С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 май 2018, 12:23, 2481 прочитания

Мартин Скепбауър: Виждаме голям потенциал за растеж в България

Изпълнителният директор на компанията собственик на OLX – Naspers Classifieds, пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Хората, които звънят два пъти

Куриерският бизнес расте главоломно заради интернет търговията, а хората изпращат все по-странни неща в кашон

23 дек 2017

Продавай.бг

В България онлайн търговията расте много бързо, но от ниска база, като размества почти изцяло модела на ритейла

4 авг 2017
Мартин Скепбауър е изпълнителен директор на Naspers Classifieds, компанията собственик на платформата за обяви OLX в България. Скепбауър е работил в различни компании, занимаващи се с електронна търговия и интернет услуги, като eBay, Schibsted, а сега и в Naspers. Той се занимава с разработването на различни продукти и услуги, започвайки от самата идея и развивайки ги до успешни и печеливши бизнеси. Скепбауър е и инвеститор в млади обещаващи бизнеси и стартъпи, където се стреми да комбинира финансовата подкрепа с активно участие и съвети.

Скепбауър разширява професионалното си влияние, като публикува книга, посветена на решаването на бизнес проблеми - Thinking backwards ("Да мислиш наопаки"), издадена на 3 езика досега. Той има магистърска степен по инженерни науки от Delft University и MBA от INSEAD. Гостува в София през април, където се проведе една от петте срещи през годината на борда на директорите в Naspers.

Как виждате бъдещето на OLX в България?

- Ние сме много доволни от бизнеса ни в България. Работим тук от около осем години и успяхме да разработим един успешен бранд, какъвто е OLX. Работим също така и върху новото ни приложение Shedd, което е насочено към женската мода и се приема много добре. Очаквам да инвестираме и да се разрастваме тук. Имаме и други звена на Naspers тук, като EMAG и Fashion Days, в които също ще продължим да инвестираме, защото виждаме България като обещаваща страна за групата.

Колко мислите, че може да расте пазарът в България?



- Когато смятаме потенциала на пазарите, ние пресмятаме колко от всеки хиляда души ползват OLX. В случая с България става дума за около 20 души на всеки хиляда, които ползват платформата ни. Виждаме много голям потенциал за растеж – както по отношение на потребители, така и във финансово отношение. Ние вече работим на печалба тук, в страната, но можем да вдигнем много приходите си. Работим върху това да създадем връзки с бизнеси, които използват OLX, за да продават продуктите си, и в този сегмент имаме растеж от 300%, но не смятам, че това е нашият таван. Очаквам да растем и по отношение на обем.

Как се представя нашата страна спрямо останалите в региона?

- Всеки пазар е специфичен. Когато погледнем Източна Европа, нашият най-голям пазар в региона е Полша, където имаме четири работещи бранда. Очевидно е, че България е по-малък пазар, отколкото Полша, но сме доволни от това как се разрастваме и как се развиват OLX и Shedd. Около осем хиляди нови продукта се пускат в платформата всеки ден и причината за това е, че имаме много добър екип в страната, чрез който бързо можем да пуснем нова услуга. Вече сме наясно с пазара в България, знаем, че трябва да разчитаме на дигитална, а не на телевизионна реклама. Това е нещо, на което смятам, че трябва да залагаме повече.

Предвиждате ли допълнителни инвестиции тук?

- Да, както казах, вече сме доказали, че можем да пуснем нова услуга наистина бързо и ефективно, затова винаги гледаме какви допълнителни услуги можем да дадем на своите потребители. OLX е част от една екосистема, платформа за продажба на всякакви продукти и услуги. Приходите ни идват от това да сме гъвкави, за да може през нашата платформа да се продават всякакви неща – от мода до коли. Понякога продаваме тези неща в една и съща платформа, но понякога разработваме и специфични приложения като Shedd. Имаме няколко различни формати, които работят на други пазари, но все още ги няма в България. Обмисляме да вкараме някои от тях тук.

Можем ли да говорим за конкретни суми?

- Това е леко спекулативно, защото няма крайно решение. Това, което е важно според мен, е, че ние постоянно инвестираме, след като вземем предвид потенциала на пазара и нуждите на клиентите. Например в Shedd вече се пускат по 6 хил. продукта всеки ден и е очевидно, че приложението ни запълни една от нуждите на пазара. Ако пуснем приложение за продажба на коли, тогава ще е по-сложно, защото вече имаме позиция на пазара за продажба на коли чрез OLX. Въпросът тогава би бил дали има достатъчно място за нас да се разрастваме с допълнително място за продажба на коли.

Виждате ли други компании от семейството на Naspers, които могат да заработят в България?

- Мисля, че нашата услуга за разплащане PayU също има клиенти тук, но доколкото съм наясно, нямаме планове да навлизаме с други подобни услуги. В момента към България сме насочени основно чрез платформите си за търговия, които очаквам с времето да се разраснат още повече, защото имаме потенциал за растеж и екипите ни тук реализират всичките ни идеи с лекота.

Имате ли проблем с правенето на бизнес в страната?

- Не, нямаме. Тук сме вече от осем години и сме в много добра позиция. Имаме местен екип, който управлява операциите ни. Не сме имали проблеми със законодателите или регулаторните органи и смятаме, че се справяме добре с намирането на служители. Имаме някои от най-добрите решения за потребители в света тук, защото имаме страхотна връзка с компанията "Еконт", чрез която доставките са много по-бързи и евтини, отколкото в други части на света. Връзката ни е много важна за нас, нашите потребители и приходите ни.

Виждате ли дългосрочни промени в стратегията за България?

- Работя в този бизнес от вече 13 години и това е наистина динамичен пазар. Преди онлайн търговията беше само на компютри, с много текст и като цяло грозен външен вид, но днес повечето действия се случват основно в мобилните приложения, които са много по-лесни за ползване. Технологията е много по-напреднала. Имаме много инженери и учени, които работят върху нашите продукти, отколкото преди пет или десет години.

Ние еволюираме от това да сме ориентирани само към пазара до това да сме ориентирани и към това как се развива технологията. Причината са хора като теб, по-младите, които са израснали с Google, Facebook, WhatsApp и очакват другите приложения да са на тяхното ниво.
Ще инвестираме много в тази насока.

Другата тенденция е, че трябва да направим работата с нас още по-удобна за потребителите, да решаваме проблемите на нашите клиенти. Ако в OLX можеш да купиш и продадеш почти всичко, след това в много от случаите трябва да се срещнеш лице в лице с отсрещната страна или да пратиш нещо. Търсим начин да направим всичко това още по-удобно за клиентите ни.

Интервюто взе Йоан Запрянов

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Със София в центъра на бизнеса Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

21 сеп 2018, 6020 прочитания

Ладислав Бартоничек: Плановете на PPF тук са дългосрочни 2 Ладислав Бартоничек: Плановете на PPF тук са дългосрочни

Акционерът и отговарящ за телекомуникационния сектор в чешката PPF, която купи "Теленор България", пред "Капитал"

31 авг 2018, 32484 прочитания

24 часа 7 дни

21 сеп 2018, 9054 прочитания

21 сеп 2018, 5418 прочитания

21 сеп 2018, 4946 прочитания

21 сеп 2018, 3802 прочитания

21 сеп 2018, 3367 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Даниел Дьодерлайн: В Норвегия мобилните плащания достигнаха 70% от пазара само за 2 години

Основателят на платформата за мобилни плащания Auka пред "Капитал"

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

В какво се превърна КРИБ

Най-голямата организация на бизнеса стана казионна проправителствена структура, която работи за интересите на властта, председателя си и избрана част от членовете си

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете