Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Цел 2020: Lidl да е най-голямата верига в страната

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", пред "Капитал"

Милена Драгийска: Най-трудно е поддържането на баланса между вглъбяването в детайли и запазването на погледа върху голямата картина.
Милена Драгийска: Най-трудно е поддържането на баланса между вглъбяването в детайли и запазването на погледа върху голямата картина.
Милена Драгийска: Най-трудно е поддържането на баланса между вглъбяването в детайли и запазването на погледа върху голямата картина.    ©  Цветелина Белутова
Милена Драгийска: Най-трудно е поддържането на баланса между вглъбяването в детайли и запазването на погледа върху голямата картина.    ©  Цветелина Белутова

Профил

Милена Драгийска е главен изпълнителен директор на "Лидл България". Тя започва работа в Lidl през 2002 г. като регионален мениджър по продажбите за регионите на Щутгарт и Карлсруе, Германия. Продължава развитието си в компанията в централата в Некарсулм с работа по международни проекти за Lidl International, а впоследствие трупа опит и в австрийското поделение на Lidl.

Милена Драгийска поема управлението на "Лидл България" през 2007 г., когато търговската верига стъпва на българския пазар. Оттогава досега оглавява българското дружество в групата и работи в посока утвърждаване на компанията като една от водещите на пазара.

Завършила е право в Софийския университет "Св. Кл. Охридски". Притежава магистърска степен по право LL.M от Университета в Тюбинген, Германия, и MBA диплома по международен маркетинг в Business School, Ройтлинген. Член е на управителния съвет на Германо-българската индустриално-търговска камара.

Компанията

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Тя е част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 29 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 87 магазина в 46 града в страната.

"Лидл България" е в топ 3 по приходи от продажби сред веригите в страната след "Кауфланд" (също част от Schwarz) и "Метро кеш енд кери" през 2016 г., като вероятно вече се е придвижила до второто място. През 2017 компанията увеличава пазарния си дял до 7.9% срещу 7.1% година по-рано с приходите си от 830 млн. лв.според прогнозните данни на анализаторската ICAP.

За веригата работят над 2300 служители.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    petkantv avatar :-|
    petkantv
    • - 1
    • + 9

    Защо продават едни и същи стоки в България по-скъпо, отколкото в Германия - например техните плодови млека?
    Защо някои стоки не са със същото качество - например някои млечни продукти?
    и т.н.

    Нередност?
  • 2
    rapidfire avatar :-|
    gigabyte
    • - 1
    • + 8

    Винаги мее учудвало защо цените на стоките в Лидл не са на "нормалното" си място - по навик гледаш стоката и цената точно под нея, но - греда - това е цената на стоката от долния рафт. Защо го правят?

    Нередност?
  • 3
    finland avatar :-|
    Finland
    • - 1
    • + 8

    Лидл взе да става много скъп магазин. Всеки път ми се струва все по-скъпо и все по-скъпо. Единствено ме изненада приятно че последният път, гръцкият локум май бе с намалена цена (спрямо предната гръцка седмица), но като цяло гледам въобще да не влизам в Лидл вече.

    До коментар [#1] от "petkantv":

    Това тяхното е гавра. Оправдават се с транспортните разходи и ДДС%, но това че в България плащат само 10% данък печалба и това че заплатите на служителите им у нас са много по-ниски го премълчават.

    Нередност?
  • 4
    iavorski avatar :-|
    iavorski
    • - 1
    • + 7

    До коментар [#3] от "Finland":

    Изобщо не Ви се струва - ЛИДЛ постоянно вдига цените на стоките:
    От 1,79 на 1,99
    От 1,59 на 1,69 и оттам на 1,79
    От 1,79 на 1,99 оттам на 2,09 и сега цената е 2,29
    От 2,29 на 2,39
    От 5,99 на 6,19 и след това на 6,39.

    Всичко това в рамките на последните 2 години.

    Това са цените на само 4 артикула които купувам/купувах от Лидл. Някои от тях вече са по скъпи от конкуренцията и съответно ме загубиха като клиент.

    Шварц груп фаворизира Лидл - орязаха персонала в Кауфланд, смениха им визията, позициониране на стоките, асортимента и по този начин "напуснаха" CEO-то.

    Нередност?
  • 5
    gosho3 avatar :-|
    gosho3
    • - 4
    • + 2

    Реален собственик на Lidl е американската Walmart, която влиза в България твърде късно в този силно наситен пазар с вериги от този тип - няма нужда да бъдат изброявани. Поради това приказките и че за 2 години ще станат най-голямата верига в страната или означават, че на корпоративно ниво ще купят целия бизнес на някоя друга, вече разработена верига и ще сменят само надписите отгоре , което значи да се прави донякъде политически мотивирана и подкрепена зад сцената инвестиция, което не е зле, или че каката фантазира пред медиите с бомбастични изказвания. На Lidl само името му е немско и освен това в сегашния му вид не дава никакви признаци на мисъл при "стъпването" си на българския пазар да се развива по пътя на вече установилите се тук вериги или че ще прави нещо подобно на това което е в други европейски държави.

    Нередност?
  • 6
    borko_to avatar :-|
    borko_to
    • - 2
    • + 7

    Отвратителни магазини тип селски хоремаг. Дрехи и обувки нахвърляни в метални кошове като във втората употреба. Хора, миещи си ръцете само при къпане, ровят като кокошки. Дори на сергията на селската автогара няма да ви позволят да пробвате обувки на бос крак. Асортимент само от ерзац стока, произведена неизвестно от какво и от кого. Дори храните за космонавти имат повече свежест и аромат.Искали да стават номер едно, а дори нямат тоалетни....

    Нередност?
  • 7
    nikolai_petrov avatar :-|
    FanFan - la tulipe
    • + 2

    Това, което говори тази жена, аз го виждам в магазините им.

    Дали качват цените не знам, никога не съм следял цените на стоките в хранителния магазин, но това което купувам от тях е качествено и вкусно винаги (като изключим доматите през зимата). А това че в германския лидъл нещо е по-евтино отколкото в българския, може да има много логични обяснения, а най-простото, е че всеки тъговец продава стоката си на максималната цена, на която му я купуват редовно и по-много. Така ч

    Действително пести време пазаруването при тях, има интересни, качествени и достъпни домашни потреби, инструменти, джаджи и тн. Правил съм няколко рекламации на стоки без никакъв проблем. Харесва ми как целия персонал може да прави всичко и се допълват постоянно. Това може да го прави само добре смазан екип.

    Нередност?
  • 8
    alabalko avatar :-|
    alabalko
    • + 4

    До коментар [#5] от "gosho3":

    какъв Уолмарт, като Уолмарт дори от Германия избягаха. Реален собствен е чичо Шварц, който е собственик и на Кауфланд. Структурата на собственост е сложна, като управлението и 1% от акциите е в една фирма (фондация), а собствеността (99% от нея) и 1% от гласовете са в друга структура. Погледнете на етикетите, че всичко се прави за Лидл Щифтунг (фондация). Фондацията е финансов инструмент за отделяне на собствениците от управлението (може да се приравни на технократско правителство).

    Нередност?
Нов коментар