим заедно, за да покажем най-доброто на пазара, което Progress може да предложи.

Темата за мястото на жените в технологичния сектор и фактът, че високите позиции в маркетинга се заемат предимно от мъже, се дискутират все повече и повече. Какво мислите, че е решението на този дисбаланс?

Има много талантливи специалисти и в маркетинга, и в технологиите и от двата пола. Най-успешни са компаниите, които могат да привличат, развиват и повишават талант от разнообразна среда от служители. Много проучвания, сред които и скорошен доклад на McKinsey, показват, че организациите с най-високи нива на приобщаване и разнообразие, което включва и разнообразие на половете, са най-успешни и имат най-голям марж на печалба. В резултатите от проучването си McKinsey посочват, че компаниите започват все повече да обръщат внимание на приобщаването и разнообразието като източник на конкурентно предимство и по-специално като ключов фактор на растежа. Така пред всяка организация стои въпросът как тя може да организира наемането на служители, повишаването и задържането им, за да може то да е еднакво ефективно и за мъже, и за жени, и за хора от различни етноси. Това е нова възможност за бизнес конкурентността и с нетърпение очаквам да видя как компаниите се трансформират, за да я направят реалност.

Интервюто взе Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

На какво ни учат грешките На какво ни учат грешките

Александър Лефтеров, изпълнителен директор на Tiger Technology, пред "Капитал"

23 авг 2019, 2466 прочитания

Джейн Дзие Сун: България е все по-популярна сред китайските туристи 1 Джейн Дзие Сун: България е все по-популярна сред китайските туристи

Главният изпълнителен директор на китайската Ctrip Corporation пред "Капитал"

9 авг 2019, 2897 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Борислав Костадинов: Бизнесът в България тегли все повече инвестиционни кредити

Членът на управителния съвет на "Прокредит холдинг" за лихвите за предпримачите у нас и в Европа

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

Плащай, за да живееш

Пациентите с масови заболявания доплащат 300 млн. лв., за да получат лекарства от здравната каса

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи