С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 мар 2018, 12:49, 7119 прочитания

Йенмин Уан: Средният ни пазарен дял в региона е над 20%

Президентът на потребителския бизнес на Huawei за Централна и Източна Европа и скандинавските страни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Третият най-голям производител на смартфони в света - китайската Huawei, избра да не представя новите си модели на Световния мобилен конгрес в Барселона в края на февруари. Вместо това компанията ще направи мащабна премиера на телефоните от серията P на 27 март в Париж, начело с флагмана P20. Засега все още не са известни много подробности около смартфоните. Но е ясно, че както и серията Mate 10 от края на миналата година, те отново ще залагат на собствен чип на Huawei с изкуствен интелект и камера в партньорство с Leica. Миналогодишните P10 и серията Mate 10 бяха сред най-търсените смартфони през 2017 г. и помогнаха на Huawei да се укрепи на третото място в света след Samsung и Apple, като увеличи пазарния си дял до над 10% от глобалните продажби в сектора. От групата обявиха, че през миналата година са доставили 153 млн. телефона, а очакванията са приходите им за 2017 г. да достигнат 600 млрд. юана (95 млрд. долара) - растеж от 15% спрямо предишната година. За развитието на компанията през тази и следващите години и продажбите в региона "Капитал" разговоря с Йенмин Уан, президент на потребителския бизнес на Huawei за Централна и Източна Европа и скандинавските страни.

Пазарът на смартфони е изключително конкурентен. Каква е стратегията на Huawei, за да се превърне във водещата компания в сектора? И важно ли е да си номер едно? Преди няколко месеца единият от тримата ви изпълнителни директори - Гуо Пин, ми каза, че целта не е да сте номер едно, а да правите най-добрите продукти.


Смятам, че имаме да изминем още много път, преди да говорим за лидерство на пазара. Но наистина най-важен е самият продукт. За мен тайната на Huawei да бъде единственият производител на смартфони, който постоянно увеличава дела си, е, че сме компания, движена от иновациите - инвестираме много ресурси и енергия в разработка на последните технологии, за да създадем качествени продукти и да отговорим на различните очаквания на потребителите. Друг важен фактор е стремежът ни да направим комуникацията от компанията към потребителите "по-умна". Ако нямате добра връзка към купувачите, дори да имате добри продукти, може да загубите пазарен дял. Ето защо в нашия регион провеждаме повече бранд и маркетинг активности. И трето, много различни елементи допринасят за бизнеса ни и работим тясно с различни страни - добър PR, добър локален екип и т.н. Подходът ни е да съчетаваме в едно глобализация плюс локална стратегия, за да сме най-добрият смартфон бранд.

Тоест и вие смятате, че не е важно да сте номер едно, а да имате добри продукти?

Да, напълно съгласен съм с Гуо Пин. Фокусираме се върху подобряването на нашите вътрешни операции и дейности стъпка по стъпка.



Как се развива ръководеният от вас регион - Централна и Източна Европа и скандинавските държави, и къде е мястото на България?

България е една от най-добре представящите се страни в региона. В ЦИЕ сме номер две по пазарен дял, а в скандинавските държави сме номер три. Средният ни пазарен дял е над 20%. Увеличаваме и средната цена на пласираните смартфони в ЦИЕ спрямо предходните години, което означава, че потребителите залагат на по-качествени продукти. В същото време флагманите ни от сериите Mate 10 и P са фокусирани върху последните ни технологии и собствените ни чипове с изкуствен интелект.

Колко различни са предпочитанията на потребителите спрямо други държави като скандинавския регион?

Много различни са. В скандинавските държави потребителите предпочитат високия клас - над 50% от пазара се държи от Apple. Там купувачите не се интересуват толкова много от цената, не на последно място и защото операторите дават доста високи субсидии при покупката на смартфон. В Централна и Източна Европа потребителите са по-чувствителни по отношение на цената и хората търсят добра стойност. В някои държави като Турция пък ритейл каналът е по-силен и затова работим с всички дистрибутори, магазини и др. Има разлики и в начина на промотиране на продуктите ни. В скандинавските страни рекламираме повече през дигиталните медии, докато в Източна Европа залагаме на по-традиционни канали като телевизия, радио и външна реклама. В други държави пък залагаме на посланици на марката и така наречените инфлуенсъри.

Очаквате ли промяна тук в начина на покупка - от оператори към ритейлъри?

Променя се, но бавно. В краткосрочен до средносрочен план повечето хора ще продължат да купуват смартфони през телекомите. Делът им в региона е около 75 до 80%.

Много потребители се оплакват, че формата на смартфона и характеристиките от години са едни и същи при различните производители. Какво кара купувачите да изберат Huawei?

На първо място е брандът - да ги убедиш да вярват в марката. На второ са дизайнът и иновациите. Например в излезлия в края на миналата година Mate 10 Pro интегрирахме изкуствения интелект в самия чип. Така, когато снимаш, той автоматично разпознава цветя, храна и т.н. Защото изкуственият интелект става все по-голяма част от всекидневието ни, а ние искаме да предложим на потребителите най-доброто преживяване в тази сфера. Почти всички хора днес използват смартфон, но не са професионални фотографи. Нашите модели с вграден изкуствен интелект им помагат да направят висококачествени снимки при различни обстоятелства и сценарии. В нашите чипове данните се съхраняват и анализират в самия хардуер, а не в облака, което помага за бързата обработка и добра сигурност.

Къде виждате бизнеса след време?

Извън въобръжението ни е. Възходът на изкуствения интелект зависи от няколко фактора - данните и компютърния капацитет. Ако тези две неща се комбинират по най-добрия начин, продуктивността ще се увеличи неимоверно.

През последните години някои производители изчезнаха, а други отчетоха рязък спад на продажбите си. Какво трябва да направи Huawei, за да остане сред водещите компании в сектора?

Да продължи да се учи всеки ден. Днес всичко се променя много бързо и ако спреш да възприемаш нови неща и технологии, изоставаш. Това е единственият начин да оцелееш.

Колко трудно е за китайска компания като Huawei да се наложи в Европа?

Просто работим повече. Ние сме нова компания и се налага постоянно да променяме очакванията на потребителите, че китайските продукти са по-евтини и некачествени. Даваме възможност на нашите модели да говорят сами за себе си. Европейският пазар е относително стабилен и консервативен и трябва да го "разтърсим" с нови неща и стратегии. Ето защо локалната ни дейност е много важна - навсякъде трябва да работим с местните си екипи, партньори и медии, за да участваме по-активно в обществения живот.

А къде виждате Huawei след пет години?

Смятам, че мрежовият ни бизнес е стабилен в очакване на 5G, а потребителският тепърва има да се развива. Номер две сме в региона, но искаме да растем особено в средния и високия клас. Също така тепърва ще разширяваме портфолиото си с нови мобилни устройства и такива за умния дом.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие Невил Причард: Темпът на промяна увеличава необходимостта от адаптиране, учене и развитие

Основател на People in Flow и лектор на HR and Leadership Forum 2019

14 окт 2019, 1647 прочитания

Да иновираш в традиционен бизнес Да иновираш в традиционен бизнес

Жил Богар, главен изпълнителен директор на Pernod Ricard EMEA & LATAM

11 окт 2019, 1581 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервю" Затваряне
От търговията до производството

Константин Шаламанов, председател на съвета на директорите и съсобственик на козметичната компания "Лавена"

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10