С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 юни 2018, 11:34, 3637 прочитания

Лидер на глобално и местно ниво

Генералният мениджър на "Рено Нисан България" Рено Пирел пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Рено Пирел е генерален мениджър на "Рено Нисан България" от септември 2017. Пирел е завършил бизнес администрация в Есекс, Франция. Има 20-годишен опит в Renault, където е заемал позиции в отделите продажби и маркетинг, бил е и мениджър маркетингови проучвания. Между 2009 и 2013 г. е маркетинг директор клиенти, отговорен за CRM (управление на връзката с клиенти), база данни и програмата за лоялност MyRenault. През април 2013 Рено Пирел е назначен на позицията директор търговска гама Global Access, а след това, от 2015 до 2017 г. - на новосъздадената позиция продуктов маркетинг директор.
Компанията

"Рено Нисан България" е лидер по продажби на българския пазар на нови автомобили. Според регистрациите в КАТ за 2017 г. две от марките в групата - Dacia и Renault, са номер едно и две тук, а третата - Nissan, е номер 7. Общо трите са продали над 10 000 нови автомобила през 2017 г. от общо 36 000 коли. "Рено Нисан България" е дъщерна компания на групата Renault Nissan и продава в България през много дилъри. Служителите на българското дружество са
45 души,
а приходите й за 2016 г. достигнаха
259 млн. лв.

Още по темата

"Рено Нисан България": Лидер с почти една трета от пазара

Компанията увеличи продажбите си с почти 20% до 307 млн. лв. през 2017 г.

16 юли 2018

Коли караме всякакви

Картината на автопарка в България остава шарена и доминирана от стари возила

4 мар 2018

Два кандидата предлагат автомобили за новата зелена зона в София

Лизингова компания на "Еврохолд" и вносителят на Opel се конкурират в обществената поръчка на Центъра за градска мобилност

11 сеп 2017

Ток в резервоара

До 2040 г. продажбите на електромобили ще достигнат около 35% от всички, или към 41 млн. коли

20 май 2017
Как се разви бизнесът на "Рено Нисан България" през последната година и какви са очакванията ви за тази?

Миналата година беше много важна за нас на глобално ниво, защото заедно с другите марки в алианса - Nissan, Mitsubishi и "АвтоВАЗ", както и Renault и Dacia, достигнахме продажби от 10.6 млн. автомобила, което ни направи световен лидер за пръв път на пазара на нови коли. А той расте бързо на глобално ниво. Когато стартирах в Renault преди около 20 години, общите годишни продажби на всички компании достигаха около 60 млн. коли. С възхода на нововъзникващите пазари като Китай пазарът вече е близо до 100 млн. бройки.


Що се отнася до България, за четвърта поредна година сме лидери на пазара с Dacia, а Renault е номер две. Nissan също е в топ 10 тук, така че общо групата продава една на всеки четири коли. Представянето ни е много добро, особено като се има предвид, че нямаме индустриално производство в страната - подобен пазарен дял се реализира в страни, където имаме заводи, като Румъния например.

Планираме да продължим този растеж и през тази година. Искаме да отделим повече внимание на частните клиенти, тъй като повечето от продажбите ни са за корпоративни клиенти. Повечето потребители в България първо залагат на употребявани коли и затова искаме да работим в тази насока с нашите предложения в този сегмент, за да ги привлечем за наши клиенти, преди да ги насочим към новите коли.

Какво е впечатлението ви за българския пазар, ако трябва да го сравнявате с други държави?



Уникалното при него е съотношението между продажбите на нови и употребявани коли, което е 1 към 9. В други държави е 1 към 3, най-много 1 към 4. Което означава, че трябва да променим модела си, за да привлечем повече клиенти в употребяваните автомобили. Затова и пуснахме Renault Selection, насочен към колите втора ръка. Тази услуга предлага сертифицирани употребявани коли с гаранция. Този пазар преминава основно към интернет и по тази причина заложихме повече на дигиталните услуги.

Икономиката расте, потреблението и заплатите също. Очаквате ли това да доведе до повече покупки на нови автомобили?

Да, средната класа расте. Но нещата няма да се променят за ден. Очакванията ни са след време все повече частни клиенти да започнат да купуват употребявани автомобили, които са на все по-малко години, и впоследствие да преминат на нови автомобили.

Какво е съотношението между дела на корпоративните и частните клиенти за вашата компания?

Около 80 към 20%. Ние сме една от малкото компании на българския пазар, която е дъщерно дружество на компанията майка, а не вносител. Това ни дава предимство в В2В бизнеса, защото се възползваме от процесите в групата ни, които ни дават възможност да предлагаме повече услуги на корпоративните ни клиенти.

Renault Nissan е лидер в световен план на пазара на електромобили. Как се развива пазарът тук?

Започнахме по-рано от конкурентите ни на този пазар глобално. Екипът ни тук работи много за налагането на електромобилността. Например предоставихме 15 Renault Zoe на европейското председателство. Така хората разбират, че сме водещ бранд в този сектор, което е добре за нашия имидж. Електрическата мобилност без съмнение е бъдещето на автомобилната индустрия.

И макар продажбите в България все още да са малки, ние вече сме разпознаваеми като бранд. Според нас е трудно да очакваме някакъв бурен растеж на електромобили по пътищата тук, ако правителството не предлага някакви субсидии при покупка на такъв автомобил.

Могат ли услуги за споделяне на коли също да популяризират електомобилите?

Да, веднъж шофирал такава кола, се пристрастяваш и е трудно да се завърнеш към традиционния автомобил.

Къде виждате бъдещето на Dacia тук, където марката вече е лидер? Очаквате ли още увеличение на дела й?

Вече държим около 12% от пазара тук с Dacia, докато в Западна Европа делът й е около 3%. Така че Dacia вече е много успешен бранд. Според мен, ако потребителите се прехвърлят от пазара на употребявани коли към покупка на нови автомобили, Dacia е добър първи избор. Ще продължим да развиваме продуктовата линия на Dacia, която да е толкова успешна, колкото и сегашната. Успехът на бранда се дължи на умението ни внимателно да се вслушваме в това от какво клиентът има или няма нужда - не слагаме в колата нещо ненужно и така държим по-ниски разходи.

Предвиждате ли електрическа Dacia един ден?

Със сегашната цена на батериите ще е трудно да се вместим в бизнес модела на Dacia, но ще се случи някога.

Автомобилният сектор се променя изключително бързо. Къде го виждате след няколко години?

Променя се следваният бизнес модел през последните 100 години в индустрията, а през следващите пет години ще видим мащабна трансформация. Преживяването на потребителя се дигитализира - във и извън колата, у дома и в дилърството. При всички тези технологии ние също се превръщаме в технологична компания. Ползването на автомобили също се променя - от собственост към използване. Все по-малко клиенти ще имат собствена кола, а ще използват такава при нужда чрез услуги за споделяне. А след време се задават и автономните коли, което още повече ще промени целия модел в индустрията - от продажба на коли към предлагане на услуги за мобилност. Компаниите в сектора трябва да преоткрием бизнес модела си, което е вълнуващо - всичко, което знаехме в миналото, вече няма да е валидно. Трябва да работим тясно и с дилърите, които също трябва да преоткрият бизнеса си.

Кога очаквате навлизането на автономните автомобили?

Планираме първите ни автономни коли да са на пътя през 2022 г., стига да е готова регулаторната рамка дотогава. Трябва да убедим правителствата в ползите и възможностите на тази технология, което правим и в момента. Но процесът е постепенен и до 2022 г. трябва да сме готови с първите коли.

Някои от конкурентите ви очакват крайните цени на електромобилите и тези с двигатели с вътрешно горене да се изравнят около 2025 г. В Renault Nissan очаквате ли подобно нещо?

Цените вече са много близки на някои пазари, които субсидират покупката на електромобили, като Франция, Норвегия и др. В следващите пет-шест години очакваме голям спад в цената на батериите и увеличаване на ефективността им и съответно на пробега.

Разкажете за едно трудно решение в кариерата си.

Едно трудно решение е да спра да пия кафе (смее се). Но обикновено най-трудните решения са свързани със спирането на даден проект, по който екипите са работили седмици, месеци, дори години. Най-смелото и най-трудно решение е да спреш такъв проект като ръководител, защото подобна мярка създава разочарование и демотивация. Но нямаш друг избор и трябва да приемеш реалността, че разходите са неуправляеми или проектът е нерентабилен. Като мениджър трябва да мотивираш наново екипа си. Лесно е да започнеш няколко различни проекта, но далеч по-трудно е да намалиш броя им и да избереш тези, от които компанията се нуждае. Когато дойдох в България, имаше много различни текущи проекти и желание на малкия ни екип тук да ги развива. Трябваше да избера тези, които могат да се случат в следващите 12 месеца.

Бихте ли направили нещо различно, ако можехте да се върнете назад в кариерата си?

Бих смесвал повече позиции и опит - от работа в корпорацията до работа "на терен", от дългосрочна позиция до краткосрочен бизнес, от дълго стратегическо проучване до кратка позиция в продажби, от мениджмънт до немениджърски постове. Така се развиват умения. Бих излизал повече от зоната си на комфорт и компетенции.

Има ли нужда един мениджър да има бизнес образование, за да е добър ръководител?

В този бизнес най-важното е да управляваш връзката между краткосрочната печалба и дългосрочното бизнес развитие, които понякога не съвпадат. Не знам дали за това е нужен МВА, но определено е трудно да управляваш тази връзка. Защото понякога в името на печалбата можеш да режеш бъдещ бизнес. Или пък да заложиш прекалено много на бъдещия бизнес, което също не е добре.
Q&A

Имате ли хобита?
Да, обичам да откривам страната и затова обикалям България. Също така обичам да шофирам, защото колата се превръща все повече в технологичен продукт. Всички нововъведения правят забавно шофирането дори от офиса до дома.

Какви устройства използвате в ежедневието си?
Освен колата използвам много и смартфон.

Имате ли любимо бизнес четиво?
В бързо променящ се бизнес като нашия е добре да бъдеш информиран. Всяка сутрин в 8 сутринта получаваме новинарски брифинг в мейла, покриващ теми, които могат да се отразят на дейността ни. Има и една книга за бизнеса, която редовно препрочитам - Good To Great на Джим Колинс, която разкрива как компаниите могат да растат устойчиво. Тя се базира на един основен принцип, който аз се опитвам да прилагам: Мениджърът е шофьор на автобус и понякога качва хора на него, защото иска да работи с тях, независимо на кое място в автобуса седят. Можеш да наемеш човек за дадена позиция, но след пет години тази позиция може вече да не съществува или пък да се е появила нова. Но знаеш, че можеш да разчиташ на тези хора.

Коя е любимата ви кола?
Най-любимата ми кола е електрическата Renault Zoe, защото е малка, лека, набира бързо и може да се паркира свободно в центъра на София.

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Да сканираш успеха Да сканираш успеха

Гарет Уилямс, основател на търсачката за полети Skyscanner, пред "Капитал"

16 ное 2018, 3243 прочитания

Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година Санджей Брамавар: В България Software AG расте с 30-50 души на година

Изпълнителният директор на германската софтуерна компания пред "Капитал"

4 ное 2018, 2270 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Креси Уеслинг: Пазарът се измества в полза на прозрачни и даващи бизнеси

Съоснователката на Elvis & Kresse пред "Капитал". Компанията произвежда аксесоари от непотребни пожарникарски маркучи

Съдът на ЕС: Платеният отпуск не може да се губи автоматично

Работникът не може да бъде лишен от отпуск само защото не го е поискал за годината, за която се полага

Призовката за Лозан Панов е до всички съдии

Атаката срещу председателя на Върховния касационен съд се развива по план - той вече е мишена на антикорупционната комисия

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Кои са най-растящите IT компании, ще има лимити по "Гражданска отговорност", паркът на основателите на "Телерик" расте с нова сграда

Емисия

DAILY @7AM // 21.11.2018 Прочетете