Да превърнеш детската страст в кариера

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars, пред "Капитал"

"Инженерният ми профил ме научи, че когато си подготвен, аргументиран, спокоен в една дискусия, нещата се случват. Когато успееш да извадиш хората от емоционалното, тогава дискусията става фактологична и можеш да се разбереш с всеки", казва Момчил Ковачев
"Инженерният ми профил ме научи, че когато си подготвен, аргументиран, спокоен в една дискусия, нещата се случват. Когато успееш да извадиш хората от емоционалното, тогава дискусията става фактологична и можеш да се разбереш с всеки", казва Момчил Ковачев
"Инженерният ми профил ме научи, че когато си подготвен, аргументиран, спокоен в една дискусия, нещата се случват. Когато успееш да извадиш хората от емоционалното, тогава дискусията става фактологична и можеш да се разбереш с всеки", казва Момчил Ковачев    ©  Цветелина Белутова
"Инженерният ми профил ме научи, че когато си подготвен, аргументиран, спокоен в една дискусия, нещата се случват. Когато успееш да извадиш хората от емоционалното, тогава дискусията става фактологична и можеш да се разбереш с всеки", казва Момчил Ковачев    ©  Цветелина Белутова

Профил

Момчил Ковачев се нареди в челната тройка на 11-те финалисти в новото издание на националния конкурс за млади бизнес лидери на "Капитал" и "Кариери" Next Generation. Завършил е общо машиностроене в ТУ - София, има и магистратура индустриален мениджмънт от същия университет. Автомобилите го привличат още от дете, което определя и кариерата му. След университета работи 5 години в тогавашния вносител на Mercedes-Benz в България "Балкан стар", където оглавява отдела за резервни части. През 2011 г. е един от първите служители, които създават търговеца на авточасти "Интер карс България", част от полската група Inter Cars. Преминава през различни мениджърски позиции и в момента е заместник-директор по информационните въпроси в цялата група Inter Cars SA.

Компанията

Inter Cars е създадена през 1990 г. от трима полски предприемачи - Кшищоф Олексович, Пьотр Олексович и Анджей Олишевски. Постепенно компанията се превръща в лидер в Полша, а впоследствие започва експанзия към външни пазари и днес е водещият търговец на автомобилни части в Централна и Източна Европа. От 2011 г. е и в България, където постепенно увеличава дела си и днес е сред лидерите. За разлика от повечето компании в бранша полският гигант заложи само на продажби на едро, тоест доставя от своите обекти на сервизи и търговци. Концепцията на местното дружество "Интер карс България" е да работи с местни партньори по градове под марката на фирмата. Компанията доставя голяма част от поръчваните части от огромния склад на групата в Брашов, като през тази година планира да открие такъв и край София. Приходите на Inter Cars за 2017 г. надхвърлят

1.25

млрд. евро, а на българското дружество са

111

млн. лв. за миналата година.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • + 2

    Нека първо научат шофьорите си да спазват правилата за движение, мазни наглеци, поне 10 пъти съм ги засичал как минават на червено или не спазват маркировката!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал