Да превърнеш детската страст в кариера

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars, пред "Капитал"

"Инженерният ми профил ме научи, че когато си подготвен, аргументиран, спокоен в една дискусия, нещата се случват. Когато успееш да извадиш хората от емоционалното, тогава дискусията става фактологична и можеш да се разбереш с всеки", казва Момчил Ковачев
"Инженерният ми профил ме научи, че когато си подготвен, аргументиран, спокоен в една дискусия, нещата се случват. Когато успееш да извадиш хората от емоционалното, тогава дискусията става фактологична и можеш да се разбереш с всеки", казва Момчил Ковачев    ©  Цветелина Белутова
"Инженерният ми профил ме научи, че когато си подготвен, аргументиран, спокоен в една дискусия, нещата се случват. Когато успееш да извадиш хората от емоционалното, тогава дискусията става фактологична и можеш да се разбереш с всеки", казва Момчил Ковачев
"Инженерният ми профил ме научи, че когато си подготвен, аргументиран, спокоен в една дискусия, нещата се случват. Когато успееш да извадиш хората от емоционалното, тогава дискусията става фактологична и можеш да се разбереш с всеки", казва Момчил Ковачев    ©  Цветелина Белутова

Профил

Момчил Ковачев се нареди в челната тройка на 11-те финалисти в новото издание на националния конкурс за млади бизнес лидери на "Капитал" и "Кариери" Next Generation. Завършил е общо машиностроене в ТУ - София, има и магистратура индустриален мениджмънт от същия университет. Автомобилите го привличат още от дете, което определя и кариерата му. След университета работи 5 години в тогавашния вносител на Mercedes-Benz в България "Балкан стар", където оглавява отдела за резервни части. През 2011 г. е един от първите служители, които създават търговеца на авточасти "Интер карс България", част от полската група Inter Cars. Преминава през различни мениджърски позиции и в момента е заместник-директор по информационните въпроси в цялата група Inter Cars SA.

Компанията

Inter Cars е създадена през 1990 г. от трима полски предприемачи - Кшищоф Олексович, Пьотр Олексович и Анджей Олишевски. Постепенно компанията се превръща в лидер в Полша, а впоследствие започва експанзия към външни пазари и днес е водещият търговец на автомобилни части в Централна и Източна Европа. От 2011 г. е и в България, където постепенно увеличава дела си и днес е сред лидерите. За разлика от повечето компании в бранша полският гигант заложи само на продажби на едро, тоест доставя от своите обекти на сервизи и търговци. Концепцията на местното дружество "Интер карс България" е да работи с местни партньори по градове под марката на фирмата. Компанията доставя голяма част от поръчваните части от огромния склад на групата в Брашов, като през тази година планира да открие такъв и край София. Приходите на Inter Cars за 2017 г. надхвърлят

1.25

млрд. евро, а на българското дружество са

111

млн. лв. за миналата година.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал