С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 13 апр 2018, 11:10, 12282 прочитания

Жеко Колев: Работното място трябва да поражда креативност

Директорът "Стратегическо развитие" в WeWork и лектор на DIGITALK 2018 пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Битката за дигиталната храна

Онлайн поръчките от ресторанти и заведения за бързо хранене променят сектора изоснови

4 май 2018

Момчил Кюркчиев, Leanplum: Броят на разработчиците ни в София ще надмине този в Сан Франциско

Съоснователят и изпълнителен директор на мултимилионната платформа за мобилен маркетинг и лектор на DigitalK 2018

25 апр 2018

Кърк Джонсън: След 10 години интернет ще е като кислорода

Бизнес директорът в рекламната агенция Wieden+Kennedy и лектор на DigitalK 2018 пред "Капитал"

19 апр 2018

Джон Гарджуло: Новите продукти на Airbnb ще променят облика на компанията

Ръководителят "Продуктов маркетинг" в Airbnb Джон Гарджуло и лектор на DigitalK 2018

18 апр 2018

Лекторите на DigitalK 2018: Mакс Аморделузо

Tехнологичен евангелист на виртуалния асистент Amazon Alexa за Европа

17 апр 2018

Най-големият споделен офис за IT компании в България се разширява

Puzl Coworking открива ново пространство с инвестиция от 800 хил. eвро, а основателите планират първа локация в чужбина до началото на 2019 г.

16 апр 2018

Лекторите на DigitalK 2018: Момчил Кюркчиев

Българският съосновател и изпълнителен директор на мултимилионната Leanplum

10 апр 2018

Димитрис Косифас, Google: За да се отличите в интернет, ви трябват дизайн, скорост и лекота на ползването

Рекламният ръководител за туризъм, сделки и технологии в Google ще бъде лектор на DigitalK 2018

5 апр 2018

Джоел Хюс: Indiegogo винаги носи иновации

Директор за Европа и Великобритания в Indiegogo и лектор на DigitalK 2018

4 апр 2018

Лекторите на DigitalK 2018: Айелет Ноф

Съосновател на PR агенцията Blonde 2.0

3 апр 2018

Лекторите на DigitalK 2018: Джесика Джиолио

Автор, стратегически директор в Sprinklr

2 апр 2018

Лекторите на DigitalK 2018: Иън Уортън

Творчески директор, AKQA

30 мар 2018

Бъдещето си има име: 5G

Бъдещето на свързаните технологии и 5G ще бъде сред основните теми на тазгодишната конференция Digitalk

23 мар 2018

DigitalK 2018: Човекът срещу изкуствения интелект, социалните мрежи и дигиталните иновации

На 31 май и 1 юни лектори от Airbnb, Amazon Alexa, IndieGoGo, Pinterest, R/GA, AKQA и много други ще говорят за бъдещето на дигиталния бизнес

20 мар 2018

Не подценявай интелекта ми

Развитието на изкуствения интелект ще бъде основна тема на тазгодишната конференция DIGITALK

16 мар 2018
Жеко Колев e директор "Стратегическо развитие" в WeWork - американска стартираща компания, оценена на над 20 млрд. долара, която предлага на своите членове мрежа от сгради с умни работни пространства, които насърчават сътрудничеството между компании от всички сектори. WeWork разполага с 242 локации в 71 града на 5 континента и е дом на над 20 000 фирми. Колев е завършил финанси в университета "Бокони" в Милано, Италия, и е магистър по бизнес aдминистрация от колежа "Бабсън" в Бостън, САЩ. Говори 6 езика, а през последните 10 години се занимава с глобално развитие на компании в различни държави, сред които Италия, САЩ и Англия. Колев е сред лекторите на тазгодишното издание на конференцията DIGITALK, организирана от "Капитал" и фондовете LAUNCHub Ventures и NEVEQ. Тя ще се проведе на 31 май и 1 юни в Sofia Event Center. Билети и повече информация за участниците може да откриете на digitalk.bg и fb.com/digitalkcon.

Мрежата на WeWork расте с все по-бързи темпове. Каква е стратегията на компанията да задържи този растеж?

От една страна, стратегията ни за растеж продължава да бъде привличането на успешни стартиращи компании и малки и средни бизнеси чрез предоставянето на все по-добър продукт и все по-широк спектър от услуги, които отговарят на нуждите на този традиционен за нас сегмент. От друга, е успешното привличане на компании в два сравнително нови за WeWork сегмента – компании между 100 и 1000 служители и такива с над 1000 служители, което е и част от фокуса на работата ми през последните 18 месеца. Това може да изненада някои хора, но 23% от корпорациите във Fortune 500 имат офиси в WeWork. Някои от тези големи компании имат офиси в WeWork с по над хиляда работни места плюс заседателни зали, стаи за срещи, пространства за развлечение и отмора и т.н. Не мога да споделя името, но водеща технологична компания има офиси в WeWork с общ капацитет над 10 хил. работни места на пет континента. Компаниите от тези два сегмента са от всички сектори - от световни лидери в сферата на технологиите до водещи европейски и американски банки, и към днешна дата генерират около 45% от продажбите ни, при положение че преди едва 24 месеца техният принос беше под 5%. Част от бъдещия ни растеж ще се дължи на операции по сливания и придобивания. Тук е важно да отбележа, че усилията ни по това направление са по-скоро свързани с желанието ни да генерираме допълнителна добавена стойност за нашите членове, отколкото с разширяване на самия бизнес. И все пак чрез придобиване навлязохме на пазара в Сингапур, като интересът ни беше не просто към придобиване на локациите и на членовете в тях, а в по-голяма степен към присъединяването към WeWork на талантливия екип, изградил този бизнес - екип, който споделя нашите ценности като компания, което за нас е правило номер едно при сключването на подобна сделка.

Скоро трябва да се появи и нова ваша услуга - Powered by We. Какво точно представлява тя?

Представете си компания, която иска служителите й да работят в WeWork пространство, но неотдавна е закупила или е подписала 20-годишен договор за наем на сграда или дори за наем на цял кампус от сгради. Чрез Powered By We, вместо компанията да се премести в наша локация, ние превръщаме техния недвижим имот в WeWork сграда. Ние извършваме проектирането и изграждането на вътрешните пространства по WeWork стандарт и после отговаряме за управлението на сградата. Една Powered By We сграда може да получи всичко, което нашите членове биха намерили в стандартните WeWork локации – управление на общността, организация на събития, поддръжка на инфраструктурата, платформа за запазване на конферентни зали и стаи за срещи, за прием и регистрация на гости, за организиране на входяща и изходяща поща и т.н. Вече имаме няколко завършени Powered By We проекта за водещи световни брандове и ни предстоят още десетки.



В момента големи компании местят хиляди свои служители към WeWork. Какво кара една банка или водеща технологична компания да избере WeWork вместо по-традиционните офис решения на пазара?

Някои от причините се припокриват с тези, поради които малките, средните и стартиращите компании се присъединяват към WeWork, а други са уникални за корпорациите. Бих казал, че една от основните причини за всички компании е привличането и задържането на таланти. През 2020 г. над 50% от работната сила ще бъде съставена от хората, родени между 1980 и 2000 г., или поколението, известно като милениал. В сравнение с предходните поколения изискванията на милениалите към работодателите са различни, а много от традиционните компании закъсняха да видят тази промяна в ценностите на хората, които са на път скоро да доминират пазара на кадри. За много от тези хора важните социални придобивки не се ограничават до кола, жилище, телевизор - за тях е важно да имаш работа, която ти позволява да създаваш стойностни социални контакти; да изразяваш своята креативност; да участваш в каузи, които намираш за важни; да разширяваш хоризонтите си; да придобиваш нови умения и най-вече да имаш живот богат на преживявания. При положение че повечето от нас прекарват 80-90% от времето си на работното място, е важно самото работно място да бъде проводник на креативност, знания, споделени каузи и интереси, приятелства и преживявания.

Как WeWork може да спомогне за връзката между компаниите и новото поколение?

Повечето корпорации, макар и със закъснение, разбраха за новите очаквания, които младото поколение има към работната си среда, но не е лесно за една компания с над 100 хил. служители да реши, че от утре офисите й по света ще приличат на централата на Google и че преживяването на служителите й ще е също така пълноценно като това на служителите на компаниите, които са започнали съществуването си през последните две десетилетия и са изградили работната си култура около това поколение. Взимането и осъществяването на подобно решение може да отнеме повече от десетилетие, а никоя компания не може да задържи продукта си на световно ниво, ако не успява да привлича топ кадри в продължение на толкова дълъг период от време. Поради тази причина много водещи банки и други компании с по-традиционен профил идват при нас, казвайки, че искат офиси в WeWork, защото губят най-добрите си млади кадри, които отиват да работят за по-малко пари във фирми от новото поколение и често дори в стартъпи. Когато една банка или друга традиционна компания се премести в WeWork, усещането за работното място се променя напълно - отворен дизайн, в който концепцията за затворени кутийки е забранена, мебели и материали, които дават професионален вид, но в същото време напомнят за домашен уют и комфорт, музика във всички общи помещения и цветове, които настройват хората творчески, вместо да се опитват да накарат всички да изглеждат еднакво и да мислят еднакво.

Доколко е важен дизайнът на работните места на WeWork?

Дизайнът и пространствените решения са от значение, но съвсем не са най-важното - всеки WeWork екип, който управлява сграда, трябва да организира между 7 и 10 събития седмично, като някои от събитията са редовни и се провеждат във всяка наша локация по света като тематична закуска всеки понеделник сутрин, Happy Hour всеки четвъртък вечер, сутрешни и вечерни спортни тренировки или масаж сесии. Други събития имат за цел служителите на една компания да прекарат повече време заедно, оставяйки за момент професионалните теми настрана. Трети имат за цел хора от различни компании, но със сходни интереси да обменят опит, а четвърти дават възможност на всички WeWork членове в дадена сграда да научат кои са последните иновации в дадена индустрия. Целта ни е нашите сгради да са домакин на най-интересните събития, които даден град може да предложи, и световно известни предприемачи, лидери на индустрии и дори държавници са често гости на тези събития. Спомням си скорошно събитие с участието на сър Ричард Брансън, а също неотдавна кметовете на Лондон и на Чикаго направиха обща пресконференция, на която беше отчетено как бизнес връзките между двата града се задълбочават благодарение на присъствието на WeWork. Хелоуин и коледните ни партита са по-внушителни от някои рок концерти, а всеки август организираме WeWork Summer Camp - тридневен палатков фестивал със световноизвестни изпълнители, спортни турнири, TED Talks, където служителите на нашите компании могат да прекарат един страхотен уикенд заедно.

Прави ли WeWork работеща връзка между големите и стартиращи компании?

Изненадващо или не, големите компании виждат контакта със стартиращи фирми и експерти на свободна практика като уникална възможност за достъп до иновации и до сътрудничества, които могат да им дадат една нова и необременена перспектива. Един инвестиционен фонд, банка или голяма софтуерна компания не могат да си позволят прибързано да решат, че официално ще навлезнат в сферата на Блокчейн технологиите например. Едно такова решение изисква сериозен предварителен анализ. Как биха реагирали инвеститорите, как биха реагирали клиентите, как това би повлияло на други бизнес сфери, в които компанията има интерес или участие? Една осъществима първа стъпка би била съвместен проект или друг тип сътрудничество с хора и малки екипи, които вече работят в тази сфера, а WeWork е дом на повечето успешни иновативни стартиращи компании и на повечето водещи експерти на свободна практика в един град. В това отношение WeWork предлага уникални условия за сътрудничество на всякакви теми и между компании от всякакъв размер. Казвам уникални условия, защото ако си представите един традиционен коуъркинг, там обикновено става въпрос за 100-200 работни станции, в най-добрия случай 500. В същото време средният размер на една WeWork локация е над 1500 работни станции, често над 2000, а в началото на 2019 година ще отворим най-голямата ни локация в света с над 6000 работни станции плюс десетки конферентни зали, стаи за срещи, хиляди квадратни метри със споделени пространства и т.н. При нас във всяка сграда има достатъчно място за компании от всякакъв размер и с компетентност по всяка бизнес релевантна тема. От друга страна, онлайн платформата ни позволява на всеки наш член, бързо и ефективно да провери, кои са компаниите и хората в една сграда или в един град, които са компетентни по дадена тема.

Да обърнем фокуса към традиционните ви членове - стартиращите компании и такива във фаза на бърз начален растеж. Как променя WeWork техния начин на работа и какви са най-големите плюсове за тях, освен самото работно място?

Всички предимства, които се отнасят за големите компании, като по-лесно привличане на талант, пълно обслужване на офис нуждите, принадлежност към общност, социални контакти, и особено гъвкавостта на нашите договори, са от голямо значение и за по-малките компании в WeWork, но има някои други уникални за WeWork характеристики, с които напълно променихме набора от възможности пред стартиращите компании по света. Тези фирми в много малко държави по света могат да си позволят да разчитат само на домашния си пазар, за да бъдат наистина успешни. По този повод, ако мога да си позволя и препоръка към българските предприемачи, то тя е още от първия ден на създаването на своята компания да мислят каква ще е стратегията им за международно развитие.

Разполага ли WeWork със свои вътрешни социални канали?

Още преди години WeWork създаде вътрешна социална мрежа подобна на LinkedIn или Facebook, където всички наши членове по света общуват и работят заедно. Ако преди години беше едно изключително скъпо и трудно начинание за стартираща компания от Хонконг да намери надеждни партньори и да започне да продава във Великобритания, то днес е достатъчно да напише в нашата социална мрежа "Здравейте WeWork Лондон, ние сме стартираща компания от WeWork в Хонконг, която успешно разработи иновативен продукт, който помага на хората с увредено зрение. Търсим партньори, които биха помогнали с дистрибуцията на продукта в Обединеното кралство". Един от най-големите дистрибутори на такива продукти в Англия е също наш член, а това че и двете компании са в WeWork означава доверие и надеждност, което дава възможност на това партньорство не само да стъпи на здрава основа, но и да се осъществи бързо и евтино. Ако се замислите, никоя друга платформа не ви дава подобна възможност, защото само в WeWork нашите членове са не просто виртуални профили, а хора които реално работят и развиват своя бизнес в нашите сгради. Това е гаранция, че човекът от другата страна на линията представлява проверена и надеждна компания с ясна локация и история на дейността.

В момента световната икономика върви нагоре и климатът изглежда удобен за развитието на WeWork. В случай, че ситуацията се промени, как би се променила стратегията на компанията?

Стратегията ни винаги ще бъде WeWork да е домът на най-щастливите и най-продуктивни хора на планетата. Докато нашите членове вярват, че никога преди WeWork не са работили в по-стимулираща среда, други компании ще трябва да се притесняват от негативните фази на икономическия цикъл. Някой ще каже, че щастието, и особено щастието на работното място, е малко абстрактна и противоречива категория, но всъщност и щастието може да бъде измерено. Leesman е компания, чиято цел е да предоставя задълбочена информация на своите корпоративни клиенти относно това колко удовлетворени са служителите им с офис пространствата, в които работят. Към този момент не мога да разкрия името, но буквално миналата седмица водеща световна компания за банкови и финансови услуги с над 80 хил. служители и офиси в над 70 държави ни информира, че WeWork офисите им са постигнали резултат от 78.5 по индекса на Leesman, като в категориите продуктивност, щастие и активна ангажираност на служителите с пространството, резултатът на WeWork е бил 100%. Общият резултат на WeWork офисите е средно с 20 пункта по-висок от резултата на тяхната централа и всички останали офиси от външни доставчици, които те използват.

Рискова ли е бизнес стратегията на WeWork в дългосрочен план, предвид срока на договорите за сгради?

Прилагаме серия от политики и стратегии, които значително ограничават пазарния риск. На някои пазари използваме различен бизнес модел в сравнение с обичайния - вместо като дългосрочен наемател на сгради, влизаме в съдружие с местни партньори собственици на сгради. Инвестираме заедно, и споделяме приходите. По този начин, ако има промяна в ценовите нива на наемите на дадения пазар, ние имаме възможност да се нагодим към новите пазарни условия. Въпреки, че предлагаме гъвкави условия за ползване на нашите офиси, много от големите компании, с които работим, всъщност търсят дългосрочни решения, а както вече споменах, двата сегмента с големи компании вече представляват около 45% от продажбите на WeWork, което гарантира дългосрочността на отношенията с голяма част от компаниите, с които работим.

Интервюто взе Йоан Запрянов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Със София в центъра на бизнеса Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

21 сеп 2018, 5421 прочитания

Ладислав Бартоничек: Плановете на PPF тук са дългосрочни 2 Ладислав Бартоничек: Плановете на PPF тук са дългосрочни

Акционерът и отговарящ за телекомуникационния сектор в чешката PPF, която купи "Теленор България", пред "Капитал"

31 авг 2018, 32361 прочитания

24 часа 7 дни

21 сеп 2018, 9054 прочитания

21 сеп 2018, 5418 прочитания

21 сеп 2018, 4946 прочитания

21 сеп 2018, 3802 прочитания

21 сеп 2018, 3367 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
От стартъп до хостинг лидер за 13 години

Съоснователите на "СуперХостинг.бг" Любомир Русанов и Методи Дреновски

Семейството с каменната мелница

"Екосем" произвежда 21 вида брашна, а най-новото им предложение е полезната вафла "Лимецка"

Новият инвеститор в "Софтуер Груп БГ"

Създаденият преди месец фонд "БрайтКап венчърс" влага 2.65 млн. евро в българската софтуерна компания

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете