С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 май 2018, 12:23, 3375 прочитания

Мартин Скепбауър: Виждаме голям потенциал за растеж в България

Изпълнителният директор на компанията собственик на OLX – Naspers Classifieds, пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мартин Скепбауър е изпълнителен директор на Naspers Classifieds, компанията собственик на платформата за обяви OLX в България. Скепбауър е работил в различни компании, занимаващи се с електронна търговия и интернет услуги, като eBay, Schibsted, а сега и в Naspers. Той се занимава с разработването на различни продукти и услуги, започвайки от самата идея и развивайки ги до успешни и печеливши бизнеси. Скепбауър е и инвеститор в млади обещаващи бизнеси и стартъпи, където се стреми да комбинира финансовата подкрепа с активно участие и съвети.

Скепбауър разширява професионалното си влияние, като публикува книга, посветена на решаването на бизнес проблеми - Thinking backwards ("Да мислиш наопаки"), издадена на 3 езика досега. Той има магистърска степен по инженерни науки от Delft University и MBA от INSEAD. Гостува в София през април, където се проведе една от петте срещи през годината на борда на директорите в Naspers.


Как виждате бъдещето на OLX в България?

- Ние сме много доволни от бизнеса ни в България. Работим тук от около осем години и успяхме да разработим един успешен бранд, какъвто е OLX. Работим също така и върху новото ни приложение Shedd, което е насочено към женската мода и се приема много добре. Очаквам да инвестираме и да се разрастваме тук. Имаме и други звена на Naspers тук, като EMAG и Fashion Days, в които също ще продължим да инвестираме, защото виждаме България като обещаваща страна за групата.

Колко мислите, че може да расте пазарът в България?



- Когато смятаме потенциала на пазарите, ние пресмятаме колко от всеки хиляда души ползват OLX. В случая с България става дума за около 20 души на всеки хиляда, които ползват платформата ни. Виждаме много голям потенциал за растеж – както по отношение на потребители, така и във финансово отношение. Ние вече работим на печалба тук, в страната, но можем да вдигнем много приходите си. Работим върху това да създадем връзки с бизнеси, които използват OLX, за да продават продуктите си, и в този сегмент имаме растеж от 300%, но не смятам, че това е нашият таван. Очаквам да растем и по отношение на обем.

Как се представя нашата страна спрямо останалите в региона?

- Всеки пазар е специфичен. Когато погледнем Източна Европа, нашият най-голям пазар в региона е Полша, където имаме четири работещи бранда. Очевидно е, че България е по-малък пазар, отколкото Полша, но сме доволни от това как се разрастваме и как се развиват OLX и Shedd. Около осем хиляди нови продукта се пускат в платформата всеки ден и причината за това е, че имаме много добър екип в страната, чрез който бързо можем да пуснем нова услуга. Вече сме наясно с пазара в България, знаем, че трябва да разчитаме на дигитална, а не на телевизионна реклама. Това е нещо, на което смятам, че трябва да залагаме повече.

Предвиждате ли допълнителни инвестиции тук?

- Да, както казах, вече сме доказали, че можем да пуснем нова услуга наистина бързо и ефективно, затова винаги гледаме какви допълнителни услуги можем да дадем на своите потребители. OLX е част от една екосистема, платформа за продажба на всякакви продукти и услуги. Приходите ни идват от това да сме гъвкави, за да може през нашата платформа да се продават всякакви неща – от мода до коли. Понякога продаваме тези неща в една и съща платформа, но понякога разработваме и специфични приложения като Shedd. Имаме няколко различни формати, които работят на други пазари, но все още ги няма в България. Обмисляме да вкараме някои от тях тук.

Можем ли да говорим за конкретни суми?

- Това е леко спекулативно, защото няма крайно решение. Това, което е важно според мен, е, че ние постоянно инвестираме, след като вземем предвид потенциала на пазара и нуждите на клиентите. Например в Shedd вече се пускат по 6 хил. продукта всеки ден и е очевидно, че приложението ни запълни една от нуждите на пазара. Ако пуснем приложение за продажба на коли, тогава ще е по-сложно, защото вече имаме позиция на пазара за продажба на коли чрез OLX. Въпросът тогава би бил дали има достатъчно място за нас да се разрастваме с допълнително място за продажба на коли.

Виждате ли други компании от семейството на Naspers, които могат да заработят в България?

- Мисля, че нашата услуга за разплащане PayU също има клиенти тук, но доколкото съм наясно, нямаме планове да навлизаме с други подобни услуги. В момента към България сме насочени основно чрез платформите си за търговия, които очаквам с времето да се разраснат още повече, защото имаме потенциал за растеж и екипите ни тук реализират всичките ни идеи с лекота.

Имате ли проблем с правенето на бизнес в страната?

- Не, нямаме. Тук сме вече от осем години и сме в много добра позиция. Имаме местен екип, който управлява операциите ни. Не сме имали проблеми със законодателите или регулаторните органи и смятаме, че се справяме добре с намирането на служители. Имаме някои от най-добрите решения за потребители в света тук, защото имаме страхотна връзка с компанията "Еконт", чрез която доставките са много по-бързи и евтини, отколкото в други части на света. Връзката ни е много важна за нас, нашите потребители и приходите ни.

Виждате ли дългосрочни промени в стратегията за България?

- Работя в този бизнес от вече 13 години и това е наистина динамичен пазар. Преди онлайн търговията беше само на компютри, с много текст и като цяло грозен външен вид, но днес повечето действия се случват основно в мобилните приложения, които са много по-лесни за ползване. Технологията е много по-напреднала. Имаме много инженери и учени, които работят върху нашите продукти, отколкото преди пет или десет години.

Ние еволюираме от това да сме ориентирани само към пазара до това да сме ориентирани и към това как се развива технологията. Причината са хора като теб, по-младите, които са израснали с Google, Facebook, WhatsApp и очакват другите приложения да са на тяхното ниво.
Ще инвестираме много в тази насока.

Другата тенденция е, че трябва да направим работата с нас още по-удобна за потребителите, да решаваме проблемите на нашите клиенти. Ако в OLX можеш да купиш и продадеш почти всичко, след това в много от случаите трябва да се срещнеш лице в лице с отсрещната страна или да пратиш нещо. Търсим начин да направим всичко това още по-удобно за клиентите ни.

Интервюто взе Йоан Запрянов

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Мариан Колев: През 2019 г. "Хиполенд" ще направи дебюта си на борсата Мариан Колев: През 2019 г. "Хиполенд" ще направи дебюта си на борсата

Собственикът на веригата магазини за играчки и детски стоки пред "Капитал"

22 фев 2019, 1267 прочитания

Ценностите зад PR бизнеса Ценностите зад PR бизнеса

Мария Гергова-Бенгтссон, собственичка и управляващ директор на PR агенцията United Partners, пред "Капитал"

8 фев 2019, 3499 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Даниел Дьодерлайн: В Норвегия мобилните плащания достигнаха 70% от пазара само за 2 години

Основателят на платформата за мобилни плащания Auka пред "Капитал"

Мариан Колев: През 2019 г. "Хиполенд" ще направи дебюта си на борсата

Собственикът на веригата магазини за играчки и детски стоки пред "Капитал"

Как ЦКБ се готви за изпит

Банката на "Химимпорт" иска да подобри капиталовите си показатели чрез 45 млн. лв. от конвертиране на облигации от свързани лица

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

30 something

"30" на Симона Костова беше представен на Международния филмов фестивал в Ротердам и в Берлин

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Защо Домусчиев купува "Нова"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.02.2019 Прочетете