С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 мар 2018, 16:19, 17952 прочитания

Джефри Пюрит: Най-новият ни клиент е Google

Президентът и главен изпълнителен директор на TELUS International пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Джефри Пюрит е в TELUS от 2001 г. Заемал е постове в различни подразделения на канадския телеком, отговарял е и за сливания и придобивания. Президент е на TELUS International от 2008 г. Той е една от основните причини компанията да избере да навлезе в Източна Европа.
Най-големият работодател в аутсорсинг индустрията в България - TELUS International Europe, откри новия си офис в София в TELUS Tower на площад "Македония". Българското дружество е част от канадската телекомуникационна група TELUS. Компанията навлезе след придобиването на CallPoint New Europe (сега TELUS International Europe) през 2012 г. За откриването на новия център в България пристигна президентът на TELUS International (TI) Джефри Пюрит, който разговаря с "Капитал".

Вече имате 1500 служители в новата сграда. А колко общо в България?


- Почти 3000. Имаме около 300 души в Пловдив и 2700 тук, в София. Имаме офис в още една сграда The Infinity Tower. Преди имахме и други две локации, които затворихме и преместихме екипите тук. Все още не сме запълнили пространството, с което разполагаме в новата сграда. Но сме наели общо почти 23 500 кв.м. Има места за над 2300 души, така че можем да го разширим с още близо 800 души освен тези, които сме в момента. Надяваме се да ги привлечем през следващата година.

Върху какви проекти работите оттук?

- Не можем да разкриваме имената на някои клиенти, но можем да кажем, че най-новият ни клиент е Google, който се обслужва от екипите в новата сграда.



Къде виждате компанията в България през 2020 г.?

- Ще имаме още 2000 служители, за да достигнем над 5000 само в България.

Как планирате да развиете екипите си тук?

- Имаме вътрешна програма за обучение и развитие, създадена от нашия HR екип, която сега е международно призната като една от най-добрите в сектора. Около 80% от нашите служители тук, в България, са завършили тази програма за обучение и развитие. Над 80% от мениджърите в групата са дошли от тази група служители, които са се възползвали от възможността да подобрят собствените си умения, за да се изкачат по кариерната стълбица вътре в компанията. Знам, че винаги е нужен баланс: не всички повишения трябва да идват от самата компания. Когато генетичният фонд обеднее малко, както при монархията, започват да се появяват заболявания и липса на имунитет, така че трябва да внесеш малко "свежа кръв". Но все пак нашите служители са първи избор. Програмата не се състои само от обучение за лидерство, мениджмънт и развитие, но включва и обучение за специфични умения. Например, ако някой се интересува от изкуствен интелект, дигитални технологии, автоматизация или облачни технологии, има реалната възможност да подобри тези умения в TI.

Преди малко над пет години TELUS купи CallPoint. Какво е сегашното ви мнение за сделката?

- Във всяка инвестиция, която сме направили - първо във Филипините, Северна Америка, Индия, Източна Европа, нашите ценности и методология в изграждането на партньорства наистина ни подсигуриха правилната основа. Всяко от тези партньорства е било изключително успешно. В България имахме 450 служители през 2012 г., а сега екипът е 3000 души. Мисля, че това недвусмислено свидетелства за успеха на бизнеса. Досега сме инвестирали над 150 милиона евро в българската икономика (което не включва цената на сделката) под формата на заплати, осигуровки, разходи за сгради като тази, корпоративен данък и т.н. Нагласата и културата на нашия екип тук ми носи голямо удовлетворение, че подхождаме различно към корпоративната социална отговорност и филантропията. Екипите тук, в България, както във всички страни, в които работим, са възприели идеята we give where we live. Че за да си успешен в бизнеса, трябва да вършиш добро в общността, където работиш и живееш. Горд съм, когато виждам хората от екипа да доброволстват в събота, след като примерно са работили през нощта в петък.

В повечето сделки придобиващата компания първоначално запазва досегашния мениджърски екип, но постепенно назначава свои хора и поема целия бизнес. Създателите на CallPoint Ксавие Марсенак и Филип Угринов обаче още участват в управлението на бизнеса тук. Как успяхте да си партнирате толкова успешно с тях?

- Това е друг източник на гордост за мен лично и за нашия екип. При всяко придобиване на TELUS International създателите на тези компании, които първоначално припознахме като партньори, продължават под някаква форма да имат отношения с компанията ни, дори и във Филипините, където първо навлязохме преди 13 години. Най-често основната връзка е дейността на нашия Обществен борд, който подкрепя различни каузи в общностите, където работим.

Как виждате развитието на аутсорсинг бизнеса извън София? Освен Пловдив планирате ли да отваряте офиси другаде?

- Да имаме трети или четвърти град? Никога не казвам никога, но винаги сме били доста умерени в разширяването на бизнеса ни. Бизнес философията на голяма част от конкурентите ни е да увеличават своите центрове за обслужване колкото се може по-надалеч и по възможно най-бързия начин, защото част от ангажимента към сегашните и бъдещите им клиенти е да "сме навсякъде, където се нуждаете от нас".

Нашият подход е малко по-различен. Предпочитам да имам клиент или да спечеля нов клиент, който да каже: "Знаеш ли, имам нужда от тези езикови или технически умения." И ако аз нямам достъп до едното или другото в съществуващата ни мрежа от услуги, тогава ще потърся и ще разбера къде мога да разполагам с тези умения за устойчив период от време. Ако погледнете историята на TI, никога не се е случвало да отворим офис в някой град и след това да трябва да го затворим - никога. Не са много конкурентите ни, които могат да се похвалят със същото. Мисля, че това е вторичен продукт от по-консервативния и дисциплиниран подход към експанзията. Така че, ако в някакъв момент в обозримото бъдеще, който аз все още не виждам, възможността ни да се разрастваме изпревари сегашния ни капацитет, ще помислим за такава експанзия.

Последните придобивания на TELUS International са на технологични фирми. Планирате ли да интегрирате уменията от тези фирми в България?

- Да, 100%. Компанията, която купихме в началото на февруари - Xavient Digital, има два центъра в Индия и САЩ с общ екип от близо 2000 души. Те се занимават именно с бъдещето на тази дигитална революция, за която говорихме по-рано. Имат изключителен опит и експертиза в тези области. Вярвам, че хората, които завършват университет, са налични и тук, в България, или Румъния, или Филипините, в Гватемала или Салвадор. Дигиталната революция не е някакъв изолиран процес само в САЩ, а на практика е глобална революция. Ще е голям мой пропуск, ако не използвам този опит и не доведа някои от лидерите в този бизнес и примерно да ги преместя в София за 3, 6, 9 или 12 месеца, за да помогнат в изграждането на тези практически способности тук. Така че, да, това със сигурност е част от плана.

Къде виждате TELUS International след 5 години?

- Нашата петгодишна визия стига до 2023 г. и отсега мога да кажа, че очаквам екипът ни да достигне 100 хил. души в цял свят, а ние да сме предпочитаният партньор на всеки пазар, където сме стъпили.

Секторът за изнесени услуги се развива изключително бързо с навлизането на новите технологии. Как очаквате да промени вашия бизнес?

- Мисля, че всичко се движи от автоматизацията на процеси и развитието на технологиите от следващото поколение. Добър пример са чатботовете, които ще превърнат традиционното обслужване на клиенти, базирано на гласова комуникация, в нещо остаряло. Аз лично предпочитам да изпреваря събитията и да подпомагам и да водя трансформацията, и да съм доверен партньор и консултант на клиентите ни при тези промени. Да, може би ще "канибализираме" част от бизнеса ни с гласова комуникация, но смятам, че той ще бъде компенсиран от тези комуникации от ново поколение, които създават множество интересни възможности, защото изискват по-високо ниво умения. В TELUS разчитаме на местните правителства да предоставят такова образование, от което се нуждаят хората. Така те ще идват при нас по-добре обучени и готови. Необходимо е и ние да инвестираме повече в екипа, за да им помогнем да развият своите умения до нивото, което е нужно в дигиталната трансформация.

Вярвате ли, че ще може да откриете хора с такива умения тук, в България?

- Да, абсолютно.

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джейн Дзие Сун: България е все по-популярна сред китайските туристи 1 Джейн Дзие Сун: България е все по-популярна сред китайските туристи

Главният изпълнителен директор на китайската Ctrip Corporation пред "Капитал"

9 авг 2019, 2500 прочитания

Кризата на Силициевата долина Кризата на Силициевата долина

Основателят и изпълнителен директор на преакселераторската програма Founder Institute Адео Реси пред "Капитал"

19 юли 2019, 4179 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Цел 2020: Lidl да е най-голямата верига в страната

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", пред "Капитал"

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство